Fórum témák
» Több friss téma |
A vezérlőn azonos mindhárom tengely beállítása? Mikrolépés, tartóáram stb.?
igen. minden beállítás egyforma.
Tehát így gondoltad a bekötést (a többi szín így jó ugye?)
Bocsi, nem akarok értetlenkedni, csak biztosra menni.
Nem ismerem ezt a vezérlőt, de amennyiben uniploáris és a tranzisztorok GND-re húzzák a kimenetet, akkor igen, így kell bekötni.
Valakinek van tapasztalata ezzel az AVR-es vezérlővel Bővebben: Link?
Érdemes megépíteni?
Üdv. nektek
Szeretnék segítséget kapni olyan ügyben,hogy végre lassan elkészül a gépezet de nem tudom mach 3 al elindítani a motorokat A vezérlő kék kínai Kcam 4 progival hibátlan a tesztek kezdetén az a kérdésem hogy a kcam-ba beállított pineknek motor-végállás stb jóknak kéne lenni mach alatt is vagy valamit nagyon elnézek már jó párszor előre is köszönöm
Szia
Esetleg az E-stop nem tilt?ha jol emlékszem bekavarhat, lehet emulálni is.
a gépen a kapcsolókat,ha inaktivvá teszem a programot tudom futtatni egérrel mükszik is az e-stop is-de a motrok?ez van a vezérlőhőz,de eszerint nincs semmi/kcam hibátlanul kezeli
The definition of 1-PIN 25 of Parallel Interface is described as follows? PIN14PIN7PIN6PIN5PIN7PIN1PIN2PIN7PIN4PIN3PIN8PIN9PIN16PIN17 spindle motorX EmpowerX DirX StepY EmpowerY DirY StepZ EmpowerZ DirZ StepExpand output 1Expand output2Expand output3Expand output4
Köszi, akkor elvileg a bekötés jó.
Valamiért a panelen lévő led nem világít. Mindegyik kimenetre egy ellenállással LED-et kötöttem, hogy tesztelni tudjam. Mindegyik csatornán (x,y,z) max 2 led világít Az oldalon található Tacus42Test fájllal próbáltam elvégezni a portbeállítást. Mach3-at használok. Amikor Mach3-ban egyik tengelyt "mozgatni" akarom, akkor a motor egy nagyon picit megmoccan, és ennyi. IRFZ44N-et használtam, mert nagyon hasonló paraméterei vannak, gondolom ez nem probléma. Maga a táp 27V DC. A motor melegszik, de nem mozog. Ez portbeállítási, vagy hardver probléma lehet?
Próbálgattam, kicseréltem az IC-ket újra, de semmi. A probléma ua.. (Tehát ha az egyik irányba mozgatom a motort, akkor egy nagyon picit megmoccan, ha a másik irányba, akkor szintén egy nagyon picit moccan visszafelé). Amikor az egész elvileg be van üzemelve, akkor a motort nem tudom kézzel egyáltalán forgatni, viszont ha a panel nincs áram alatt, akkor tudom(-> tehát ebből gondolom, hogy a motor jó). Lehet, hogy az IRFZ (IRLZ helyett) okozza a problémát?
Step-dir kiosztás megfelelő? Olyan, mintha fel lenne cserélve a két jel.
Megnéztem a panel adatlapját, és elméletileg helyesen van beállítva. Viszont megfordítottam, ahogy mondtad, és már forog.
![]() A motor folyamatosan melegszik, az normális dolog? Illetve amikor forog, akkor lassan forog, és elég pici ereje van (gondolok arra, hogy kézzel simán vissza lehet fogni a mozgását) Ezt a machben kéne beállítanom?
A forgási sebességet, meg erőt megtaláltam, a motor tuning-nál kell beállítani.
Viszont a melegedéssel kapcsolatos kérdésem még mindig áll ![]()
50 fokig melegedhet a motor, a fölé már nem szerencsés engedni.
A nyomaték a motortól és a vezérlő elektronikától függ. Nem lehetséges, hogy alapból gyenge a motor?
Hát, 23LC064-025-8W-F10-1.5 /1,5Nm, ez gyengének számít?
Azt hogy nem szerencsés engedni, szabályzásra, vagy hűtésre gondolsz (bár nagyon hűteni szerintem nem lehet)?
1.5Nm az már erősnek számít. Nézd meg, hogy erősen tartja-e a pozicióját, ha a motor áll.
Áramszabályozás nem ártana az áramkörbe. Esetleg "előtétellenállás" sorba a motor tekercseivel. Ez álló helyzetben jelentősen korlátozza az áramot. Olvass utána, avagy olvass vissza a topikban!
Igen, erősen áll. Már beállítottam az oldaladon található pdf alapján az erősséget, és az volt megépítéskor az első, hogy szabályozzam ellenállással az áramot, de így is melegszik egy idő után annyira (ha nem mozgatom, akkor is), hogy már megfogni is nehézkes:S.
Az ellenállásom 20wattos 5 ohm értékű ellenállás, működés közben ez baromira felmelegszik, 12 V-os tápfesznél.
(Motor paraméterek: 1.4A áram/tekercs, 2V fesz/tekercs, 1.4ohm/tekercs) A két ellenállást ez alapján lett bekötve.
Ha nagyon melegszik, akkor csökkentheted a tápfeszültséget, vagy növelheted az ellenállást.
Nem a legjobb megoldás ez az ellenállás, mert fűt, de régen én is ezzel kezdtem ![]()
Rendben, köszi az ötletet.
![]() Visszatérve a jel-felcseréléshez, gondolom az adatlap nem rossz, akkor hogy fel kelljen cserélnem én rontottam el valamit. Az LPT port csatlakozójához készített kábelt én magam csináltam. Lehet, hogy ott rontottam el. Úgy forrasztottam be a papa illetve a mama végeket a kábelen, hogy ha egymásba dugom mindkettőt, akkor hurkokat alkotnak. Így jó? (Vagy rosszul értelmeztem a 3. oldalontalálható rajzot, vagy az oprendszerben van valami elállítva...)
Szia
Elvileg az LPT kábel mind két végén apa van ( tehát nem egymásba dughato ), de ez függ attol is hogy Te mit tettél a vezérlö panelodra ) a rajzon mama van a panelon . A léptetömotorod tarto nyomatéka 1,5Nm ami elég tekintélyes nyomaték , de a forgato nyomatéka ettöl kevesebb .A forgato nyomaték függ a léptetömotor egészlépésétöl eltérö felbontástol is ( mikrostep ) , a félépés ( 200lépéses léptetönél 400step/kör ) még jol alkalmazhato a fölött már van némi "gyengülés " . Olyan mérés hogy "megfogom a kezemmel simán " olyan nincs .Olyan van hogy a hajtásodnak ( mechanika ) van egy nyomaték igénye ami mérhetö és ahhoz méretezed a léptetödet is ( ez ugyan ugy mérhetö mint a léptetök nyomatéka ) . Egy 1,5Nm-es léptetö nagyon sok mindenre elég ( pl : egy cnc marora épitett Z asztal egy trapéz orsoval ami kb 5mm emelkedésü simán meg tudsz emelni akár 20kg-ot is ugy hogy a sebességed 1000 - 1500mm/min ) . A melegedés az természetes mert elég komoly áramok futkorásznak az elektronikában .Ennél a kapcsolásnál csak az elötét ellenállás cserélésével tudod korlátozni a motor melegedését .A léptetömotor állásközben is kap áramot ( tarto nyomaték ) ezért melegszik , minél lasabban forog annál melegebb . Ha zavar a hö az ellenálláson akkor cseréld egy izzora ( táptol függöen 10 - 35W pl 24V , teher auto fényszoro ) ezzel legalább látod a léptetök lelkivilágát ![]() Sajnos meg szünni a melegedés nem fog ahhoz más vezérlö elektronika kel ami tudja az un " sleep mod " -ot más néven pihentetést , ez azt jelenti hogy ha a léptetö motor egy bizonyos ideig áll ( pár ms ) akkor átkapcsol erre a pihentetésre és elveszi a motortol az áram jelentös részét ( kb 60%-át ) de még van rajta tarto nyomaték ami nem engedi a léptetöt kilépni a poziciobol . Nem baj az ha melegszik , stabilabb igy a vezérlésed állando áramon . Keress egy optimális tápfeszültséget ami még tudja az álltalad elvárt sebességet ( ez kb 1000fordulatnál lesz ) és ehhez állisd be az ellenállás vagy izzo értékét ugy hogy a léptetöd höfoka ne menjen 50 fok fölé ( dolgozik joval nagyobb höfokon is de a mágnesek ereje sokat romlik a nagyobb környezeti höfoktol , kb 80 foknál kezdenek romlani ) .
Köszönöm a melegedéssel, egyéb beállításokkal kapcsolatos kielégítő infókat!
![]() A "motorbeállítást" így meg tudom csinálni. Az LPT kábelt, meg a panelen lévő apát így nem forrasztom már át, mert így is működNE a csatlakozás. Tehát szerinted nincs trükközés a kábel bekötésénél (érfelcserélésekre gondolok)?
Próbáltam "tükrözni" a kábel egyik végén lévő csatlakozót most a forrasztásnál. Így a fentebb tárgyalt tengelynél a DIR-STEP jelek felcserélése nélkül is működik a motor vezérlése. A többi tengelyt hiába cserélgetem, azok nem működnek
![]()
Este a "Interlink and Windows 95/98/ME DCC parallel cable" bekötést kipróbálom, aztán írom, hogy jó-e.
Hát így sem működik...
![]() ![]() Legszívesebben darabokra szedném az egészet, aztán be a kazánba ![]()
Beszereztem egy apa-apa gyári kábelt. A led megint nem világít a penelen. A z tengely működik. Az x,y nem, feszültség-ráadáskor mindkét tengelynél 3 led világít, majd valamilyen "parancs" kiadása után már csak 1 (de semmiképpen sem villog, mint a z-nél). :S
Próbáld végig követni a panelen, hogy nem-e veszik el valahol a vezérlő jel (rossz forrasztás kontakt hiba). Esetleg használd ezt a programot. Illetve nem tudom az IRFZ44 kinyit-e 5V-on mert ennek magasabb a gate feszültsége(20V) mint az IRLZ44 -nek.
Kontakt hiba volt mindkét tengelynél.
így már tuti, köszi ![]()
A motort próbáltan beállítani a motor tuningnál, de egyszerűen nem akarja meghajtani a tengelyt. A motor indulásnál néha egy picit megindul (1-2-t fordul, aztán csak zúg tovább, hiába viszem le a sebességet).
A kellő pontos nyomatékot nem nagyon tudom itthon megmérni, nincs megfelelő eszközöm hozzá. A probléma forrása lehet az, hogy nem IRLZ-t hanem IRFZ-t használok? Zsolti |
Bejelentkezés
Hirdetés |