Fórum témák
» Több friss téma |
Én már ezt egyszer leírtam. A gyújtásos durrogós elképzelésed pedig h betűvel kezdődő minősítést kapna nálam, csak nem írom le, mert nem illik. Részemről ennyi...
sztem,mivel eddig csak halgattam,most halgass Watt
véleményére.Amit csinálni akarsz nagyon veszélyes Pl.ha előzés közben nagyobb sebességnél áll le a motor? :eek2: nem szeretnék a helyedben lenni.Ugyanis ez az alkalom amikor szükség lehet a magasbb fordulatra. De ha mindenképpen akarsz egy limitert a kocsidba,javasolom a RÁDIÓTECHNIKA 1988 évi számában a 192 es oldalon levő fordulatszám őrt. van kapcsolási rajz.van nyák,és beültetési rajz is. képszerüen vannak a tranyok,még gondolkodni sem kell hogy mely ik láb hova. a végén pedig egy égőt villogtat,a beállitott fordulatnál igaz jóakarattal tevill1 Idézet: „Pl.ha előzés közben nagyobb sebességnél áll le a motor?” Hát nemtudom, láttam én már olyat, hogy 120-nál gázralépéskor kigyulladt a sárga lámpa és a motorvezérlés visszavette a motorteljesítményt annyira, hogy nem hogy nem gyorsult, hanem még le is lassult az autó 110-re. Namost ebben semmi belemókolás nem volt, minden gyári benne, egyszerűen a légtömegmérő hibás jelet adott, és emiatt volt a visszavétel. Igazán megvárhatta volna a vezérlő a következő gázelvételt a visszavétellel, de nem tette. Namost ha egy előzés közepén vagy és kicsit nyomnál még a gázon, erre ezt csinálja, az se épp veszélytelen. Csak azt akarom mondani, hogy egy nem gyári cucc is lehet annyira megbízható, mint a gyári, ha megfelelően meg van csinálva...
Ez így van. Ha azt nézzük, akkor a Rádiótechnika újságjaiban is régen minden évkönyvben oldalakon keresztül volt téma az elektronikus gyújtás. Szerintem azokat is sokan utánépíthették és ha baleseteket okozott volna a használata, akkor biztos nem jelentek volna meg cikkek minden évben. Szóval egy jól elkészített, esetleg kapcsolóval hatástalanítható áramkör is lehet ugyanolyan, vagy még jobb, mint a gyári.
![]() ![]()
Így van gr89!! Én már leírtam, hogy nem közúti autóba építenék ilyesmi cuccot! Sőt azt is írtam, hogy ha netalántán beleépíteném a mindennapi használatos autómba, akkor az tuti, hogy tennék bele valamit még, amivel gyorsan kitudnám iktatni a berendezést, hogyha a szükség megköveteli.
Üdv tevill1!
Köszönöm a segítséged ![]() ![]()
Hát sajnos nemnagyon találtam meg
![]() ![]() Ha tudnád akkor elküldenéd a dologról amit tudsz?? (tevill1)
Hali !
ugy néz ki mindene megvan, csak ugy sikerült hogy fejtetőre kell fordulni hogy olvasni tudd szia ![]()
Kedves Potyó,én a veszélyt nem abbanlátom hogy az elektronika hibásodhal,hanem a tökéletes elektronika mellett is előfordulhat hogy a limiter pont az elózés közben ér arra a fordulatra,hogy neki ki kell kapcsolni.
Szembe veled meg ott rohan feléd a szembejövő forgalom.Tehát a limitert semmire nem kell rákapcsolni,hanem rá kell tenni egy villogó vészlámpát.és a hatás növelése céljábol ha gondoljátok egy harsonát.A limiter célja az hogy ne engedje tullpörögni a motort.Ezt pedig gyárilag kiszámitjákhogy mennyi az a fordulat amit a motor károsodás nélkül kibir.Ezt a fordulatot azonban normális autóvezetés mellett nem lehet elérni./esetleg alacsony sebességfokozatban az veghang kihozása PERSZE EZ MÁR NEM NORMÁLIS.
Kérlek töltsd fel a képet újra, és kapcsold ki az automatikus átméretéz opciót! Így túl kicsi, nem olvasható.
(Illetve fordítsd is meg a képet kérlek)
Szerintem egy limiterrel ellátott autóval is lehet előzni rendesen, mivel a legtöbb autóban van ilyen. A limiter tényleg csak arra kell, hogy ne engedje a fordulatszámot a gyárilag megadott legnagyobb fordulat fölé. Ez az érték kb a fordulatszámmérő piros tartománya elején van. Eddig amúgy is csak ritkán pörgeti a motort az ember. Aki ekkora fordulatszám tartományba nem tud előzni, az már baj. Szóval normális ember ritkán éri el a tiltott mezőt, ahol ez a limiter bekapcsol. Szóval szerintem semmi veszélyes nincs benne.
![]()
És a gyári limiter - ha van - nem pontosan ugyanezt csinálná?
Ha lenne egy jó hosszú több kilométeres egyenes, akkor én még 4.-be is ki tudnám addig pörgetni. Csak egy-két adat, amit már mentem az autónkkal: 1-es 50 6000körül, 2-es 90 szintén 6000 körül, 3, as 120 6000. 4-esbe eddig max 160 5000 környékén. Nem volt hosszabb egyenes, így nem tudtam tovább pörgetni. És ez egy 23 éves autó 60Le-val.
![]()
Azért a 60 lóerővel a 160 már eléggé a határt súrolja, vagy pedig sokat csal az óra. A 60 lovas E Kadett gyári végsebessége 159, ha jól emlékszem
Egy kevés még lenne benne, de ez is szép teljesítmény. Az óra pár %-ot csal felfelé, mint minden óra. Én hallottam már olyat is, aki óra szerint 190-et ment vele ,de az 5-ös váltóval volt.
Sok órát kimértem, mindegyik csal 10-et, 15-öt felfelé! (van kivétel, pl. a nagy Hondák, azok csak 3-at!))
A fordulatszám limiter pedig a legtöbb autóban 6000 és 7000 között korlátoz, tehát a 7200 egy ennél is magasabb érték. Értelmetlen ezen tovább vívódni, főleg azután, hogy ennek a kütyünek nem a motor megvédése a célja, hanem hogy durrogjon a motor! ![]() ![]()
Szerintem ha valakinek ez kell, vagy teccik az egyéni "probléma"! A 7200-as fordulat csak egy példa volt, mert nincs a kocsiba fordulatszámmérő, de így akkor 6000 lesz. Szerintem meg megvédi a magas fordulattal szemben. Íme egy videó, ha valakit érdekel nézze meg: (elszáll a motor végül, de a homok miatt!!)
ITT maradjunk annyiban,hogy mindent tönkre lehet tenni szándékosan.Lehet háztetőröl fejest ugrani/ld.halálugrás film./
Tényleg tevill1!
Levettem a képet amit küldtél, és ahogyan a moderátor is írta, nemlehet sajnos elolvasni :S Az nemis lenne baj, hogyha fordítva van, csak ellehessen olvasni! Köszi! Hali ! megforditani megtudom,de az olvashatósággal nem tudok mást kezdeni minthogy neked feladom imérben.Vagy pedig megtudod csinálni a rajzok alapján,vagy a ráirt adatok sem olvashatók ?
Így van úgy még megpróbálhatod! Amúgy a gépeden is 63- illetve 66 kb-okat foglalnak a fájlok?? A gépeden tökéletesen látni? Mert ha úgy nemtudod elküldeni, ahogy a többiek javasolják, akkor inkább e-mailbe. Na majd kiderül milesz.
hali ! Remélem most jó lesz nézd meg a postádat.Lehet most kicsinyiteni kell 50 % ra nálam tökéletes képek. Szia
A gyujtás megszaggatását nem javasolnám.Próbáld csak meg,ha menet közben leveszed a gyujtást majd visszateszed képes a detonáció szétvágni a kipufogót.Az injektor elektronika rendszerint eredetileg is tartalmaz fordulatszám határolást amit át lehet írni.Némelyik újabb autó üresben,padlógázon is csak meglepően kis fordulatig pörög föl, nem repül szét.
Egyébként ezen már régebben is gondolkodtam, hogy ha mondjuk üresben forog a motor 5000-es fordulaton, vagy terhelés alatt (pl. harmadik fokozatban), akkor melyik az ártalmasabb?
5000-et forog csak simán vagy 5000 körül tilt? Ha csak simán forog akkor teljesen mindegy neki. Viszont tiltáskor az elektronika tilt 5000nél majd 4800nál újra hagyja felfele menni a fordulatszámot, aztán 5000nél megint tilt... Ez minden alkatrésznek kemény dinamikus igénybevétel. Ebből kifolyólag jobb ha üres fokozatban vagy benyomott tengelykapcsolóval tilt (bár ekkor is kopnak a lamellák),mert nem rángatja a főtengely a vele összekapcsolt elemeket.
Tevill1!
Hát ha nálad tökéletes a kép, akkor szuper ![]() ![]() SCOTTIKA@FREEMAIL.HU
Nem tiltásról van szó, hanem egyszerűen annyira nyomom le a gázt, hogy 5000 legyen a fordulat. Szóval az a kérdés, hogy üresben miért tilt alacsonyabb fordulatnál, mint valamelyik fokozatban?
Mert okos az ECU. Annak van értelme hogy 1,2 vagy akár 5.be forog 5000 mert akkorhaladsz. Ha belegondolunk nincs sok értelme üresbe pörgetni a motort.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |