Fórum témák
» Több friss téma |
Tehát, ha jól értem közé kell iktatni ezt az ic-t? Ezen agyalok még.
Üdv
Leírtam, mi a különbség. Még egyszerűbb is a kapcsolás. De meddig tartana kipróbálni? Kb. 5 perc az átalakítás..
Ezt alapjén átalakítom, ugyanazt a jelet adja tovább csak gyakorlatilag megerősítve, vagy módosít a pwm jelen?
Üdv
Ugyanazt kapod, csak megerősítve, igen és amekkora feszt kiad az IC.
Adatlapján látod a csúcsáramot és a feszt.
Értem, köszi, ez nagy segítség volt, beszerzem, aztén próba. És ha mondjuk ugyanezt csak 24 volt alatt akarnám megoldani, akkor milyen ic-t tudnál javasolni, mert ahogy elnézem ez max 18 voltot bír.
Üdv
Kötsz eléje egy stab ic-t... a feted ( inkább 75 voltos ), motorod ettől függetlenül mehet 24 voltról.
A hozzászólás módosítva: Ápr 9, 2016
oké, köszi
Szia, én kisebb teljesítménynél (kb 60W) használom ezt a fetet pontosabban ebből 2db-ot párhuzamosan. Egy 12V-os mocit hajtottam 5A-rel 10 percig és a fetek nem melegedtek. Ha megnézed az adatlapját láthatod hogy 2.2mOhm az RDS(on) értéke. Egyébként AVR-ről hajtom 244Hz-es PWM jellel. Ha jól tudom az AVR 40mA-t tud kinyomni magából a PIC viszont csak 20mA-t emiatt a gate kapacitást lasssabban tudja feltölteni. Egy gyári Dc motor szabit nézegettem a minap abban pedig ez a FET van 10db párhuzamban. Nálam van még egy 120Ohm-os ellenállás az avr lába és a gate között ami kb 40mA-re korlátozza az áramot, pic-hez gondolom 240Ohm kéne a 20mA-hez. Valamint a gate-ről a földre megy még egy db 10k-s elenállás. Nálam ez melegedés nélkül dolgozik 60W terhelésnél. Szabadonfutó diódának pedig MBR4060PT-t használok.
A hozzászólás módosítva: Ápr 11, 2016
Ez a FET "kicist" eltérő paraméterekkel rendelkezik mint az, amelyiket zsoltee0001 használt.
Igen, csak infónak/tippnek szántam, az infóval meg azt kezd amit szeretne
Épp a minap nézegettem a kínálatot, nekem ezek a FET-ek határozottan tetszenek.
A gate töltésnél hány nC ami még jónak mondható? Ezek a fetek pár tíz nC gate töltéssel büszkélkednek, amit én használok az 350-400nC de nekem még ez is használható 240Hz-es kapcsolgatásnál, de mi az a szint ami már túl soknak mondható? Mondjuk egy motor vezérléshez használatos pár száz Hz-es szinten? Ja és azt is feltételezzük hogy viszongylag kicsi, 20-40mA-rel töltjük a gate-et.
u.i. ezeknek van TO-220 tokozású változatuk? A hozzászólás módosítva: Ápr 11, 2016
A kis meghajtó áram miatt, minél kisebb annál jobb, az árához képest szerintem nagyon jók a paraméterek. A mikrovezérlőknek a megadott áram DC-re vonatkozik dinamikus paramétereket én PIC-nél nem találtam.
De a Gate kapacitást fel kell tölteni, ahhoz meg kell áram.
Idézet: „A FET-feszülségvezérelt eszköz (nem töltjük) Bővebben: Link” Ezt magyarázd el kérlek a Ground Zero, D osztályú erősítőmben lévő bő 50 fetnek hogy legyenek olyan kedvesek, ne vegyenek fel kapu áramot, mikor nyitnak vagy zárnak!! Sokat jelentene!! Köszönöm!
Szia
Ez nekem is eszembe jutott, mi lenne, ha párhuzamosan kötnék párat, akkor ezek szerint működhet. A másik, mivel közvetlen nem tudja normálisan meghajtani a pic a fetet, ezért, ugye ajánlotta a kolléga a TC4420-at, ilyenem nincs és csak rendelni tudok, viszont optotranyóból egy kazallal van, ezzel is megoldható lenne? És legalább a leválsztás is le lenne tudva, (nyugodtabb lennék) Üdv
Az "optotranyót" felejtsd el, mert rosszabb lesz, mint egy gyenge pic, stb. meghajtás.
Leválasztáshoz pl. TLP250 kell, a meghajtó oldalon min. 14 volt táppal.
Azt elfelejted hangoztatni, hogy a feszültség létrehozásához "elsőnek" áram kell.
Tudod a kondin mindig siet az áram... Hülyíthetsz itt bárkit, de biztos hogy nem véletlenül gyártanak FET meghajtó cél ic-ket, amik komoly árammal tudják hajtani a feteket.... Idézet: „A FET-feszülségvezérelt eszköz” Ez mindentől függetlenül teljesen igaz. A hozzászólás módosítva: Ápr 11, 2016
Vagy másik FET-et vegyél, vagy a meglévőhöz készíts rendes meghajtást.
Bocsi a belevauért, de a FET nem elektroncső, még ha az elvi működésük és jelleggörbéik hasonlóak tudnak lenni egymáshoz (lásd, n-jFET és pentóda). Az utóbbi inkább illik a te elképzelésedhez.
Sajnos a FET-ek egy típusa, a teljesítmény MOSFET, jelentős gate-kapacitással rendelkezik, amit a rákapcsolt nyitófeszültség árammal kell, hogy feltöltsön. Nanofarádok ezek, ami főleg nagyobb kapcsolási sebességnél jelentős áramokat jelent - kicsi az Xc. Attól még a FET feszültségvezérelt eszköz marad, mert ha kinyitod, nem kell áramot folyatni bele az állapot fenntartásához, mint a bipoláris tranzisztornál. De a változtatáshoz ez kevés, ott áramok is fognak folyni. Sztatikusan neked van igazad, de dinamikusan, sajnos, nem. A hozzászólás módosítva: Ápr 12, 2016
Szia, persze rakhatod őket párhuzamosan, ahogy én tudom ha párhuzamosan rakod a FET-eket azzal összességében csökkented az RDS(on) ellenállás értékét. (cáfoljatok meg ha nem így van), viszont mivel több gate kapacitást kell feltölteni egyszerre ehhez még több áram kell (ugye ez a téma amiről épp folyik a vita de _BiG_ kolléga nagyon szépen leírta mi, hogyan, miért...). Nekem az AVR 244Hz-en szépen működteti a két fetemet.
Csináltam egy kis számolást is, hogy adott frekis PWM jelnél feltudom e tölteni a gate kapacitást az adott árammal: 345nC = 0.000000345C -> Ez az általam használt fet (FDP8440) gate kapacitása Qg=345nC 40mA = 0.04A -> ennyi áramot tud az AVR a gate-be tolni PIC-nél ha jól tudom ez 20mA Szóval Q=I*t -> 0.000000345C = 0.04A*t ebből t=0,000008625s = 0,008625ms = 8,625us ennyi idő kell a Qg feltöltéséhez 40mA árammal Namost az én 244Hz-es PWM frekim 4ms-es periódusidőt jelent a kiszámolt 0,008625ms ennek a 463-ad része vagyis egy periódus alatt 463-szor tudnám felölteni a gate kapacitást. Ebből azt is le lehet szűrni, hogy viszonylag kicsi kitöltési tényező mellett, monjuk 1% esetében is elég időm van a gate feltöltésére. Talán mindent jól számoltam, remélem valaki megerősíti vagy cáfolja az eredményt.
A kondenzátort viszont töltik és az sem kolbász A MOSFET-ek (és IGBT-k) gate-je kapacitással rendelkezik és ezt figyelembe kell venni a vezérlésnél.
A hozzászólás módosítva: Ápr 12, 2016
Bocs, de pont lemaradt az idézetből a lényeg:
Idézet: „"... nem kell áramot folyatni bele az állapot fenntartásához, mint a bipoláris tranzisztornál. De a változtatáshoz ez kevés, ott áramok is fognak folyni.” Kiemelés tőlem. Ne csak azt olvasd el, ami látszólag(!) téged igazolna, hanem az egészet. Azaz a kinyitás-becsukás töltögetéssel jár, csak a fenntartás nem. Most már, remélem, érthető. Amúgy a csöveknek is van rács-katód kapacitása, csak nagyságrendekkel kisebb, mint a teljesítmény-FETeknél. Nagyfrekvencián söntöli is szépen a bemenőkört, számolnak is vele, mert erősítéscsökkenést okoz, illetve elhangolást, ha rezgőkörről van szó (vagy trükkösen beleszámítják a hangolókapacitásba). Idézet: Igazából a kinyitja az elfogadott kifejezés, nem a bekapcsolja. Mellesleg az eredeti hozzászólásban az volt, hogy "töltjük a gate-et", és nem a FET-et. Ez elfogadott kifejezés, nincs ezzel semmi baj, szerintem. Talán pontosabb lett volna a töltjük a gate kapacitást (meg a Millert...). „nem azt írja a hozzáértő szerző, hogy töltögeti a FET-tet hanem azt hogy bekapcsolja! (és lezárja)”
Az a baj hogy olyan dolgokon lovagolsz amin nagyon de nem kellene, mint ahogy már megszoktuk! Közben a valóban lényeges információk süllyesztőbe kerülnek, vagy konkrétan le vannak sz...., mert valaki véletlenül "konyhanyelven" fogalmaz!
Jobb hobbit is találhatnál ennél!
Köszi a helyettem gondolkodást ( ) Massawa-nak, feci-nek, és proli007-nek, na meg aki még segíteni próbált...!
A végén ez lett. Elsőre tökéletesen szabályoz. Még egyszer köszi mindenkinek! Gábor A hozzászólás módosítva: Ápr 15, 2016
Sziasztok. Lenne egy olyan problémám, hogy van egy gyalogosan kísérhető targonca aminek meghalt a motorvezérlő panelja. Nem nagyon szerezhető be ilyen panel, így meg kellene javítanom. A targonca rúdján van egy kapcsoló és egy poti amivel ki lehet választani a haladási irányt és a sebességet is lehetne szabályozni.Nos kiszereltem az elektronikát, ami fetekkel és PWM-el szabályozná a motor sebességét. Ez a szabályzó, gyakorlatilag egyik nap működött, a másik nap már egyáltalán nem. Mérve minden jónak tűnik, de semmilyen jelet nem ad a motornak. A rúdban lévő poti három kivezetése közöl az egyik felé szakadás van, de igazából nem látszik rajta semmi, így azt sem tudom, hogy ez eredetileg hogy volt, de erre gyanakszom.Viszont az értéke ismeretlen, de van benne még olyan áramkör is, hogy ha hirtelen adják rá a "gázt" akkor is csak lassan növeli a motor fordulatszámát, így ez azért kicsit bonyolultabb! Nincs valaki akinek esetleg tapasztalata lenne ezzel a szabályzóval?
Azt a panelt fényképezd már körbe és tedd fel ide a képeket.
Oké, Ebéd után lefényképezem. Viszont igazából ez két, egymás felett elhelyezkedő panel.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |