Fórum témák
» Több friss téma |
Hát ez nagyon bonyolult lesz,úgy látom. Mint tudjátok nekem van egy 24V 24W 2400ford, DC motorom. és egy piaggiot ape 50-est,kellene vinni ennek az elektromos dc motornak.
Van még egy másik vezérlő is.Esetleg ezt veszem meg tőle.Szerintetek ez megfelelő lenne?
mon90c Csatoltam egy adatlapot a vezérlöhöz.
Erről az eladó azt írta,hogy 24-48V egyenáramú vezérlő. A csatolmányt nem látom.Hol található? TiTi
Feltöltöm, pdf formátum
Igy van 24-48V vezérlö, a C a nevében meg azt jelentimax 400A(pár másodpercig), s folyamatosan 175A lehet terhelni.
Kedves neocska. köszönöm a gyors válaszodat.úgy gondolom ez lesz a megfelelő vezérlő. üdv:TiTi
Sziasztok
Egy olyan elektromos járművekhez szánt 3 fázisú vezérlőnél, mint pl. a korábbi hozzászólásban látható milyen paraméterekkel rendelkező motort kell választani vagy tekercselni? Az jó kalkuláció hogy ehhez a 24VDC 355 Amperes vezérlőhöz akkor 3x17 Voltos 3 fázisú motor kell, 290 Amper vonali és 168A fázis árammal kell számolni(delta kapcsolás) és mondjuk 75% összhatásfokot (motor+vezérlő) feltételezve akkor ez a konkrét vezérlő egy max. kb. 6-6,5 kW-os motort tud meghajtani? Nem nagyon találtam erre vonatkozó adatokat a vezérlő manuáljából is csak annyi derül ki, hogy delta kapcsolásba vannak kötve a motorok.
Kedves neocska tudnál-e a szefkoról több információt? az-az egy olyan rajzot ami szájbarágós?
olyan amerikai stílusú. olyan ami a hozzám hasonló részben elektrórajzos analfabéta is megérti. arra gondolok,hogy ez a motor,ez a kapcsolóstb. üdv TiTi
Sziasztok
A fórumot jó lenne életre kelteni. A villanyverda lelke a megfelelő akku. Ezt egy magyar megoldotta négy -öt éve de ez is eltünt??? Segítsetek utánna járni mi a helyzet. Kiindulásként: 500Km-t tudó akku, 750wh/kg! ( http://www.stop.hu/m/tudomany/orak-helyett-percek-alatt-toltheto-ak...32248/). De lehet hogy kikerült amerikába? A működéséről, anyagáról stb. semmit sem tudni, az anyagköltsége alacsony ,állítólag 20 év kutatás eredménye. Kösz a segítséget mindenkinek
Személyesen ismerem az illetőt. Nem a tudományos fejlesztő kategóriába tartozott. Inkább felejtsd el.
Szia.
Az akkuról van részletesebb infód? Esetleg mérted, próbáltad? Tudom a papír bármit elbír, de az első teszten úgy is kiderül, ha a fele sem igaz.
Kár az idődért. Privátban megírom amit tudok.
Sziasztok!
Titi! Egyik elektronikát sem ajánlom Neked. El is mondom miért, és igazából most mindenkihez szólok: Próbáljátok elkerülni a targoncavezérlő elektronikákat. Messziről! A modernebb targoncaelektronikák szinte mind CAN-on kommunikálnak, és egyben az összes másik elektronikával együtt alkotnak egy egész egységet. Azok elbeszélgetnek egymással, és rögtön jön a hibakód, ha valamelyik tagot nem látja a többi. Amikkel érdemes tényleg hobbi szinten foglalkozni, azok a Curtisek, azokból is a régi analógok(PWM). Egyszerűek, nem vészes átépíteni erősebbre, sem költségben, sem munkában. Párhuzamos gerjesztésű motorokhoz is bőven jó a Curtis SepeX, 48V/300A, ez is erősíthető, de az már komolyabb tudást igényel, de SepeX-ből is vannak erősebbek. Ráadásul programozhatóak (ellenáramú fékezés mértéke, gyorsulás mértéke, min-max sebesség, ésatöbbi) csak ilyen programozót marha nehéz szerezni. Ja a Sevcon.-ról annyit, hogyha egyszer baja lesz, dobhatod a kukába. Ki van öntve belülről, rohadt nehéz szétszedni, a meghajtó ellenállásháló pótlása körülményes, szóval egy nagy rakás... Egy jól átépített és rendesen hűtött curtis PWM 96V-on 6-800 Ampert is elbír. Csak kell mögé amiről leveszi az ember
Látom új vagy itt. Ezért ajánlom figyelmedbe a minden hozzászólás fejlécében megtalálható Válasz gombot. Ebből tudni kinek írsz.
Kedves saneeka
hogy csak most veszem elő megint a témát,annak az-az oka,hogy egyszerűen eddig nem volt időm foglalkozni vele.Nos most talán lesz időm rá!Szerinted mit tegyek a mos 90-es,vezérlőmmel.Szabályozni ugyan szabályoz,de nem áll le teljesen a motor.Úgy 200-at,pörög állandóan.Meg lehet azt oldani,hogy teljesen leálljon amikor a potmétert letekerem? üdv TiTi
"Kár az idődért. Privátban megírom amit tudok."
nekem is küldd el , köszönet érte .
Te is írhattál volna neki privátban, hamarabb észreveszi.
Sziasztok
Mi azon agyaltunk a hétvégén pár barátommal, hogy az első kerék hajtású autónkba esetleg egy kis rásegítő villany hajtást építenénk. A beszélgetés közepette a kerékagy motorokra terelődtünk. Használt-e már fel valaki ilyet? Nem cél a teljes elektromos hajtás. Az elinduláskori fogyasztás mérséklése és a kezdeti nyomaték növelése lenne a cél. Mit tudtok javasolni? Nézegettem pár ezzel foglalkozó cég kínálatát. Kérdés az hogy mekkorára lenne vajon szükségünk? Az autó önsúlya 1,5t. A motor 150-200LE közötti benzines szívó/turbós. Köszönöm szépen a tanácsokat előre is. Üdv Songo
A kerék agymotorokat, bár kézefekvőnek tűnnek, nem alkalmazzák. Növelik a kerék tömegét, és ezzel a rugózatlan tömeget. A másik, hogy a tekercselést sem tudod elég rázásállóra készíteni, nagy sebességeknél nagy erőhatások lépnek fel, ami azért egy bringánál nem jellemző.
A hozzászólás módosítva: Aug 9, 2015
Szia!
Ennek több oka is lehet: - Vagy van benne egy "creep speed" funkció, amit csak kiprogramozni lehet belőle, vagy nem megy le a poti szakadásba, vagy fel rövidzárba, attól függ, merre szabályoz. De az is lehet, hogy szervo elektronika volt, akkor viszont sosem fog leállni, vagy jó esetben leidőzít, de ugye ez nem megfelelő. Utána nézek mit lehet vele tenni, asszem van erről is rajzom, nem csak a nagy sevcon-okról!
Kedves saneeka.
Valaki azt mondta.hogy egy kalibrátorral kellene beállítani. azt sem tudom hogy lehet ezt megoldani.Tudom,hogy mi a kalibrátor,de hogy kell vele, vagy mit lehet vele tenni,arról már lövésem sincs. Az meg aki ezt tanácsolta, azóta sem írt. üdv TiTi
Kalibrátor? Ez nekem is új... gondolom programozóra gondolt. Végső soron annyinak sikerült utána járnom, hogy amit csinál, az természetes, csak kiprogramozni lehet belőle. Programozót meg kb lehetetlen szerezni, ehhez nekünk sincs, és már találkoztunk is ezzel a problémával. Ha rám hallgatsz, próbáld meg eladni a fenébe, és vegyél egy curtist. Nem fogod megbánni...
Üdv!
A szóban forgó elektromotor: Bővebben: Link Ezt kellene működtetni 4-5 órán keresztül. Egy 5-600 kg os járművet kéne mozgatnia 8-10 km/h-órával. A kérdésem az lenne, hogy hány darab autó akkumulátorra lenne szükség? Előre is köszönöm a válaszokat! A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2015
Rated Voltage: 72V/60V/48V
Ha jól láttam akkor egyedi igények szerint adják hozzá a vezérlőt.
Én inkább szereznék hozzá egy targonca akkut, az talán még bírná is egy darabig.
Szerintem jobban járnál vele, mert az autó akkuk hamar fognak hullani ilyen igénybevételtől. Ez a motor egyáltalán bírná ezt az igénybevételt? A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2015
Köszőnöm! Mi a kérdés? Segítek: egy autóakkumulátor 12V-os.
48 V-os rendszert választva 67 A áramerősséggel kell számolnod teljes terhelés esetén.
4 db 100 Ah kapacitású 12 V-os ólomakku sorba kötve kb. másfél órát üzemelhet max terheléssel. A motor kefe nélküli típus,vezérlő szükséges hozzá és forszírozott hűtés, levegő vagy folyadék.
Gondolom a motor tervezői léghűtést vizionáltak mivel elvileg robogókba való a motor. Mivel az én szerkezetem baromi lassú lenne ezért a léghűtés kilőve. Megpróbálok keresni egy motort amihez gyárilag van vízhűtés.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |