Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Dobozolási technikák, műszerdobozok
Lapozás: OK   21 / 91
(#) dollerakos hozzászólása Nov 13, 2010 /
 
Üdvözlet!

Készülő JLH-erősítőm dobozolásával kapcsolatban szeretnék kérdéseket feltenni Nektek. Még sosem dobozoltam, de ötletek, elképzelések lennének, bőven.... Az alapterülete 430 x 390 lenne. Mindenek előtt kellene alulra szub-sassziként egy erős, de jó kinézetű lap, amely legalább 4-5 mm vastag. - Ezzel kapcsolatban a kérdésem az, hogy miből a legcélszerűbb megcsináltatni (olyan cég van, amelyik tud levágni, kivágni, hajlítgatni; azt szerencsére nem én csinálom, mert nincsenek hozzá rendes szerszámaim...). Lehet ez alumínium vagy az nagyon tré? - Ha lefestem feketére, gondolom, már az sem látszik, hogy alumínium.... Honnan lehetne szerezni olyan jó kinézetű lábakat, amelyekkel most minden hifi cuccot szerelnek? (Az a kerek, nagy átmérőjű....) A másik, hogy magát a szerkezetet mindenképpen fém dobozba tenném, fát és hasonló cifrításokat nem csinálnék. A dobozra előre is hátulra is feliratokat készíttetnék (már megvan, hogy itt kivel). A szub-sasszira épülő dobozt viszont tuti, hogy nem aluból csináltatnám, mert azt nagyon trének gondolom, nem hiszem, hogy jól nézne ki és nem tudom biztosan, csak gondolom, hogy az alu nem is árnyékol igazán jól, hanem valami másból. Mit ajánlanátok, ami jól nézne ki és még nem is horror árú? És milyen vastagságút, hogy ne tudjon nyekleni-nyaklani? Én legalább 2 mm-es vastagásgúra gondolok. Hol lehet ilyesmiket kapni jó áron? - A segítségeket előre is köszi.

Üdv.
(#) CIROKL válasza dollerakos hozzászólására (») Nov 13, 2010 /
 
Ez tetszik , hol lehet kapni olyat amit még nem is tudsz hogy mit szeretnél !
Egyébként mi a gondod az alu-val , könnyű vele dolgozni igaz a festék az nem igazán jól tapad rajta de szinterezni azt lehet .
2 mm -es alu az tökéletes az nem nyeklik sehová sem , a vassal több gondod akad majd , ha meg netán INOX -ban gondolkodnál akkor meg azzal még több gondod fog lenni .
(#) dollerakos válasza CIROKL hozzászólására (») Nov 13, 2010 /
 
Ha aluból jól, igényesen meg lehetne csinálni, annak örülnék a legjobban, mert abból van bőven. Az alu rendesen árnyékol? Egyáltalán árnyékol?? - Lehet, hogy illene tudni, de nem tudom. Azt tudom, hogy mágnesesen nem..... A szub-sasszit akkor mindenképp feketére szintereztetném, amilyenek a hűtőtömbök is. Rajzok, tervek, elképzelések vannak.... Egy ismerősöm minden dobozt vörösrézől csinál, de hát az egy vagon pénz, nem???
(#) CIROKL válasza dollerakos hozzászólására (») Nov 13, 2010 /
 
Itt tökéletesen megfelel az ALU árnyékolási feladatát elfogja látni .
A vörösréz szerintem a legrosszabb választás a dobozolásra , azzal sok gond lehet a leg első ami a fő gond , a fém tiszta vörösréz kb egy pillanat alatt oxidálódik , magyarul festeni , lakkozni kell. A következő gond a megmunkálása , ehhez azért eléggé spec szerszámok kellenek , meg a súlyáról nem is beszélek hát még az ára !
(#) dollerakos válasza CIROKL hozzászólására (») Nov 13, 2010 /
 
Köszi, meggyőztél, akkor marad az alcsi... Talán még 2 kérdés: ha bemattult, vagy karcos a felület (mert előfordulhat, ha nem vigyáztak rá), ugye, valahogy le lehet csiszolni, valamilyen finomabb, pl 500-as smirglivel, esetleg csiszológéppel, hogy jól nézzen ki? Vagy épp fordítva, hogy ne legyen sérülékeny, ne látszódjanak a későbbi, esetleges karcolások stb., pl. érdemes valami durvább vászonnal megcsiszolni? - Gondolok itt olyasmi kinézetre, mint pl. az Orion nagy hifitorony komponenseinek az előlapjára, amely nem teljesen sima, mintha azok is meg lennének valamivel csiszolva.... Talán itt jól látszik: http://www.google.hu/imgres?imgurl=http://imgfrm.index.hu/imgfrm/1/...ih=597

Köszi.
(#) CIROKL válasza dollerakos hozzászólására (») Nov 13, 2010 /
 
Az alut lehet sokféle képen felület kezelni hogy olyan fém tiszta kinézetű legyen , akár kézi csiszolással is bár ahhoz kell némi kézügyesség.
Lehet akár gépi szalagcsiszolással is szálra húzni amit én is szoktam alkalmazni , de ez nem kézi kis szalag csiszoló azzal nem igen lehetséges .
Ja én csupán csak 40-es spec csiszoló vásznat használok általában .
Bővebben: Link
Mondjuk mostanában alut nem nagyon használok szín tisztán dobozolásra , csak kiegészítésként esetleg .
Tételezzük fel hogy csak kicsit karistos a lemezed , akkor simán a 100-as vászon és onnan lehet egyre finomabbal csiszolgatni , de az 500 -as az már polír , szerintem arra itt nincs szükség !
Ha hasonlót szeretnél mint a gyári előlapok akkor MAX 100-120-as vászonnal azt a minőséget ellehet érni , de ehhez olyan minőségű alap anyag is kell , egyáltalán nem mindegy az anyag összetétele mert az ha nem ok akkor hiába a fáradság mégsem lesz olyan mint amit szeretnél .
(#) dollerakos válasza CIROKL hozzászólására (») Nov 13, 2010 /
 
Értem, köszi, nagy segítség volt (hiába, én még dobozolással sosem foglalkoztam...) Akkor már csak 1 kérdés maradt: hol lehet kapni olyan alut, amely ezeknek a céloknak megfelel, illetve hogyan kérjem, hogy megértsék? (Mi a pontos neve, ilyesmi...) A cégnél, ahol nekem hajlítanának, van ugyan alu, de ők inkább csak ipari felhasználásra gyártanak, tehát nem az igényesebb változat..... Ha Neked is van eladó és jó áron adod, az is érdekelne. Köszi.
(#) CIROKL válasza dollerakos hozzászólására (») Nov 13, 2010 /
 
[OFF]Sajnos mint mondottam nekem mostanában nincs felhasználásom alu-ból ezért nincs is , azt sem tudom igazán honnan lehet venni , de talán a metalloglobus - nál van.[OFF]
(#) dollerakos válasza CIROKL hozzászólására (») Nov 13, 2010 /
 
Köszi szépen! Sokat segítettél és gratulálok a munkáidhoz, igazi, igényes, profi munkák!!

Üdv.
(#) Alkotó válasza dollerakos hozzászólására (») Nov 13, 2010 /
 
Árnyékolni több minden ellen is lehet (pl. akár fény vagy hő ellen is), de az elektronikában általában elektromosan és/vagy mágnesesen szokás. Mágnesesen azok az anyagok árnyékolnak, amiket fog a mágnes, elektromosan pedig azok, amik vezetik az elektronokokat. Kicsit leegyszerűsítve a vas mindkettőre jó, az alumínium csak az egyikre.
Viszont ez nem olyan nagy baj, mert Cirokl-nak teljesen igaza van az alumínium célszerűségében. Az alut könnyű megmunkálni, kicsit a súlya, viszonylag merev, nem rozsdásodik (de azért oxidálódik) és elég nagy választékban elérhető.
Ha az elektromos árnyékolás mellet mágnesesre is szükség van, akkor azt célszerű lokálisan megoldani (pl. külön árnyékolni a trafót). Ennek három előnye is van, mert így olcsóbb a kialakítás, sokkal specifikusabb (ezért hatékonyabb) árnyékolásokat lehet alkalmazni (akár több-rétegűt is), végül ezzel nem csak az adott készüléket védjük, hanem azokat is, amik esetleg a dobozunk tetejére kerülnek alkalmanként.
(#) dollerakos válasza Alkotó hozzászólására (») Nov 13, 2010 /
 
Köszi szépen! Ezekre én is gondoltam nagyjából, és igaz, eszembe juthatott volna, hogy ami vezeti az elektronokat, az egyben villamosan árnyékol is Szerencsére ennek a tetejére nem fog felkerülni semmi, mert nem tud, de ha más polcra is kerülne, elég távol kell tenni, hogy tudjon majd hűlni.... Maximum alá, de úgy is csak külön polcra, mert 15 kiló biztosan lesz a cucc.... Elég egyéni lesz a kialakítás, majd ha készen lesz, teszek fel képeket is. Továbbá még szerencsére mágneses árnyékolásra nincs szükség, mert a toroid trafók elegendően távol lesznek a panelektől és állítva, hogy a lyuk irányú szórás ne éreztesse a hatását az esetlegesen felette vagy alatta lévő cuccokra.....
(#) adamisbalint hozzászólása Nov 14, 2010 /
 
Sziasztok
Van egy fém műszerdobozom, és nem tudom mivel vágjam ki a lyukat a kapcsolónak és a hálózati dugónak(mivel ezek nem kör alakúak).
Ti mivel csináljátok?
(#) varttina válasza adamisbalint hozzászólására (») Nov 14, 2010 /
 
Szia!
Csak egy sima "t*sco gazdaságos" pisztolyfúrógépem van, amihez általában minőségi fúrószárat használok. Ha 10-esnél nagyobb furatra van szükségem, vagy nem kör alakú kivágást szeretnék, reszelővel tágítom a furatot a kívánt méretre/alakra. Az utolsó simításokat csíkra vágott csiszolóvászonnal végzem.
Nem a leggyorsabb megoldás, de eredményre vezet.
(#) adamisbalint válasza varttina hozzászólására (») Nov 14, 2010 /
 
köszi.
lehet, hogy csinálom.
(#) szamóca válasza adamisbalint hozzászólására (») Nov 14, 2010 /
 
Szúrófűrész, reszelő.
(#) Litux hozzászólása Nov 15, 2010 /
 
Hello!
Szeretnék csinálni egy dobozt,amire kapcsolókat szerelhetek!
Szerintetek miből,és hogyan csináljam meg?
(#) mex válasza Litux hozzászólására (») Nov 15, 2010 /
 
Ha komolyan gondoltad a kérdésfeltevést, akkor még néhány dolgot le kellett volna írnod. Például milyen kivitelű kapcsolókról van szó, erős, vagy gyengeáramú készülék lesz, milyen környezetben kell üzemelnie?
Mik a lehetőségeid, fúrást, vágást, darabolást meg tudod-e oldani, és mindezt fában, fémben, műanyagban, stb. Ezután lehet konkrét tanácsot adni.
(#) meszi válasza adamisbalint hozzászólására (») Nov 15, 2010 /
 
Sok helyen lehet már lézerrel is vágatni lemezt, ha a rajzot megcsinálod számítógépen és meg van a dxf file nem is olyan drága.
(#) meszi válasza Litux hozzászólására (») Nov 15, 2010 /
 
Vagy 0,8mm-es acél lemez vagy 1-1,5mm-es félkemény alu lemez
(#) Litux hozzászólása Nov 16, 2010 /
 
Kis feszültséget akarok,fát,lemezt furni tudnák minden
csak a doboz összerakássát nem tudom hogy kéneD
(#) dollerakos válasza CIROKL hozzászólására (») Nov 16, 2010 /
 
Helló!

Nem hittem volna, hogy itt akadok meg.... Ez a kabáton a gomb kategória, de kérdezem csak, mert ilyeneket sehol sem látok és mert láttam a munkáidat, hogy tudsz Te csinálni és vállalsz-e pl. 4 cm külső átmérőjű, 6-os tengelyre való sárgaréz vagy rozsdamentes borítású, fényes, jól kinéző forgatógombokat? Esetleg olyan kör alakú, nagy tappancsokat is, amelyekkel mostanában minden hifi holmit szerelnek? köszi.
(#) bakos13gab válasza Litux hozzászólására (») Nov 16, 2010 /
 
Én azt javaslom, hogy szerezz be L aluprofilokat (nem kell nagy, 20*20mm-es bőven jó). ezekből tudsz éleket készíteni, kifúrod őket, menetet vágsz vagy csak átmenő csavar és ehhez passzítod a doboz oldalait. amúgy nekem se tiszta, mit szeretnél.
(#) Alkotó válasza dollerakos hozzászólására (») Nov 16, 2010 /
 
A doboz egyáltalán nem "gomb a kabáthoz". Általában a doboz egy nagyon is kritikus pontja minden elektronikának. Ez egyaránt igaz az otthoni felhasználású eszközökre, ahol a szépség és "csicsa" sokat számít, és az ipari/üzemi készülékekre is, ahol a mechanikai stabilitás a meghatározó.
Ezek mellett létezik még egy kategória, amit "látványelektronikának" szokás hívni. Ebben szinte bármi megengedett, nincs tiltott terület, sokszor még az üzembiztonság, sőt az érintésvédelem is háttérbe szorul. Ennek a műfajnak egyik vitathatatlan mestere Cirokl.
Egy átlagos erősítő előállítási költsége nagyjából így áll össze: 20% elektronika + 40% tápegység a trafóval + 30% a doboz + 10% csatlakozók és kezelőszervek. Ebből is láthatod, maga az erősítő csak a dolog 1/5-e.
Ha esetleg tanulmányozod a híres-neves erősítőket, akkor azt fogod látni, hogy általában renkdívül puritán a külsejük, kívülről alig van rajtuk valami.
(#) dollerakos válasza Alkotó hozzászólására (») Nov 16, 2010 /
 
Ez az, az enyém is az lesz! Bekapcs-gomg + 2 forgatógomb az elején, az egyik a hangerő, a másik a bementeválasztó, semmi több, ezek viszont, már engedtessék meg, nézzenek ki valahogy. A doboz amúgy teljesen puritán lesz, két elemből lesz összerakva, ahogy a legeslegegyszerűbb... Azon mérgelődöm, hogy ahol csak láttam forgatógombokat és lábakat, mind gagyi, nyomorék, még az anyaguk is és még drágán is! Na, ilyeneket nem tennék fel, az biztos.
(#) Frankye válasza dollerakos hozzászólására (») Nov 17, 2010 /
 
Ha minőséget szeretnél, akkor esztergáltass Magadnak olyat, amilyenre vágysz, és ami méretben, kinézetben, stb. is megfelel Neked. Ez a legjobb út. Készen nem valószínű, hogy fogsz olyat találni, ami pont jó Neked.
(#) Stewe válasza Sonix hozzászólására (») Nov 17, 2010 /
 
A legegyszerűbb megoldás a lézernyomtató. Papírboltokban 1-2 százasért lehet kapni A/4 méretű ezüst színű öntapadós műanyag lapot. A nyomat nagyon tiszta, érintésálló, (mérőeszközök kalibrációs matricáit is ezzel csináljuk, mert a ragasztó nagyon erős, és időtálló) de ha még egy vékony plexi előlapot is kap nincs jobb amatőr keretek között.
(#) Directors hozzászólása Nov 17, 2010 /
 
sziasztok!

Alumínium felületet,hogy kell festeni?
Egyből lehet festeni a felületet vagy kell valami alapozó először rá?
(#) vicsys válasza Directors hozzászólására (») Nov 17, 2010 /
 
Én ki szoktam főzni trisós oldatban majd lealapozom direkt aluhoz való vízbázisú fehér alapozóval.
(#) Directors válasza vicsys hozzászólására (») Nov 17, 2010 /
 
De ha én feketére akarom lefesteni az alut akkor gondolom fekete alapozót vegyek nem?
Mindenféleképpen trisós oldatban ki kell főznöm?
(#) Directors válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Nov 17, 2010 /
 
Rendben,köszi.
Következő: »»   21 / 91
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem