Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Eagle 3D segítség, POV-Ray
Lapozás: OK   21 / 42
(#) niedziela válasza dinokal hozzászólására (») Dec 28, 2008 /
 
Még mindig ugyanabban a cipőben botorkálsz !

Már egyszer volt szó róla, figyelj !
(#) Attila86 válasza dinokal hozzászólására (») Dec 28, 2008 /
 
Üdv.!
IMi-nek van igaza, a BD139-nek nem TO-220-as tokozása van hanem TO-126. Ez a tok jóval kisebb min a TO-220, ezért férnek el egymás mellett.
(#) Attila86 válasza niedziela hozzászólására (») Dec 28, 2008 /
 
Niedziela!
És hogyan illesztetted be a panelt (vagy a kamerát) forgató scriptet? Én azt nem értem, hogy az animációhoz most kell-e külön fájl vagy nem, mert az Eagle3D által generált .pov fájlban van egy rész ami az animációra utal.
(#) dinokal válasza IMi hozzászólására (») Dec 28, 2008 /
 
Hi. Eltaláltad!
TO126 tok nincs 3D-ben. Hozzá legközelebb esik a TO220.
Mivel sok alkatrésznek nincs 3D-s képe, legegyszerűbb az IrfanView Thumbnails programjával kiválasztani mivel helyettesíted.
Sajnos csak ez van.
Lehet hogy a TO126 némileg keskenyebb, de 3D-ben csak a TO220 áll közel hozzá.
Ettől még mindig az a problémám, hogyan lehetne keskenyebbre venni!
Mivel a programozáshoz hülye vagyok, ez a probléma meg is marad.
(#) Attila86 válasza dinokal hozzászólására (») Dec 28, 2008 /
 
Idézet:
„Sajnos csak ez van.”


Nem sokáig...
(#) niedziela válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 28, 2008 /
 
cam_rot1.ini -t bemásolod a többi *.ini -hez
Ebben értelem szerűen beírod ami kell (megnyitod látni fogod)

POV-RAY -ben az init elindítod (középen ini ikon...stb)

*.pov fájlban lecseréled a scriptet a forgatósra.
(#) Attila86 válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 28, 2008 /
 
Valaki akinek módja van rá, vegyen már a kezébe egy TO-126-os tokozású tranzisztort (mondjuk BD139-140) és mondja meg legyen szíves hogy hogyan/hova van ráírva a tranzisztor típusa a tokra!

Dinokal!
Hogyan kívánod, milyen magasan legyen a tranzisztor a paneltól? Tövig le legyen ültetve vagy magasabban legyen kicsit?
(#) niedziela válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 28, 2008 /
 
Ez valami ravasz kérdés ?

Idézet:
„hogyan/hova van ráírva a tranzisztor típusa a tokra!”



Mindig ferdén/a lyuk alatt

Vagy igy de akkor egyenesen


Szóval van ilyen is, olyan is
(#) niedziela válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 28, 2008 /
 
Sikerült a folyamatos renderelés ?
(#) Attila86 válasza dinokal hozzászólására (») Dec 28, 2008 /
 
Így jó lesz?
Bővebben: KÉP
megrajzolhattam volna részletgazdagabban is, de ahhoz több idő kellett volna. (Egyébként nem is feltétlen jó ha egy alkatrész nagyon részletgazdag, mert akkor több ideig tart mire kiszámolja a processzor.)
Az feliratot nem sikerült kiderítenem hogy hogyan néz ki, ezért csak úgy odaírtam ahogy jött. Így jó lesz? (Természetesen a felirat 'élő', tehát nem a "BD139" van beleégetve hanem amit az Eagle-ben "Value"-ként megadunk. Tehát ha például "HFZI356HJ"-t ír be valaki akkor az íródik rá a tokra.
Ezen a képen 2mm-rel van megemelve a tranzisztor a paneltól, de ez állítható. Akár 8cm-re is megemelhetem a paneltól, a három alkatrészláb ekkor is le fog érni a a panelig.
(#) Attila86 válasza niedziela hozzászólására (») Dec 28, 2008 /
 
Na jól van, én biztos nem írom rá ferdén!

Az animációt még nem próbáltam, de holnap ezzel fogok eljátszani.

A TO-126-os tok makrója a TO-126.txt-ben; ezt a transistor.inc-be kell beleírni.
Az utolsó előtti sor (
Idézet:
„object{TR_TO126_V_GRND(value,0)}”
) végére írt nulla helyére kell beírni milliméterben, hogy mennyire legyen megemelve a paneltól a tok.

A 3dpack.dat-ba pedig a 3dpack.dat-ba.txt-t kell beszúrni.
Ezáltal az Eagle eredeti, saját alkatrész-könyvtárában lévő álló TO-126-os tokokhoz rendelődik hozzá a 3D-s forma, így az Eagle3D már magától használni fogja.

Üdv.!
(#) dinokal válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 29, 2008 /
 
Attila ez maga a tökély!!!!!!!!!!!!!!
Már nem néz ki olyan hülyén a boardom!
Más. Sajnos a forgatás még nem megy.
Bemásoltam az algoritmust a pov fájlba, de lehet hogy rossz helyre.
Viszont nem tudom mit kell helyette kitörölni.
A renderelés mindjárt az elején hibára fut, ráadásul egy kamu, a hangra vonatkozó hibaüzenettel.
Ha lesz időm, lenyomom egyenként kézzel.
Köszönöm a segítséget, nagyon jól jött!
(#) niedziela válasza dinokal hozzászólására (») Dec 29, 2008 /
 
Idézet:
„Sajnos a forgatás még nem megy.
Bemásoltam az algoritmust a pov fájlba, de lehet hogy rossz helyre.”


Kicsit bővebben, mit szeretnél, milyen algoritmus, hova...stb
(#) Moderátor hozzászólása Attila86 hozzászólására (») Dec 29, 2008
 
Attila!
Utólagos engedelmeddel, áttettem két szövegfile-ba a makrót, és a definícióját, nagyon furán mutatott a miniatűr betűkkel az oldal, ennek megfelelően kicsit átírtam a hozzászólásodat is.
Légy szíves, a jövőben inkább így, szöveges állományként csatolni az ilyeneket.
Köszönöm.
(#) dinokal válasza niedziela hozzászólására (») Dec 29, 2008 /
 
Ezen az oldalon találtam kamera mozgatást:http://www.f-lohmueller.de/pov_tut/animate/anim12e.htm.
Sikerült lefuttatnom, elindult, csinálta a sorozatképeket, de minden kép ugyan az volt.
Valószínűleg a pov fájlból kellene a kamerabeállítások egy részét törölni, de ha bármit kitörlök hibára fut.
(#) niedziela válasza dinokal hozzászólására (») Dec 29, 2008 /
 
cam_rot1.ini -t futtasd

erre kell cserélni a pov fájlban lévő eljárást

camera {
angle 20
location <0.0 , 364.0 ,-100.0>
right x*image_width/image_height
look_at <0.0 , 1.5, 0.0>
rotate <0,-360*(clock+0.10),0>
}

Amit az Eagle3D -ben létrehozol nézetet, azt kell értéknek megadni

location <
look_at <

Akkor fogod azt látni amit szeretnél !

*.pov-ban már beleírtam, futtasd le

>>
(#) dinokal válasza niedziela hozzászólására (») Dec 29, 2008 /
 
Már futtatom is!
Nagyon jól működik!
Ott hibáztam, hogy az előtte levő camera főágban akartam változtatni, nem pedig az else ágban.
Nem csoda hogy hibázott a program. Na ennyit a programozási tudásomról!
Utólag megnézve teljesen logikus, csak én nem jöttem rá.
Köszönöm szépen!
(#) niedziela válasza dinokal hozzászólására (») Dec 29, 2008 /
 
Igazság szerint nem is kell ennyire bonyolítani , cserélgetni, értékeket adni...stb

Elég hozzáírni ezt a két sort az eredeti eljáráshoz

kamera{
.....
......
right x*image_width/image_height
rotate <0,-360*(clock+0.10),0>
}
(#) Attila86 hozzászólása Dec 29, 2008 /
 
Ma mégsem a kamera forgatásával foglalkoztam, hanem inkább csiszolgattam pár alkatrészt, mostmár sokkal jobban néznek ki...

De most kipróbáltam és működik. Forog a kamera és rendereli is szép szorgalmasan a képkockákat, de több probléma is van.
A kamera túl közel van a panelhoz olyannyira, hogy valójában a kamera az alkatrészek közt 'repked', a panel felett kb 2-3mm-re! Olyannyira közel, hogy látszik a vezetősávok vastagsága a nyákon!
Emellett a képek is elég kicsi felbontásúak és nem élsimítottak. Én mindenképp nagyobb felbontást szeretnék. Tudom, hogy így eltart egy darabig de nem baj, éjszaka eldolgozgat a gép amíg alszom.
(#) Attila86 válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 29, 2008 /
 
A kamera pozícióját megoldottam, így más sokkal jobb, bár még mindig nem tökéletes a dolog. A felbontást viszont továbbra sem tudom hogyan lehetne állítani. Jelenleg mondjuk ezt a kis méretű képkockákat is nagyon sokáig tart mire kirajzolja. Kellene egy normális négymagos processzor, nem ez a szutyok kis celeron a laptopban.

Én nagyon régen illesztettem már össze képkockákat videófájllá, ezért nem emlékszem már hogy melyik programmal csináltam. Van ötletetek hogy mivel lehetne egyszerűen összeilleszteni és valami videó-formátumba exportálni? Úgy rémlik, hogy régebben VirtualDub-al csináltam ilyet, de nem biztos.
(#) niedziela válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 30, 2008 /
 
Idézet:
„A kamera pozícióját megoldottam”


Kamera pozíció minden pov fájlban meg van, azon már nincs mit megoldani. (#337557)

Idézet:
„felbontást viszont továbbra sem tudom hogyan lehetne állítani”


cam_rot1.ini egy része erről szól

Width=512
Height=384
Antialias=Off
Antialias_Threshold=0.5
Antialias_Depth=2



(#) Attila86 válasza niedziela hozzászólására (») Dec 30, 2008 /
 
Idézet:
„Kamera pozíció minden pov fájlban meg van, azon már nincs mit megoldani.”


Dehogynem, hiszen rossz pozícióban van eredetileg! De átírtam hogy ott legyen ahol én szeretném.

Idézet:
„Width=512
Height=384
Antialias=Off
Antialias_Threshold=0.5
Antialias_Depth=2”


"Width" és "Height" nincs benne a cam_rot1.ini-ben:

Idézet:
„; Persistence Of Vision raytracer version 3.5 sample file.

Antialias=On
Antialias_Threshold=0.5
Antialias_Depth=5

Input_File_Name=cam_rot1.pov

Initial_Frame=1
Final_Frame=40
Initial_Clock=0
Final_Clock=1

Cyclic_Animation=on
Pause_when_Done=off”
(#) niedziela válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 30, 2008 /
 
Idézet:
„Dehogynem, hiszen rossz pozícióban van eredetileg!”


Miért van rossz pozícióban ha te adod meg az Eagle3D -ben azt hogy milyen legyen a nézet ?

----- *.pov részlet -----

#local cam_x = 0;
#local cam_y = 195;
#local cam_z = -95;
#local cam_a = 20;
#local cam_look_x = 0;
#local cam_look_y = -4;
#local cam_look_z = 0;

...............
.....
....

#camera
{
location
angle cam_a
right x*image_width/image_height
look_at ?
else
rotate ?<0,-360*(clock+0.10),0>
}


Idézet:
„"Width" és "Height" nincs benne a cam_rot1.ini-ben:”


Ez igaz, bele kell írni
(sok dolog nincs benne)

(#) niedziela válasza niedziela hozzászólására (») Dec 30, 2008 /
 
Képen látszik ami az eljárásban nem !

kamera.GIF
    
(#) Attila86 válasza niedziela hozzászólására (») Dec 30, 2008 /
 
Idézet:
„Miért van rossz pozícióban ha te adod meg az Eagle3D -ben azt hogy milyen legyen a nézet ?”


Az Eagle3D-ben nem írtam át a .pov fájl generálása előtt semmit sem ami a kamera pozíciójára vonatkozik! Úgy hagytam ahogy alapból van. Utána indítottam el a forgatásos renderelést és a renderelt képkockákon a kamera a panel felett kb 2mm-rel körözött, nem tudom hogy miért.
De mondom, már nincs ilyen gond szerencsére mert átírtam a .pov fájlban a kamera pozícióját már tegnap. Egész jó lett, majd megmutatom...
(#) Attila86 hozzászólása Dec 30, 2008 /
 
Itt van animált gif-ben:
Bővebben: KÉP

Vigyázat! 1,8MB-os gif! Ha beágyaznám, Topi leharapná a fejem.
(#) niedziela válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 30, 2008 /
 
Azért körözött a panel felett mert szerintem te ezt illeszted be a pov fájlba.

script.txt mutatja !


script.txt
    
(#) Attila86 válasza niedziela hozzászólására (») Dec 31, 2008 /
 
Nem tudom már hogy mit illesztettem be, de a lényeg hogy azóta kijavítottam manuálisan.

Azt nem tudjátok véletlen, hogy az Eagle 3D-ben a nyák színeinek beállításánál az előre definiált színösszeállításokat a programban hol lehet átírni vagy kibővíteni? Új színeket (textúrákat) tudtam hozzáadni és szépen meg is jelenik hogyha lenyitom a választómenüt. De az előre definiált színösszeállításokat (pl.: "FR4 forrasztómaszkkal") nem találtam meg a programban. Bár még van egy ötletem hogy hogyan találhatnám meg...
(#) Attila86 hozzászólása Dec 31, 2008 /
 
Feltettem a weboldalamra egy oldalt, ahova feltettem képeket a saját készítésű alkatrészeimről:
Bővebben: Link
Ez még egy nagyon-nagyon "béta" oldal csak, mert hiányzik róla egy csomó cucc és a linkek sem aktívak még. Emiatt ez az oldal egyenlőre a weboldalamról nem is elérhető (nincs rá mutató link). Csak azért mutatom meg most mégis, mert így könnyebb mint folyton belinkelgetni képeket.
(#) niedziela válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 31, 2008 /
 
Idézet:
„Feltettem a weboldalamra egy oldalt, ahova feltettem képeket a saját készítésű alkatrészeimről:”


Alkatrész makrók nélkül a képek sokat nem érnek azoknak akiket érdekel az Eagle3D
Következő: »»   21 / 42
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem