Fórum témák
» Több friss téma |
Zoli bátyó!
Csak az akksipakk volt 2x40V-os, azaz 80V-os. A motorok, mindkettő 75V-os. Az EV687-ben, amiből az enyémeim valók, a kisebbik/méretben és súlyban a nagyobb/ a hajtómotor, 3,6kW-os, a hidraulika pedig 6,5kW-os.
Egy kis érdekesség, az autógyártóktól:Bővebben: Link
Nekem pont jó lenne, persze csak ha kitudnám fizetni. De erre semmi esély. :no:
Sziasztok! Hogy szokták megoldani a gyakorlatban a visszatáplálást?
Féküzemben a motor kapcsain feszültség jön létre, ezt vissza kellene vezetni az akkumulátorokba. De az indukált feszültség kevesebb a akkufeszültségnél. Egy bika DC-DC konverterrel? Vagy túlgerjesztik a motort? Hogy szabályozzák a töltőáramot?
Pl.: építenek egy boost konvertert, amit a motor táplál. A konverter kimenete meg az akksikra megy. Az impulzusszélességgel szabályozzák az áramot. Nagyjából megállásig lehet vele fékezni.
Kár, hogy így leült a topic. Pedig erősen túlhaladtuk a kezdő értéket.Bővebben: Link
Csak, hogy jól érezd magad!
Mindjárt 400Ft a benzin literje, és a biodízel csak a jövő zenéje/legalábbis Mo-on. Nem sokan ugranak neki a megvalósításnak, mert nem csak költséges, és igen sok hozzáértést kíván, mind mechanikai megmunkálás, mind elektronika területén, hanem nagyon sok idő is, mire minden klappol! Én sem álltam volna meg a mágneskapcsolók szintjén, ha nem kell szétszednem, és a bontóba leadnom... Mit ne mondjak, ha nekem is lett volna 2 évem arra, hogy vezérlőt fejlesszek, mint Rozsda, akkor egy igen tutti kis E-vehiclém lett volna. És nem csak egy Trabant formájú targoncám... EcoPityu
Amíg ilyen akkumulátorárak vannak és csak ezt a minőséget kapod, addig tényleg csak a megszállottak foglalkozzanak ezzel. A vezérlő nem olyan drága és a rozsda kütyüje alapján már simán lehetne építeni ilyeneket. Tudomásul kell venni, hogy vagy a benzinben fizeted meg a luxust, vagy az akkumulátorokban. Valahol olvastam, hogy egy elektromos auto 2..3-szor annyiba kerül, mint egy benzines... vajon, mitől? Gondolom, attól, hogy azokba nem egyenáramú motor van, kevesebb a gondozásigényük és valójában tényleg azoknak készül, akik meg tudják fizetni ezt a fajta luxust. Hát, ennyit a környezetvédelemről.
Sziasztok
Szerintetek ez a motor elbírna egy kis gokartot, a hozzá tartozó aksikat és egy nem túl súlyos embert? És ha igen kb mennyivel tudna menni? ab
El bírna biztosan. Hiszen egy elektromos bringa 300W. A sebességét nem saccolnám meg. Az sok mindentől függ.
Jól néz ki. Talán kettő már elég dinamikus lehet. Nekem 2,2kW-os van rajta, a súly kb.220kg vezetővel. Játszani jó.
Szia
Az nem kérdés, hogy elbírna. Simán! Hogyne? Elektrikóba láttam elektromos bickliket 250W-os mocival. A tiéd 1KW-os, azaz 4x erősebb, és nem is lenne akkora a súly, mert gokart-ról van szó, ami nagy előny a gyorsulásnál, kisebb súlyt előbb mozgásba lehet hozni. Még jó is, mert nem is kellene akkora amperórájú akkumulátor pack, mivel gokart - kicsi a súly, hamarabb begyorsul, hamar megvan a lendület, és a lendület folyamatos fent tartásához nem is kell annyira erőlködni-e a motornak - nem vesz fel annyi áramot. Hogy milyen gyorsan menne, azt nem tudom, de nem lassan. . Üdv.Tomi
Köszönöm a válaszokat
Még 1 kérdésem lenne: a bekarikázott rész azt jelenti, hogy mekkora áramerősség kell a motorhoz? ab
Igen üresjáratban.
Köszi
Szia!
Számolj azzal, hogy egy villanybicaj a 300W-jával a 40kg-os önsúlyával és a hátán a 80kg-os utassal megy 35km/h-t. Tehát 300W-120kg=35km/h, csak egymás mellé kötve 3 bicajt: 900W-360kg=35km/h. Nos , neked 1000W-os mocid van (vagy lesz), még ha az egész cucc sofőrőstül lesz is 360kg, akkor is menni fog 35-el. Ha könnyebbre kihozod, p.l. alu váz, kiéheztetett gyerek, akkor természetesen ennél többel is mehet majd! Nekem k.b. 6500W-800kg=65km/h volt az üzemem. Ha ebből számolsz, akkor 650W 80kg 65km/h, vagy 6,5-el osztva: 1000W 123kg 65km/h. Tehát, holnaptól kezdd el éheztetni a gyereket, és kezdd el tervezni a vázat balzafából! Pont mint ha egy villanybringára (bár bírná az akksi) előre-hátra raknál 500-500W-os motorokat, na az tudna 65-őt. Sajnos ez így megy, minimum 3x-os teljesítmény a dupla sebességhez! Pityu
Utolsó kérdés: ha az az üresjárati áramerősség, akkor terhelés közben kb hány amper kell?
Tehát hány amperes akkumulátorokat vegyek hozzá? ab
V*A=W Tehát 48V-nál 20A 36V-nál 28A az 1000W-hoz tartozó áram. Ennél persze rövid ideig sokkal több is lehet.
Köszönöm mindenkinek
ab
Szia
Nem hittem volna, hogy a súly, amit meg kell mozgatni-a a motornak, korlátozza annak végsebességét. Azt addig értem, hogy nem fog 0-100-ra gyorsulni a gép 6 mp alatt, de nem hiszem(bár Te vagy a szakértő, én még hasonló elektromos gépet még csak nem is építettem, láttam a villanytrabit ) hogy a súly befolyásolná a végsebességet, CSAK annak az idejét befolyásolja, amíg eléri azt. Ennyi erővel a tehervonat is csiga lassan menne egész végig, mennyi vagont húz már a villanymozdony, de mégis begyorsul, csak idő kell neki. Ez az elv nem lehetséges pl. a villanybicóknál, autóknál? Üdv.Tomi
Úgy értem a kérdést, mintha egy max. 100km/h-s végsebességű villanymotor csak azért menne 40km/h-val, mert ráakasztunk egy xy tömegű súlyt.
Had javitsalak ki.Nem én fejlesztettem.Én csak elkészitettem.Persze ha ma kezdenék bele egy másikba akkor lényegesen kevesebb idő volna és máshogy is csinálnám.De ismét kihangsújozom hogy ez csak hobbi.Ami szabadidőm van azt ráforditom és nem a VV-ot nézem és hizlalom a nézettségüket.
Szerintem érdemes foglalkozni a témával mert biztos hogy ez a jövő.Egy pár éve még nem láttál Ebringát az utcán,ma meg...Minden nagyobb autógyártónak van elektromos autója,bár sok csak koncepció.Viszont van kifejezetten Ekocsit gyártó nevenincs cég is.Azt tudjuk hogy a villanyközlekedéshez át kell alakitani az emberek és a társadalom szokásait,gondolkodását.De hamarosan eljön az az idő amikor az Ebicaj hejett Ekocsival közlekednek a városokban. Nem kell ehez nagy forradalmi válltozás az akkumulátorok terén.Amiböl sok van és újrahasznositható az az ólom és szerintem a jövő is ebben van.A mai csúcsnak mondott akksik iszonyat drágák és nemhiszem hogy valaha is olcsóbb lenne mert nincs hozzá elég alapanyag.Nekem kb 2 hónapja kináltak bontatlan zsir új 100AH-ás panasonic munkaakksikat 28e ft-ért darabját.De tudtam volna venni 180AH-ást 60e ft-ért.Vagyis egy Ekocsit feltudnék tankolni akksikkal 200-250e ft-bol.Azt ne mondja valaki hogy ez drága.Egy ilyen akksinak 4-5 évet ki kell birnia.6l-es átlagfogyasztás és mondjuk napi 15km-er után évente ezzel a benzinárakkal beletankolsz legalább 120eft-ot.És nagyon minimálértékekkel számoltam.Tehát az akksik nyersen 2 év alatt megtérülnek.Most persze sok ellenpéldát is fel lehetne hozni.De fölösleges mert csak idő kérdése és preszdizsértékű lessz az elektromos autó használata és akkor már senki nem fogja számolgatni a megtehető távolságot,akkuamortizációt,stb. És majd akkor gondolj arra hogy te is (meg én is) hozzájárultál ahoz hogy az emberek megszeressék és presztizsnek tartsák az elektromos autózást. adamisbalint.: Én is ilyesmi motort vadászok.Csak 24V-osban.Persze megvehetném boltban is de abban mi a jó.Aztán Katt készülhet mert visszatáplálós vezérlést akarok neki. Katt.: Nem vicceltem tényleg ki akarom próbálni a visszatáplálást kicsiben.Már csak motor és idő hijja van de egyszer úgyis keritek mindkettőt.
Pedig, igazad van, a súlynak ( tömegnek ) semmi köze a végsebességhez. Newton valahányadik törvénye szerint, F = m x a, vagyis, a gyorsításhoz szükséges erő, a tömeggel egyenesen arányos. Ha már felgyorsítottad a tömeget, akkor, ha nem lennének veszteségek, pl.: súrlódás, légellenállás, stb, akkor nem kellene hozzá egyáltalán erő. Ez is valamelyik newtoni törvény, miszerint, minden test megtartja egyenes vonalú, egyenletes mozgását, egész addig, míg valami külső erő nem hat rá, ami ezt megváltoztatni igyekszik. Jelen esetben a külső erő mondjuk a súrlódás. Ez gumikerekeknél nem túl jó, a vasútnál viszont sokkal jobb, ezért aztán nem kell túl nagy teljesítmény a 100 vagonból álló szerelvény vontatására. A felgyorsításához, viszont annál inkább, hát, az lassabban megy, eltart egy darabig, mert a kis teljesítményű motor azt is jelenti, hogy kicsi a vonóerő. ( Ugye, az azért elgondolkodtató, hogy van egy pici mozdony a szerelvény elején, aztán egy rakat vagont elhúz. Ebből az is látható, hogy a mozdony kerekeinek a sínhez súrlódásából eredő erőnek igen nagynak kell lennie, különben csak forognának a kerekek és nem indulna el. Ezért jó nagy a súlya a mozdonyoknak. )
Ez igy is lenne ideális kőrúlmények között.Ahol nincs az alkatrészeknek surlódása,légellenállása.Hallottál már az NASA napvitorlájárol?Na az lehet hogy tudje ezt mert ideálisnak mondhatók a körülmények.De maradjunk a földön.De ugye azt te sem gondolod hogy a villanymozdony akármeddig tud gyorsulni?De csak abba gondolj bele hogy egy biciglit egyenletes erővel tekerve mész mongyuk 25km/h-al.Felül mögéd haverod és azt veszed észre hogy ugyanahoz a sebesség megtartásához nagyobb erőre van szűkséged.
Jó. Nem olyan bonyolult, majd meglátod... Csak aszinkron motort ne akarj, mert nem értek hozzá és nem találom a régi jegyzeteimet...
Az akkumulátorokkal csak az a bajom, ( azon túl, hogy drágák, ) hogy az igaz, hogy végül is mondjuk két év alatt bejön az ára, de mi van, ha 4 db-ból csak egy száll el, valami akármilyen okból, félidőben. Akkor kicseréljük egy újra? És a többi? Nem biztos, hogy ez baj, de azért vannak kétségeim. Idézet: „hamarosan eljön az az idő amikor az Ebicaj hejett Ekocsival közlekednek a városokban.” Én is ezen az elgondoláson vagyok. Nagyon környezetbarát vagyok, ha lenne annyi pénzem, tuti építenék már holnap ,vagyis a hétvégén neki kezdenék egy E-autónak. Már ki is néztem a jövendőbeli akksimat . Azért teherautóaksik, mert ezek vannak 100Ah-s nagyságrendekben. A lítíumosak valóban nagyon drágák, és próbaképp először csak savasra pályázok.
4-5 év az akkuk élettartama?
Én valami 500 töltési ciklusról halottam PB akkunál.(pl. permanentről), de ha évente csak 100x töltöm fel újra, akkor lehet, hogy elég is. Persze az 500 ciklus után is lehet használni, de akkor már gondolom az akkumulátor nem fogja leadni a névleges kapacitásának a 100%-t, hanem csak pl. 70-60 %-át.
".De ugye azt te sem gondolod hogy a villanymozdony akármeddig tud gyorsulni?"
Addig fog gyorsulni, amíg a motor le tudja győzni a súrlódásból, légellenállásból, stb-ből származó fékező erőket. Amikor ezek az erők és a motor ereje egyensúlyba kerül, akkor már csak egyenletes mozgásra lesz képes, vagyis, nem gyorsul tovább. ( csak zabálja a benzint, vagy az olajat, vagy az áramot ) Autóknál, ugye 50...60 km/h-ig nincs különösebb gond, mert nincs csak súrlódási ellenállás a kerekeknél. Nagyobb sebességeken, viszont belép a légellenállás, tehát hiába csinálnak egy olyan váltót, ami nagyon jó áttételű, tehát lesz vonóerő rendesen, ha a motor teljesítménye kicsi, akkor lehet, hogy nagyon jól fog gyorsulni 60...80-ig, de 200-zal sosem tud menni, mert a motor ereje nem lesz akkora, hogy legyőzze a légellenállást. Nem véletlen, hogy kell vagy 250 lóerő a 300-as sebességhez... Ezért aztán nagyon nem mindegy, hogy a karosszériának mekkora a légellenállása... ( cw ) A biciklinél meg az a gond, hogy van egy súrlódási együttható. Ez egy 1-nél kisebb szám és az az erő, ami a kerekek és az aszfalt között fellép, a súlynak és ennek az együtthatónak a szorzatából ered. Nyilván, ha megkétszerezed a súlyt, akkor a fellépő súrlódási erő is megkétszereződik. ( vagy még rosszabb lesz a helyzet, mert a gumi kissé összelapul és valószínűsítem, hogy a súrlódási - vagy gördülési (?) együttható még nagyobb lesz. Emiatt aztán tekerhetsz jobban. Ezt használják ki pl a F1 autóknál, mert a súrlódási együttható túl kicsi a megfelelő teljesítmény átviteléhez és a kerekek kipörögnének már kis gyorsításnál is. Hogy ezt a súrlódási erőt megnöveljék, vagyis, hogy az aszfaltra át tudják vinni ezt az őrült teljesítményt ( nyomatékot ) kitalálták a szárnyakat, spojlereket. Ezek csak nagy sebességeknél működnek, hiszen a szembeáramló levegő nyomja le az autót az aszfaltra, így tudja biztosítani, hogy legyen kapcsolat a kereken keresztül a motor és az aszfalt között. Ha egy ilyen spojler leszakad mondjuk 250-nél, hát, csodát tesz a motor az autóval... Idézet: „de 200-zal sosem tud menni, mert a motor ereje nem lesz akkora” Jó, hát ez végülis igaz
sziasztok ..nekem van egy gyári fiat elektromosom..****
Erre az apróhirdetési rovat való, ez pedig a fórum! A helyesírásodra pedig légy szíves figyelj jobban! Frankye
Ezt az akksit felejtsd el.Inditóakkumulátor nemigazán jó Ekocsiba.Ezek nem ciklusállóak és nemszeretik a mélykisütést.Elvileg 50-100 ciklusnál semmiképpen sem bir ki többet.Bár ez attol is függ hogy meddig van lemeritve.Mert minden ólomakkumulátorra igaz hogy minnél kevésbé merited le és utánna egyböl fel is töltöd annál hosszabb az élettartalma.Munkaakkumulátor kell ami arra van tervezve hogy jobban birja a mélykisütéseket és azok álltalában 500-800 ciklust is kibirhatnak.
A sima inditóakksik Ekocsiban való felhasználásárol és strapabirásárol EchoPityut kellene megkérdezni mert ha nemtévedek ő ilyeneket alkalmazott.Gondolom abbol épitkezett ami volt.De hosszútávú felhasználásra biztosan alkalmatlan és sűrűn kellene cserélni. Én azt mondom hogy ha egyszer épiteni akarsz Ekocsit akkor előbb épits egy Ebicajt mert sokat lehet abbol is tanulni.És az akksikat vedd meg utoljára mert tesztelni és gyilkolni jó egy pár használt inditóakksi is. Katt.: Én nem azt mondtam hogy a villanymozdony akármeddig tudna gyorsulni.Csak kérdés volt mert úgyvettem ki Pulyka hozzászólásábol hogy ő igy gondolja. Egy sima kefés egyenáramú 24V-os 1KW körüli motort vadászok.Vagy amit sikerül. A flyback tápot nem adtam föl és igazad van abban is hogy ezt kell befejezni.Egyenlőre számolgatok és agyalok miként férnék el a magon úgy hogy minden klaffoljon.(kúszóutak,áramsűrűság,stb) szegamega.: Itt hirdetni tényleg fölösleges de biztos sokmindenkit érdekelne hogy mi van benne,mit tud és milyen tapasztalataid vannak vele. |
Bejelentkezés
Hirdetés |