Fórum témák
» Több friss téma |
Nem érted, vagy nem akarod? A több, mint 1m-es híd egyik oldala mozdulatlan, met tartja az orsó. A másikat (ahol nincs orsó) meg lehet mozdítani. Ennyit "enged" a híd. Pedig nem gyenge anyagból van, láthatod a képeken.
Nagyon jó a tengelykapcsolód. A trapézmenetes orsó és a csapágy találkozásánál mi az a fémhenger az orsón? Az rá van gyógyítva az orsóra, hogy vastagabb legyen és ezáltal a csapágyba bele lehessen ültetni? Vagy csak az anya lekoppanása esetére egy védelem?
De szélességben mekkora a gép asztal?
Mekkora a menet emelkedés? És mért úgy van felrakva, hogy nem középen, ha már 1 tengelyes? így ez valóban probléma, de eddig azt mondtad, hogy el tudtad tolni, azt nem hogy azért mert félresúlyozott nyomatékú. Alapvetően tervezési hibás. Ez nálad a működésben maráskor okoz vmi problémát? Ha középre lenne téve sokkal jobb lenne. Ha lehet rakjátok át középre. Vagy tegyél a másik felére (ahol még nincs) egyet ez utóbbi költséges, és persze figyelni kell ara is, hogy a két motor egyforma teljesítményű nyomatékú legyen oldalanként megegyezzen a másikkal, azonos tengely méret, és azonos távolságban a szélétől mint ahogy most van az egyik oldalon. És ugyan az a motor beállítások az sw-ben is. Gyanítom neked keletkezik igencsak csavaró erő. így féloldalasként. szerintem ez egy olyan változati állapot mi csak össze van rakva, de nem volt megtervezve, és próbálgatás módszerrel ahogy sikerül működjön. Szíjas vagy direkt hajtás? Mert azt látom, hogy az X direkt-hajtás, de nem derül ki, hogy az asztal alatt mi rejtőzik. bal oldalt lemaradt a képből, jobb oldalt pedig takarásban van a kisgép miatt,vagy eleve hátul van a moci. Nálam ez mivel középen lesz a megvezetés kiegyensúlyozott lesz, és nem okoz problémát a félresúlyozási nyomaték. alul össze van egyáltalán fogatva? vagy csak felül tartja össze az X híd? Mert ha alul nincs összekapcsolva az is egy hiba. Még ezért is keletkezik csavaró erő. Nálam az a H alakzat pontosan azért van, hogy a 4 kocsit egyrészt összefogja, és ne a híd merevsége szabja meg, hogy mennyire csavarodóképes. Másfelől még az asztal rögzítését nem terveztem meg, de a H alakzat már azért is ilyen, hogy így nem okoz gondot a kocsinak, hogy az asztal szintjéig kimenjen anélkül, hogy a gépnek az elfoglalt tere eközben ne legyen nagyobb. mivel a motor direkt-hajtású, amúgy is elvesz majd teret a szabad helyből ami kiáll a tengelykapcsoló és a motor miatt.
A műanyag betétes tengely kapcsolóról olvastam már több helyen és azt írják, hogy idővel az ide -oda forgástól deformálódik a műanyag, az alu. bele nyomodik és kotyogni fog.A Tibi gépénél hosszúra van hagyva a műa. ez még rosszabb.
Aki ezt a gépet összerakta, annak nem ez volt az első, és mégsem lett hiba nélküli.
A sárga oldalon több képet is találhatsz a masináról.
Alapvetően *
* Nem kívánt rész törölve! A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2012
Nem szívesen szólok bele de a Tibi gépén az asztal közepe alatt van az orsó. Nem az Ő gépéről beszélt ha nem a mi a háttérben van, nagy gép.
Sajnálom a történteket. Nem akartam galibát okozni. Ahogy Feri is írta, nem az én gépemről van szó.
De legyen ON is, ma délelőtt fiam összerakta a vezérlést, hogy meg lehessen mozdítani a gépet. Video az Z első mozgásáról. Természetesen csak a mozgás miatt lett összeállítva a rendszer, nem így fogjuk használni Rendes dobozolás, kábelezés, miegymás is készül idővel.
Szerintem bármelyik készülő / elkészült gépben mindig lesz valaki, aki valamilyen szempont szerint talál hibát. Ez már csak így van, a hibázás lehetősége be van építve.
Én örülök annak, ami jutott, egy évvel ezelőtt ezt sem hittem volna. Ilyen lett, a hibáival persze - ami nem biztos, hogy az építő "érdeme". Adott volt egy helyzet, ezt lehetett kihozni belőle. Mi pedig megpróbáljuk így szeretni
Szerintem a csapágyak előfeszítése okán van a fémhenger az orsón. 2db. 608ZZ csapágy van a hajtás oldalon, ezzel tart ellen az anyának. De ha gondolod, rákérdezhetek.
A kuplung tartósságára persze nem tudok mit mondani, majd az idő megmutatja. Gondolom, ha berágódik, csere lesz, és majd akkor eldől, mire. Lehet, csak betétet kell majd cserélni benne.
Ezek szerint, félreérthető módon fogalmaztam.
Nem a Te gépedet bíráltam, nem is tennék ilyet, főleg egy, vagy akár több kép alapján sem. A leírtak csak a nagyobb, háttérben látható gépre vonatkoztak, de ez sem bírálat, hanem a gép építőjének a saját véleménye. Az oka pedig nem más, mint barkacsi fórumtárs készülő géptervének nagyon szelíd véleményezése. Szerintem érdemes más gépépítő tapasztalatait is figyelembe venni, főleg ha már több konstrukciót is megvalósított, és ezt a szóbanforgó gép készítőjétől én el is fogadnám a helyében.
Na most én is szépen benéztem
A többi stimmel, amiről én írtam, az ugyanúgy nem az én véleményem, hanem - ahogy írtad - a gép építőjének a saját véleménye. Gyakorlati bemutatóval együtt, és látványos volt, ahogy megmozdította a híd (szemből, vagyis a lenti képen jobb oldalról nézve) nézve bal oldalát. Amit nem fog az orsó. Én is csak azért írtam ezt, mert próbálok ezzel a tapasztalattal is segíteni.
A marómotor Kress 530? Megpörgettétek? Rezonancia? A léptető vezérlőket a Motion árulta a sárga oldalon?
Ne legyen lelkiismeret furdalásod. Te érthetően leírtad csak nem mindenki olvas, van aki csak nyomul és kritizál.
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy szerintetek az jó elgondolás részemről, hogy egy meglévő tervrajz alapján elkészítek egy CNC gépet, majd ehhez veszek egy vezérlést? Vagy nagyon drágák ezek a vezérlések? Érdemes itthon megpróbálni megépíteni? A hobbycnc.hu oldal korábbi tartalma megvan esetleg valakinek?
Ha a gépet is most építed, akkor nem javasolnám, hogy a vezérlőt is közben magadnak készítsd. Így két bizonytalansági tényeződ lesz egyszerre. Jól sikerült-e a vezérlő és nem lett-e szoros, feszülős a mechanika. Javaslom először vegyél egy már máshol jól működő vezérlőt és ha már megy a géped stabilan akkor építs saját vezérlőt.
Nem fogsz olcsóbban kijönni, mint az alap kínai csodák, de meg lesz az építés öröme.
Sokan így kezdik építenek egy gépet, vesznek hozzá - esetleg építenek - vezérlést. Vannak olcsóbb és vannak drágább vezérlések. Általában a kici sárga vezérlés az olcsóbb. És olcsó húsnak híg a..... Kellő elektronikai ismertek hiányában nem javasolnám az otthon építést.
A hobbycnc oldalon minden ott van az elejétől kezdve, szerintem.
Készítettem már áramköröket, de ilyet még nem, ezért kicsit tanácstalan vagyok. A HobbyCNC-s oldalt úgy értettem, hogy régebben tele volt tartalommal, képekkel (csak akkor még tizenéves voltam, és nem érdekelt ennyire), most viszont én csak annyit látok, hogy eladó a licensz.. Rossz oldalt nézek? :/
Nem 530-as, hanem 800-as. Tegnap megpörgettük, olyan mint rezonancia nem ismert
Videó egy "vak" nyák fúrásról. Ebben a fúrás tesztben több érdekesség is volt, az egyik az, hogy ez a tizedik fúrás volt. Ugyanoda. Amennyire értek hozzá, elég jól vissza talált. További érdekesség, hogy nem minden lyukat akar átfúrni, ez látható a videón is (mindjárt az első, és a negyedik ilyen, de van több is) Nem nagyon találom okát. Természetesen a G-kód minden lyuknál egyforma, már ami a Z-t illeti. Ha lépésvesztés lenne, akkor az első ilyen esettől kezdve mind rossz, de nem. Bután nézek... A vezérlő (és a port leválasztó is) motion-féle. A hozzászólás módosítva: Dec 17, 2012
Bővebben: LinkRossz oldalt igen, Ez a sárga oldal ami Neked kell.
A hozzászólás módosítva: Dec 17, 2012
A kérdésem nem igazán illik egyik topikba sem, de talán itt... Egy kis segítségre, azaz inkább ötletre lenne szükségem. Van egy 200 - 2000 1/min sebességgel forgó tengelyem, amin két analóg feszültséget mérek, ezt a két feszültséget kellene valahogyan levennem a tengelyről lehetőleg érintésmentesen. Egy kis alap elektronikai elfér a tengelyeken. Az eddigi elképzeléseim:
1. Analóg feszültséget egy VCO-val arányos frekvenciává alakítom, meghajtok vele infra ledeket és az állórészen egy infra érzékelővel leveszem a jelet. 2. Eleje ugyanaz, majd egy tranzisztorral tekercset hajtok meg, állórészen egy koaxiális tekercsel leveszem a jelet. Az elektronika megtáplálását, szénkeféken és rézgyűrűkön keresztül oldanám meg. A jel levételének mindkét módja elég macerás, a lehető legegyszerűbb megoldásra szeretnék törekedni, és elkerülni a mikrovezérlős vezeték-nélküli kommunikációkat (bluetooth, xbee, stb.)...
Nagyon szuper kis géped van. Szerintem ez a rezonancia dolog túl van lihegve. A Fiamnak egy PF1000P gépe van. Az egész alu.profilból van, ránézésre egy csenevész gép és nem rezonál. A programozásba még nem tudok beleszólni. Én is azt a vezérlőt fogom venni amit Te. Mindenki dicséri.
Köszönöm, másnak ez természetes de nekem?
Nézted, hogy mekkora szórása van a gépednek ami a "Z"-t illeti? Lehet csak vissza állási pontatlanságról van szó. Ha mondjuk az orsód bordás szíjas és nagyok a bordás kerekek, vagy 20mm fölötti az orsód menetemelkedése és a motorod gyengébb egy kicsit és vagy van a mechanikán egy kis szorulás, akkor a vezérlő a nagyon kicsi mikrolépés miatt a gyenge motor miatt nem tud pontos értékre állni. Nem a tartó nyomatékkal van a gáz, hanem a forgatónyomatékkal vagy léptetőnyomatékkal. Nem tudom ezt pontosan hogy hívják.
Milyenek a "Z"-d és a motorod adatai?
Köszi, tényleg elég masszív a gép. Vagyis nagyon
A vezérlőkről csak annyit, hogy ebben a kategóriában jobb paraméterekkel rendelkező vezérlőt nem találtam. Ennek egyik legfontosabb eleme persze az ár mellett a vezérlő tudása, és ami hozadék volt, hogy szinte semmit nem melegszik. Meg a motorok sem. Igaz, 10 órát egyfolytában nem járattam még, de a motorok a tesztek alatt teljesen hidegek voltak, a vezérlő éppen érezhetően langyos. Környezeti hőmérséklet ~14°C volt. A hozzászólás módosítva: Dec 18, 2012
Úgy tűnik, a kérdés megoldódott, nem voltak beállítva az orsók. Tegnap beszéltem a gyártóval, elmagyarázta, hogy mit, hogyan csináljak, és ez bejött. Az anyákat 4db. hernyó csavarral kell kotyogás mentesre állítani, valamint a hajtás oldalon egy 8*1-es önzáró anyával a csapágyak előfeszítését beállítani. Ő ugyan postázás előtt elvégzi ezeket, de véletlenül ki is maradhatott ez a művelet. Én pedig elfelejtettem. Fiamat nem hagyta békén a gondolat, ezért tegnap viszonylag későn este még szétszedtük a Z-t és be is lett állítva.
Pöpec lett, ezután az X orsót is beállítottuk, egyből nem nyekereg Videó a Z "lötyögésről". Ezt a hajtás oldali csapágyak előfeszítésének beállításával teljes mértékben meg lehetett szüntetni. Ez okozhatta a Z pontatlanságát. Kipróbálni nem tudtuk, mert újra kell hézagolni és derékszögelni a teljes Z-t, mivel elég jól szét lett kapva, még az orsót is levettük. Ezzel pedig nem végeztünk tegnap este. A motorok egyformák mindhárom tengelyen: Vexta c8537-9212k, ~1,17Nm, bipoláris. Ezt már nem gyártják, utód a PK266-03A, paramétereik megegyeznek. 45VDC-vel hajtom a vezérlőket, 2 Amperrel (tartó áram: 1A) és féllépéses üzemmódban. Tesztek szerint ez volt a legoptimálisabb beállítás ehhez a motor-mechanika együtteshez, a motorok üresen egyébként 1/16 lépés mellett szinte hangtalanok voltak. A motorok az orsókat közvetlenül hajtják, mint azt a korábbi képeken is láthatod.
Ha jól látom akkor nem golyósorsó van, ha nem trapéz és sx100-ból csapágy. A gyártó által készített és forgalmazott termék.
Jól látod, de én nem is írtam golyósorsóról
Azokkal nincs is baj, szépen be lehetett állítani őket. A Z úgy tűnik kész, az Y-hoz eddig nem kellett nyúlni, bízok benne, hogy ezután sem, az X hézagolásával szívunk. Ez is kész volt, csak szét lett kapva az orsó állítás miatt, és most nehezen akar össze állni. De legalább gyakoroljuk a derékszögelést és hézag mérést |
Bejelentkezés
Hirdetés |