Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Csillag-delta kapcsolás megvalósítása mágnes- kapcsolókkal
Témaindító: gbr83, idő: Feb 27, 2009
Témakörök:
sziasztok azt szeretném tudni a csillag delta esetén
milyen képlettel kell a áramfelvételt kiszámolni a hőkioldoná illetve a kismegszakító nál
I═P/1,73*U*cosfi
I-áramerősség Amperban P-névleges telyesítmény (a motor adattáblájáról) Wattokban U-hálózati feszültség 400(380)Voltokban cosfi-cosinusfi (a motor adattáblájáról) Ha a kiszámolt áramerősség pl.3A a hőkioldó(bimetál) lehet 2-től 4Amperig, tehát legyen lefelé és felfelé is még állítási lehetősége. A kismegszakító a kiszámolt áramerősséghez legközelebb eső(felfelé) és valami lassúbb kioldású, C tipus vagy különössen nehezen indulóknál D tipus.Valószínűleg C-st fogsz kapni. Ma már nem olyan egetrengető összegért lehet elfogadható tudású ampermérőt vásárolni, inkább mérj ampert üzem közben(terhelve) és ezt is vedd figyelembe.
írd be a csillag delta alaprajz , ott meg van adva a válasz és még több minden
helló! van valakinek mco 42-es olajos csillag delta kapcsolóról kapcsolási rajza vagy bármilyen információja a bekötéssel kapcsolatban.előre is köszi
Üdv!
Van egy olyan problémám hogy egy 3 fázisú 4kW-os motort indítok manuális 3 állású csillag-delta kapcsolóval. Mivel direkt deltába levágja a kismegszakítót. A problémám az hogy bekötöttem a kapcsolót csillag indítás után deltába való átváltáskor levágja a kismegszakítót de csak akkor ha a motor egyik irányba forog. Ha a dugóban összecserélek 2 vezetéket fordítva forog a motor gyönyörűen működik az egész szépen csillagba indul átváltom és deltába megy. De a másik irányba nem akar működni. Ebben kérnék segítséget ez jelenség mért van. Előre is köszönöm a válaszokat. A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2013
Megtöröm a csendet.
Készítettem egy rajzot, véleményeket kérek az alkalmazhatóságáról! Az időzített átkapcsolást egy váltó kapcsolós időrelével oldottam meg, ami a főáramú relével együtt indul.
Üdv!
Elvileg működőképes a rajzod. Én viszont úgy szoktam bekötni, hogy a BE gombbal a Y kapcsolót indítom öntartóra az időrelén és a D kapcsoló nyitó érintkezőjén keresztül. A főrelét a Y relé zárója indítja a saját záró érintkezőjén öntartóra. Így spórolni szokok, Y relének kisebb teljesítményűt szokok betenni, mert bekapcsoláskor árammentes(a főrelé csak utána húz meg) , kikapcsolásakor meg a motor névleges áramának a töredéke folyik rajta, hisz felpörgött a motor. ( Lehet ez sokaknak nem tetszik...) Esetleg még az időrelé tápáramát is kikapcsolhatod a D relé nyitójával, ha azt öntartóra kötöd be.
Üdv!
A leírásod alapján megpróbáltam lerajzolni a kapcsolást. Okozott némi fejtörést, de szerintem nem lett jó. Így inkább kérlek rajzold le, hogy megértsem az elvét! Amiről szólva vagyon: Egy kb. 19kW-os szivattyú motort kellene indítani Y-D átkapcsolással. Sajnos túl sok nem derül ki az adattáblájából, csak annyit sikerült kihámozni, hogy 18,5 kW-os a motor és anno 380V-ra készült. Ezen felül főbb feltüntetett adatai a fordulata és a súlya. Az áramot legfeljebb számítás alapján tudom megtippelni, ha a teljesítményt vissza osztom az üzemi feszültséggel, de hát ez sem teljesen helytálló, mert nem tisztán omikus a terhelés... Erre kellene nekem mágneskapcsolót választani, és valami egyszerű és olcsó időzítőt, de mondjuk időzítőt én magam is tudok építeni... Felmerült bennem az az elgondolás is, hogy szilárdtest reléket használni mágneskapcsoló helyett, vagy esetleg félvezetőt, pl, triakot. A hozzászólás módosítva: Aug 25, 2014
Szia!
Léteznek szerelt csillag-delta indítók, amelyet ha kiegészítesz egy motorvédő kapcsolóval, akkor a túláramvédelem is megoldottá válik. Példa.
Heló!
Tudom, léteznek ilyen szerelvények, de elég drágák, és számomra a lehető legolcsóbb kivitelezhetőség lenne szempont. Praktikus ez a készre szerelt egység, de árat nem találtam feltüntetve.
Azt hagy kérdezzem meg, hogy magadnak csinálod vagy cégnek? Mert a villanyszerelés területén a barkácsnak nincs helye. Egyébként ha külön-külön megveszed a kellékeket, akkor sem jössz ki olcsóbban, plusz még a rengeteg többletidőt nem is számoltuk. Villanyszerelési üzletekben mondanak árat is. A csillag-deltáról (is).
Cégnek.
Természetesen tisztában vagyok vele, hogy villanyszerelésben nincs helye barkácsolásnak, de biztonsággal össze tudok rakni egy Y-D átkapcsolót, és természetesen nem rögtön éles helyzetben lenne lepróbálva, mert ha full profi lennék, akkor sem zárnám ki a tévedés, meghibásodás lehetőségét. Ez egy elég kis költségvetésű cég, de a ráfordított idő miatt valóban érdemes egyben megvenni. Elég idő lesz ezt beilleszteni egy meglévő rendszerbe, ami ráadásul nem épp mai korú!
Sziasztok!
A következő kérdésem lenne: Hogyan kell méretezni Y-D kapcsolásban a mágneskapcsolókat? Milyen képlet/elv alapján. Kíváncsi vagyok a véleményetekre, mert a nemrégiben volt erről egy kisebb vitám, amikor a kolléga azt mondta minden mágneskapcsoló legyen ugyanakkora, akkor nagy baj nem lehet. Viszont nagyobb teljesítmények esetén szerintem már lényeges megtakarítást jelenthet, ha a 3 közül kettő kisebb értékű. Ezért kérnélek benneteket, hogy mondjatok nekem képletet vagy elméletet ami tuti jó! A másik nagy kérdésem, hogy hogyan méretezzünk, ha hővédelem és kismegszakító helyett, komplett motorvédelmet (pl GV2ME10) használunk. Van külnbség? Várom a hasznos infókat! Köszönöm szépen előre is! Kellemes ünnepeket!
1. Azért indítod csillagban a motort, mert így kisebb az indítóárama.
2. Deltába váltáskor még van egy áramlökés, de már nem akkora, mintha egyből deltában indítanád. 3. A két áramlökés ( indítás-átváltás) közel azonos, tehát semmiféle képlet nem kell ahhoz, hogy egyforma méretű mágneskapcsolókat alkalmazzunk. Ha nagyon ritkán kerül sor indításra, akkor statisztikai alapon kiszámíthatnánk, hogy a csillag mágneskapcsolók érintkezői X indítás során használódnának el, miközben a delta érintkezői Y üzemórát bírnak zárt állapotban... (miközben tudjuk, hogy az érintkezőket a váltások viselik meg, nem a zárt állapot).
A csillagba kapcsoló lehet egyharmad teljesítménnyel kisebb.
Nem szép megoldás, de nekem 4 éve működik csillag-delta váltó 2 db mágneskapcsolóval. A kisebb DIL-eknél még éppencsak annyival gyengébb a nyitó érintkező, hogy elbírja. Még nem kellett cserélni az 5,5 kW-os motornál.
Szia Erbe!
Igen, az elég egyértelmű nekem is, hogy ha egyforma mágneskapcsolókat használok, akkor nem kell képlet. Én arra gondoltam, hogy csillagban kisebb áramot vesz fel a motor, ezért a csillag kontaktor lehet kisebb is. Erre vonatkozóan lett volna a kérdésem, hogy milyen képletet szoktatok alkalmazni a csillag-, a fő-, és a delta mágneskapcsoló méretezéséhez. BUÉK!
Szia!
Csak a csillag, vagy a főkontaktor is lehet kisebb? 3-ada vagy gyök 3-da kell, hogy legyen? Köszi a segítséget! BUÉK
Szia erbe. Azt szeretném kérdezni hogy az 5,5 kW-os motorhoz milyen megszakítók vannak fent.
Válaszod előre is köszönöm
Már írtam hozzád intézett válaszban is, 16 A-esek. Emiatt csak csillagban indulhat. Ha kicsit túlterhelem, általában kettőt levág, de néha mindhármat. Ha véletlenül deltába kapcsolva marad (kézi váltós), az utóbbi az igaz.
Azért kérdem mert nekem deltába való kapcsolásnál le vágja a 16-ost.
1. Ki kell várni, míg rendesen felpörög.
2. Milyen hosszú hosszabbítóról működik? Ha túl rövid, könnyebben levágja. Az üzemi áram 7,... A. Ki kellene bírnia az átkapcsolást. A hozzászólás módosítva: Aug 1, 2016
A hosszabító körülbelül 2 méter.
Nekem az adat táblán 11,8A/6,8A van írva.
A hosszabbító nagyon rövid. Ekkora hosszabbítót nem igazán szoktak készíteni. Inkább a gép kábelét cserélik hosszabbra. Mennyi összesen?
Sokallom az értékeket. Mekkora fordulatú a motor? Esetleg fénykép? Jó, tudom, lehet, hogy te is tettél már föl. mint ahogy én is írtam dolgokat régebben.
Üdv!
Havernak a gyalugép nagyfordulatú motorja játszott fázis leverősdit. Csillag-delta stb. Rábeszéltem egy elektronikus szoft starterre azóta anya nem anyáz, mert sorozat nézés közben veri le a gép "pont" azt a fázist. Sufniban kallódót már nem vészes áron lehet találni a neten.
Írtam, sokallom az értékeket. Kimentem bezárni a tyúkokat, vittem lámpát. Igaz, enyém 380/660-as, 12/6,9 A. 1480 fordulat.
Sőtt minden ugyan az. Akkor mi lehet még a probléma?
A 16A -es kismegszakítón van még más fogyasztó is?
Milyen kismegszakítód van A, B C karakterisztikájú? A motor mit hajt? terheléssel indul vagy űresjáratban? A kontaktorokat kiválasztani szoktuk katalógusból teljesítmény és üzemmód alapján. Ha megtalálom küldök egy kiválasztási mintapéldát. |
Bejelentkezés
Hirdetés |