Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Eagle 3D segítség, POV-Ray
Témaindító: Thomas10100, idő: Jún 5, 2006
Témakörök:
Üdv.!
IMi-nek van igaza, a BD139-nek nem TO-220-as tokozása van hanem TO-126. Ez a tok jóval kisebb min a TO-220, ezért férnek el egymás mellett.
Niedziela!
És hogyan illesztetted be a panelt (vagy a kamerát) forgató scriptet? Én azt nem értem, hogy az animációhoz most kell-e külön fájl vagy nem, mert az Eagle3D által generált .pov fájlban van egy rész ami az animációra utal.
Hi. Eltaláltad!
TO126 tok nincs 3D-ben. Hozzá legközelebb esik a TO220. Mivel sok alkatrésznek nincs 3D-s képe, legegyszerűbb az IrfanView Thumbnails programjával kiválasztani mivel helyettesíted. Sajnos csak ez van. Lehet hogy a TO126 némileg keskenyebb, de 3D-ben csak a TO220 áll közel hozzá. Ettől még mindig az a problémám, hogyan lehetne keskenyebbre venni! Mivel a programozáshoz hülye vagyok, ez a probléma meg is marad. Idézet: „Sajnos csak ez van.” Nem sokáig...
cam_rot1.ini -t bemásolod a többi *.ini -hez
Ebben értelem szerűen beírod ami kell (megnyitod látni fogod) POV-RAY -ben az init elindítod (középen ini ikon...stb) *.pov fájlban lecseréled a scriptet a forgatósra.
Valaki akinek módja van rá, vegyen már a kezébe egy TO-126-os tokozású tranzisztort (mondjuk BD139-140) és mondja meg legyen szíves hogy hogyan/hova van ráírva a tranzisztor típusa a tokra!
Dinokal! Hogyan kívánod, milyen magasan legyen a tranzisztor a paneltól? Tövig le legyen ültetve vagy magasabban legyen kicsit?
Ez valami ravasz kérdés ?
Idézet: „hogyan/hova van ráírva a tranzisztor típusa a tokra!” Mindig ferdén/a lyuk alatt Vagy igy de akkor egyenesen Szóval van ilyen is, olyan is
Így jó lesz?
Bővebben: KÉP megrajzolhattam volna részletgazdagabban is, de ahhoz több idő kellett volna. (Egyébként nem is feltétlen jó ha egy alkatrész nagyon részletgazdag, mert akkor több ideig tart mire kiszámolja a processzor.) Az feliratot nem sikerült kiderítenem hogy hogyan néz ki, ezért csak úgy odaírtam ahogy jött. Így jó lesz? (Természetesen a felirat 'élő', tehát nem a "BD139" van beleégetve hanem amit az Eagle-ben "Value"-ként megadunk. Tehát ha például "HFZI356HJ"-t ír be valaki akkor az íródik rá a tokra. Ezen a képen 2mm-rel van megemelve a tranzisztor a paneltól, de ez állítható. Akár 8cm-re is megemelhetem a paneltól, a három alkatrészláb ekkor is le fog érni a a panelig.
Na jól van, én biztos nem írom rá ferdén!
Az animációt még nem próbáltam, de holnap ezzel fogok eljátszani. A TO-126-os tok makrója a TO-126.txt-ben; ezt a transistor.inc-be kell beleírni. Az utolsó előtti sor ( Idézet: ) végére írt nulla helyére kell beírni milliméterben, hogy mennyire legyen megemelve a paneltól a tok.„object{TR_TO126_V_GRND(value,0)}” A 3dpack.dat-ba pedig a 3dpack.dat-ba.txt-t kell beszúrni. Ezáltal az Eagle eredeti, saját alkatrész-könyvtárában lévő álló TO-126-os tokokhoz rendelődik hozzá a 3D-s forma, így az Eagle3D már magától használni fogja. Üdv.!
Attila ez maga a tökély!!!!!!!!!!!!!!
Már nem néz ki olyan hülyén a boardom! Más. Sajnos a forgatás még nem megy. Bemásoltam az algoritmust a pov fájlba, de lehet hogy rossz helyre. Viszont nem tudom mit kell helyette kitörölni. A renderelés mindjárt az elején hibára fut, ráadásul egy kamu, a hangra vonatkozó hibaüzenettel. Ha lesz időm, lenyomom egyenként kézzel. Köszönöm a segítséget, nagyon jól jött! Idézet: „Sajnos a forgatás még nem megy. Bemásoltam az algoritmust a pov fájlba, de lehet hogy rossz helyre.” Kicsit bővebben, mit szeretnél, milyen algoritmus, hova...stb
Attila!
Utólagos engedelmeddel, áttettem két szövegfile-ba a makrót, és a definícióját, nagyon furán mutatott a miniatűr betűkkel az oldal, ennek megfelelően kicsit átírtam a hozzászólásodat is. Légy szíves, a jövőben inkább így, szöveges állományként csatolni az ilyeneket. Köszönöm.
Ezen az oldalon találtam kamera mozgatást:http://www.f-lohmueller.de/pov_tut/animate/anim12e.htm.
Sikerült lefuttatnom, elindult, csinálta a sorozatképeket, de minden kép ugyan az volt. Valószínűleg a pov fájlból kellene a kamerabeállítások egy részét törölni, de ha bármit kitörlök hibára fut.
cam_rot1.ini -t futtasd
erre kell cserélni a pov fájlban lévő eljárást camera { angle 20 location <0.0 , 364.0 ,-100.0> right x*image_width/image_height look_at <0.0 , 1.5, 0.0> rotate <0,-360*(clock+0.10),0> } Amit az Eagle3D -ben létrehozol nézetet, azt kell értéknek megadni location < look_at < Akkor fogod azt látni amit szeretnél ! *.pov-ban már beleírtam, futtasd le >>
Már futtatom is!
Nagyon jól működik! Ott hibáztam, hogy az előtte levő camera főágban akartam változtatni, nem pedig az else ágban. Nem csoda hogy hibázott a program. Na ennyit a programozási tudásomról! Utólag megnézve teljesen logikus, csak én nem jöttem rá. Köszönöm szépen!
Igazság szerint nem is kell ennyire bonyolítani , cserélgetni, értékeket adni...stb
Elég hozzáírni ezt a két sort az eredeti eljáráshoz kamera{ ..... ...... right x*image_width/image_height rotate <0,-360*(clock+0.10),0> }
Ma mégsem a kamera forgatásával foglalkoztam, hanem inkább csiszolgattam pár alkatrészt, mostmár sokkal jobban néznek ki...
De most kipróbáltam és működik. Forog a kamera és rendereli is szép szorgalmasan a képkockákat, de több probléma is van. A kamera túl közel van a panelhoz olyannyira, hogy valójában a kamera az alkatrészek közt 'repked', a panel felett kb 2-3mm-re! Olyannyira közel, hogy látszik a vezetősávok vastagsága a nyákon! Emellett a képek is elég kicsi felbontásúak és nem élsimítottak. Én mindenképp nagyobb felbontást szeretnék. Tudom, hogy így eltart egy darabig de nem baj, éjszaka eldolgozgat a gép amíg alszom.
A kamera pozícióját megoldottam, így más sokkal jobb, bár még mindig nem tökéletes a dolog. A felbontást viszont továbbra sem tudom hogyan lehetne állítani. Jelenleg mondjuk ezt a kis méretű képkockákat is nagyon sokáig tart mire kirajzolja. Kellene egy normális négymagos processzor, nem ez a szutyok kis celeron a laptopban.
Én nagyon régen illesztettem már össze képkockákat videófájllá, ezért nem emlékszem már hogy melyik programmal csináltam. Van ötletetek hogy mivel lehetne egyszerűen összeilleszteni és valami videó-formátumba exportálni? Úgy rémlik, hogy régebben VirtualDub-al csináltam ilyet, de nem biztos. Idézet: „A kamera pozícióját megoldottam” Kamera pozíció minden pov fájlban meg van, azon már nincs mit megoldani. (#337557) Idézet: „felbontást viszont továbbra sem tudom hogyan lehetne állítani” cam_rot1.ini egy része erről szól Width=512 Height=384 Antialias=Off Antialias_Threshold=0.5 Antialias_Depth=2 Idézet: „Kamera pozíció minden pov fájlban meg van, azon már nincs mit megoldani.” Dehogynem, hiszen rossz pozícióban van eredetileg! De átírtam hogy ott legyen ahol én szeretném. Idézet: „Width=512 Height=384 Antialias=Off Antialias_Threshold=0.5 Antialias_Depth=2” "Width" és "Height" nincs benne a cam_rot1.ini-ben: Idézet: „; Persistence Of Vision raytracer version 3.5 sample file. Antialias=On Antialias_Threshold=0.5 Antialias_Depth=5 Input_File_Name=cam_rot1.pov Initial_Frame=1 Final_Frame=40 Initial_Clock=0 Final_Clock=1 Cyclic_Animation=on Pause_when_Done=off” Idézet: „Dehogynem, hiszen rossz pozícióban van eredetileg!” Miért van rossz pozícióban ha te adod meg az Eagle3D -ben azt hogy milyen legyen a nézet ? ----- *.pov részlet ----- #local cam_x = 0; #local cam_y = 195; #local cam_z = -95; #local cam_a = 20; #local cam_look_x = 0; #local cam_look_y = -4; #local cam_look_z = 0; ............... ..... .... #camera { location angle cam_a right x*image_width/image_height look_at ? else rotate ?<0,-360*(clock+0.10),0> } Idézet: „"Width" és "Height" nincs benne a cam_rot1.ini-ben:” Ez igaz, bele kell írni (sok dolog nincs benne)
Képen látszik ami az eljárásban nem !
Idézet: „Miért van rossz pozícióban ha te adod meg az Eagle3D -ben azt hogy milyen legyen a nézet ?” Az Eagle3D-ben nem írtam át a .pov fájl generálása előtt semmit sem ami a kamera pozíciójára vonatkozik! Úgy hagytam ahogy alapból van. Utána indítottam el a forgatásos renderelést és a renderelt képkockákon a kamera a panel felett kb 2mm-rel körözött, nem tudom hogy miért. De mondom, már nincs ilyen gond szerencsére mert átírtam a .pov fájlban a kamera pozícióját már tegnap. Egész jó lett, majd megmutatom...
Itt van animált gif-ben:
Bővebben: KÉP Vigyázat! 1,8MB-os gif! Ha beágyaznám, Topi leharapná a fejem.
Azért körözött a panel felett mert szerintem te ezt illeszted be a pov fájlba.
script.txt mutatja !
Nem tudom már hogy mit illesztettem be, de a lényeg hogy azóta kijavítottam manuálisan.
Azt nem tudjátok véletlen, hogy az Eagle 3D-ben a nyák színeinek beállításánál az előre definiált színösszeállításokat a programban hol lehet átírni vagy kibővíteni? Új színeket (textúrákat) tudtam hozzáadni és szépen meg is jelenik hogyha lenyitom a választómenüt. De az előre definiált színösszeállításokat (pl.: "FR4 forrasztómaszkkal") nem találtam meg a programban. Bár még van egy ötletem hogy hogyan találhatnám meg...
Feltettem a weboldalamra egy oldalt, ahova feltettem képeket a saját készítésű alkatrészeimről:
Bővebben: Link Ez még egy nagyon-nagyon "béta" oldal csak, mert hiányzik róla egy csomó cucc és a linkek sem aktívak még. Emiatt ez az oldal egyenlőre a weboldalamról nem is elérhető (nincs rá mutató link). Csak azért mutatom meg most mégis, mert így könnyebb mint folyton belinkelgetni képeket. Idézet: „Feltettem a weboldalamra egy oldalt, ahova feltettem képeket a saját készítésű alkatrészeimről:” Alkatrész makrók nélkül a képek sokat nem érnek azoknak akiket érdekel az Eagle3D |
Bejelentkezés
Hirdetés |