Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Kivitelezni szeretnék Yamaha motoromnál egy elakadás jelzőt. Van benne akksi 12V-s. Hogyan lehetne megoldani, vagy mi kellene hozzá??[/b][/b][b][b]
Elviekben, testet kapcsol a kapcsoló,2 diódát köss be az index bal jobb kimenete és a középső kivezetés közé egy nyomógombbal. De valószínű gyorsabban fog villogni mint egy oldalra.
Régebben én is terveztem megcsinálom.
Hali. Ha egy kicsit bonyolultabbat akarsz csinálj akkor egy 555 -ös IC vel.Ezzel ki tudod számolni . R1= 1KOhm R2=10KOhm
C=47µF és kicsit több mint másodpercenként villan.
fantom45: Nekem ez igy nagyon bonyolultnak tűnik!
dbase: Pontosan milyen diódát?? És hova is kössem?? Vagy az h középső kivezetése, az mit is jelent?? Légyszí ne kezdjetek el oltani, hogy full amatőr vagyok, vagy ilyesmi...!!
Oltani senki nem fog, csak próbáld mellőzni az ilyesmit hogy "h"... ha van időd ilyesmivel foglalkozni, hogy elakadás jelző motorra, akkor valószínűsítem hogy van időd leírni azt is, a "h" betű helyett hogy "hogy"
Egyébként én is az 555 ös kapcsolást ajánlanám..
Építsd meg ezt!
Én is így csináltam a mocira... Egy indexrelé és a kimeneten párhuzamosan 2db 1n4007-es dióda, egyik jobb oldalé a mások a balé. plussz egy kapcsolót közbe iktattam beépített visszajelző izzóval. itt egy videó is róla: Bővebben: Link
Index van rajta. Nem LED-es.
Flasher: A meglévő relére csináljam, vagy kell külön egy másik ahhoz, hogy tudjam használni rendesen is az index-et??
Ha építő kedved van akkor megcsinálsz egy független relét - biztos, ami biztos - ha nem akkor tudni kéne, hogyan működik a gyári.
Általában ezek 2db 10wattos izzót tudnak egyszerre villogtatni, mert nem relések hanem elektronikusak. Ezért is építettem én is egy különálló reléset ami már 2éve működik, igaz tartósan csak 2x kellett használnom.
Hát ha kivitelezném akkor a régebbi mehanikus fajtával ami ugye 4*21W ha jól tudom. Ugye?? Vagy ezzel is meglehet csinálni nem?? Csak úgy kéne hogy tudjam használni rendesen az indexeket, meg az elakadás jelzőt egy gombbal...
Amire az van írva, hogy 2x21w az már jó ugye mert 10wattos izzói vannak a robogónak. Lehet persze egy régebbi mechanikus, relés villogtató is. A kimenetre rákötöd a kapcsolót, a kapcsolóra a jobb és baloldalt egy-egy didódával és kész.
Megcsinálhatod a gyárival is de hanem relés(nem kattog) akkor nem jó ötlet szerintem.
Huuu! Ez már bonyolult is...pedig nem az valójában gondolom. Kattogós a relém, de akkor inkább beiktatok egy másikat. Nah már alapból a relét nem értem. Van rajta 3 kivezetés...Ez a rendes inexnél is hogy vagy mi van hova kötve és hogy működik??!! Ezt eltudnád nekem mondain, mert akkor már jobban érteném az elakadás jelzőst is...
Mért nem veszel bontóban egy köcsög aludttej áráért egy bármilyen autóba való elakadásjelző-kapcsolót, és kötöd rá az irányjelzőket??
Nah már talán kezdem érteni...Valami ilyesmi??
Van 3 kivezetés. Az egyiken 12V-t adunk neki. A másik Test. A 3. pedig a villogó 12V amit a 2 égőre adunk + gyanánt, a kapcsolóval váltogatva!!?? Javíts, ha valami nem jó!!
Mert nem vagyok olyan aludt tej mint te...hogy semmit se akarjak csinálni csak beleraknia azt jóvan... Így legalább tanulok valamit, meg elbütykörészek és örülök ha jó lesz!!
De amúgy holnap megyek mék telepre és ha találok akkor biztos elhozom...
Ha nem az egyszerűség és a megbízhatóság a cél, akkor rajta.
Amúgy ha nem vagy tisztában az indexreléd bekötésével sem, hogy akarod..?
Hát egyszer mindent meg kell tanulni....meg nem viszem el ezért egy szerelőhöz...de már kezdem érteni!
De még most sem értem a külön relés bekötését...
Hova bonyolítani! Az index kapcsoló 3 vezetékét egy kétkörös kapcsolóval össze kell zárni, és kész az elakadásjelző!
Olyan mint a kétkörösfék) Két kör van benne
Két egymástól független kapcsoló áramkörileg.Fizikailag azonban egy
És ezt én hogyan tudom megvalósítani, ugy hogy berakok még egy 3 lábu relét, hogy rendesen tudjam használni még az indexeket is és az elakadás jelzőt meg egy külön kapcsolóval??!!!
Egész héten ezen agyaltál?
Most komolyan, mi a bajod az elakadásjelző-kapcsolóval? Az pont egy ilyen többáramkörös kapcsoló, direkt erre a célra, ezt használják a gyártók vagy 30-40 éve. Megy rá vagy 6-7 vezeték, ha a kihívás a cél, elég ez kezdetnek. A bontókban meg ilyenekkel csúzlizzák a galambokat az inasok.
Szereztem egy IFA relét!! Ebbe van elakadás jelző?? Magyar. 4 saru megy rá. Itt a kapcs rajza házilag!
Attól tartok, ez nem fog megfelelni a célnak. Ez inkább a pótkocsi irányjelzéséhez, és annak a visszajelzéséhez való.
De ha Ifához férsz hozzá, tökéletesen megfelelő az elakadásjelző-kapcsoloja. Piros, világitós nyomógombja van, és megy rá vagy 6-8 vezeték. Ugyanilyen a Trabanté, Wartburgé. Bekötésben tudok segíteni. Beszerelni is könnyű egy kb. 14-es kerek lik kell neki. (hátul azért kell hely)
Hello
Miért kell ez a dióda? Mi a kapcsolási rajz? |
Bejelentkezés
Hirdetés |