Fórum témák
» Több friss téma |
Tavaly a feljembe vettem, hogy építek egy háromkerekűt.
Az ötletet a mellékelt kép adta:
Ma azt hittem, készen van és lefényképeztem.
Aztán vezetés közben éreztem, hogy a differenciálmű nagyon hiányzik. A kanyarokat nehezen vette. Ezért fotózás után levettem az egyik kereket, holnap megcsapágyazom és szabadon futó lesz. Jelent-e majd újabb problémát, hogy csak az egyik oldali kerék hajtott és azon van a tárcsafék is?
Az ülés előre hatható, alatta van a nagy áramú megszakító, a 12 V kapcsolója, slusszkulcs és a töltő csatlakozó.Van rajta adat tábla is
Az, hogy csak az egyik oldal hajt, az nem sok vizet fog zavarni. Kicsit érezhető, de a háromkerekű "biciklik" (tricikli az, tudom) többsége is olyan. Erősebb rápedálozásnál enyhén érezhető, de az oldalkocsis motor is jobban "rátol" egy oldalra, mégsem gáz. Megszokod hamar.
Az azonban már kevésbé kézbentartható, és pont hirtelen helyzetekben megszokhatatlan, ha csak az egyik oldalon van fék, csinálj féket a másik oldalra is. Jól néz ki a gép, és (nem leszólásként, éppen előnyként mondom) úgy néz ki, mint egy rokkantkocsi, ami pont nem baj, hiszen senki nem fog belekötni, hogy ez most kerékpár vagy segédmotoros. A hozzászólás módosítva: Júl 1, 2021
Pont ez jutott nekem is az eszembe, hogy nem igazán illik a hoho karakteréhez a jármű.
De majd Csabán megbeszéljük.
Én nem rokkantkocsit akartam építeni. Szerintem kicsit kilóg a sorból
Van tárcsafék elöl is, meg van egy elektronikus motorfék, ami még nem lett kipróbálva. Van rajta kézifék is ha lejtős úton állok. SZS kerékpár nem lehet, mert nincs pedál viszont gázkar van.
Megint nem a lényegre figyelsz
-Az, hogy van elöl fék, nem jelenti azt, hogy ha hátul csak az egyik oldalon marad, akkor hirtelen fékezéskor nem fog keresztbehúzni. Dehogynem. Tegyél féket a másik oldalra is. Az elektromos motorfék is vsak a hajtott kereket fogja fékezni. - Nem arról beszéltem, mi mitől kerékpár, úgyis hiába mondtam el. Arról beszéltem, hogy rokkantkocsinak is nézhetik, és nem kell rosszindulatú kekeckedőknek minden sarkon elmagyarázni, hogy mi a szabály Ezzel a gázkaros maszlaggal kiugrattok az ablakon. Nincs ilyen szabály. És senki sem idézett ilyen szabályt be, csak újságírói és békéscsabai főokosrendőri jogszabályi hivatkozás nélküli fantáziákat. Pedál nélkül nem kerékpár? És a "futóbicikli"? Bár a te triciklidet nehéz emberi erővel hajtottnak nevezni, mert sem kézzel, sem lábbal, sem füllel nem tudod "hajtani", de előnyödre kinevezheted "rokikocsi"-nak. Nem csúfolás akart lenni, biztatás. -Továbbra is tetszik a géped. A hozzászólás módosítva: Júl 2, 2021
Nem ismerem a karakterét
De van nekem is itthon két régi kézzelhajtós rokkantkocsim, azért kaptam őket, mert látták, hogy szeretek bicikliket összebarkácsolni (ők kaptak új elektromost). Régi tervem, hogy megmotorosítom, én eljárkálnék vele... csak az a szent patópálságom ne lenne Idézet: „Nem ismerem a karakterét” Kis szerencsével Csabán ki lehet tapasztalni a karakterét, személyes megjelenés után egyáltalán nem veszedelmes ember, sőt pont forditva...
Tudod én már 75 éves vagyok, ráadásul ez az első épített bringám. Nincs még tapasztalatom és ez fejből készült, egy centi rajz nincs róla kivéve az index kapcsolást.
Én elégedett vagyok, ha kész lesz a csapágyazás akkor max sebességnél néhány vészfékezésnél kiderül, hogy viselkedik. Módosítani bármikor lehet ha szükséges.
Üdvözletem.
Van egy ztech zt-27-esem. Ismeri valaki ezt a gépet? Lenne egy pár kérdésem. Legfőképp a vezérlője érdekelne hol van és miféle bekötésben a gépben. Eléggé nyögvenyelősen megyeget csórikám és a ráírt 45-öt is csak szakadékban hátszéllel tudja éppencsak teljesíteni.Gyanítom hogy még mindíg van benne korlátozás. Agyalok még az akku kérdésén is egy kissé.A lithium akku megoldás eléggé horror áron van hozzá bárhogyis oldanám meg. Elméletileg már lehet grafén akkut kapni hozzá amit akár lehet gyorstölteni is ami szimpatikussá teszi nagyon viszont a komplett csere plussz a töltő már eléggé zsebbenyúlós dolog. De egyszerre egy dologgal kell törődnöm úgy lessz a legjobb. Szóval valaki ismeri csórikámnak a vezérlőjét?
A lirhium ion is "gyorstölthető", 1C-vel egy óra alatt teli van, bár kétlem, hogy pl. 20Ah-s akksit 20A-rel szeretnél tölteni.
Szerintem tudnál magadnak készíteni akksit 18650 cellákból, max. 1.5$-ért megkapod darabját, 13S10P-hez 130 cella kell, max. 200$ csak a cella, hozzá BMS 15$, aztán csak össze kell rakni. Ha akarsz, veszel egy "spotwelder"-t, kb. 20-30$-ba kerül egy, plusz hozzá kell egy autóakksi. Az egész 250$-nál megáll. A kész akksi meg gondolom 400-900$ között van.
Szép lett! Már csak sperrdifit kell bele építened.
Köszönöm. A sperrdifi túlzás lenne , egyenlőre marad az egyik kerék szabadon futó, holnap csapágyazom ha időm is lesz rá. Aztán fékezésnél kiderül, hogy viselkedik.
Van a herkentyűvel kapcsolatban egy sejtésem. Óvatosan bekukucskáltam a burkolatok alá így megláttam a vezérlő egy részét. Elégé kicsinek találom (kb mint a tenyerem akkora) olyan méretű mint egy kockacukros doboz. Amiket néztem a net-en vezérlőket és a motor teljesítményét is tudják azok jóval nagyobbak. Létezhet hogy kissebb vezérlő van benne mint ami kellene a motorhoz?
Az én rolleremben kb. egy cigisdoboznyi szabályzó van 1600W-hoz. Nem kell a méret miatt aggódni.
Szia! Vagy milyen jó lenne egy autóklíma kuplunggal néha összekapcsolni. Amikor úgy alakul, hogy szükség van rá, bekapcsolod. Persze lehet, hogy rossz az ötlet.
A vezérlő még mindíg érdekelne hátha valaki látott már ilyent kiszedve.
Nem szivesen szedném ki mert még garis a cucc ha meg megbontom ugrik a gari. Picit meg kellene turbózni mert a helyijáratot sem merem vele megelőzni. Tudom hogy az az akku rovására fog menni de annak bővítése is tervben van.
Szabad tudni, hogy milyen motor van benne és hogy hol vetted? Égen földön nem találok 12V-osban áttételes mocit csak kis teljesítményűt. Kínából lenne de onnét nem akarok, meg 24V-ost se akarok, épp elég ha 1db combos akkut meg kell vennem hozzá.
Lett volna 24V-os komplett rokkantkocsi hajtás, de 2 telefon után sem sikerült megegyezni az eladókkal, pedig van egy polcnyi nekik raktáron. Persze ők azt hitték adott darab kell nekem (javításhoz), mondom nem, mindegy hogy milyen, csak küldjenek róla képet, meg lehessen venni hozzá később kefét. Már a képküldés sem ment nekik... Nekem egyébként munkagépnek kell, a hagyományos motorok ezért nem jók (gyorsak). Lépésben kell mennie, de ott a legnagyobb nyomatékkal, azaz szabályozás nélkül.
Szia! Az Opel combo elektromos kormányszervó motor nem lenne jó? 10 ért tudsz vagy tudok szerezni. Ilyennel akartam egyszerű horgászcsónak lehajtást csinálni.
Nem tudom, nem ismerem. Szerintem az nagyon nagy áramú, de nem emlékszem már rá. A lényeg, hogy nagyon lassú és combos kihajtása legyen, teljesítményben meg valahol 150-350W között.
Van egy 100-150W körüli kapu tolómotorom, de az eléggé határeset, meg az egész mechanikája olyan gyenge hogy széthullana. El kell neki vinni vagy 150 kilót meg még egy pótkocsit úgy 50 kilóval. Jelenleg egy 110 köbös gyerek quad pöfög alapjáraton vele, de ezzel meg mindig motor gondok vannak, nem indul, lehűl ha áll, szivató, köhög-szuszog és egyebek. Pedig ez viszi mint kutya a rongyot.
Van egy svájci motorom, fogaskerék áttételes 300 wattos. adatok a képen.Meg 2db hasonló mint az ablaktörlő de lényegesebben erősebb. A kihajtás 17 mm-es tengelyen, 12 voltos.
Sziasztok!
Sikerült beszereznem egy üzemképtelen Tornádó elektromos triciklit, de sajnos nem sokat tudok az előéletéről. A kérdésem az lenne, hogy szerintetek ez 24 vagy 48V-os? (a motorra elvileg 48V van írva) Valakinek nincs esetleg kapcsolási rajza, vagy használati utasítása ehhez a típushoz? Előre is köszönöm!
Igen, közben már sikerült beüzemelnem Köszi!
Az szabadon futó kerék tökéletes, fékezésnél nem tér ki az irányból. Az az érzésem, hogy ha első kerék nagyobb lenne talán jobb lenne az úttartása. Mentem vele több km-t az akkuk maximumon vannak, sík aszfalton 17 km a vége. Ha nincs kátyú tök jó vezetni.
Az szuper. Akkor most élvezkedsz? Hatótáv mennyi?
A hozzászólás módosítva: Júl 15, 2021
|
Bejelentkezés
Hirdetés |