Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos fűnyíró probléma
 
Témaindító: Vadmagyar, idő: Jún 28, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   3 / 24
(#) Nemzetes válasza Balli hozzászólására (») Márc 27, 2012 /
 
Nekem is ugyan ezeket a jelenségeket produkálja. Ha áram alatt van, akkor csak morog, ha még meg is pörgetem akkor mintha valami vissza fogná, de egyébként áram nélkül simán megpörgethető. Mi lehet a gond? Tanácsot, vagy ötletet várnék.
(#) granpa válasza Nemzetes hozzászólására (») Márc 27, 2012 /
 
Szia!Vedd le a kondit, a főfázisra adj szuflát, és pörgesd meg; ha beindul, csak a segédfázis hibás, ha nem: nyekk! De legvalószínűbb a menetzárlat (idővel így járnak), akkor tekercselés. Ha gondosan megnézed a tekercsfejeket, megláthatod a hibát(tán javítható), nálam volt már szakadással, és újra él.
(#) norbbie hozzászólása Ápr 7, 2012 /
 
Üdv!

Adott egy flochmarktról származó fűnyíró és ugyanezeket produkálja , hogy nem indul el minden indításnál hanem csak búg, már leszedtük róla a tányérszerű féket is kondi nincs rajta gyárilag se és segédindító tekercs sincs , tettünk rá párhuzamosan egy 16mikrofarádos kondit akkor sem lett jobb a helyzet, még szinte új a fűnyíró még csak por szem se volt a motorján...jah és sérülés sincs sehol rajta kivűről...
(#) zolika60 válasza norbbie hozzászólására (») Ápr 7, 2012 /
 
Tegyél fel egy képet a motorról, hogy láthassuk milyen fajta.
(#) Busz hozzászólása Ápr 13, 2012 /
 
Egy normál elektromos fűnyíró (teszkós) mennyi ideig bírja folyamatos üzemben?
Illetve a csapágyak mennyi üzemórát bírnak átlagban egy fűnyíróban?
Hogyan védhetem meg a fűnyírómat hogy ne égjen le?
(#) zolika60 válasza Busz hozzászólására (») Ápr 13, 2012 /
 
Az attól függ mit jelent a folyamatos üzem. Ha napi nyolc órát, akkor nem sokáig. Ha csak a telken amikor nagy a fű akkor néhány évet. Nem a csapágyak élettartama a döntő szempont. Inkább a túlmelegedés, meg a por.
(#) Busz válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 13, 2012 /
 
De a túlmelegedés mitől függ? Erőltetem a kavicságyásban? Mert ha simán fut akkor elméletileg hűti magát nem?
(#) Puklee hozzászólása Ápr 23, 2012 /
 
Üdv! Nekem is morog a fűnyíróm. Illetve nem az enyém kölcsönbe van meg tesztelésre mert a gazdájának nincs áram a lakásában. Ez is morog csak először elindult nyírtam is vele aztán megfeszült a hosszabbító elszakadt benne az egyik vezeték. Miután megcsináltam a hosszabbítót már csak morgott. Megforgatva lassan kissé rángatva forgott(a kondi rajta volt) Majd még holnap megnézem a kérdés az lenne hogy a késtartó műanyag tárcsát hogy lehet levenni sérülés nélkül?
(#) zolika60 válasza Busz hozzászólására (») Ápr 23, 2012 /
 
Hűti, de amikor a külső levegő is meleg nem nagyon hatékonyan. Főleg ha nagy a fű és csak erőlködve vágja.
(#) zolika60 válasza Puklee hozzászólására (») Ápr 23, 2012 /
 
A késtartó egy ékkel van a tengelyen elfordulás ellen rögzítve. Ha a késtartó csavart, vagy csavarokat kiveszed, simán lehúzható.
(#) Puklee válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 23, 2012 /
 
Értem akkor megnézem kösz!
(#) Busz válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 5, 2012 /
 
Nem a csapágyak élettartama a fő szempont? Hanem mi?
Napi 4 órát folyamatos üzemben szoktam vele vágni, így meddig bírhatja?
(#) Banderasz1992 hozzászólása Jún 6, 2012 /
 
Sziasztok !
Van egy 1600W-os Al-KO fűnyíró és nem tudom milyen kondenzátor kellene bele ha valaki tudja segítsen.
(#) sany válasza Banderasz1992 hozzászólására (») Jún 6, 2012 /
 
Esetleg kép van róla?Elsősorban az írás érdekelne , ami rajta van . A pontos típusát meg tudod mondani a fűnyírónak?
(#) zolisszeusz hozzászólása Jún 28, 2012 /
 
Üdv,

alap lesz a kérdés: örököltünk egy elektromos fűnyírót, szétszedtem az elektromos részét. Az indító szerkezetbe van közvetlenül bekötve egy 20m-es kábel, aminek a végén villásdugó van. A kábel és a motor kábele össze van kötve (kék a kékkel, barna a barnával) viszont a zöld/sárga nincs, csak körbe van szigetelő szalagozva... jól emlékszem, hogy ez nincs jól így?
(#) erbe válasza zolisszeusz hozzászólására (») Jún 28, 2012 /
 
A leírás alapján ez nem gyári fűnyíró, vagy nem gyári eredeti bekötés. Jó lehetne, illetve gyári eredeti kettős szigetelésű működhet kéteres kábellel. A válaszhoz kicsit többet kellene tudni róla. Pl. fémház, érinthető fém részek, ...
(#) eisbaren777 hozzászólása Júl 15, 2012 /
 
Üdv

Az lenne a baj a fűnyírómmal hogy bekapcsolásra működik felpörög teljes fordulatra de akkor elkezd nyüszíteni mintha alul fel lenne rá tekeredve valami. Próbáltam szétszedni de alul a késtartó műanyag nem akar lejönni pedig ha jól tudom az nincs odarögzítve sehogy. Mi lehet a probléma sztetek?
(#) lac08 válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 16, 2012 /
 
Ha a csapágy elkezdi a megöregedést, azt eléggé jól hallatja magáról.
Nálam úgy 5-6 évvel ezelőtt kezdett a gép "érdekesen zajos" lenni. Akkor aztán nagynehezen szétszedtem a motort - hmmm - a gyártó valahogy csupa olyan csavarokkal rakta össze, hogy soha többé ne lehessen szétszedni. Gondolom, ez afféle "fogyasztói társadalom" trükk lehet
- ha elromlik, vegyél újat - szisztéma ...
Általában az alsó csapágy lesz előbb "készen", de ha az ember nagynehezen szétszedi, akkor már érdemes dolog mindkettőt cserélni. Nem ismerem a másféle tipusokat, de az enyémben a két csapágy /alsó-felső/ nem azonos méretű. (Swinn50 - valami svéd gyártmány - vettem vagy 30 évvel ezelőtt az Őrs vezér téren az OBI-ban).
Utána már mind "európai" csavarokat tettem bele, hogy mégegyszer ne kelljen a kivehetetlen nagyonhülye "biztonsági" csavarokkal harcolnom.

Ha a fűnyíró kése gyakran van élezve, egy idő után már nem egészen centrikus a forgása, bizony az alsó csapágy azt eléggé megviseli. Így én azt mondanám, nagyjából 5 évente egyáltalán nem árt a csapágycsere. Persze csak ha fűnyíró többi alkatrésze (kerekek, ház, kapcsoló, foggantyú, stb) még bírja ...
(#) sanda hozzászólása Júl 16, 2012 /
 
Üdv!

Nekem a problémám: A motor rögzítő csavarok megadták magukat. És valamilyen vulkanizált gumis megoldású csavarok ezek, hol lehet ilyet beszerezni? carrera fűnyíróról van szó, triplexes repítőkésekkel.
(#) sanda válasza sanda hozzászólására (») Júl 16, 2012 /
 
Így néz ki, csak elengedte a rögzítés

DSCN5482.JPG
    
(#) zolika60 válasza sanda hozzászólására (») Júl 16, 2012 /
 
Autós boltban, vagy csavarboltban nézd meg. Mekkora csavar van rajta M8? Bővebben: Link
(#) sanda válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 16, 2012 /
 
igen 8as, szolnoki vagyok, körülnézek,csak gondoltam hátha van netes boltba,de hasonlót nem is láttam eddig, meg igazából a nevét sem tudom. köszi azért
(#) zolika60 válasza sanda hozzászólására (») Júl 16, 2012 /
 
A LINK egy netes bolt.
(#) sanda válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 16, 2012 /
 
köszi
(#) eisbaren777 hozzászólása Júl 16, 2012 /
 
Üdv

Nem volt egyszerű de sikerült szétszedtem...
levettem a késtartó műanyagot aztán az alsó lemezt ezek után tudtam a motort szétszedni. Problémám az lenne hogy csak azok után tudtam teljesen széthúzni a motort hogy kikötöttem a sorkapocsnál másképp nem jött szét. A vezetékek sorrendjét felírtam remélem nem lesz baj
(#) eisbaren777 hozzászólása Júl 20, 2012 /
 
Üdv
Megakadtam a fűnyíró összerakása közben
következő a probléma:
a tengelyre ugyebár illesztve van a csapágy alul is és felül is a csapágy pedig egy fészekbe "ül" bele. A csapágy por védett és sztem nem kell külön bezsírozni mert csak beleragadna a por valamint a csapágy úgy sem forog a fészekben de haverom szerint be kell még külön a fészket is zsírozni meg a csapágyat kívűlről is különben felmelegedik. Ki mit tud erről?
(#) granpa válasza eisbaren777 hozzászólására (») Júl 23, 2012 /
 
Szia! Kívül zsírozni Ha kétségeid vannak (nincs csere csapágyad), de még jól fut, acéltűvel kissé felfeszíteni a belső zárólemezt, injekciós tűvel zsírt bele, lemez visszanyom (5 éve így megy, bár már van új csapágyam). Legtöbbször az a baj, hogy a fészekben elforog a csapágy; fel kell pontozóval recézni a fészket, és úgy visszaütni a csapágyat!
(#) eisbaren777 válasza granpa hozzászólására (») Júl 23, 2012 /
 
Valójában úgy gondoltam volna a kívülről zsírozást hogy miután felütöttem a csapágyat a tengelyre azután bekenni a tengelyt ott ahol nem fedi a csapágy. Ugyanis mikor szedtem szét már tiszta rozsda volt a tengely és nem is akart lejönni a csapágy. Végül is nem lett lekenve sehol annyi zsír van benne ami a csapágyban van.
(#) bumerang hozzászólása Júl 26, 2012 /
 
Üdv mindenkinek!

Nem találtam sehol hasonló témát, se a neten, se itt, ezért a következő lenne a kérdésem:

Fűnyíróban cserélnék kondit, de amit adtak a boltban, annak négy bekötési pontja van, a régivel ellentétben, aminek csak kettő. Mivel nem akarom rosszul rákötni, ezért kérdezem, hogy mi is lehet a megfelelő módja.
A régi sarus kondi volt, az új szintén, de 4 pontja van, amire beköthető: kettő olyan, mint a "sima", régi sarus kondinak, és kettő hasonló, de enyhén hajlított bekötési pont...Semmiféle jelet nem találtam rajta, hogy mit-hová kellene kötnöm...Sorry, tudom, nagyon amatőr, de nem értek hozzá.
(#) krisztianAMG válasza bumerang hozzászólására (») Júl 26, 2012 /
 
Szerintem azok csak rögzítő lábak. Egy kép többet segítene.
Következő: »»   3 / 24
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem