Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Köszönöm mindenkinek a válaszokat
![]() ![]() ![]() Az lesz, hogy vagy én vagy ismerősöm bemegy a Kerekes utcába a Hq elektronikához és vásárol egy ilyen kis kompakt AAA elemtartót. Az tényleg igaz, hogy a Sokol rádiót lapos elemjeit annak idején párhuzamosan lehetett kötni és szintén megnövelni az üzemidőt? Ez apum rádióamatőr korszakára emlékeztet, mert sokat mesélt a dugiban hallgatott Szabad Európáról ![]() Köszönöm még egyszer a válaszokat, maradni fogok a 2 x 2 AAA elem bliszterbe való helyezésével és párhuzamosan kötve a rajz szerint (persze figyelembe véve a piros helyes bekötésére). Ilyenkor hogy alakul a merülés? Egyenletesen merül a dupla pakk, vagy előbb egyik, utána a másik? Az is működne hogy 3 x 2 pár vagyis 6 db elemet kössek párhuzamosan akár? (Újabb szőke kérdés ![]()
Idézet: „a Sokol rádiót lapos elemjeit annak idején párhuzamosan lehetett kötni” A Sokolhoz 2 lapos elemet használtunk, de nem párhuzamosan, hanem sorba kellett kötni. A Sokol 9 V-os elemről illetve akkumulátorról használható eredetileg.
A párhuzamosan kapcsolt elemek feszültsége ki fog egyenlítődni egymás között. Arra érdemes figyelni hogy lehetőleg egyszerre cseréld az összeset, azonos tipusú és állapotú elemekre. Ez azért lényeges mert ez a bizonyos feszültség kiegyenlítődés az elemek töltöttségi állapotától és az ezzel szorosan összefüggő belső ellenállásuktól függ elsősorban. Tehát cserekor jó megoldás a párba összecsomagolt elemek, 4 darabos kivitelben. Ezek vélhetően egy gyártásból származnak és kb. azonos a töltöttségi állapotuk. A 4 elemet egyszerre célszerű cserélni, ismeretlen "innen onnan összeszedett" elemek esetében előfordulhat hogy a teljesen feltöltött elem az energiájának egy részét egy gyengébb elem felé fogja leadni, meggyorsítva ezzel a merülési időt. Bármennyi elemet köthetsz párhuzamosan mert így a feszültségük nem változik csak a töltöttségi kapacitásuk nő meg. De ez esetben jobb megoldás a "Baby" vagy a "Góliát" mérető elemből 2 db inkább. Méretben ugyan ott vagy viszont ezek akár 10000mAh - sak is lehetnek ami már tekintélyes üzemidőt fog eredményezni. Ebben az esetben viszont fellép a fent említett jelenség egy idő után, mivel a nem azonos kapacitású elemek miatt a nagyok egy idő után a kisebbeket próbálják majd "tölteni".
A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2020
Teljesen jó úgy is, hogy három a kettős csoportot kötsz párhuzamosan.
De ha az "ormó" nem számit: Idézet: „olyan kompakt elemtartót akár "cellux-al" (Ahogy írta valaki) hozzá ragasztok valójában az sem baj” az lehet én voltam. ![]() akkor inkább vegyetek egy vagy kettő számmal nagyobbat. Sok sikert, és ne add fel. ![]()
Nem kell szerénykedned a "szőke nőség" miatt. A feleségem 51 éve az (volt, mostmár ősz), a lányom pedig tudatosan (ki)használja a szőke nőséget. Ettől ne legyen önbizalom hiányod.
Nálunk sajnos viszonylag kevés lány van, de aki van, azok talán nem annyira bénák, mint a pár fiú.
Az én két lányom (mindkettő szőke) egyszer egy vadvízi evezős túrán látván a fiúk bénázását sátorállításkor, seperc alatt összeraktak négy sátrat. Másik alkalommal mikor mi is velük voltunk, odajöttek a fiú, megnézni hogy kik a szüleik a lányoknak.
Nemrég vettem boltban AAA méretű akkumulátort. Féltem, hogy már régen mélykisülésbe mentek a boltban, ezért kibontás után azonnal rájuk mértem. 1.3V körül volt mind a négy. Hogy mióta állt a boltban azt nem tudom, de az biztos, hogy eltelt pár hónap. Legyártják, raktározzák, becsomagolják, elszállítják a boltba, ott kiteszik a polcra, és valószínűleg ritkán adnak el belőle, ha dupla annyiba kerül 4db elem, mint 8db s-budget (ami úgyszintén nagyon jól bírja!).
Köszönöm a válaszokat és nem kötekedésként, mert tényleg nem értek hozzá, de a nyitott és zárt állasnak nem a mellékelt ábrán levő a jele?
Sajnos a "minden állában csak egy érintkező van zárva" ezt nem lehet kivitelezni, mert az érintkezőket vezérlő tárcsa hatodik cikkelye üres csak, vagyis csak akkor van nyitott állás. Szerkezetről is raktam fel képet. De tényleg győzzetek meg, hogy én értelmezek rosszul. ![]()
Pl egy ilyen kapcsoló bele Bővebben: Link
És így már is érthető az egész A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2020
A típust amit belinkeltél azt mutatja hogy 6 érintkező van. A képen látható, hogy 6 arretálási pont van, egy bevágás van a működtető tengelyen, Tehát egyszerre csak egy érintkező van zárva forgatáskor. Egy tárcsán a szemközti érintkező van elhelyezve pld. ez lehet az 1-4-es vagy pld. a 2-6-ps állás. Minden tárcsa működtetője egy állással odébb van összeállítva. Akkor van 6 állás, 6 érintkezővel.
De a kapcsolót számtalan formában össze lehet állítani és ha már szét volt szedve, akármi is lehet.
Köszi, de ez egy váltókapcsoló 1-0-2 állásban, de nem a belseje, ami amúgy sem lenne jó, mert igaz, hogy 3 pár pólusa van, de ez max irány vagy fesz váltó lehet. De tényleg nem értek hozzá!
![]()
igen ez a probléma. 5 variáció lehet szektoronként, ami 3. létezik egy táblázat, ami volt is nekem több kapcsolótípushoz, de sajnos nincs meg és a gugli sem barátom benne
![]()
Őszintén fogalmam sincs mit szeretnél és mi a gondod.GANZ KK
Köszi a linket, ismerem. Próbálom jobban összefoglalni: Kapcsolót javítás/takarítás céljából szétszedtem, de a működtető tárcsa állásának jegyzete elveszett. Így nem tudom helyesen összerakni, vagyis nem tudom, hogy mi lenne a helyes pozíció. Például: ha az első állást nézem, ahol az 1-2 a nyitott pozíció és a negyedik állásban a 3-4 a nyitott (ezek azonos szektorban vannak) , akkor is 5 variáció jöhet számításba.
Létezik egy táblázat, amit nem találok sehol, ami megmutatja, hogy melyik fokozatban mi van zárt/nyitott állapotban. A kép csak példa, de így néz ki.
Akkor ez nem a kapcsolótól függ, hanem a készüléktől, amiből kiszedted szétszedés előtt.
Erre meg nem tudunk addig válszolni, ameddig nem tudjuk, mire kellene válaszolni. ![]() Gondolom az már megvolt, hogy szétszedés előtt javallott fénykép/rajz és társai... ![]() Velem egykorú barátom tűzjelzővel, meg ilyenekkel foglalkozott régebben. Felszerelt egy cuccot, megnézte a négyjegyű kódot, megjegyezte, és visszasétált a központhoz feléleszteni a végpontot. Mi is volt a kód? Vissza sétált, leszedte, megnézte: Ja tényleg, de hülye vagyok. ![]() Harmadszorra vitt magával papirt és ceruzát. ![]()
Igen megvan, hogy fénykép rajz készítése, de olyan is előfordul, hogy véletlen törlődik, elvész.
![]() Hegesztőtrafó fokozat kapcsolója.
Akkor csak össze tudod legózni, első hallásra annyira nem agysebészet.
Kocsmába úgysem tudsz menni, tehát ráérsz. ![]()
Akkor ez egy "speciális kapcsolási program" igénye szerint összerakott kapcsoló. Így ha Te nem tudod melyik állában melyik érintkező zárt, én sosem fogom azt Neked megmondani.
Amúgy az utolsó mondatod volt az első ami információt is tartalmazott.. Ha leírod a hegesztő típusát is, akkor esetleg van esély, hogy valaki tudja, hogy mit kellene tudni a kapcsolónak. Vagy van ilyen gépe és megnézi neked.. Mert részemről sajnos itt a vége.
Nevenics 160A-s gép. A KK0-20-6037 egy fokozat kapcsoló, több más gépbe is építhető nem csak hegesztőbe, így "Amúgy az utolsó mondatod volt az első ami információt is tartalmazott." hát....
![]()
Nem követtem az előzményeket, de ha hegesztő fokozatkapcsolóról van szó, az általában kétféleképpen lehet bekötve. Vagy a legegyszerűbben, azaz van egy primer tekercs leágazásokkal, és a kapcsolóval ezen leágazások között váltasz, vagy pedig két primer van, és a kapcsoló mindkét primer rész leágazásait váltja egyszerre, ez nyilván attól (is) függ hogy hány áramkörös a kapcsoló.
Ha már nem rajzolódott fel a kapcsoló bekötése szétszedés előtt akkor utólag nem a kapcsoló érintkezőit kell nézegetni mert abból semmi nem fog kiderülni, hanem magát a trafót. Egyszerű multiméteres feszültségméréssel kideríthető a trafóról minden, abból meg a kapcsoló bekötése, már ha tudja az ember hogy mit és miért mérjen.
Sziasztok.
Két műszerrel párhuzamos ágakban I1=3A és I2=2A áramot mérek, melyekkel meghatározom az eredő ágban folyó áramot. Ismerem a műszerek pontossági osztályát, akkor I1 hibája 0,03A és I2 hibája 0,03A Az eredő ágban az eredő műszerhibát hogyan kaphatom meg? Az egyik gondolatom, hogy összeadom a pontossági osztájukat és azzal számolok, de úgy sejtem, hogy ez nem lesz jó. A másik gondolatom, hogy az egyes ágakban mért áramot összegzem, a számolt hibájukat is összegzem, aztán ezek alapján az ideillő képlettel meghatározom (x/100)*5=0,06. De ebben sem vagyok biztos. A hozzászólás módosítva: Ápr 1, 2020
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem az alábbiban. Rendeltem egy kis végerősítő KIT-et (ezt: Link). Úgy alapvetően a forrasztás, multiméter, elektronika nem ismeretlen számomra, egy ilyen KIT-es építésen már sikeresen túl is vagyok. A problémám jelenleg az, hogy az összeszerelés után egy adapter segítségével kapcsolatam rá 18V-ot (leírás alapján 8-24V táp szükséges) és mielőtt bármit is rákötöttem volna, elkezdtem mérni és sajnos azt kellett látom, hogy mind a két csatornán 9,7V egyenfeszültség van, ami szemrebbenés nélkül égetné le a hangszórót. Mivel a kapcsolási rajzot is mellékelték ezért az alapján az egészet végigmértem, hogy a forrasztások jók-e és elvileg igen. Mielőtt a szerelésnek nekikezdtem volna, nem csak az ellenállásokat, de kondit, diódát, mindent kimértem, hogy ha lenne hibás alkatrész, azt ne utólag kelljen megkeresni, így azok is rendben voltak. Próbáltam végig figyelni rá, hogy ne melegítsek túl egy alkatrészt sem (ezzel eddig nem volt gond). Én az adapterre gyanakszom, mint bűnös, pontosabban a saját értelmezés / tapasztalatlanságomra: Táp gyanán egy "GND" és egy "V+" van megadva ezért én úgy kötöttem be, hogy az adapter "-" pólusát raktam a "GND"-re a "+"-ot pedig a "V+". Kérdés mit rontok el? Rossz az adapter? (fordítva biztos nem lehet kötni, mert az elektrolit kondi elszállna). Esetleg valamelyik alkatrész hibás? Válaszotok és segítségetek előre is köszönöm! Üdv, Gábor. Idézet: „a kapcsolási rajzot is mellékelték” Ha mellékelték miért nem tetted fel ide? Könnyebb lenne segíteni és két jó felbontású fénykép is jól jönne a megépített áramkör alkatrész és fólia oldaláról. A hozzászólás módosítva: Ápr 1, 2020
Szia,
bocs, jogos. Mellékelten. Köszi előre is, hogy foglalkozol vele! Idézet: „mind a két csatornán 9,7V egyenfeszültség van” Ezt a feszültséget hol méred? Az SK3 és az SK4 kapcsok két kivezetése között?
Ha az alkatrész oldalti képet nézed nézed akkor a jobb 1-2 és 3-4-en. Tehát Spk-L és Spk-R-en, tehát igen.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |