Fórum témák
» Több friss téma |
Akkor jó, én csak fejben számoltam de akkor nagyon rosszul
Lehet ki kéne próbálnom aksiról is hátha csak a teljesítmény volt kevés, csak tudnám honnan szerezzek 2 egyforma akkut. 250VA tarfóval próbáltam de akkor lehet ez volt a gond? (igen, arra az 5 méterre kábellel kapta a tápot , kipróblálsra jó volt ez amig meg nem veszem hozzá az akukat)
Az áttétellel egyébként egyszerű dolgod van. Biciklis boltban veszel bmx racsnit amelyiken 14 fog van az jó lesz a kerékagyra. A motorra pedig felcsavarozol egy gyerek bicikli 42 fogas lánckerekét ami a pedálnál van. Teszel előre egy hátsó kereket, azon lesz a meghajtás és már indulhatsz is. A végsebessége így olyan 21km/h lesz ami elég, mert a kétszeres áttétel miatt nagy lesz a veszteség.
Szóval 43.2km/h az a 21. Ehhez viszont kellene vagy 500W-nyi motorteljesítmény. Viszont bmx racsniból lehet kapni 24-es fogszámig.
Idézet: „Teszel előre egy hátsó kereket” Na igen ez már eszembe jutott, de azonnal el is vetettem, elsősorban a kinézete miatt.
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni elektromos bicaj töltővel kapcsolatban.Az öregemnek tönkrement a töltője se kép se hang,szerintetek mi lehet a baja? A hűtőbordán lévő tranzisztorra az van írva WOW 403 130007A lehet hogy az a rossz? Előre is köszi! üdv. Péter
Sziasztok!
Adott egy Velox Cargo elektromos kerékpár aminek elképzelhető, hogy túl lett töltve az aksija. Az érdekes az, hogy miután leszedtem az akkupack burkolatát, azt láttam, hogy 5db 12V-os zselés akksi van benne, amelyek sorba kötve, viszont a töltő csak három akksira van kötve az alábbi rajz szerint. Na most azt nem értem, hogy eszerint a bekötés szerint, hogy tud feltöltődni, mind az öt akkumulátor, annál is inkább, hogy a töltő kimenetén 73V jön ki.
Köszi a választ, akkor jól gondoltam. Azért is álltam értetlenül a dolog előtt, mert gyárilag így volt bekötve, még csak pár hónapos a kerékpár.
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni. Szeretnék épiteni egy olyan 7szegmenses agy ledes kijelzős panelt ami mutatné az elektromos bicaj akujának a feszültségét de mivel 48v os az aku igy nem tudom hogy hogyan fogjak hozzá. Köszönöm.
Hali! Nekem ilyen fékkarom van, nem tudom, hogy jött-e már rá válasz, de most megadom. Megkapod a bal markolatot is, de abba nincs semmi. A karnak meg van 3 vezetéke, egyikre 5v megy a másikra föld és általában a középső lábon megy ki a jel. Tulajdonképpen egy pwm jel megy ki belőle és így állítja elő a 0-5v közötti feszt, amit pl egy ad-átalakítóval szépen lehet mérni.
sziasztok: van egy Lofty elektromos robogóm!
48V és 300W-os a motorja! Teljes töltéssel max 40 Km/h-val megy de 60-as óra van benne! Már ki probáltam mindent hogy hogyan lehetne gyorsabbám teni de sajna nem sikerül.Van valakinek ötlete?
érdekes hogy olyan leszabájzó van benne hogy csak 20km/h-val megy ha össze dugok két vezetéket!
Az nem lehet hogy a 40-re is le van szabájozva? Ha motort akartam volna venni akkor nem ezt vettem volna meg,nem gondolod?
Sziasztok!
Van egy villanybringa amelynek a vezérlő elektronikája elszállt. Egy új elektronikát hozott a gazda, egész más csatikkal és szinjelölésekkel voltak a kábelek. Szétszedtem mindkettőt és láss csodát szinte ugyanaz a belseje és a felíratok a panelen. No én a feliratok alapján bekötöttem az újat és elindult a gép DE az elektromotor csak kerreg és erőtlen, max 10Km/h sebességig gyorsul fel lábon állva a gép. Próbáltam a motor 3 színű vezetékeit cserélgetni -az megegyetzett!!!- sárga, kék, zöld. Csere után el se indult olyan volt mintha ellenütemben dolgozna. Nem is tréningeltem vele sokat.... Ötlete van valakinek mi lehet a baj?
A motorba levő hall érzékelőket le kéne ellenőrizni ,valószínűleg valamelyik hibás. Üdv nyemi
Üdv. Miért szállt el az előző vezérlő?. A motor tengelye nem fordult át? Ilyenkor fel szokott csavarodni a kábelja és zárlatot csinál.
A * tulajdonosa kivette az elektronikát hogy megtunningolja. Persze * sincs az elektronikához, azt hitte hogy egy potit kell felcsavarni és majd viszi a 100-at... Amikor kiszedte a dobozból letette a fém lemezre és elfüstölt az egész, akkora zárlat lett.
Vett egy másikat, amit beletettem de mivel más szinű vezetékek és más típusú csatlakozók voltak én is elbizonytalanodtam. Végül szétszedtem az újat és kikeresgettem a régi panel jelölések alapján a bekötést. Érdekes mert a két panel teljesen ugyanaz volt, egy 5V stabkocka kivételével. Az egyik panelon csak egy sima 78L05 volt beleforrasztva a másikon egy segédpanelen 78L05 és 4 db ellenállás és 2db kondenzátor volt. A feliratok a panelen teljesen megegyeztek még pozícióban is. A 3 motorhoz menő vezetéket próbáltam fordigatni de csak rosszabb lett. Nem tudtam mire vélni a kudarcot. A végén bemérgeltem magam és 2 nap alatt megrestauráltam a régi panelt. Visszatettem és azóta avval megy minden gond nélkül. Csak gondoltam megkérdezem egy hozzáértőtől hogy ilyenkor mi a szitu, nem mint ha főállásban ilyen vackokat akarnék javítani csak pusztán a kiváncsiság kedvéért. Olvastam hogy 2 fajta szögű elektronika létezik, de akkor gondolom a póluspárok se egyeznek meg. Tehát az új elektronikával lehetett valami, szinte egyértelmű. A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2012
Hello!
Mi történik olyankor ha rakok egy plussz aksit a mociba?
Ha Párhuzamosan kötöd az eredetivel, nő a hatótávolsága. Soros kapcsolásnál pedig valami füstölni fog. Tudod, az elektronikában minden füsttel működik, de csak addig, míg a füst elő nem jön.
Erre gondoltam én is.Köszi a választ
És azt nem tudod véletlenül hogy hogyan lehet kiiktatni a leszabályzást?
Feltételezem, hogy a motor már eleve 300W-ra van tekercselve - hiszen a réz nagyon drága. Ezért nagyságrendileg nagyobb teljesítményt fizikailag nem lehet kicsikarni belőle. Így nem érdemes barkácsolni vele. Sajnos, nem ismerem a vezérlő működését, a véleményem pedig az, hogy vásárlás előtt kell gondolkodni. A kerékpár emberi erővel, vagy maximum 300W-os motorral hajtott jármű, viszonylag alacsony sebességgel. Ha többre vágysz, lehet kapni robogót, motorkerékpárt, autót stb. Egyébként elektromos hajtású robogók is léteznek, én már láttam 1,5kW-osat is. Ehhez viszont már vezetői engedély kell.
Sajnos ez a gond nállam,azért kellet ezt vennem mert nincs jogsim!
elég nekem a 40 km/h is de azért motoszkál az a tudat hogy biztosan megy ez gyorsabban is! Elvileg igaz amit mondasz de gyakorlatilag szerintem a 40 km/h az leszabájozva anyi,mert érdekes hogy bármilyen lejtőröl megyek lefele akkor sem megy feljebb hanem érezhető hogy fékezi magát! Amugy van 3 kw-os is,egy Kawasaki Ninja-ba építeték be és 200-al repesztet vele a gyávó!
Egyszerü fizika az egész.Egy 300W-os motorbol technikai bravur 40km/h-ás tempot kipréselni.Abba is gondolj bele hogy meg is kell állni vele veszély esetén,a nem kimondottan hatásos fékekkel.
Értem!
hát a fékek azok szerintem tulságosan is jók ezen a bringán!
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy egy 12Vos motort hajthatok-e 24 V-al? Valaki mesélte, hogy szoktak ilyet csinálni, de ilyenkor max 50%os kitöltési tényezőt alkalmaznak. Így lényegében az effektív feszültség ugyan akkora, de nyomatékosabb lesz a motor. (valamint szerintem a veszteség is kevesebb, mivel kevesebb fesz. esik a kábeleken) Ilyen lehetséges? Kössz: uli
Sziasztok! Egy kérdésem lenne. Tornádó Típusú elektromos kerékpáromon néha befog a fék, világít a féklámpa és hiába húzom a féket nem enged ki.Néha elindul de kis idő után megint nem megy.Segítséget szeretnék abban kérni hogy mi lehet a hiba és kb mennyibe kerül a javítás.A kerékpár 2 éves. A segítséget előre is köszönöm.
Szia!
Igaz nem irtad hogy mechanikusan fog-e be a fék,vagy az elektronika tilt le.De gyanitom a fékkaroknál lévö microkapcsolo/k/ valamelyik elpusztult,vagy elálitodott.Fékkarok meghuzásakor a mikrokapcsolo kapcsolja a féklámpát,és lekapcsolja az elektronikát,mig fékezel.A mikrokapcsolotol menö 2 eres vezetéket kövesd addig amig egy összedugos csatit nem találsz nem messze a fékkaroktol.Na azt huzd szét és nem fog leállni a bicaj,de igy nem lesz viszont féklámpád.
Köszön szépen a választ holnap megnézem.De szerintem nem mechanikus a baj legalább is remélem.És még egyszer köszönöm
Sziasztok István vagyok
Óriasi kérdésem volna. egy TORNÁDÓ ELEKTROMOS KERÉKPÁR TRD-012 48V-os.Térdigérő vizbe futottam vele.Következő történt.nagyon hangosan megy,szinte remegve,ill elektró fék szaggatva állitja le a drágámat+km óra 30-50 között áll.Szétszereltem otthon a elektronikát,állt benne a viz hajszárítóval kiszárítottam.De viszont 1-2 percig jól megy utána elöjön a hiba.Kérdésem:elektronikán kívül tönkre mehetett még más?pl:kerékagyban,műszer fal elektronika? Választ előre köszönöm István
Ha remeg a motor 1 fázis a 3-bol hiányzik.A motorhoz menö vezeték csatiját amibe 5 vékony szál van azt is száritsd ki.Ellenörizd mind az 5 pici sarut rendesen érintkeznek-e.A csati összedugásakor van mikor kitolja egyik a másikat.A motorban lévö Hall elemek ha beáztak akkor nem forogna üzemszerüen még 1-2 percig sem.A km orád a motorhoz menö áram nagyságábol mutatja a sebességet.
kb egy óra pihenéz után tökéletesen megy csak 1-2 perc múlva fokozotan,mint ha valahol egy alkatrész felmelegedne.akkor kezdi el a berregést.Szerinted a keréknek semmi baja,ha elejinte tökéletesen megy?Ja meg kipróbáltam az akksi kivétel után a kerék generál feszültséget+összes csatit kiszárítottam átnéztem a kötéseket,minden rendben.Viszont nagyon szépen köszönöm,hogy vissza írtál,mert nagy segítség volt Most rendeltem elektronikát hozá 13 ezer Ft
Ha kiszárítottad jó alaposan, javaslom a panel forrasztási oldalát fogkefével (kemény sörtéjű) jó alaposan dörzsöld át! Körkörös dörzsölés hatására a forrasztási pontok köré kicsapódó ásványi anyagokat és oxidációt tudod remekül eltávolítani. Ezután színtelen lakkal ( pl akrillán) fújd be jó alaposan.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |