Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
A helyzet az, hogy mindenféle célra gyártanak mikrofont, tehát neked kell kiválasztani, hogy milyen célra szeretnéd használni. Pl. beszéd, ének, stúdió, játszási, különböző hangszerek, zajok, harangzúgás, utcazaj, erdőzaj, madárcsicsergés, stb. mindegyikhez más és más karakterű mikrofon való. Az áruk is tükrözi, párezer forintostól több százezer forintig.
Ezek komplett akusztikus szerkezetek, amikben használnak dinamikus, kondenzátor, és elektret betéteket. Az elektret mikrofon, a kondenzátor mikrofon egy fajtája, alacsonyabb igények kielégítésére való, az ára is olyan. De ez csak egy betét, ehhez neked kell az akusztikus környezetét megalkotni, amivel befolyásolni tudod a jellemzőit. Ha jól csinálod, és értesz az akusztikához, akkor megvalósítható, de akkor a leggagyibb betét is mindjárt drága lesz. A hozzászólásodban a HEStorés betétet hasonlítottad az DM40 mikrofonhoz. Az egyik, egy kopasz betét, a másik egy komplett mikrofon, a kivitelébe épített akusztikus környezettel. Ha megnézel egy mobiltelefon mikrofonját, akkor láthatod, hogy a mikrofon betét, (kapszula) egy gumiágyban van, és előtte egy igen pici lyuk néz a szabadba. Ez az akusztikus környezet biztosítja a környezeti zaj megfelelő csillapítását, az iránykarakterisztikáját, és a beszédhez illesztett frekvencia menetét, a megfelelő érthetőség eléréséhez. A széles választékból válogathatsz kész mikrofont: Bővebben: Link Bővebben: Link Vagy készítesz magadnak megfelelőt mikrofon kapszulákból, akár dinamikus, akár kondenzátor, akár elektretből. Próbáld meg megérteni, hogy egy motorból hányféle célra készíthető autó. Idézet: „Neked egy mikrofon fejlesztő cég szakemberével kellene összefutni” Ő meg nem fog tudni összefutni ilyennel szerintem. De Dave ezt már megtette, mikrofon témában pár videó: Bővebben: Link Idézet: „A kontroller lába nem lenne egy antenna, ezért nem szabad messzire elvinni. A LED beindításához sokkal nagyobb energiára van szükség.” OK, meggyőztél. Szétnéztem a leltárban, találtam ilyen modulkát: Bővebben: Link, gondolom megteszi. A belső felhúzóval kapcsolatban pedig szintén igazad van, csak azért gondoltam rá, mert nem akartam alkatrésztemetőt csinálni. De ahogy agyaltam rajta, optó nélkül úgyis az lett volna (soros ellenállások, RC tag, Schottky, whatever. És az nem is feltétlen 20k, hanem 20-50k. Köszi a segítséget Neked is, és mindenki másnak is persze.
Leesett, eltört, plusz berohadt a kapcsolója, semmilyen akusztika nem volt, elé volt rakva a szivacsos fémháló, a kapcsoló is azt csinálta, hogy akkor volt kikapcsolva, mikor zárt, ilyenkor rövidre zárta a csatornát, bekapcsolva meg akkor volt mikor nem zárta rövidre. Semmivel nem volt jobb azzal ami előtte volt... Mindegy, kapszulát kérdeztem. Nem fémből van a tok, nem árnyékol semmit, van a mikrofon alatt egy gipsz nehezék, az alján az XLR, de ugye nem azért, mert szimmetrikus, csak mert a "hozzáértők" szerint az XLR az jó.
Visszanézel, raktam fel képeket a hangkártyám hangjáról... De ezen túl, ami nekem van az csak azért érdekel, mert ez van, de mint írtam általánosságban is érdekel.
A kisebbik fiam vett egy kondenzátor mikrofont, sokat játszik a barátaival, és gyenge volt a jelszint. Készítettem neki egy mikrofon erősítőt 1db LM4562 erősítővel, 2db LiIon akku táplálja.
Azt mondja tökéletes.
De leírtam, hogy ez magában ilyen. Ha csak egy jack-rca átalakítót dugok rá, akkor ilyen.
Nézegettem a képeidet, de nem nagyon látom, hogy mi a probléma.
Zajos? Gerjed? Torzít? Mérőjellel kéne vizsgálni. Idézet: „elé volt rakva a szivacsos fémháló” Szerinted az dísznek van ott? Vagy mi a fenéért bonyolítják?
Óriásit tévedsz. Az egy akusztikus diffúzor, az iránykarakterisztika kialakításában van szerepe.
Ugyanaz a helyzet, mint egy rádió antennánál. Egy darab drót, rúd, lemez, mégsem mindegy, hogy milyen. Ha nem találod el a méreteit, nem fog működni.
Sziasztok!
Egy radar modult használó áramkörhöz lenne szükségem 230v-->12v dc (2A) tápra. Amiért kérdezem az az, hogy a radar miatt fontos hogy minél kevésbé legyen zajos. Tudtok esetleg ajánlani egy konkrét tipust? Előre is köszi!
Hol ne legyen zaj? A levegőben vagy a 12 V-os kimenetén? Előbbihez vasból készült dobozba kell zárni, utóbbihoz pár alkatrész elegendő: EEVBlog #1116 - How to Remove Power Supply Ripple.
Tényleg köszi!
Esetleg kulcsra kész megoldás? Sajnos az időbe most nem fér bele...
Ez talán hagyományos transzformátoros.
De nem biztos, hogy tényleg erre van szükséged...
Más oldalakon kapcsolóüzemű tápegységnek írják, de a csatlakozójához képest a háza is kicsinek tűnik. A súlyát sehol sem találtam, pedig abból lehetne látni, hogy transzformátoros-e..
Szerintem meg nem. Legalább 25VA-es táp kell. A Trafós több mint dupla méretű.
Sebi-től kaptam az utolsó analóg 12 V adapteremet.
![]() Az is le volt égve szekunderileg. ![]() Arról megy most a műhelyben az autórádió. ![]()
Szia!
Kérdésedet tedd át a villanyszerelő topikba. Ott pontos választ kaphatsz a kérdéseidre! Üdv.
Sziasztok! Segítségre lenne szükségem egy lux tools mbs 160 gravirozo ,multifunkcios geppel kapcsolatban..hiba jelenség nem kapcsolt be , gondoltam meg van törve a kábel , szétszedve rögtön láttam a hiba okát. Sajnos nem.tudom azonositani .. ebben kérnék segitséget ...a képen a c4 es jelölésből forrasztottam ki .. nem találtam semmi infot ,rajzot ..
A felirat miatt keresgéld meg a lerepült barna darabokat
Mivel az alkatrészeknek mindig a feliratos része sérül meg, ezért az összes ilyennek 1 Mu (azaz 1 murphy) az értéke.
![]()
Ossze legoztam a letort darabkát mert hát miert is ne 3 szög formában tört szét a közepe és nem igazán tudtam nagyitó es refivel vilagitva se el olvasni .. a felso sor P 1 00( az 1es nem biztos mert hat pont a ott tört el ...a két 0 az tisztan latható volt)
Az also sorban visszont csak a végén K elötte van egy törés és olyan mint ha H is lenne K elött P100 HK De addig bandzsitottam hogy már a P-t is lehet inkabb R nek mondanám..
Sziasztok!
Az alábbi képen látható hőmérséklet mérési tartomány eredményét hogy kell pontosan értelmezni? Ha a C° nézzük akkor 0 - 100C° ig a pontosság +-1.2% az úgy oké, de mi az a +3? Tegyük fel hogy a szobában 20C° van. Akkor a mérés eredménye 23C°lesz? Vagy 17C°? Vagyis amit mutat a kijelző ahhoz még hozzá kell adnom 3-at?
Szia!
Valószínűleg a vezérlő elektronika tápegység soros kondenzátora. A méretéből kiindulva 100 nF-os lehet, vegyél helyette pl. egy ilyen kondenzátort. Ha elfér, akkor inkább nagyobb feszültségtűrésűt, de mindenképpen X2-es legyen.
Nem kell sem hozzáadnod sem levonnod. Számoljunk a legrosszabb esettel, 100 °C-on. A mutatott érték lehet
100 + 1.2% + 3 = 104.2 °C vagy 100 - 1.2 % - 3 = 95.8 °C Már ha a %-ban megadott hiba a mutatott értékre vonatkozik és erre még "rárakódik" ±3 °C hiba. Normálisnak mondható egy kis kéziműszertől. A hőelemek nagyon kis feszültséget szolgáltatnak, a feldolgozásuk nem olyan egyszerű, cserébe igen nagy hőmérsékleti tartományt átfognak. |
Bejelentkezés
Hirdetés |