Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Bár nem hozzám szólt a kérdés, de ha áramkimenetű erősítőt használsz, akkor a bemeneti feszültséggel egyenesen arányos lesz a kimenő áram, függetlenül az impedanciától. Egyedül a tápfeszültség limitálhatja a jelet, de ha az kellően nagy, akkor nincs probléma.
Kedvet kaptam az erősítő megjavításához, mert a class H fokozat tranzisztorjai nem tűntek zárlatosnak. Kiforrasztottam az LM ic stabilizátorokat, a kimeneten 0.7v DC körülit mértem (nagyon lassan növekszik felfele egy tizedesnyit), de a nyák panelon van egy két pines csati CURRENT felirattal, ami a SAP16N és SAP16P emitter ellenálásainak leágazása, 0.8mV-t ír a panelon, én nem mértem ott feszültséget. Találtam egy trimmer potit, valószinüleg a nyugalmi áramot lehet állítani vele, mert a poti középleágazása a SAP16N, D lábára csatlakozik, a trimmer oldalsó leágazása meg a SAP16P D lábára. A két leágazás át van hidalva egy 1K 5% ellenállással, 88 ohm körüli ellenállás mérhető. Illene az eredeti tápfesz megléte után beállítani a nyugalmi áramot, illetve szerintetek van esélye, hogy tényleg jók a tranzisztorok?
Ez a panel pont olyan ránézésre mint az RCF 310-es sorozatban levő, nézz rá annak a kapcs rajzára
A feszültségstabilizátorok nélkül nem működik az erősítő. Ozpecs kolléga által ajánlott rajz nagyon ígéretes.
Köszi megtaláltam én is a pdf-et, a kapcsolási rajz nagyon egyezik, csak épp fesz stab IC-ket keresgélek itthon. 7812-ből találtam rengeteget, illetve 7808 és 7908 párost, de nemtudom, hogy megfelelne-e?
A hozzászólás módosítva: Dec 27, 2018
Egyelőre áramkorlátos tápról kéne bevinned a ±12 V-ot, mert nem tudjuk a stabilizátorok mitől mentek tönkre.
Sziasztok
építenék egy aktív hangfalat két utas aktív hangváltóval. Egyszerű TDA2030/LM1875 -vel. Úgy terveztem (fejben), hogy vagy a közép-mély menne TDA2030-al vagy a közép-magas. Mivel ez csak egy "hulladék hasznosító" projekt lenne ezért garasoskodom, hogy ne kelljen 4 darab LM1875-t vennem, csak kettőt. Az a kérdésem, hogy a mély-közép szóljon a jobb minőségű LM-el vagy a közép-magas?
A magasközepet told az LM jól összerakva sokkal szebb hangú mint az öreg 2030.
Az LM1875 tisztább magasa jobban érvényesülhet ha ez hajtja a felső tartományt. Viszont a TDA mélyben is fátyolos. Mégis talán jobban elviselhető.
Tehát magas :LM Mélyközép: TDA
Sziasztok! Kicseréltem a stab IC ket LM7808 LM7908 párosra (nem 317 337 helyére ültettem be mert más a lábkiosztása) Zárlatot nem mérek sehol műszerrel, de ha fesz alá helyezem ég a primerben az égő, valami tipp? A zöld power led ég.
A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2018
Sziasztok. Van egy dual monoblokk kialakítású végerősítőm RCA bemenettel amik elvannak szigetelve az erősítő fémházától. Ilyen esetben a fémházat hogy kellene leföldelni, hogy amit összeszed zajt, azt kiiktassam? Eddig volt benne egy előfokozat házon belül, az nem dual mono volt, így a kimenetének a közös GND pontját kötöttem a házhoz egy 220nF kondin keresztül, és nem volt gond.
Most viszont ha az RCA GND pontjait összekötöm és azt kötöm a házhoz, brumm keletkezik és egy halk zizgés, plusz befogom valamelyik rádióadót
Megcsináltad a saját különbejáratú kis földhurkodat, lehet, hogy többet is.
Az első megoldást alkalmazd kétszer. Az RCA földjeit se kösd össze, sem házhoz galvanikusan.
Tehát mindkét RCA testpontját külön kondenzátorral vigyem az erősítőházra? A ház két külön pontjára kössem őket vagy találkozzanak egy ponton?
Lehet variálni, de a lényeg, hogy galvanikusan ne legyenek összekötve. Én az RCA földjeit nem kötném semmivel a házra, elég a kimeneti közös pont kondenzátoron keresztüli hidegítése. De a gyakorlatban majd elválik.
Sziasztok! Kaptam egy Karman Kardon BDS570 erősítőt, a következő a tünete: Áram alá helyezéskor ég a narancssárga stby égő, bekapcsolom kiirja hogy "power on harman/kardon", nemsokra rá bebootol. Kiírja hogy "no disk", próbáltam beleerőszakolni lemezt de nem kezdi el megfogni és behúzni. Átvált automatán rádió üzemmódba, majd kiíír egy frekvenciát amire hangolva van és elmegy belőle az áram, nem világít semmi. Ha áramtalanítom egy kis ideig és visszaadom akkor helyre jön, azaz megint ég a stby égő narancssárgán. Bekapcsoláskor ugyanaz történik, kikapcsol. Bővebben: Link kapcsolási rajz a 70 es oldal körül.
Gondoltam hogy baj van a táp stby résszel: egy hűtőbordához közeli pufferkondit kicseréltem újra, illetve mértem két darab 10 µF kondinak 7.8 µF-ot azokat kicseréltem. Jelenleg ha áram alá helyezem és világít a stby narancssárgán, lassaban alszik ki az égő ha elveszem az áramot. De ha bekapcsolom ugyanúgy kikapcsol. Valami ötletetek van?
Nekem ez elmondásod alapján a túláram védelem ugrik be elsőre mint egyik lehetséges ok.
A fő tápegység rezonáns kondját a C540-t nézd meg kapacitásra nem csökkent-e le az értéke. Illetve szintén a fő tápegység szekunder oldalán az U571A és B műveleti erősítős túláram és melegedés védelem ami üzemszerűen le tudja még kapcsolni a tápot. Áramtalanítanod azért kell, mert a stby táp jól működik, arról kap a fő táp vezérlő IC (SSC9512) is táplálást. Ha jól feltételezem akkor egy ilyen leállás után a Q504 emitterén vagy a U503 2-s lábán ott az 5V-t. A méréseknél figyelj arra, primer oldalon közvetlen a 230V-ból táplált alkatrészek között méregetsz! Ha hálózatról működő műszered van akkor feltétlenül használj leválasztó trafót, különben csatt lesz/lehet.
Üdv mindenkinek.Segitségeteket kérném,Denon dra-350 erölködö kapcsolási rajza nem lenne-e meg.Vagy meg tudná adni R574-573 pozicióba a R értékét,mérhetetlenül tönkre ment véggel együtt.Előre is köszönöm....B.Ú.É.K!!
Alaposan megpörkölődött.Nekem is volt egy denon erősitőm,nem győztem kidobni.
Itt található egy kapcsolási részlet amely alapján az R573 értéke 470 ohm. Vélhetően az R574 értéke is azonos ezzel.
A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2018
Tudod az igazi probléma a 33 év. Egy ilyen erősítőtől ne várj sokat az összes elektrolit kondi cseréje nélkül.
Sziasztok ! Boldog Új Évet Mindenkinek aki Erőlködőmániás!
STK4040-hez keresnék használható kapcsolást és NYÁK-rajzot. A mellékelt kapcsolásban működne a 4040?
Szevasz drusza. Boldog új évet!
Klappol a rajzod az említett 4040-es stk hoz. Itt az adatlapján lekövetheted szinte ugyan az a kapcsolás mint amit ajánlanak hozzá. Vigyázni kell ne menj nagyon föl a tápfeszültséggel.
Sziasztok, B.U.É.K minden kedves idelátogatónak.
Szeretnék tanácsot kérni ezzel a kapcsolással kapcsolatban, hogy mennyire működő és megbízható. Vagy ha valakinek van egyéb ilyen teljesítményű kapcsolása ami megbízható kérem jelezze.Előre is köszönöm a segítségeteket.
Köszi a kapcsolási rajzot,be számolok a végeredményröl.
Sziasztok!
Van egy Samsung ZB550-es mini Hifim, amit már vagy öt éve nem használok, de nagyon szerettem a hangját. Ezt szeretném újraéleszteni egy kis media streamerrel. Aux bemeneten keresztül egyszerű lenne, de a kétkazettás és három CDs fő egységet már nem szeretném látni a nappaliban, csak a hangfalakat. Azaz a hangfalakhoz szeretnék egy új erősítőt. Erősítő katalógus adatok: 6 ohm, 2x50 Watt RMS, total harmonic distortion: 10%, channel separation: 50 dB, signal/noise ratio: 75 dB.Amit nagyon szerettem, hogy extra basszus volt rajta, ezért is vettem meg. Ebayen, kb 10.000 Ft-os budgettel vennék (mini???) erősítőt a hangfalakhoz, a cél az eredeti hangminőség elérése lenne (hangerő nem annyira fontos). Kérdésem lenne, hogy 1. hangminőségben a 4-16 ohmos univerzális erősítő rosszabb-e mint a csak 6-os (ilyenből kevesebb van)? 2.Erősítő watt-ohm értékén kívül más fontos-e? 3.a jó kis basszust elő tudom vajon hozni egy "mezei" hangszínszabályozós erősítővel (vagy máshogy)? 4.Jobb minőséget el tudok érni a gyárinál? Köszönettel.
Szia! A készülékedben STK402-070 végerősítő és I2C vezérelt hangszínszabályzó van. A mély kiemelés paraméterei nem fejthetők vissza a rajz alapján.
Egy olcsó árfekvésű, hangszínszabályzós erősítő nagy valószínűséggel csalódást okoz majd. A 4 vagy 6 ohm terhelhetőségű erősítők egyaránt megfelelnek a hangsugárzódhoz.
Az ilyen kombi készülékeknél gyakran illesztik az erősítőt a hangdobozokhoz! Sokkal jobb hangzást hoznak ki a rendszerből, ha már az erősítő részben itt-ott kiemelnek, vágnak! Ha ezekhez az átlagos dobozokhoz veszel egy sima erősítőt, ami nem korrigálja a dobozok hiányosságait, csalódott leszel, mert "nem úgy szól, mint régen". Ajánlom neked, hogy próbáld ki a dobozokat bármilyen másik erősítővel, amiről tudod, hogy nincs módosítva. Ha tetszik, akkor nincs gond, vehetsz bármilyen erősítőt. Ha elmaradt a hatás, akkor tartsd meg az eredeti erősítő részt is.
Az én microhifim nagyon színezi/színezte a hangképet, ég és föld a különbség! Nem csak hangszínt szabályoz, hanem a mély szekcióban varázsol még valamit. És akkor még ott a "hyper bass" gomb a távirányítón
Köszönöm a válaszaitokat. Jobb híján 8 Ohmos erősítőre fűztem fel korábban és kiábrándító volt az eredmény, úgyhogy ezt a vonalat valószínűleg elengedem. De. Egy bluetooth hangszóró külső ki-bekapcsolását Arduinoval most oldottam meg.
Ez alapján: venném a mini hifi csupasz alaplapját és mikrokontrollerrel kapna bekapcsoló és aux jelet, külső potikkal pedig helyettesíteném 1. volume 2. bass-t, az equalizert pedig az Arduino vezérelné. Semmi más (kijelző, stb) nem lenne. Kérdésem, hogy hibát jelezne-e az alaplap csupaszon, ill. az elv működhet-e? |
Bejelentkezés
Hirdetés |