Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Építsünk mi is elektromos autót!
Lapozás: OK   5 / 100
(#) sirály12 válasza mcload hozzászólására (») Feb 15, 2007 /
 
Szerintem pedig nem rossz ötlet, a japánok is így oldották meg, valamelyik ilyen kísérleti cuccukban.

Csak el kellene szakadni ettől a sebváltós dologtól.
Minek az egy elektromos kocsiba? A 4 kerékre 4 motor, difi sem kell. Ezeket 4 vezérlő vezérli, ennyi.

Kissebb teljesítményű motorok = kissebb teljesítményű vezérlők. (olcsóbb, egyszerűbb)

Kevesebb mechanika = könnyebb kaszni (kissebb energiafelhasználás, nagyobb hatótáv).


Ja és 4 kissebb motor olcsóbb mint 1 nagy spéci.
(#) mcload hozzászólása Feb 15, 2007 /
 
Nem akarok senkit kioktatni, de amit a japánok csináltak abban olyan spéci motorok és más cuccok vannak, hogy szerintem ott már nyomátékváltó sincs. Viszont aki az országban ilyen kocsit akar összehozni, nem hiszem hogy van rá egy vagon milliója. Ezért valamilyen áttétel mindenképpen kell, de mégjobb és egyszerűbb a sebváltós megoldás - tehát a sebváltóra szerintem szükség hogy mindíg meglegyen a megfelelő nyomaték. Gondoljatok bele, ha négy motorral akarja valaki házilag megoldani, minden motorhoz áttételek bonyolultabb vezérlés, nagyobb meghibásodási lehetőség. Amúgy nem egy külföldi cég, ami direkt átalakításra gyárt cuccokat, valamint alakít át autókat elektrmosra ezt a sebváltós eljárást alkalmazza. Szóval biztos nem a semmiért így csinálják a szakemberek. /persze vannak más megoldások is/
(#) sirály12 válasza mcload hozzászólására (») Feb 15, 2007 /
 
Akkor szerinted nehéz a több motoros dolog?

Erre csak annyit mondanék, hogy legutóbbi munkahelyemen a targoncák elektromosak voltak, és a legtöbbben nem 1 hanem 2 motor volt. A 2 első kereket hajtották direktben, és ugyanolyan akkukkal mentek mint az 1 motorosak, viszont szembetűnő volt az a tény, hogy sokkal gyorsabban gyorsultak fel.

Ja és nem kell spéci motor sem. Miért kellene?
A nyometékról meg annyit, hogy már feltelálták a pwm-et.


De most tényleg gondolj bele: Hogy tudod a hatótávolt növelni?
+ Nagyobb akkukkal. - túl nehéz, több súly -> több fogyasztás (gazdaságtalan)
+ kevesebb súly (mivel a gazdinak benne kell ülni, ergó nem távirányítású kocsi kell) a kaszni és járulékos rendszerek súlyát kell csökkenteni. egy váltó, diferenciálmű elég nehéz.
(#) mcload hozzászólása Feb 15, 2007 /
 
sirály 12, neked mi a szakmád? Ezt azért kérdem, mert azt írtad a nyomatéknál, hogy feltalálták a pwm- et. Tudod egyáltalán, mi az a pwm és mire szolgál? Én elektronikai műszerész vagyok, ezért van egy kis jártasságom az elektronikai cuccok terén. Nem akarok itt vitatkozni, és nem az a célom hogy mindíg újabb megoldásokat gondojak ki a kocsi megépítésére. Én már eldöntöttem hogyan fogom megépíteni, csak egy motor kellene... De ettől még jó itt írogatni róla, hogy milyen megoldások lehetségesek, és nem akarok senkivel összeveszni egy ilyen dolog miatt hogy 1 vagy 4 motor.
(#) sirály12 válasza mcload hozzászólására (») Feb 15, 2007 /
 
Én sem akarok összeveszni, ha így jött ki sajnálom.

Nekem ez csak hobbi már 15 éve.

(#) mcload hozzászólása Feb 15, 2007 /
 
Akkor szerványoljál már nekem egy motort!!!!!!!
(#) sirály12 válasza sirály12 hozzászólására (») Feb 15, 2007 /
 
http://www.origo.hu/auto/20070201644loeros.html

Én ezért fogatkoztam a 4 motor mellett. Szerintem ők elég profik.
(#) sirály12 válasza mcload hozzászólására (») Feb 15, 2007 /
 
Bár tudnék szerezni, akkor már én is ilyet építenék. :yes:
(#) mcload hozzászólása Feb 15, 2007 /
 
Ezért már lehet, hogy lopni és ölni is érdemes. :yes: Nem semmi 10 perces töltés és 500 valahány kilómétert tesz meg vele. Nem semmi akksik. Menjünk lopjunk egy párat, mit szólsz hozzá. Ha ehhez hasonló autók amik persze messze nem ilyen jó tulajdonságokkal rendelkeznek 5-6 év múlva megfizethető kategóriába kerülnének, akkor a benzines, gázolajos és hidrogénes járművek és persze az ezekhez szükséges hajtóanyagot előállító cégek nagyrésze mehet a .......-ba.
(#) Gery hozzászólása Feb 15, 2007 /
 
Igaz az a cím hogy "autót" de én például biciklit akarnék elektromosan hajtani.
Kérdésem az volna hogy mien motorral(mien cuccbol lehetne kiszedni) és aksival lehetne hajtani?
(tehát vhol guberálni vmit, elektromos bicikli alkatrészeket nemtok szerezni és még az is probléma hogy a bicikli is házikészítésü 3kerekű szal kb 2bicikli súlyú)
sebesség állítás nemlényeg...
(#) tibcsi hozzászólása Feb 15, 2007 /
 
Hi!
Megneztem en is ezt a Lotus-t, hat szerintem a 10 perc toltes ido ez kamu.
Csak szamoljunk utanna egy kicsit.
Tetelezzuk fe, hogy kb. 12Kwh= 100km ( ezt az adatot a elektromos SMART- nal olvastam ), szerintem nagyjabol realis is.
Azt irtak, hogy egy feltoltessel( 10 p ) tobb mint 500 km-ert lehet megtenni.
Tehat nekunk minimum el kell raktaroznunk 5*12Kwh= 60 Kwh. Most ne nezzuk, hogy mibe taroljuk ezt az energiat ( akku, superkondi, stb).
Tehat ha mi ezt a 'energia tarolot' fel akarjuk tolteni 10 perc alatt, akkor 360Kw/10 perc ( most a vesztesegeket ne vegyuk figyelembe, persze vannak boven ).
Normal haztartasi konektorrol feltolteni ( 230V ), szuksegunk van kb. 1,5 KA. A mi hulyeseg .
Meg 'ipariaramrol' is ( 400V 3F ) irdatlan nagy amper.
Ha meg tenyleg hagyomanyos konektorrol szeretnenk ( 16A normal esetben ) tolteni fullra, kb. 16 orara lenne szukseg.
Remelem nagyjabol jol szamoltam mindent.
Akkor hogy is fogjukfeltolteni azt a Lotus-t???????
(#) mcload hozzászólása Feb 15, 2007 /
 
Jó hogy írtál! Fél éve én is akartam elektromos biciklit csinálni. Persze meg is fogom csinálni csak most az elektromos autó jobban érdekel. Na az a lényeg hogy meghajtásnak én egy csepel dinamóját fogom használni, amit már rég beszereztem. Ez 12v-os, kb 40A vesz fel. Szerintem meghajtásnak ez megfelelő lesz. Akksinak meg egy 200-250Ah szerintem megfelel. Én a motort az első kerékre akarom szerelni, úgy hogy az első kerék helyére is egy hátsót rakok, amin van fogaskerék. Erre rá egy nagyobb fogas, a megfelelő áttétel érdekében és kész. Az akksit a csomagtartóra. Igy a hátsó részt nem kell átalakítani és ugyanúgy lehet hajtani, és sújelosztás szempontjából is jobb, hogy elől is van valami. Szóval én így csinálom.
(#) Stadi válasza tibcsi hozzászólására (») Feb 15, 2007 /
 
Akkupakk ki, másik akkupakk be. Ez simán megvan 10 perc alatt, és amíg levezeted az 500 km-t, addig feltöltődik a tartalék.
(#) mcload hozzászólása Feb 15, 2007 /
 
Tibcsi mondasz valamit, én az előbb csak beleolvastam. De ahogy mondod irdatlan A-t kellene belepumpálni a rendszerbe. De valami spéci "töltőállomással" megoldható lenne, bár ez lehet hogy hülyeség. Gery én ezt a dinamót egy ezresért vettem a bontóból.
(#) Gery válasza mcload hozzászólására (») Feb 15, 2007 /
 
Ez télleg jó ötlet majd meglátom még hogy hogycsinálom nekem végülis a dinamó meg az aksi volt fontos adat köszi
(#) mcload hozzászólása Feb 15, 2007 /
 
Nincs mit gery. Ha megcsinálod tegyél fel képet a cuccról, kiváncsi vagyok rá! (vagy csak kiváncsi leszek hehehe)
(#) Frankye válasza Stadi hozzászólására (») Feb 15, 2007 /
 
Stadinak igaza lehet a 10'-es töltést illetően! Így már akár reális is lehet! Egyedüli szépséghiba, hogy kell egy "zsiráf" emelő is hozzá... Na de ha valakinek "vagonnyi milliója" van erre a járgányra, egy emelő már nem lehet gond!
(#) Frankye válasza tibcsi hozzászólására (») Feb 15, 2007 /
 
Igen, jól számoltál! (Nem vagyok bizalmatlan, csak ellenőriztem a számológéppel... :yes: )
(#) oldman hozzászólása Feb 15, 2007 /
 
Építsünk elektromos autót?
Régebben foglalkoztatott a gondolat hogy átalakítok egy Trabantot „villamossá”
Már a tervezés fázisában több komoly, egymással is összefüggő probléma csoport merült fel. Nagyon röviden összefoglalva:
1. Műszaki problémák:
Motor kiválasztása beszerezhetősége
Áramforrás fajtája beszerezhetősége
Áramforrás elhelyezése
Futómű, karosszéria, fék és kormány, fűtés.
2. Gazdaságossági problémák:
Építési költségek
Üzemeltetési költségek
Fenntartási költségek
3. Forgalomba állítás lehetősége és költségei

Az akkori lehetőségek figyelembevételével, a következő adatokkal tűnt megvalósíthatónak
Motor: 60V 14 kW (~19 LE Üzemi árama kb. 250~270 A indulóárama kb.600~1500A)
Áramforrás: 5 db névlegesen 12V 255Ah (15,3 kWh ) ólom akku (autóbuszban használatos) hajtáshoz + 1db a segédüzemhez (világítás, vezérlés,stb.)
Az akkumulátorok tömege kb. 600 kg ehhez jön, a tartószerkezet, vezérlés, akkutöltő, kábelezés stb. tömege. Elhelyezés a hátsó ülések helyén a csomagtartóban és a motortérben. Az eredeti motor és a targonca hidraulika motor kb. azonos tömegűek. (2 ülés marad)Ez a tömegnövelés megköveteli a futómű, karosszéria, fékek, kormány jelentős megerősítését.
Az eredeti „autó” ha jól emlékszem 595 kg 24 LE. Menettulajdonságait jól ismerjük.
Az ezek után elvárható jellemzők durva becsléssel a következőképpen alakultak.
Üzemidő cca. 60 perc. Max. sebesség cca:60 km/h Megtehető távolság 40~60 km Ezzel, mai árakon számolva, egy töltés költsége kb. 900 Ft Fajlagos áram költség 15 – 23 Ft/km = 5,8 – 8,9 l/100 km benzin. ( 40Ft/kWh és 260 Ft/l) Ilyen igénybevételnél az áramforrás kapacitása, élettartalma csökken, nem biztos, hogy 100 ciklust kibír, cseréje igen jelentős költség és hulladék probléma.
Átalakítási költségre még becslésem sincs de nem kevés! A forgalomba állításról nem érdeklődtem. Környezetvédelmi szempontból sem lehet jót mondani. Így csak egy jó terv maradt, -- elrettentő példának.
De azért érdemes tovább agyalni!
(#) rogers hozzászólása Feb 15, 2007 /
 
HI én is nézegettem a témába itt 1 magyar link. Ők forgalmazzák is a cuccott azt hiszem.. http://ev.permanent.hu/index.html
(#) Stadi válasza oldman hozzászólására (») Feb 15, 2007 /
 
Úristen, 1200 kilós Trabi... Én 1x vittem kb. 400 kiló padlólapot a hagyományos kétütemű változattal, és mit ne mondjak, levert a víz, mikor az anyuka elém tolta a babakocsit a zebrán. Pedig csak enyhe lejtő volt. :no: "Üresen" meg simán megálltam volna. Szerencsére így sem lett baj, csak épp 2 lábbal tapostam a féket. Szóval a fékrendszerre tényleg figyelni kell.
(#) tibcsi hozzászólása Feb 15, 2007 /
 
Ezt figyuzd!
Ezzel lehet mit kezdeni.
[url]http://greenspeed.us/electric_scooter_e-tek_motor.htm

Ez mar szakit!
Tudom nem olcso, de valamit valamiert.
Beraksz egy hagyomanyos mocit vagy egy ilyen bikat.
(#) mcload hozzászólása Feb 15, 2007 /
 
Rogers zsír ez a link amit betettél, de itt úgynézem csak képek vannak./vagy csak elnéztem valamit/. Nemtudsz róluk több infót? Egy olyan moci de jó is lenne!
(#) tibcsi hozzászólása Feb 15, 2007 /
 
Egyebbkent ezzel a ETEK motorral van egy majdnem szemelyes tapasztalatom.
Egyszer dolgoztam egy feltalalo palinak,, még o meselte a sztorit anno Kanadaba. Neki volt egyszer egy ilyen 'kis ördög 'mocija. Beszerette volna rakni egy gepbe. Mar minden megvolt elektronika, mechanika stb., mikor az egyik villanyszerelo srac elcseszte a bekoteseket ( asszem aksikrol mukodott volna ) es tul nagy feszultseg ment ra mint a maxi, ekkor egtelen nagy aramot szippantott ki az aksikbol es ELTORTE A SAJAT TENGELYET, akkora erovel akart elindulni.
(#) oldman válasza mcload hozzászólására (») Feb 15, 2007 /
 
Van több adat is az oldalon pl. motor 600$
(#) tibcsi hozzászólása Feb 15, 2007 /
 
Talaltam egy meg jobb eromuvet
http://robotcombat.com/marketplace_motors_perm.html

50% -al tobbet lehet kihozni ugyanabbol a meretbol, mint az ETEK.
(#) Gery válasza mcload hozzászólására (») Feb 15, 2007 /
 
NYilván nem ebben a hónapban lesz kész de ha vmikor meglesz tolok fel képt róla
(mondjuk azis lehet hogy rotakapa motor lesz benne )
(#) fassenkugel válasza oldman hozzászólására (») Feb 16, 2007 /
 
en mar ebben a temaban is futottam par kort.

a kovetkezok amiket tartsatok szem elott:

ha a trabant peldanal maradunk akkor nem a trabi motojahoz kell merni a villanymotor teljesitmenyet. miert? mert a benzin motor alacsony fordulaton kis nyomatekot tud, ezert kell nyomatekvalto hozza. bizonyos villanymotorok pedig nulla fordulaton is tudjak a max nyomatekot. vagyis ha veszel egy 19kW-os trabi motort meg egy 19kw-os asszinkron vagy soros egyenaramu motort. akkor durva meglepetesben lesz reszed. porsche efektus. vagyis elektromos motorbol sokkal kisebb is ugyanazokat a menettulajdonsagokat nyujtja, amit a benzines.


masik dolog a megtett ut. en napi 20..30km-t megyek az autoval. az olyan 12..20perc/nap. elektronyos auto varosi celra jo csak nem turaautonak, akkor nem kell tobb 100km-es hatotavot tervezni. akkor nem kel tul sok aksi, foleg a celallomason is van lehetoseg tolteni.

a harmadik: a mai arak mellett max elektromos robogo barkacsolasanka van ertelme. abba egy 3..4kW-os motor nagyon durva lenne. es egy nagyob autoaksival is menne annyit ami egy napra eleg. ugyanakkor a benzines robogo 100km-en 1liter korul eszik es 50k korul mar lehet venni hasznaltat. szoval ez a tema is felejtos.
(#) rogers hozzászólása Feb 16, 2007 /
 
Hi. Ennyit találtam még róla infót
http://www.evpermanent.com/hu/mainhu.php gondolom csak frissitik majd.
(#) roleez hozzászólása Feb 16, 2007 /
 
Sziasztok!

Javaslom tanulmányozásra az alábbi BME VIk jegyzetet!
Schmidt - Rajki - Vincze : Járművillamosság
(www.kiado.bme.hu - neten is lehet rendelni!)
Nagyon jó és friss könyv!!! :nezze:
Én egy olyan cégnél vagyok tervező, ahol elektromos járműveket - troli, villamos - gyártunk. Volt pár project akkumulátoros trolira, jól mennek! De szabályozás nélkül el lehet felejteni megfelelő EV-t!
Üdv.
Következő: »»   5 / 100
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem