Fórum témák
» Több friss téma |
Mit jelentenek ezek a számok az SMD kondinál, hogy C211,C370 ?
A linkelt képeden az alkatrész pozíciószáma, semmi köze sincs a kapacitáshoz. A kapcsolási rajzon így találod meg az alkatrészt.
A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2021
SMD kondi is van többféle típusú (kerámia, alu elektrolit, tantál), a kapacitásuk is széles tartományban változik. A kapacitásukat méréssel lehet megállapítani. A "vizsgálati módszer" csak a zárlatot lehet kiszűrni.
Hogy mit jelentenek a betűk, azt nem tudom, SMD code book, és esetleg adatlapja információi alapján lehet azonosítani.
Üdv!
Ma szembejött ez a szépség nem tudtam otthagyni, nagyon jó a fényereje, és az eltérítései mennek szépen. Mire használták ezt anno? Ill jó ez itthon valamire?
Hmmm ötletnek nem is rosszt, bár akkor már lehet egy frekvencia mérőt kellene belőle alkotni, igazi retro ez a zöld szín
Ezek kerámia kondik ha jól értem. A képen jelöltem látható ha kinagyítod, hogy a C203-as kondin semmi adat,a C370 kondin egy Z betű,C600,C610 valami VN4 jelzés de nem biztos. Hogyan lehet ezeket azonosítani ?
Ki mondta, hogy van rajt adat? A C203, a C370 és a C610 az pozíciószám. Azonosítani úgy lehet, hogy keresel hozzá kapcsolási rajzot és a pozíciószámokkal azonosítod. Ha elárulnád milyen készülék paneljéről van szó, akkor könnyebb lenne keresni rajzot.
Amiket bekarikáztál, azok mind többrétegű kerámia kondik, az értékük 47 - 470 pF között lehetnek, a szélesebbek a nagyobb kapacitásúak/feszültségűek. Az értékük csak méréssel állapítható meg, vagy vargaf módszerével, a kapcsolási rajzból. Más módon nemigen.
Ezen neves gyártó katalógusában láthatod, milyen széles termékskálája van, böngészd át, hátha megtalálod a jelülési rendszerét, ha egyáltalán van. A nagyobb méretű SMD elektrolit, és tantál kondikov van jelzés, de a kisebbeken nemigen szokott.
Minden kondenzátort ki kell azonnal cserélni (internet csak tudja), fenének akadékoskodsz.
Én ezt találtam róla:
https://w140.com/tekwiki/wiki/604
Ez egy Audi 80 1.8S motorvezérlő.
Ehhez nem fogunk kapcsolási rajzot találni, az alkatrészek értékét csak méréssel tudjuk megállapítani. Kérdés mi indokolja az alkatrészek megjelölését a panelen, ezek okoznának hibát? Egy Audi esetében ( de más autó esetében sem ) nem bíznék meg egy javított motorvezérlőben.
Amelyiken van érték jelölés, azt lehet azonosítani (pl. N4=33nf), amelyiken nincs, csak méréssel. Bővebben: Link
Első körben telefonba.
Azért ilyen "szép kerek" érték, mert ebből ki lehet osztani mind a 16 frekvenciát DTMF/tone tárcsázáshoz. Ilyen IC dukál hozzá, klasszikusan. Másodsorban pont "telibe esik" a legkedveltebb amatőrsávnak, és mivel olcsó és nagy tömegben fellelhető, könnyű vele RH amatőr cuccot csinálni. Szerintem ezen a frekvencián találni a legtöbb egy tranzisztoros "amatőr rádióst". Volt is cikk ilyen RIG-ről, az Rádiótechnikában. A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2021
Mindenki a saját szakmából indul ki.
A DTMF érdekes, hogy a 3.579545MHz frekit használja órajelnek.
Például a 697Hz kihozható belőle 5135,6456-os osztással, vagy az 1209Hz a 2960,7485-ös osztás után, de a többi is hasonlóan nem kerek osztó érték.
Tudod, van amikor áldozunk az olcsóság oltárán...
Azért ilyen elvarázsolt érték, mert egész számokkal osztva ugyan nem jönnek ki pontosan a frekvenciák, de mind ± 5% -on belül van.
Vagy rettenetesen nagy tételben gyártva olcsó...
Szerintem is inkább ez volt a választás indoka. Az NTSC-hez már javában gyártották, akkor olcsó volt, jó lesz ide is. A pontos osztásarány meg mindegy.
Köszönöm mindenkinek a segítségét ! Ezeket az IC-ket védi valami az áramkörben a meghibásodástól ? Hogyan lehet megállapítani a működőképességüket ( jó vagy rossz ) ?
Hát aki ebből megmondja...
Ha semelyik tápkörön nincs zárlat, akkor házilag baromi nehéz javítani. Valakihez el kell vinned, aki ismeri a típushibáit és hogy hol mit kel mérni.
Szia!
Még akkor sem tudod megállapítani, ha esetleg mindegyikhez találnál adatlapot, de ez szerintem nem fog menni, mert ezek a B57xxx típusszámok bármit takarhatnak. A bal oldalon lévő, valószínüleg EPROM pedig a program nélkül nem fog működni.
Igen értem, hogy ez nem házilag javítható dolog. Ez egy Audi 80 motorvezérlője, és arra lennék kíváncsi ( mert érdekel az ilyen dolog ),hogy miként állapítják meg ezekben a hibás alkatrészt ?
"Autóvillamossági szerelő" gyanakszik a vezérlő panel hibájára ... Megrendelik a gyári vezérlőt ami jó drága ( ha drága akkor nekik is több a hasznuk rajt!!!) ... Kicsrélik kompletten az egész panelt ...
If autó_megjavult = true mindenki örül! // tulaj is örül, igaz sokat fizetett, de legalább jó az autó. else tulaj nem örül && szervíz örül // mert keresnek más gyanús alkartészt, ami szintén sokba fog neki kerülni... A rossz vezérlő meg már senkit sem érdekel, senki sem fogja megjavítani! A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2021
|
Bejelentkezés
Hirdetés |