Fórum témák
» Több friss téma |
Tehát nem csillag kapcsolás van ? Hanem delta ?
Működik csillag és delta kapcsolásban is, kipróbáltam. Jövőhéten teszek fel képet akkor...
Előre is köszönöm....
Most jut eszembe, ebben a topikban Bővebben: Link...
(és az utánnalévő hozzászólásokban) már írtam néhány dolgot a motorról, ha gondoljátok olvassátok el...
Sziasztok, talan jo topikba irok,
kaptam egy agymotoros kereket, egyenaramu. Allitolag menetzarlatos,'a tekercsen se elszinezodest, se serulest em latok. Hogyan tudnam ezt kimerni, multimeter minden kommutatorszeleten gyakorlatilag nulla ohmot mer. eleg vastag a tekercshuzal. Semmit nem tudok rola, se uzemi feszultseget,'semmit. Valamiert szetszedtek, de nagyon be lehetett rohadva, tobb csavar beleszakadva, talan nem is erdemes foglalkozni vele... Egy hobby bevasarlos rollert azert csinalnek belole talan.
Helló! Ami a videón be van mutatva magyarra lefordítva szerintem egy frekvencia szabályzó! Gondolom én abból,hogy egy freki szabályzó nagyon hasonló elven működik.
Nevezheted annak is, de nem így hívják. Egyébként csak annyi a különbség, hogy a frekvenciaszabályozó ami AC motorokhoz van, az frekvenciamodulált színusz hullámot ad a kimenetén (ha jól tudom).
Az ESC pedig négyszög hullámot kapcsol a BLDC motorra. De úgy tudom, létezik már olyan fajta is, ami a felső oldali FET -eket PWM -el is szabályozza a motor fordulatszám függvényében, így éri el a motor tekercsein a növekvő feszültséget, nem pedig direktben rákapcsolja az akku teljes feszültségét indulásnál... Lehet épp azért kapott eltérő nevet, hogy ne keverjék össze, az első AC motorokhoz kell, a második meg BLDC motorokhoz. A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2017
Úgy is mondhatnám a frekiváltónak váltóáramú színuszhullám a kimenete, az ESC -nek meg egyenáramú négyszöghullám a kimenete.
Szia!
A legegyszerűbb talán az, ha összerakod, és áramgenerátorosan megtáplálod. Ha egyenletesen forog, akkor jó, ha rángat, akkor pedig van benne zárlat. Áramgenerátor helyett nagy belső ellenállású tápegységgel is megtáplálhatod, ami korlátozza az áramot. Pl. egy kisfeszültségű izzót köss vele sorba. Elvileg a szeletek közötti induktivitást kellene kimérni, de szerintem nem érdemes elbonyolítani a dolgot. Ha menetzárlatos, akkor nem biztos, hogy megéri újratekercselni. Inkább venni kell egy másikat, de akkor inkább egy BLDC motort válasszál.
Üdvözletem.Abban kérnék segítséget,hogy adott egy elektromos robógó töltője (36v-1,6A) ami meghibásodott.A hibajelenség akövetkező:A töltést jelző led pirosan villog kb 1 mp ütemben.Közben kattanás hallatszik az elektronikából.Rámértem a szekunder oldalra és a villogás függvényében változik a feszültség is.Esetleg valami támpontot tudnátok adni hogy kezdjek neki a hibakereséshez?Előre is köszönöm.
Milyen kattanás hallatszik? Az is együtt kattog a LED -del? Talán relé van benne?
Amúgy semmi kép vagy valami?
Köszönöm a tippeket,
kaptam egy ismerőstől, semmi más csak a szétszedett kerék. Ő mondta hogy az ismerősének az ismerőse azért szedte szét, mert kefetartó hibás, mivel a kefetartók tökéletesek, arra jutottunk hogy valószínűleg menetzárlatos lett, más baja nem nagyon lehet. Szinte újszerű, a beépített fékszerkezeten és a keféken nem is látszik hogy egyáltalán használva volt, de akkor miért trancsírozták szét...? Na majd rájövök.
Üdvözletem.Abban kérnék segítséget,hogy adott egy elektromos robógó töltője (36v-) ami meghibásodott.A hibajelenség a következő:A töltést jelző led zölden villog kb 1 mp ütemben.Rámértem a szekunder oldalra és a villogás függvényében változik a feszültség is,20-40 V között.Esetleg valami támpontot tudnátok adni hogy kezdjek neki a hibakereséshez?Előre is köszönöm.
Üdv! Lehet kiszáradt kondi a primer oldalon, kis értékű, 47-100µF nem a puffer. De lehet szekunder zárlat is. Közvetlen a trafó utáni dióda, esetleg utána a pufferkondi zárlat. Így látatlanba a diódára tippelek. ( Schottky !) Bár akkor meg nem lenne feszültség a kimeneten.
A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2017
Hali!
Nézd meg a primer oldalon a vezérlő IC segédtápját. Pici elkó csere a tizenvalahány voltos +tápján talán rendbehozza.
Üdv.
Először is fotózd le vagy írd le milyen alkatrészek vannak a primer és a szekunder oldalon így nem lehet tudni milyen felépítésű a töltőd, egy példa, primer oldalon KA3842 pwm ic van, szekunderen pedig LM324-es ic . Ezekből a töltőkből sok félét készítettek.
Az előző kérdésre válaszolnék...........Az én töltőmnek A primer oldalon KA3842 IC van,szekunderen LM324-es
Üdv.
Szekunder oldalon a 0,1 ohm 2W-os ellenállást cserélheted, ez az ellenállás megszakadt, a három 1N5408 diódákat mérd ki. Primer oldalon érdemes kicserélni a segéd táp D6-os schottky diódáját valamint a C5-ös kondenzátort. Lényeges még a forrasztásokat is át nézni.
Ahogy írtam a szekunder oldalon van, pontosabban a C13-as kondenzátor és a D14 dióda között van.
Ok megtaláltam.....eddig a többi alkatrész rendben van,de hallani valami kattogást az mi ?
Kattogás megszűnik, ha kicserélted az ellenállást.
Köszönöm a hozzászólást.Nem is kattogásnak nevezném,inkább sercegés.Kb 1 mp-ként és a töltöttségjelző is felvillan akkor.Relé nincs benne.A nagyfesz kondin 300v van.Viszont a tranzisztor után ami megy a trafó primer oldalára ott már össze-vissza változik a feszültség a sercegés függvényében.Ábra mellékelve.
Ezek a képek eléggé gyengécskére sikerültek. Egyébként ha jól számolok, a primer pufferkondin nem 320V körül kellene lenni a fesznek? Nem lehetséges, hogy zárlatos, és átüt? Annak kb sercegő hangja szokott lenni. Tovább gondolva, ha átüt, leesik a feszültsége, a LED kialszik, aztán megint töltődik egy darabig és világít a LED, majd kezdődik előről...
A hozzászólás módosítva: Ápr 27, 2017
Cseréld ki a meghajtó ic melletti kondit. Nem a hálózatira gondolok hanem a kicsire, ott a hűtőborda előtt-mellett.
Teljes siker, mármint a mechanikus szopások, fúrás, menetfúrás, stb. összerakás után.
A premén 8 darab M5 csavar fogja össze, abból 3 jó, a többinek mélyebbre kellett fúrni, menet, és hosszabb csavarok. Satuba a tengely, áramgenerátor, nagyon szépen forog, egészen lassúra véve sem rángat, az áramfelvételben nincsenek kiugrások, tehát a menetzárlat kizárva. 12 voltról nagyon lassan forog, valószínűleg 48 voltos lehet. Megpróbálom a hobby scooter projektet, egy egyszerű váz, eleje egy kukázott 20" montiból lesz. Vezérlő, megfelel 3-4 BUZ11 a végfoknak, a mezei 555 PWM szabályzóval? Frekvenciát kb. hová tegyem, én 20-25kHz saccolnék, felette kommutációs problémák, alatta meg fütyülne rendesen. Áramhatárolást 30-40A..? Vagy majd a tapasztalat. Életemben nem volt ilyen a kezembe, de most felcsigázott, ha esetleg bolondokat kérdezek, nézzétek el, korrigáljatok. |
Bejelentkezés
Hirdetés |