Fórum témák
» Több friss téma |
Tyűha, a két tükörradiál visz mindent. Főleg az első...
Az agymotort egy bringaboltossal fűzettem be Pesten. Majd még rögzítenem kell az akkutartót acélfülekkel, és előveszem a varrógépemet, varrok rá erős vászonból egy szép tépőzáras bugyogót, ami a vezérlőt is betakarja.
A hozzászólás módosítva: Jún 6, 2021
Ezek gyári Decathlonos gumik 200 km van bennük.
Igen, motor nem volt a bringán. Ha tolod bele az Ampereket akkor melegszik. Ilyenek ezek a fránya motorok. Ha csak 15 Km /h val gurulgatok, akkor hideg marad.
A hozzászólás módosítva: Jún 6, 2021
Értem. Csak ezeknél a melegedés kruciális, mert egyes spéci mágnesek Curie pontja alig 70 fok fölött van. Mondjuk az a forgórészen szokott lenni, de azért a sugárzó hővel átmehet.
Ez kapott tőlem elég sok rosszat, mert beáldoztam, hogy kiderüljön, hogy használható e . Ha idáig nem purcant ki, akkor már nem fog, pláne, hogy visszaveszem a nyomatékát a motornak, ennyire nincs szükség. A felére sem.
Ez direkt agymotor vagy van bolygómű is benne?
Direkt drive motor, nem Bafang . Ha fogaskerekes lenne, akkor elég magas fordulaton kéne a motornak forognia. És hamar megpusztulna.
A hozzászólás módosítva: Jún 6, 2021
Ilyenkor mindig a mostani autók önindítója jut eszembe. Már a bafangról. Biztos sokan imádják, de ezzel nehéz összehasonlítani. A Bafangnál nem kell okos vezérlő. Aránylag egyszerűen működik. Jó az, úgy ahogy van. Ha ezt a converziót kipróbálnád lehet, hogy remegnél. Sajnos még nem volt lehetőségem egy Bafangot kipróbálni. Emiatt nem is szeretnék rossz jelzőt használni rá.
A hozzászólás módosítva: Jún 7, 2021
Udv.
Ez az elektromos jargany epitese engem is erdekelne. Csak en egy rendes benzines robogot alakitanek at hybridde. Elektromos elso kerek hajtassal (ha lehetseges). Maga a hubmotor az kaphato ehhez, nem is draga. Viszont ertelme ugy lenne ennek, ha a robogo generatora, benzin uzemu hajtasnal tolteni tudna a hubmotor akksijat. Illetve olyan akksi es hub motor kellene amivel legalabb 50km/h sebesseg elerheto es legalabb 100km vagy nagyobb tavolsag megtetelere alkalmas az akksi. Ha valaki epitette mar at igy a robogojat vagy van ertelmes otlete ehhez, ne tartsa magaban. Koszi
Üdv! Nem tudom a robogó súlya mennyi, de szerintem 2-3Kw motorteljesítmény biztosan kelleni fog. Ebből már számolható az is, hogy mennyi akkura lesz szükség. Valami generátorszerű kell a motorra, amivel tudsz betáplálni az akkuba. itt már jól jöhet a fékezésnél visszatáplálás funkciója is. Kis kreativitással simán megépíthető szerintem
Az onsulya kb 100-150kg. Plusz az en sulyom, szoval olyan 250-300kg lenne az osszsuly.
A robogo sajat generatora toltene. Kerdes mennyire lehet legalis az ilyen atalakitas....
Milyen töltőáramra képes egy robogó motor "generátora" ? egy ekkora teljesítményhez, 60-72V nem ártana, mint akkufesz. ezt a feszültséget hogy fogja a 12V os rendszer tölteni? step up?
Szerintem semekkora... Menet közben ugye kéne égni a lámpának, ami el is viszi a teljesítmény javát, nem sokkal többre van tervezve... Meg ugye a robogó sem végtelen teljesítményű, az én régi robogómon észre lehetett venni a terhelést motoron ha bekapcsoltam a lámpát, szerintem a generátor átmókolásával sem lehet sokkal többet kivenni, a hajtásteljesítmény kárára.
Bár nem tudjuk "mekkora" a robogód...
Én is úgy gondolom, hogy az eredeti generátor az alkalmatlan,és ha a motor van is 6-7 Le, ha abból tölteni akarunk, alig marad energia
Sziasztok.
Van egy Momo 96 tipusú 36Voltos elektromos kerékpárom. A képeken látható vezérlővel. Nem működött ezért kicseréltem az Y2010DN tranzisztort és az elektrolit kondenzátort de továbbra sem működik. A gyujtás ráadásakor egyből felpörög maxra a motor és sem a fékre sem a gázkarra nem reagál. Gázkar csatlakozoját széthúztam hátha az ment tönkre, de ugyanugy felpörgött. Mi lehet a hibája? Esetlek kicseréljem a P75N75-ös mosfetet vagy az lm339-et?
Anno ( mikor még "csak" ólomaksikat használtunk), összedobtunk cimbora villany-robogójára egy hatótáv növelőt...
Jármű : 36 v ~ 350-400 W Akkupakk 3* 12V 12Ah Hatótávnövelő : régi 3 fázisú(vá áttekercselt) autó (traktor vagy a fene tudja milyen gép) generátora ~ 1200W magyobbacska modell robbanómotor ~2 Le A megfelelően egyenirányított - és az akkukkal egyenként párhuzamosan kapcsolt tekercsek jó ötletnek tűntek ... Gyakorlatilag nehéz, hangos volt, egy-két próba után fel lett adva A mai kW teljesítményű agymotorokkal, talán érdemes lenne megismételni a projectet ... Mondjuk egy 80-150 ccm fűnyírómotorral, egy nagyobb (áttekercselt) generátort megtekerve ...
Hello.
Nem értem, miért kellene hibridnek lennie? Hova rakod az akksipakkot? 50km/h-hoz kell kb. 2-3kW. Ehhez nagy akksi társul. Benzines motorral hajtod a generátort, ami tölti az akksit? Mi ez a fából vaskarika? Teljesen értelmetlennek tartom. Vagy építsd át a motort elektromosra, ahogy írtad, vagy használd ahogy van. Számold ki, mekkora akksi kell 100km távhoz 50km/h mellett, és akkor rájössz, hogy ha kiveszed a motort és minden hozzá kapcsolódó részt, talán lesz elég helyed az akksinak...
Csak azt cseréld ki, ami hibás. A mosfet zárlarra tippelek. Az egy meghekkelt a sönt a képen? Ha igen, szedd le róla az ónt. Két darab vezető ónnal összefolyatva. Vagy a kép felső részén van a sönt?
De! Kérdés: Mi történik, ha ismét zárlatba megy menet közben a FET? Elengeded a biciklit, aztán majd a határnál megáll? Szerezz be egy rendes szabályzót, amiben van egy plusz relé is (védelem). Ha zárlatba is menne a FET de lekapcsolod a szabályzót (kulcs elfordít), vagy kiveri a biztosítékot, vagy lekapcsolja a szabályzót.
A kép felső részén egy 440ohmos ellenállás van. Az egész vezérlő előtt van egy olvadóbiztosíték 15A de ez nem olvadt ki. Van egy komolyabb vezérlőm is másik bringából de annál 3 vastagabb vezeték megy a motorhoz és 5 vékonyabb. Ennél csak két vastag vezeték megy a motorhoz. Neten sem találtam komolyabb vezérlőt aminél ilyen a vezetékköteg. Leszedtem az ónt de nincs valtozás. Holnap kicserélem a mosfetet.
A hozzászólás módosítva: Jún 10, 2021
Ránézésre ez egy egyszerű PWM motorvezérlő. A barátod dögivel ad találatot, ha jól keresel.
Keresőkifejezések.: Brushed motor controller, PWM motor controller, DC motor controller, DC motor speed controller... A hozzászólás módosítva: Jún 10, 2021
Szia! Szerintem felejtős az ötleted! A robbanómotorod generátora az a világításra újbóli beindításra van méretezve. Az alkalmatlan lesz ahoz, hogy Te egy pár száz wattos motort mint meghajtást kordában tarts. Mindenhol ott lesz a veszteség. Szerintem ez a projekt teljes mértékben felejtős. Öszintén. De ha van kedved kisérletezni, akkor jó. Azt a rossz hatásfokú generátort kár ilyenre felhasználni. Ez teljesen magán véleményem volt. Üdv. Gy
A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2021
Ha a motor generátora valami szuper kis veszteségű lenne, akkor lehetne rajta gondolkodni, de mivel nem így van, szerintem felejtős a dolog, Viszel magaddal X kiló akkumulátort, amit egy rossz hatásfokú forgógéppel töltesz. A hibryd modern gépeknél sokkal nagyobb hatásfokú motorok gondoskodnak a visszatöltésről és az energia felhasználásáról.
Próbáld meg, hogy 1 Km ert tolod a motort. Mekkora energiádba kerül? És innentől kezdve megérted, hogy pénzkidobásba fog átmenni a projected.
A képen látható vezérlőm van. A töltés vissza jelző mire való? Az akkutöltőt hova kössem?
Ha közvetlen az akkura, a vezérlést le kell választani a töltés alatt? Kész a három kerekűm, rövidesen képek is lesznek.
Az akku állapotát jelzi egy hozzá való kijelzőn. A töltőt az akkura kösd.
A töltésvisszajelzőre, ha rámérsz és egyezik az akku fesszel, akkor bármi kis feszmérőt rátehetsz.
Mivel Te savas akkumulátort töltesz egy jó akkutöltővel egyenesen az aksira is kötheted. 13.8V felé ne vidd a feszültséget, hogy ne pezsegjen. A vezérlésed nem kell leválasztani a töltés idejére.
Nagyon nem tudod elrontani. Mennyi akkumulátort használsz? Feszültségben? Ha savast és esetleg 12- 24 Voltot használsz, akkor érdemes az akukat külön 13.6 V feszkóval tölteni. Itt nem tudjuk a 2 Voltos cellákat balanszírozni, mert nem férünk hozzá a cellákhoz. Hogy nagy Hoho amit megálmodtál, az úgy jó lesz.
A hozzászólás módosítva: Jún 13, 2021
|
Bejelentkezés
Hirdetés |