Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   209 / 228
(#) Régi motoros válasza Koncsar hozzászólására (») Jún 6, 2021 /
 
Tyűha, a két tükörradiál visz mindent. Főleg az első...
(#) Koncsar válasza bbalazs_ hozzászólására (») Jún 6, 2021 /
 
Az agymotort egy bringaboltossal fűzettem be Pesten. Majd még rögzítenem kell az akkutartót acélfülekkel, és előveszem a varrógépemet, varrok rá erős vászonból egy szép tépőzáras bugyogót, ami a vezérlőt is betakarja.
A hozzászólás módosítva: Jún 6, 2021
(#) Koncsar válasza Régi motoros hozzászólására (») Jún 6, 2021 /
 
Ezek gyári Decathlonos gumik 200 km van bennük.
(#) Koncsar válasza bbalazs_ hozzászólására (») Jún 6, 2021 /
 
Igen, motor nem volt a bringán. Ha tolod bele az Ampereket akkor melegszik. Ilyenek ezek a fránya motorok. Ha csak 15 Km /h val gurulgatok, akkor hideg marad.
A hozzászólás módosítva: Jún 6, 2021
(#) bbalazs_ válasza Koncsar hozzászólására (») Jún 6, 2021 /
 
Értem. Csak ezeknél a melegedés kruciális, mert egyes spéci mágnesek Curie pontja alig 70 fok fölött van. Mondjuk az a forgórészen szokott lenni, de azért a sugárzó hővel átmehet.
(#) Koncsar válasza bbalazs_ hozzászólására (») Jún 6, 2021 /
 
Ez kapott tőlem elég sok rosszat, mert beáldoztam, hogy kiderüljön, hogy használható e . Ha idáig nem purcant ki, akkor már nem fog, pláne, hogy visszaveszem a nyomatékát a motornak, ennyire nincs szükség. A felére sem.
(#) bbalazs_ válasza Koncsar hozzászólására (») Jún 6, 2021 /
 
Ez direkt agymotor vagy van bolygómű is benne?
(#) Koncsar válasza bbalazs_ hozzászólására (») Jún 6, 2021 /
 
Direkt drive motor, nem Bafang . Ha fogaskerekes lenne, akkor elég magas fordulaton kéne a motornak forognia. És hamar megpusztulna.
A hozzászólás módosítva: Jún 6, 2021
(#) Koncsar válasza Koncsar hozzászólására (») Jún 7, 2021 /
 
Ilyenkor mindig a mostani autók önindítója jut eszembe. Már a bafangról. Biztos sokan imádják, de ezzel nehéz összehasonlítani. A Bafangnál nem kell okos vezérlő. Aránylag egyszerűen működik. Jó az, úgy ahogy van. Ha ezt a converziót kipróbálnád lehet, hogy remegnél. Sajnos még nem volt lehetőségem egy Bafangot kipróbálni. Emiatt nem is szeretnék rossz jelzőt használni rá.
A hozzászólás módosítva: Jún 7, 2021
(#) amex hozzászólása Jún 10, 2021 /
 
Udv.
Ez az elektromos jargany epitese engem is erdekelne.
Csak en egy rendes benzines robogot alakitanek at hybridde.
Elektromos elso kerek hajtassal (ha lehetseges).
Maga a hubmotor az kaphato ehhez, nem is draga.
Viszont ertelme ugy lenne ennek, ha a robogo generatora, benzin uzemu hajtasnal tolteni tudna a hubmotor akksijat. Illetve olyan akksi es hub motor kellene amivel legalabb 50km/h sebesseg elerheto es legalabb 100km vagy nagyobb tavolsag megtetelere alkalmas az akksi.
Ha valaki epitette mar at igy a robogojat vagy van ertelmes otlete ehhez, ne tartsa magaban.

Koszi
(#) Imti válasza amex hozzászólására (») Jún 10, 2021 /
 
Üdv! Nem tudom a robogó súlya mennyi, de szerintem 2-3Kw motorteljesítmény biztosan kelleni fog. Ebből már számolható az is, hogy mennyi akkura lesz szükség. Valami generátorszerű kell a motorra, amivel tudsz betáplálni az akkuba. itt már jól jöhet a fékezésnél visszatáplálás funkciója is. Kis kreativitással simán megépíthető szerintem
(#) amex válasza Imti hozzászólására (») Jún 10, 2021 /
 
Az onsulya kb 100-150kg. Plusz az en sulyom, szoval olyan 250-300kg lenne az osszsuly.
A robogo sajat generatora toltene.

Kerdes mennyire lehet legalis az ilyen atalakitas....
(#) Imti válasza amex hozzászólására (») Jún 10, 2021 /
 
Milyen töltőáramra képes egy robogó motor "generátora" ? egy ekkora teljesítményhez, 60-72V nem ártana, mint akkufesz. ezt a feszültséget hogy fogja a 12V os rendszer tölteni? step up?
(#) pipi válasza Imti hozzászólására (») Jún 10, 2021 /
 
Szerintem semekkora... Menet közben ugye kéne égni a lámpának, ami el is viszi a teljesítmény javát, nem sokkal többre van tervezve... Meg ugye a robogó sem végtelen teljesítményű, az én régi robogómon észre lehetett venni a terhelést motoron ha bekapcsoltam a lámpát, szerintem a generátor átmókolásával sem lehet sokkal többet kivenni, a hajtásteljesítmény kárára.
Bár nem tudjuk "mekkora" a robogód...
(#) Imti válasza pipi hozzászólására (») Jún 10, 2021 /
 
Én is úgy gondolom, hogy az eredeti generátor az alkalmatlan,és ha a motor van is 6-7 Le, ha abból tölteni akarunk, alig marad energia
(#) balint730 hozzászólása Jún 10, 2021 /
 
Sziasztok.
Van egy Momo 96 tipusú 36Voltos elektromos kerékpárom. A képeken látható vezérlővel. Nem működött ezért kicseréltem az Y2010DN tranzisztort és az elektrolit kondenzátort de továbbra sem működik. A gyujtás ráadásakor egyből felpörög maxra a motor és sem a fékre sem a gázkarra nem reagál. Gázkar csatlakozoját széthúztam hátha az ment tönkre, de ugyanugy felpörgött.
Mi lehet a hibája?
Esetlek kicseréljem a P75N75-ös mosfetet vagy az lm339-et?
(#) Macsek71 válasza amex hozzászólására (») Jún 10, 2021 /
 
Anno ( mikor még "csak" ólomaksikat használtunk), összedobtunk cimbora villany-robogójára egy hatótáv növelőt...
Jármű : 36 v ~ 350-400 W
Akkupakk 3* 12V 12Ah

Hatótávnövelő :
régi 3 fázisú(vá áttekercselt) autó (traktor vagy a fene tudja milyen gép) generátora ~ 1200W
magyobbacska modell robbanómotor ~2 Le

A megfelelően egyenirányított - és az akkukkal egyenként párhuzamosan kapcsolt tekercsek jó ötletnek tűntek ... Gyakorlatilag nehéz, hangos volt, egy-két próba után fel lett adva


A mai kW teljesítményű agymotorokkal, talán érdemes lenne megismételni a projectet ...
Mondjuk egy 80-150 ccm fűnyírómotorral, egy nagyobb (áttekercselt) generátort megtekerve ...
(#) Kovidivi válasza amex hozzászólására (») Jún 10, 2021 /
 
Hello.
Nem értem, miért kellene hibridnek lennie? Hova rakod az akksipakkot? 50km/h-hoz kell kb. 2-3kW. Ehhez nagy akksi társul.
Benzines motorral hajtod a generátort, ami tölti az akksit? Mi ez a fából vaskarika? Teljesen értelmetlennek tartom.
Vagy építsd át a motort elektromosra, ahogy írtad, vagy használd ahogy van. Számold ki, mekkora akksi kell 100km távhoz 50km/h mellett, és akkor rájössz, hogy ha kiveszed a motort és minden hozzá kapcsolódó részt, talán lesz elég helyed az akksinak...
(#) Kovidivi válasza balint730 hozzászólására (») Jún 10, 2021 /
 
Csak azt cseréld ki, ami hibás. A mosfet zárlarra tippelek. Az egy meghekkelt a sönt a képen? Ha igen, szedd le róla az ónt. Két darab vezető ónnal összefolyatva. Vagy a kép felső részén van a sönt?

De! Kérdés:
Mi történik, ha ismét zárlatba megy menet közben a FET? Elengeded a biciklit, aztán majd a határnál megáll? Szerezz be egy rendes szabályzót, amiben van egy plusz relé is (védelem). Ha zárlatba is menne a FET de lekapcsolod a szabályzót (kulcs elfordít), vagy kiveri a biztosítékot, vagy lekapcsolja a szabályzót.
(#) balint730 válasza Kovidivi hozzászólására (») Jún 10, 2021 /
 
A kép felső részén egy 440ohmos ellenállás van. Az egész vezérlő előtt van egy olvadóbiztosíték 15A de ez nem olvadt ki. Van egy komolyabb vezérlőm is másik bringából de annál 3 vastagabb vezeték megy a motorhoz és 5 vékonyabb. Ennél csak két vastag vezeték megy a motorhoz. Neten sem találtam komolyabb vezérlőt aminél ilyen a vezetékköteg. Leszedtem az ónt de nincs valtozás. Holnap kicserélem a mosfetet.
A hozzászólás módosítva: Jún 10, 2021
(#) Régi motoros válasza balint730 hozzászólására (») Jún 10, 2021 /
 
Ránézésre ez egy egyszerű PWM motorvezérlő. A barátod dögivel ad találatot, ha jól keresel.

Keresőkifejezések.: Brushed motor controller, PWM motor controller, DC motor controller, DC motor speed controller...
A hozzászólás módosítva: Jún 10, 2021
(#) Koncsar válasza amex hozzászólására (») Jún 11, 2021 /
 
Szia! Szerintem felejtős az ötleted! A robbanómotorod generátora az a világításra újbóli beindításra van méretezve. Az alkalmatlan lesz ahoz, hogy Te egy pár száz wattos motort mint meghajtást kordában tarts. Mindenhol ott lesz a veszteség. Szerintem ez a projekt teljes mértékben felejtős. Öszintén. De ha van kedved kisérletezni, akkor jó. Azt a rossz hatásfokú generátort kár ilyenre felhasználni. Ez teljesen magán véleményem volt. Üdv. Gy
A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2021
(#) Koncsar válasza Koncsar hozzászólására (») Jún 11, 2021 /
 
Kovidivi nek igaza van.
(#) Koncsar válasza amex hozzászólására (») Jún 11, 2021 /
 
Ha a motor generátora valami szuper kis veszteségű lenne, akkor lehetne rajta gondolkodni, de mivel nem így van, szerintem felejtős a dolog, Viszel magaddal X kiló akkumulátort, amit egy rossz hatásfokú forgógéppel töltesz. A hibryd modern gépeknél sokkal nagyobb hatásfokú motorok gondoskodnak a visszatöltésről és az energia felhasználásáról.
(#) Koncsar válasza Koncsar hozzászólására (») Jún 11, 2021 /
 
Próbáld meg, hogy 1 Km ert tolod a motort. Mekkora energiádba kerül? És innentől kezdve megérted, hogy pénzkidobásba fog átmenni a projected.
(#) nagy hoho válasza Koncsar hozzászólására (») Jún 11, 2021 /
 
A képen látható vezérlőm van. A töltés vissza jelző mire való? Az akkutöltőt hova kössem?
Ha közvetlen az akkura, a vezérlést le kell választani a töltés alatt?
Kész a három kerekűm, rövidesen képek is lesznek.
(#) zolika60 válasza nagy hoho hozzászólására (») Jún 12, 2021 /
 
Az akku állapotát jelzi egy hozzá való kijelzőn. A töltőt az akkura kösd.
(#) Koncsar válasza nagy hoho hozzászólására (») Jún 12, 2021 /
 
A töltésvisszajelzőre, ha rámérsz és egyezik az akku fesszel, akkor bármi kis feszmérőt rátehetsz.
Mivel Te savas akkumulátort töltesz egy jó akkutöltővel egyenesen az aksira is kötheted. 13.8V felé ne vidd a feszültséget, hogy ne pezsegjen. A vezérlésed nem kell leválasztani a töltés idejére.
(#) nagy hoho válasza Koncsar hozzászólására (») Jún 12, 2021 /
 
Köszönöm az egyértelmű válaszokat
(#) Koncsar válasza nagy hoho hozzászólására (») Jún 13, 2021 /
 
Nagyon nem tudod elrontani. Mennyi akkumulátort használsz? Feszültségben? Ha savast és esetleg 12- 24 Voltot használsz, akkor érdemes az akukat külön 13.6 V feszkóval tölteni. Itt nem tudjuk a 2 Voltos cellákat balanszírozni, mert nem férünk hozzá a cellákhoz. Hogy nagy Hoho amit megálmodtál, az úgy jó lesz.
A hozzászólás módosítva: Jún 13, 2021
Következő: »»   209 / 228
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem