Fórum témák
» Több friss téma |
Esetleg tudja valaki hogy a panelen a feliratok mit jelentenek, fele sincs kivezetve , csak a leglényegesebbek.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1m3s_EpanOTkaoL1POlV7_GwpMRV...462334
Ha egy mágnes ragasztása nem ér semmit, akkor minden egyes mozdulatkor a meleltte levőhöz koccanhat (ha van köztük hely).
Ha a hall szenzorok sorrendje nem stimmel, akkor is adhat ki ilyen hangot. Ha a szabályzó a legegyszerűbb meghajtást használja (négyszö), az is hangosabb, mint a szinusz. Volt cserélve a szabályzó? Ha igen, akkor lehet az új szabályzó máshogy hajtja meg a motort.
Eléggé megvizsgáltam a mágneseket. Jól állnak. (amugy minduntaltan magához rántaná, és elérné a vasmagot, kicsi hézag van ) . Ez a vezérlő volt benne előzőleg. A hall okat már prbáltam más sorrnedben, vagy még jobban ketyeg vagy leblokkál.
Esetleg egyszerűen gyenge valamelyik tekercs (ugye ez minden harmadikra van sorbatekerve a vasaknál). Biztos vagyok benne, hogy erőtlen is, amikor kattan. Ugye, ha lefogod kézzel, érzed is a kattogást?
Esetleg tekercsnél szakadás/menetzárlat nem lehet? Valahogy szkóppal kellene nézned az áramfelvételt, ha megy. Lehet a FET meghajtása is. Egyik sem melegszik jobban a többinél, ha kínozod ezzel a lefogással? Mondtad, hogy van másik alkatrésznek. Keresztbe cserélve a vezérlőt/kereket változik valami? A mágneseken látszik súrlódó kopásból származó nyom? A hozzászólás módosítva: Jan 27, 2022
Nincsenek összeérésre utaló jelek. Érzem nagyonis a kattogást, beleremeg az egész kaszni. Ezért is élvezhetetlen használni az utakon, mert marha zajosan indul/gyorsul, minden rezonál rajta, (muanyag borítás, kosár, sárvédő, stb.). Van még egy vezéslő, hasonló lábkiosztással, épp csak a kázkar van valhoyg másképpen, ahogy bekapcsolom, rogton ezerrel tekeri.
Háromvezetékes gázkar?
Néha van olyan fajta, aminél az 5V a 0 állás, 0V a max. gáz Attól függ, hogy a Hall-ja milyen irányban áll a mágnespályához képest.
Ezek lennének a rogzítések ?
A hozzászólás módosítva: Jan 27, 2022
Nem akarlak elszomorítani, de nekem ez elektronikus kattogásnak tűnik.
Mikor a vezérlő fázist vált, akkor hallatszik. Attól tartok, ezzel nem tudsz mit kezdeni. Ha megfigyeled, azonos közönként hallható. Úgy is mondhatnám, hogy a motor és a vezérlő kombinációjának hangja. Ezt támasztja alá az is, hogy amikor nem húzod a gázkart, meg is szűnik. Ha mechanikus kattogás lenne, szabadon futásnál is kattogni kellene. Próbálj belenyugodni... A hozzászólás módosítva: Jan 27, 2022
Január 18-án rendeltem a ebay-en egy valamiket , többek között egy uj vezérlőt is. Már érkezett ezekből, izgatottan várom a verzérlőt. Talán az majd nem olyan agreszívan adja a kakaót rá a tekercsekre.
Épül a rollerem, és egy konstrukciós hiba folytán most hátra felé megy.
A képen látható motor fogja hajtani. Van-e lehetőség a motort fordított polaritással a vezérlőre kötni. Akkuról működik polaritás cserével.
Ez egy egyszerű DC motor, úgy kötöd be, ahogy neked tetszik...
Ha polaritást cserélsz, a forgásirány változik, mint már meggyőződtél róla.
Köszönöm, meg könnyebbültem. Nem kis munka lett volna átépíteni.
Sziasztok! Makita akkumlátorokról milyen motort lehetne el működtetni?
18v Lion Egy régi kemping lenne az alany. Agymotorban van kompatibilis? Vagy nézzek hozzá egy bldc lancfuresz motort? Nincs nagy igényem, csak guruljon ne kelljen tekerni. Két akkuval egyszerrre menne, 36 voltosként. Milyen vezérlőt érdemes venni hozzá? A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2022
Üdv!
Nem igazán az akku határozza meg a motor milyenségét, hanem a vezérlő. Attól függ, mid van/nincs mennyit akarsz költeni. Általában két verzió közül választhatsz: 1. Sima DC motor PWM vezérlővel, ez az "olcsó" kombináció, de agymotor verzió nincs csak lánchajtásos. (Lehet pl ablaktörlő, ablakemelő, vízhűtő ventilátor vagy önindító motor, megfelelő áttételezéssel.) 2. BLDC motor BLDC vezérlővel, ez a drága kombináció, van agymotor verzió is. Ebből mindenképpen szenzoros verziót kell választani, legyen az HALL szenzoros, vagy BackEMF. 3. Külső BLDC motor szintén BLDC vezérlővel lánchajtással, kb ugyan az mint a 2 verzió. Ha valamelyik mozaikszó nem világos, google a te barátod is... A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2022
1.) Tévedsz, mert igenis létezik szénkefés kerékpár agymotor is !
Azigen, na hát ilyet még nem is láttam... Hogy néz ez ki belülről? Ha már van, megnézném...
Hirdetésekben láttam rendes küllős bicikli motorokat is...most hirtelen csak ezt találtam (nem az enyém).
Az én 26-os MTB kerekem cseréje elektromosra már régóta tervbe van véve...de lehet nem agymotorral lesz megoldva. 20 collos kempingkerékkárhoz agymotort nem lesz egyszerű beszerezni, 21"-os létezik, de az masszívabb, méretei is mások...
Pontosabban, pl. Lofty-ban is van 20"-os, de az is nagyobb, mint a kempingkerékpár kerék...
Üdv. Lofty elektromoskerékpárral van gondom. A gázkar mozdításával el indul a motor de amikor a gáz kart elengedem a motor nem áll meg. Ha a gyújtást leveszem és újra ráadom akkor a motor nem megy. A gázkar újbóli moccanására a motor elindul de nem áll meg. Ha a gázt teljesen ráhúzom a motor pörög ha a gázkart elengedem és vissza áll alap helyzetbe a kerék simán forog. Amikor a motor lassul egyszer csak elkezd forogni. A gáz karon lehet-e holtjátékot állítani mert az nincs, picit hozzá érek és már hajt is a motor. Az akkunál hány amperes biztosítéknak kellene lennie. A segítséget előre is köszönöm.
Üdv.
Csatlakoztasd le a vezérlőről a pedálérzékelőt, kis fekete három eres csatlakozó, igy találod meg a vezérlő kábelei közt. Biztosítékot 25A-osat használok.
Sziasztok!
Adott egy 24 Voltos kefés kismotor. Rákötve az aksit azonnal veszi a fordulatot még a főkapcsolót kiiktatva is. Mi lehet a gond? Vezérlő produkálhat ilyet?
Ha az a "főkapcsoló" nem a tápfeszültséget szakítja, hanem csak a vezérlő panelre megy,
gyanítom zárlatos a vezérlőn a teljesítmény kapcsoló tranzisztor/fet. Akkor megy egyből a motor. Ha tápáramot szakít, akkor a kapcsoló rossz, nem szakítja meg a tápáramkört. A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2022
Sziasztok!
49E típusú hall szenzor, jó 48V-os elektromos kerékpár gázkarjába?
Nem a tápáramot szakítja meg, kiiktatva a kapcsolót is megy. Valszeg már csak a javítás módja lehet kérdés. Valahogy kinyírhatták a vezérlőt. Vajon javítható vagy inkább csere? 250 Wattos kis motor. A vezérlőn millió szál.
Mint írtam, a kapcsoló félvezetőt kell kimérni, az lesz zárlatos nagy eséllyel.
PWM vezérlő lévén javítható, feltéve ha nem sütött meg mást is, meg kell nézni...
Nem igazán az akkufeszültség a lényeg, hanem az, hogy a gázkarban milyen érzékenységű a szenzor,
és a betenni kívánt szenzor milyen érzékenységű. Ezek általában analóg szenzorok, tehát az a lényeg, hogy a karakterisztikája kb azonos legyen. Adatlapon össze kell hasonlítani a régit az újjal. Ha nincs típusjel, lehet próbálkozni "valamilyen" analóg szenzorral, viszont a gázadás karakterisztikája úgy eltérő lehet. De digitális szenzorral semmiképp nem kompatibilis. A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2022
Amire gondoltam még: "gázkar" meghibásodhat úgy, hogy ezt a jelenséget produkálja?
Akár az is lehet, bár a HALL -os gázkar nem jellemző, hogy hibásodik. Nyilván szakadt vezeték, kontakthiba, kiesett mágnes előfordulhat. Egy potméterrel helyettesítve a gázkart hamar eldönthető.
Szóval akkor kompatibilis lehet és egy próbát megér?
Mert ilyenem lenne csak itthon.
Jó lehet, próbáld ki. A gázkarhoz menő tápfesznek 5V -nak kell lenni...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |