Fórum témák
» Több friss téma |
Köszönöm. Nekem nem tudom miért nem jött be a Datasheet Arhive-n az FLQ 121, pedig láttam rajta: 7484. A 2HT172-t eszembe sem jutott orosz oldalakon keresni.Meg amúgy sem megy ez még nekem, de igyekszem! Most hogy tudom mik, nem tudom semmire használni (főleg az oroszt, azt sem tudom mire való).
A hozzászólás módosítva: Jún 20, 2013
Szia!
Egyszerre válaszolnék a két hozzászólásra. Köszönöm, a prefixumokat ismerem,valami gumival (nem gyantával) volt kiöntve a szerkezet és amikor kapartam ki akkor sérült meg. Ez egy amerikai motorcsónak gyujtás-elektronikája. És nemes egyszerűséggel a Graetz híd +- lábai között heverészik. Halványan egy piros vonalallal ami a negatív irány felé áll. Megmértem kondi mérővel 1.6µF , csak a rossz alkatrész kiválasztásának elkerülése érdekében tettem fel a kérdést, hátha látott már valaki ilyet, mert én életkoromból adódóan csak az ezredforduló óta foglalkozom elektronikával és a motorcsónak a nagytestvérem lehetne... Köszönöm a segítséget, új nyákot marok neki aztán kipróbálom ilyennel meg olyannal is(fólia,elkó). Egyébként az eredeti panelt már életre keltettem, néhány félvezető cseréjével, csak a kíváncsiság hajt... A hozzászólás módosítva: Jún 21, 2013
Hello! Akkor elég nyilvánvaló, hogy 1,5µF-os fólia kondiról van/volt szó. Mivel a gyújtás a kondit ütemesen kisütögeti, nem érdemes elkóval próbálkozni. Ott ugyan is korlátozott a feszültségugrások mértéke. Valamint a várható magasabb hőfok miatt sem szerencsés az elkó használata. (Egyébként ha szétszeded, egyből kiderül a kondi típusa.) üdv!
Szia!
Gondoltam én is a szétszedésre, csak úgy voltam vele, hogy ha már sikerült megjavítani, akkor miért tegyem tönkre azt ami nem az enyém. Az zavart meg, hogy amit rövid pályafutásom alatt láttam fólia kondenzátort nem volt olyan amin az szerepelt volna, hogy "VDC". De a leírtakból ítélve a fólia kondenzátor tűnik a helyes megoldásnak. Mégegyszer köszönöm a segítséget.
A 70-80-as években a csónakmotorok gyújtásrendszerét már tirisztorosra konstruálták (még a szovjet "VIHR" is-nekem van is ilyen-utánépített), amiknek az energiatároló kondija impulzustöltéssel kapta meg a kívánt gyujtóenergiát, amit a forgó lendkerékmágnes szolgáltat. Ez a kondi csakis aránylag impulzustűrő lehet, tehát semmiképpen elko. A 1,5µF reális érték.
A hozzászólás módosítva: Jún 21, 2013
Üdv mindenkinek!
Arra lennék kíváncsi, hogy mi a különbség az MKP és FKP kondenzátorok közt? MKP helyett használható FKP? Előre is köszönöm.
Hello! Döntsd el magad.. üdv!
Sziasztok!
Rádióból bontott trafó: Amc89 02 3103 30873761 beütéssel. Tudtok róla valamit? Köszi!
Egy alkatrésznek ideírod a cikkszámát, és megkérdezed, ismeri-e valaki. Az idők során, elég sok rádiókészülék készült, a legtöbbjében legalább két trafó volt. Volt több is, de most valószínűleg arra a nagyobb darab lemezelt vas trafóra gondoltál.
Ilyet, csak az a néhány ember tudhatott, akik konkrétan részt vettek a gyártásában, raktározásában, és beépítésében. (az sem mind) Legalább valami fényképet tettél volna fel róla, meghogy milyen rádióból, honnan bontottad ki. Eddíg a kérdésed olyan, mintha azt kérdeznéd ismerünk-e Kovácsot, Budapestről.
20 éve gyártott Philips magnós rádió hálózati trafója.
primer:0,67 ohm szekunder:1,5 ohm
Szia!
Mekkora feszültség jön le a szekunder oldalon?
Épp azt szerelem, hogy tudjam mérni.
A masina még tudott 6x1,5V elemről működni.
Akkor olyan 6,5V körüli feszt adhat le. De ha biztos akarsz lenni benne mérd meg.
Dugd be a hálózati zsinórt, és a vastagabb vezetéken mérj feszültséget.
A gond az, hogy a hálózati zsinór sincs rajta.
Köszi mindenkinek a segítséget!
Sziasztok. Van egy alaplapom, amelyen nem mukodnek a SATA csatlakozok. Egy IC-t talaltam ami el van egve. 23ALCQ van rairva, 6labu IC. Sehol nemtalaltam rola semmit. Esetleg mivel tudnam helyettesiteni? valaszokat elore is koszonom.
Még, a csatlakozó se?
Akkor a vékonyabb lesz valószínűleg a primer, (1,5 Ohm ), és a vastagabb a szekunder (0,65 Ohm ). A hálózatra egy 25 - 40 W os izzólámpán keresztül kösd rá, ha nem világít az izzó. akkor eltaláltad. A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2013
Még emlékszem, mire mi volt kötve! Biztos hogy jól írtam.
Ismét én.
Erről a tranzisztorról nem tudtam semmit kideríteni. Semmi sincs rá írva. Kérdés: PNP vagy NPN?
A sima felén sincs írás? Tranzisztorok ellenőrzése.
Sziasztok. Nem működnek a sata csatlakozok a notebookon. Toshiba C650.
A hibát megtaláltam, egy ic van kiégve. de sehol nem találok hozzá megfelelőt. 23ALC(Q-0) utolsó betűt nem tudom kivenni. 6lábu kis IC
Sziasztok !
Ismét a segítségeteket kérném. Adott egy JVC autórádió. Remélem jól írom van a táp részén egy tranzisztor , amit le tudok róla olvasni , AN3400A1 737 S 6E04 , hiányzik belőle egy darab . Olyan segítség kellene hogy ez tényleg tranzisztor-e , illetve honnan tudnám beszerezni , vagy valami helyettesítő helyette . Válaszotok előre is köszönöm.
Szia!
A kereső szerint ez egy sokkimenetes feszültségválasztós stabilizátor.
Sziasztok!
F1037B tipusu kis valamim van ![]() Kérdésem, hogy mi ez? Egy kerek fém tokban van(mint a to 99 tranzisztorok, csak ez vagy 1,5cm széles. 5 lába van, neten nem nagyon találok semmit.Országkódból(JPN) és piros betűkből itélve TOSHIBA gyártmány.
Sziasztok.
Igazából tudom mi ez, egy Tungsram gyártmányú reedcsöves relé, 12V -os (1000 ohm -os tekerccsel, műgyantával beöntve), de azt nem tudom, hogy mennyi áramot/teljesítményt tud maximum kapcsolni. MGR-14-A3 típusjelzésű, 30x13x13mm-es kis relé. Kicsit fiatalabbak mint én, mert a dobozukon 1987 március van rápecsételve, de használva még nem voltak. |
Bejelentkezés
Hirdetés |