Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is! Idézet: „nyomógombok nem szoktak nagy áramot felvenni,” Ezt aztán jólmegaztmondtad: a nyomógomb semmilyen áramot nem vesz fel, az egy kapcsoló, amivel valamit működtetünk. Talán azt akartad írni, hogy általában egy nyomógombbal kis áramfelvételű dolgokat szokás kapcsolni.
Szia.A kalickás forgórész rúdjai is ferdék a jobb hatásfok érdekében.
Azt akartam mondani, hogy a nyomógombon kevés áram szokott folyni
Általában egy 10-100k nagyságrendű felhúzó ellenálláson keresztül van tápra húzva az egyik pólus, a másik a GND-n, szóval mA-nél kisebb áramokra lehet számítani.
A kettő nem ugyan az. A kalitkásban az egyenletesebb forgás miatt van.
Sziasztok, erről a lapról leszedtem az egyik ellenállást, a látható sérülés ellenére a műszer teljesen jó értéket mutat rá. Elképzelhető, hogy visszarakva terhelés alatt mégsem megfelelően működik? Ez egy Fagor mosógép már több mint 10 éves. Volt olyan, hogy kiolvasztotta magát, és kontakt hiba hatására megbarnult a panel. Kétszer volt rossz a gép, mindkétszer szerelőt hívtunk, annyit csinált megforrasztotta a lábát és kész. De most a forrasztásoknak nincs hibája.
Attól, mert kicsit égett kinézete van, simán jó lehet.
Attól tartok, most más gondja van a panelnek. Legalábbis az elmondásod alapján...
Szoktunk olyat csinálni, hogy nagyobb terhelés esetén több ellenállást teszünk be sorosan, vagy párhuzamost. Ahogyan látom, hely az van bőven... Bár most elsőként meg kell keresni, hogy mi a hiba...
Sziasztok. Adott egy toroid trafó aminek több primer kivezetése is van, pontosan 200, 208, 220, 230, 240 V. Szekunderből is van több, de számomra egy érdekes. Van egy 28V-os nagy terhelhetőségű kimenet. Nekem pár volttal többre lenne szükségem. Mi van akkor ha a kisebb feszültségre tervezett primerre adnám a hálózati feszültséget? Működik? Hosszú távon lehet valami káros következménye?
Kérdés hogy mekkora tartalékkal méretezték. Addig megpróbálhatsz lentebb menni a gerjesztéssel, ameddig nem melegszik üresjáratban...
Ez azt jelenti, hogy ha kisebb feszültségű primerről járatom akkor a szekunder feszültsége emelkedik?
Pontosan, de csak addig egyenes arányban, ameddig el nem kezd telítődni a vasmag.
Mert akkor hirtelen megugrik az áramfelvétel... Hajónapló, kiegészítés: Egyenes arányban marad, hirtelen áramnövekedés a lényeg túlgerjesztés esetén... A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2018
Azt hiszem megvan a hiba, szénkefére tippelek, . Kezdőként kérdem, mehetett ez a motor 1 szénkefével? Az egyiken a futófelület fényes, ez érintkezett de ez is csak úgy-ahogy, a képen a belső futófelülete matt ez nem hiszem, hogy hozzá ért a kommutátorhoz, a kép lehet nem adja vissza de picit sem fényes. Egyik sem szorul csak nagyon elkoptak .
Képes lehetett 1 szénkefével menni?
A képen a jobb oldali szénkeféből már kiugrott a biztosító műanyag de hogy hova, passz. Az azért van benne, hogy ne tudd csutkáig használni, különben a szénkefében lévő réz tönkreteszi a kommutátort. Volt itt a fórumon valaki, aki úgy javított szénkefét, hogy a műanyag pöcköt kiszedte, nem találom a hozzászólást. Remélhetőleg nem te voltál az.
Szénkefe csere mindenképpen. Nem, egy szénkefével biztos, hogy nem megy a motor.
Nem, nem én voltam azt sem tudtam, hogy ott biztosító műanyag van/volt.
Tegnap még ment , akkor ezek szerint hozzá kellett érjen, bár ismétlem, hogy semmi jele annak ,hogy ez érintkezett forgó résszel annyira matt a futófelület a másikhoz képest. Szemrevételezve nem látszik semmi a kommutátoron, remélem nem lett baja. Ha tippelni kellene a képből kiindulva nem tegnap ugorhatott ki az a műanyag... vagy szerinted? Elég ha megtisztítom a kommutátort és berakom az új sz.keféket? Vagy kell, hogy tüzetesen kutakodjak az elugrott műanyag után, talán nem esett be az álló rész tekercsei közé ezért nem venném ki a motort.
Az a biztosító műanyag egy közönséges kis csapocska, egy rugóval előfeszítve. úgy működik, hogy ha elkopik előtte a szénkefe, akkor a rugó kitolja a szigetelő csapot, és a kefét eltolja a kommutátorról, így nem érintkezik, megáll a motor. Ha ez a csap túl szoros vagy mondjuk hűre lágyuló anyagból készült és már egyszer régen beolvadt a fészkébe, akkor nem működött rendesen, hanem elkopott a kefével együtt. Nem kell keresni, tisztítás, kefe csere, és kész.
Sziasztok.Az lenne a kérdésem, hogy ha egy 12 voltos akku és egy 12 voltos égő közé berakok egy potenciómétert, akkor ezzel tudom változtatni a feszültséget?Tehát 0 és 12 volt között bármire be tudom vele állítani az égőre eső feszültséget?
Az izzó és a potenciométer teljesítményétől függ, hogy rögtön szétég-e a poti. Nem szokás így "közvetlenül" szabályozni a fényerőt.
Igen, viszont nagyon rossz lesz a hatásfoka, ha kis teljesítményű a potméter akkor tönkre fog menni. Fényerő változtatáshoz célszerűbb inkább PWM meghajtást alkalmazni.
Elvileg igen, azonban szinte biztosan tönkre teszed ezzel a potit.
Ha ilyet akarsz kísérletezni, akkor kell egy combos tranzisztor, rászerelve egy jó nagy hűtőbordára. A tranyó bázisát vezéreld a potival, az égőt a kollektorra kösd. A bázisra kell még egy soros védő ellenállás (olyan 1-2 száz ohm körül), hogy a poti végállásában se menjen tönkre a tranyód. Arra számíthatsz, hogy a tranyón tojást lehet sütni.
Áteresztő-tranzisztoros feszültségstabilizáló kapcsolások:
Bővebben: Link
Hogy van az,hogy ezzel a müszerrel az univerzális motorok forgási sebességét tudom változtatni, de az aszinkron motorok forgási sebességét nem?
Itt a link
Úgy, hogy az aszinkron motot fordulatszáma a póluspárok számától, vagy a frekvenciától függ,
nem a feszültségtől... A hozzászólás módosítva: Márc 5, 2018
Vettem egy ilyen sebességvezérlő potenciómétert egy e bike motorhoz,de sajnos nem csinál semmit bármerre csavarom.Kimértem multiméterrel de az ellenállása nem változik bármerre tekerem.Tudnátok ajánlani, hogy milyennel heyettesítsem ?Egyelőre csak egy sima potméter is jó lesz nem kell ilyen kormányra szerelhető.A vezérlő az így néz ki :
https://www.ebay.com/itm/36V-48V-350W-Electric-Bicycle-E-bike-Scoot...hZ9vIF A sebességvezérlő potencióméter meg így: https://www.ebay.com/itm/Black-E-Bike-Electric-Bike-Scooter-Univers...9ZpSMA Viszont ha nem kapcsolok a vezérlőre potmétert akkor is forog a motor, csak nem lehet írányitani a sebességét.
Köszi.Viszont amikor ezt használtam univezális motor esetében, egy mérő segítségével lehetett látni,hogy ahogy csökkentettem a 230 v feszültséget, vele párhuzamosan csökkent a frekvencia is.
Az nem potméter, hanem hall jeladó, ami feszültséget ad ki, nem az ellenállása változik...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |