Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Gitárerősítő
 
Témaindító: Stefan, idő: Máj 1, 2006
Lapozás: OK   35 / 55
(#) bourbonstreet válasza ZSozsóó hozzászólására (») Ápr 26, 2012 /
 
Ezer bocs, ha kissé pongyolán fogalmaztam este. Általánosságban fogalmaztam, sajnálom ha félreérthető volt. Természetesen nem a te munkáidat minősítettem, hiszen nem is ismerem... Tegyél fel nyugodtan képeket, megnézem szivesen.
Ami az erősítő védőföldjének kialakításáról írsz, az teljesen rendben van, azt úgy kell csinálni.
Ha gyári gitárt használsz, ott teljesen evidens, hogy a húrláb össze van kötve a földponttal. Ha nem így lenne, azt koncertkörülmények közt pillanatok alatt észrevennéd..
Persze az emberi hülyeség korlátlan, de aki lógó húrokkal közelít egy kinyitott csöves erősítő felé, az más aljasságra is képes... Az olyan képes nekikezdeni forrasztgatni is benne, anélkül, hogy kisütné a táp pufferkondikat.
A zavar nálam minden olyan nemkívánatos jel, amit a levegőből szed össze a technika. Talán én gondolkodom speciálisan, de öt évig dolgoztam, mint zavarvizsgáló mérnök. Egymillió zavarforrás létezik a környezetedben, a nagy része kivédhető.
Nem csupán egy hálózati trafó tud zavart okozni. A pickup felépítéséből adódóan kénytelen összeszedni a levegőben terjedő zavarokat, és ezzel nem lehet mit tenni, ez tény. Ez lehet egy hálózati trafó, a falakban fut pár száz méter vezeték, az ablak alatt ott van egy transzformátorház, húzza az ívet a szomszéd presszóban a kávégép reléje (amitől régebben -a kábeltévék elterjedése előtt- mondjuk egy kilométeres körzetben nem lehetett tévét nézni), és akkor még nem beszéltem a színpadi világítás vezérlésről. Na, ez utóbbi elég durva tud lenni...
Fősulis koromban egy hétig szereltem a paksi erőmű kerítésére infrasorompókat. Azzal szórakoztunk, hogy az ampermérő bemenetét rövidre zártuk a mérőzsinórral. Milliamperes áramokat volt képes indukálni az erőműből kilépő kábelhalmaz. De láttam már rövidhullámú adó antennacsatoló házában(nem vicc, hétvégi ház méretű épület egy pi tagnak) a sarokba állított neoncsövet világítani. Szóval, a lehetőségek tárháza végtelen. Az, hogy mekkora hallható zavart fog okozni, csak az energiaszinttől és a távolságtól függ. Szóval nálam ezt jelenti az 50Hz-es zavar, minden ami az elektromos hálózat felől érkezik. A 60Hz-es meg az, amit a monitorom képfrissítési frekvenciája okoz...
Na, majd folytatom, csak félek, hogy elvész, amit eddig írtam, inkább elküldöm.
(#) bourbonstreet válasza ZSozsóó hozzászólására (») Ápr 26, 2012 /
 
Pont azt mondtam, hogy nem te testeled a cuccot, hanem téged kell testelni. Az emberi test fiziológiája miatt (egyszer olvastam erről egy cikket, de már nem emlékszem hol) "koncentrálja" ezeket az elektromágneses zavarokat. Egy nagyon egyszerű kisérlet... dugj be az erősítőbe egy kábelt. Érj hozzá a melegponthoz úgy, hogy nem fogod a testet. Utána érj hozzá a testhez is. Ennyit jelent az, ha testeled magad.
Egyébként nagyon egyszerű eszközökkel elég hatékonyan lehet védekezni. A stratocaster és minden más single pickupos gitár rákfenéje a zavarérzékenység. A legnagyobb probléma, hogy pont hátulról nincsenek árnyékolva a pickupok. Itt az egyik gitárom megoldása: Bővebben: Link
Graphite33-al kifújva, a koptató is belülről. Az üregek szélére is került egy vékony csík, így a koptatóval egy zárt "dobozt" alkot. Az eredmény minden elképzelésem felülmúlta. Elvittem egy fellépésre tartalék gitárnak. Szabadtér, koncerthangerő, JCM900 marshall fej+4*12 láda, bekapcsolt overdrive. Ha elengedtem a húrokat, a brumm csak alig hallhatóan nőtt meg. Próbáld ezt meg egy árnyékolatlan stratóval... Természetesen így a pickup előlről továbbra is árnyékolatlan maradt, így az onnan érkező zavarokat továbbra is összeszedi. De már elméletben arra is van elképzelésem...
Sajnos erősítőfaragásra nem nagyon van időm, maradok az pedáloknál, azt is leginkább csak haveroknak. De szives kérésednek eleget téve: ebben a könyvtárban van pár fotó róluk.
(#) mezei dávid válasza bourbonstreet hozzászólására (») Ápr 26, 2012 /
 
Szia!Most ,hogy tüzetesen átolvastam az egész hozzászólásod,megkell gondolnom a további házi gyártásokat.Szeretném megkérdezni az általam készített TDA2030 erősítő+ szintén itthon tekert singlecoil minőség hangszedővel kiváló minőségben szóló szintén itthon készített lapgitárt a rendszert nem testeltem kérlek rajzold le a testelést az erősítőtől a hangszedőig.
üDvava
(#) bourbonstreet válasza mezei dávid hozzászólására (») Ápr 26, 2012 /
 
Első körben koncentrálj az érintésvédelemre. Mert búgó cuccal még együtt lehet élni, de az erősítő házára kikerült fázissal már csak rövid ideig...
ZSozsóó kolléga egzakt módon leírta, hogy kell megcsinálni a védőföldet. Ha ez megvan, kezdheted rendberakni a többi cuccot.
Egy példa gitár vezetékezésre a mellékletben. Amit érdemes megfigyelni, hogy minden egy helyen van testelve, a hangerőpoti házához. A két hangszínpoti háza úgy látom, nincs átkötve oda. Ez a megoldás azt feltételezi, hogy a koptatón a potik alatt van egy öntapadó fémfólia. Ha nem így lenne, akkor azokat is át kell oda kötni. A "to bridge piece" nevű vezeték stratónál átmegy a tremoló rugókhoz és valahol hozzá van rögzítve. Így megoldott a húrláb és a húrok testelése.

strat_wir.jpg
    
(#) ZSozsóó válasza bourbonstreet hozzászólására (») Ápr 26, 2012 /
 
Szia!
Semmi rossz szándék vagy ilyesmi, csak reagáltam! Az elektroszmog ronda dolog, az tény és bizony rendesen körül vagyunk véve vele. Telefon, rádió, tv, mikró és valóban a fázis hasításos fényerő szabályozók, elektronikus gyújtók a fénycsövekhez...Van erről egy történetem is, a tápját vizsgáltam egy előerősítőmnek és volt benne egy erősen rezonáns dolog (persze mV és uV tartományra gondolok) ami nem múlt el az istennek sem. El is tettem, mert felhúztam magam rajta. Este vizsgáltam, akkor nem volt rajta, míg valaki a konyhában fel nem kapcsolta a fénycsövet. Azonnal bejött! Az elektronikus gyújtó volt, tele szemetelte a hálózatot...a PC tápok és még lehetne sorolni. A hálózatunkban a színusz is hajmeresztő jelalakú, jóformán DC feszültség mérhető a hálózaton (mert a színusz egyik felét használják az ilyen félhullámú elektronikák esetében, ami aszimmetriát okoz), emiatt bármilyen- amúgy jól méretezett trafó jóformán telítésben megy, ez az oka néha a rezgésnek a lemezekben stb stb. Tele vagyunk ilyen szemetekkel sajnos. De volt pl olyan is kollégámnak, hogy egy üzemben, ahol rengeteg cnc gép ment, a multimétere szakadás vizsgálat állásban gyakorlatilag sípolt, pedig a mérő zsinórok messze voltak egymástól. Meg is makkant szegény műszer...Egészséges munkahely lehet! A grafit spray jó dolog, nekem a gyári Epi SG ürege eleve ki van fújva ilyesmivel, sajnos a gyári kábelezés hajmeresztően trehány ,azt majd át kell alakítanom! Az effektek pofás darabok, nem támadó jelleggel szintén: szerintem egy fém anyás neutrikkal fel lehetne nagyon dobni,ilyenre gondolok! De tényleg szép és gratula! Dobok este én is pár fotót a dolgaimról! Szép napot! Zs. :wave:
(#) ZSozsóó válasza ZSozsóó hozzászólására (») Ápr 26, 2012 /
 
Jelentkezek akkor a gépeimmel, ahogy ígértem! Van egy nagy Mezei feliratú, az elektroncsöves, marshall kapcsolás alapokon nyugszik, variálható, elé fűzhető egy másik csatlakozón még egy erősítő fokozat, sok extra, zajzár stb. EL34 PP, a tápja félvezetős. A bézs dobozos az hibrid, belsejéről sajnos csak ezeket a képeket találtam, valahol volt a végsőről is. A kis dobozos meg a teljesen félvezetős, hogy most már ilyen is legyen , igazából én ilyen szinten méretezek túl, láthatod a háló trafón, hogy egy 10-20W os jószághoz mérten a trafóm nem kicsi. Low esr 140 fokos epcos pufferek és lehetne sorolni a végtelenségig, hogy mi minden van benne...Ezen a videón Tóth Gábor barátom ki is próbálta Bővebben: Link, megtetszett neki, pedig nagy csöves párti és építek is most neki egyet! Lassan készül ,mert költözés és az élet közbe szólt...
És ugyanazon találkozón két kiváló gitáros állt össze egy kis zenélésre! Bővebben: Link. Utólagos engedelmükkel megosztom, persze nagy szerényen azt mondták anno, hogy nem jó amit csináltak,de nekem csak a hang a lényeg...A jobb oldali Úr (Kincses Attila) "reszel" az én kis félvezetősöm "tiszta" csatornáján...Csak a hang megítélése szempontjából. Transzformátorok és a sasszik, előlapok,dobozok Lőrincz Attila barátom és Mesterem remekművei, a Mezei feliratú alatt látható 412-est is együtt raktuk össze, v30 -ak laknak benne. Kárpitozás kárpitos munkája, ezeket a munkákat inkább szakikra bízzuk! Ilyesmi dolgokat szoktunk összedobni!
Bővebben: LinkBővebben: Link Bővebben: LinkBővebben: LinkBővebben: LinkBővebben: LinkBővebben: LinkBővebben: LinkBővebben: LinkBővebben: LinkBővebben: LinkBővebben: LinkBővebben: LinkBővebben: LinkBővebben: LinkBővebben: Link
Zs.
(#) mezei dávid válasza ZSozsóó hozzászólására (») Ápr 29, 2012 /
 
Szia!
Ezt ugy érted ,Ha a Trafó és környezete szabályszerűen van elkészítve akkor tulajdonképpen a trafó elválaszt a fázistól:? üdv:d
(#) ZSozsóó válasza mezei dávid hozzászólására (») Ápr 29, 2012 /
 
Szia!
Tanulmányozd át az érintésvédelmi osztályokat! A hálózati transzformátorokat szinte mindig osztott kamrás csévére tekerik, szóval a primer és a szekunder tekercsek semmi körülmény között nem érintkeznek, ha hiba van, akkor sem! Tehát a leválasztás itt már meg is történt. A védőföldelést meg úgy célszerű, ahogy leírtam, abból galiba soha nem lesz! Kivéve, ha pl nem földelt aljzatba dugod a hálózati zsinórját és pl a vezetékbenl zárlatos a védő és a fázis...stb stb...De a készülékre rá kell írni, csak földelt aljzatba szabad csatlakozni! Zs.
(#) mroland21 hozzászólása Ápr 30, 2012 /
 
sziasztok!
szeretnék egy csöves erősítőt építeni,de totál kezdő vagyok szóval keresnék egy olyan embert aki szána rám időt ezzel kapcsolatban.persze nem ingyen kérem én ezt.az erősítő egy marshall hangzású lenne és olyan 100w körül slash solokat szeretnék játszani,gyakorolni rajta szóval aki tudd ebben segíteni A-Z-ig az keresen meg az mroland21@citromail.hu n.köszi
(#) bourbonstreet válasza ZSozsóó hozzászólására (») Máj 2, 2012 /
 
Szépek! Sajnos hely, idő és szerszámok hiányában nem nagyon tudok ilyenekkel foglalkozni, így hát maradnak a kis dobozok...
(#) bourbonstreet válasza mroland21 hozzászólására (») Máj 2, 2012 /
 
Amúgy NCIS módon összeállítottam a profilodat... neked iszonyatosan sok felesleges pénzed van és a puszta közepén laksz, ahol a legközelebbi élőlény 10 km-re található...
(bocs, csak tréfa volt)
Hallottál már ilyen erősítőt szólni? Az egyik zenekarom próbatermében van 3 ilyen állat. Az enyém egy Marshall JCM900 fej. A hátulján van egy kapcsoló, amivel vissza lehet venni fél teljesítményre. Na, így használom a hangerőpoti kb 40%-os állásában egy 4*12 Marshall ládával, és konkrétan próba után fél óráig nem hallok... volt már rá példa, hogy elvittük szabadtérre, hangerő kb. félig kitekerve (a felezett teljesítményen) és a keverőember utána mondta, hogy nem rakta ki a gitárt, mert így is ordított a színpadról. Igaz, nem belezősmetált játszunk, de azért van ott pár Deep Purple nóta is... Így hát beszereztem egy Peavey 50W-os csöves kombót a legaljából, mert könnyebb szállítani. Magában sem tudom egy klubkoncerten kitekerni teljesen, de van olyan hely, ahol van 4*12 láda. Ha rádugom, akkor félig sem...
Szóval, a te dolgod, de ha kezdő vagy, ne itt kezdd a tanulást. Komoly ismeretek és elég sok pénz kell hozzá.
Persze a te dolgod, de gyakorló erősítőnek egy 5W-os csöves bőven sok lesz. (Van olyan haverom, aki egy 5W-os csöves kombóval lép fel még nagy színpadon is. És nem túl amatőr, csak utál cipekedni...)
Szerintem gyakorláshoz meg a legjobb a fejhallgató. Én sem gondoltam volna, de akkor estem kétségbe, amikor lett egy vox amplug a házban, és nekiálltam gyakorolni. Akkor döbbentem rá, hogy mennyi mindent rosszul csinálok, a legapróbb hibákat is meghallottam. Elkeserítő, de így van. A hangerő és az effekt ápol és eltakar...
(#) skylooker válasza bourbonstreet hozzászólására (») Máj 2, 2012 /
 
Igen, az effekt és a hangerő eltünteti a kisebb hibákat.. A fejhallgatóról viszont én leszoktam, nem jó a fülnek és egészen másképp szól, mint egy láda. Nem szeretem, ha középpen összeér a két dobhártyám, nem is kell hozzá nagy hangerő. 3/4 részben tiszta hangon szól a gitár, torzítva keveset, de az is kell, szokja az ember azt is.
Szobában egy 3-4 wattos kis csöves PP-t használok, általában egy kisméretű Karlson-ládával, benne egy 10cm(!) átmérőjű szélessávú izé. Aztán a hangszóróval sorba-párhuzamosan-összevissza ellenállások, hogy a felesleges teljesítményt elfűtse, mert a szomszédok reklamálnak, hogy a tyúkokban összetörik a tojás.
(#) mroland21 hozzászólása Máj 3, 2012 /
 
fogalmam sincs én csak a hifi cuccokból indultam ki vagy mondjuk a kocsi erősítőkből meg persze slash cuccából
olyan drága megvenni az alkatrészeket?nem csak a Marshall felíratért fizetünk 300e ket?akkor egy 10wos is bőven elég?am nincsenek szomszédok a közelben csak egy temető.ők meg ha panaszkodnak azt úgyse hallom.
(#) Cavalier válasza mroland21 hozzászólására (») Máj 3, 2012 /
 
Ha egy 50W-os csöves fejet korrekt anyagokból akarsz megcsinálni, kb. 150ezerbe fog kerülni. Igazából a 20W-os sem jelentősen olcsóbb, de persze az is bőven elég, főleg egy 4x12-vel.
Nekem is az van, EAG AE-110 kimenővel, SK tekert hálózatival, lomizott alkatrészekből, így, hogy volt minden otthon, elég olcsó volt, potikat, csőfoglalatokat kellett venni csak, meg doboznak fát.
(#) mroland21 hozzászólása Máj 3, 2012 /
 
mi kerül ebben ennyibe?én most az elektronikára gondolok.csövek pár ezer forint ahogy néztem kapcsolok pár száz stb hogy jutunk el a 150e ftig?
(#) mroland21 hozzászólása Máj 3, 2012 /
 
20-30 e ft egy használt 10-20w kombó.
(#) ZSozsóó válasza mroland21 hozzászólására (») Máj 3, 2012 /
 
Szia!
Ha a gitár erősítőt,mint olyant a lehető legtágabb értelemben érted, magyarán egy cipős dobozba beépítesz mindenféle össze kókányolt valamit, akkor természetesen nem kerül 150 ezerbe. De, ha mondjuk veszel rétegelt lemezt a dobozának, amit tisztességesen összeraksz, lecsiszolsz, glettelsz, leműbőrözöd a hajmeresztő összegű műbőrrel, veszel rá 8db erősítő fejre való sarokvédőt, ami megint nem a somogyinál kapható ócska műanyag pl, fogantyú, ami megint nem két fillér, front lap, hátlap a fej dobozra szintén lebőrözve, valami rács pl felülre a meleg levegőnek. Sasszi rendes anyagból, valamilyen felületi kezelés, galván vagy porfestés (megint lehet mázolni ecsettel is tudom...) szerelvények felfúrása rendesen, amihez eleve rendes szerszám kell ,ami megint nem két fillér. Elő, hátlap pl gravírozva (Mesterem CNC vel csinálja a sasszit, lehjalítattjuk, galvanizáltatjuk, elő -hátlap szintén CNC-n gravírozva). Jöhetnek a jack dugók pl, ami fém anyás neutrik megint szerintem egy minimum, nem egy ócska bakelites vagy full műanyag tré...Kell ebből is jó pár darab. A potméterek minimum Alpha, rá egy forgatógomb, nem a lomexes jó kis recés fekete mütyür valami, és egy poti+forgatógomb elér egy ezrest kb...Csőfoglalatból megint csak ne ócskát akkor már, elektroncső...12ax7 vagy ecc83 ha úgy tetszik, a minimum a sovtek, svetlana, tung-sol vagy NOS darabok, elérik darabonként majdnem a 4 ezer forintot és ezek csak elő csövek. JJ és társai, Elektro Harmonix- ilyesmi szerintem felejtős, de persze ez is alkalmazás és áramkör függő lehet! A végcsövek, ha 100W kell ,akkor szerintem 4db úgy is kell, egy egy jobb márkából megint csak 30-40ezer forint, csak a 4db végcső. Ha brutalizálni akarsz , akkor pl átkapcsolható egyenirányítást is csinálhatsz, félvezetős/csöves, ami szintén növeli a költségeket. Nem tudom számolod -e, de még nem értünk a végére. Kell még neked kimenő meg hálózati, ha már megvettél mindent rendesen, ezen miért spórolnál. Meg lehet tekercseltetni nagyon jó magyar szakikkal, kiváló minőségben, gondolok itt Tóth Gáborra, Lőrincz Attilára pl, hogy szerintem a szakmában legkomolyabbakat említsem (szerény véleményem szerint), de persze itt is lehet minden tróger megoldást választani inkább. Fojtó sem árt, bár ekkora teljesítménynél már lehet bajos is. Kapcsolóból sem egy ócska kínait teszek bele, meg reléből is inkább Takamisawa-t választok a csatorna váltáshoz pl, ezt nálam lehet nevezni sznobságnak is, de ez van. Nem tudom, figyeled e, hogy eddig egy darab alkatrészt nem tettél még le. Ha már épít az ember ilyesmit, akkor ahogy óborhoz a lopó illik ,ezt is célszerű szegecsre építeni, könnyebb is moddolni, meg fejlesztgetni...Egy szegecs ára is hajmeresztő, bár nem kell sok belőle. Egy - egy jó csatoló kondenzátor sem kevés pénz, a teljesség igénye nélkül (és nem sorrendben, az midnenkinek saját szíve dolga) Wima (nagy kedvenc, MKP de egyes helyekre MKS vagy keverve is érdemes kipróbálni, párhuzamban egy ilyen egy olyan), Orange drops, mallory, sozo, remix (nagy kedvenc), ellenállásból is lehet fokozni a dolgokat a sima lomexes metál oxidtól a szénréteg, tömör szén, induktivitás mentes meg műszer ellenállásokig. Nyilván nem ez a döntő ára a dolognak ,de ez sem kis pénz. Meg egy valamit még számolj bele, ha azon 40-100 órában, míg csak építed (tervezést,élesztést, hiba keresést bele sem számoltam) te mondjuk szórólapot osztogatsz a városod főutcáján 500 forintos órabérrel, akkor mennyi pénztől is esel el? És az erősítő építés nem szórólap osztással felérő munka...Adogasd össze és kijön, a 150 ezer talán kicsit sok ,de az tény, hogy lehet ahhoz lesz közelebb ,mint a 100 hoz!
Zs. :wave:
(#) Cavalier válasza mroland21 hozzászólására (») Máj 4, 2012 /
 
Úgy ahogy Zsolt mondja, a 150e mondjuk egy kétcsatis fej, mondjuk egy SLO másolat. Nem muszáj persze tolexet használni a bevonáshoz, akkor meg lehet spórolni pár ezret, ha van a családban asztalos, akkor a doboz olcsóbb lesz, ha lakatos, akkor a sasszi megoldható. Egy csatival is olcsóbb lesz valamivel, pl. egy JCM-800, de ha már épít az ember, akkor érdemes többfunkciós dolgot csinálni.
Csöves erősítőben 300-500V-ok szaladgálnak, ezt nem lehet összegányolni. Rendesen átgondolva kell szerelni.
Valamint, a csöves erősítőkben nagyimpedanciás jelutak vannak, ha kusza a vezetékezés, akkor zajos lesz, gerjedni fog.
Csatolok egy XLS-t, alkatrészlista az SLO-hoz, töltögesd ki az árakat, az etronik-parts-nál nézegetheted mi-mennyi.
(#) mroland21 hozzászólása Máj 4, 2012 /
 
Korrekt válaszok!Köszönöm az időráfordítást!!!Hordozgatni nem hordozgatnám és megmondom ősszintén nekem nagyon tetszenek azok az erősítők amik egy fémdobozban vannak és kilógnak a tetején a csövek.youtubeon van jó pár ilyen!
(#) ZSozsóó válasza mroland21 hozzászólására (») Máj 4, 2012 /
 
Ez oké, de ha egyszer el akarod majd vinni valahová...amúgy meg ugyanígy van a fej dobozban is, sasszin rajta a csövek stb, a képeiem között láthatod is, amiket linkeltem, csak képzeld oda a csövet mondju ka kis félvezetősre....szóval csak ki kell venni vagy éppen berakni! Zs.
(#) teddysnow hozzászólása Máj 6, 2012 /
 
Sziasztok!

Megjött a VOX AD30-as hangszóró és elkészült a láda. Nagyon jó kis hangszóró, egy kicsit keveslem a mélyeit, de szép, részletes a hangja. Egy egyszer 24Volt-ról táplált TDA2050 -el pirítottam alá és elég meggyőző volt a hangereje is. Low-cost kombó alap hangszórója.
(#) melorin hozzászólása Máj 30, 2012 /
 
Üdv!
Kaptam egy Fender 212r kombót átalakításra, mert túl hirtelen hangosodik fel a volume poti tekerésétől. És valóban, épp csak egy pár mm-t mozdítok, már üvölt.
Szerintetek egy ellenállást beiktatva valahová a poti környékére megoldaná a jelenséget?
Link
Ez a kapcsolási rajza, és az R17 R34 potiról lenne szó.
Mindkettő csatorna, tehát az erősített és a tiszta is hirtelen hangosodik.
Köszönöm a javaslatokat előre is!
(#) ZSozsóó válasza melorin hozzászólására (») Máj 30, 2012 /
 
Szia!
Szerintem elegendő, ha a gyári lineáris potit kicseréled logaritmikusra. Nem kell olyanon stresszelni, hogy nyákba ültetett az eredeti meg ilyesmi, egyszerűen kiforraszt, betesz a logaritmikus,amit kapsz, csak a lábai ne a nyák felé álljanak, hanem "felfelé" és rövid vezetékekkel - figyelve arra, hogy a hideg pont a hidegre, a csúszka a csúszka helyére a meleg meg a melegre menjen - bekötni az új potit. Láttam már ilyen lineáris potis hangerőt, jó trükk arra, hogy elhitesse a felhasználóval, hogy ez aztán baromi hangos lesz, ha tovább tekerem...Nekem első körben ez lenne a tippem. Ha ennyire nem akarod megmókolni, akkor a csúszka és a hideg pont közé ajánlok egy ellenállást, 50k-ra olyan 10k, 100k-ra olyan 20k körülit, így kicsit logaritmikusabb jellegű lehet...Ilyesmi! Javítottam már ilyen cuccot, kicsit gyötrelmesnek éreztem ,a legnagyobb rákfene és ha már szétszedted és megfogadsz egy tanácsot, akkor az előerősítő tápjában a zenerek 5W -os előtét ellenállását akár cseréld ki, és emeld a panel fölé, magyarán hosszabb lábat hagyj neki pár mm-rel, mert típushiba, hogy az irdatlan melegedés miatt jóformán átégeti a nyákot. Akár ki is próbálhatod, pár perc után érintsd meg, de óvatosan! Én ilyen kerámia gyűrűt szoktam távtartónak betenni, ami pár mm-re megemeli, így jobban tud hűlni és nem melegíti a nyákot. Csak tipp... Zs. :wave:
(#) melorin válasza ZSozsóó hozzászólására (») Máj 30, 2012 /
 
Köszönöm!
Azt nézem épp, hogy akkor nagyobb a hangerő, hogyha a poti ellenállása növekszik, tehát azon filózok, hogy ha a csúszkára teszek egy ellenállást, akkor nem még nagyobb lesz a legkisebb értéknél is az ellenállás és már le sem lehet majd halkítani?
(#) ZSozsóó válasza melorin hozzászólására (») Máj 30, 2012 /
 
Ne köss vele sorba ellenállást, jól látod a problémát! Amit te mondasz az a hangerő befolyásolása, amire meg szükséged van, az a szabályozás jellegének változtatása. Lineáris hangerőnél vedd figyelembe, hogy egy lineáris poti, feles állásban fele részre oszt. Vegyük példának a 100k-t, feles (delelő) állásban 50-50k. Ugyanez logaritmikusban kb1:10 es osztásnak felel meg, nagyon pongyolán fogalmazva, a hideg és a csúszka között van "10k", a csúszka és a meleg között "100k". A meleg pont a nyíl hegye a rajzon. Ha ellenállást teszel a hideg és a csúszka közé, mondjuk amit említettem 20k a 100k potira, akkor vegyük végig: tehát lineáris, bütykölés mentes potinál: legkisebb állásban nulla ohm, feles állásban 50-50kOhm, maximumon 100kOhm. 20k párhuzamos ellenállással (hideg ponthoz viszonyítva) nulla állásban nulla ohm, feles állásban 15kOhm-50kOhm, maximumon kb 16kOhm. Innen látszik ,hogy ez a megoldás nem az igazi, mert a szumma ellenállást is elviszi, így a maximális erősítést is. Jobb a logaritmikus potira kicserélni. Szerintem...Vagy esetleg nagyobb ellenállással próbálkozni, mint sönt, de a korrekt az, ha egyszerűen egy ugyanolyan értékű, de logaritmikus potira van cserélve! Zs.
(#) ZSozsóó válasza melorin hozzászólására (») Máj 31, 2012 /
 
Lehet, hogy félreértettél vagy éppen én nem voltam éppen egyértelmű, de én a mellékelt dologra gondoltam először (ellenállás a csúszka és a poti hideg pont közé). Utólag belegondolva nem tetszik a dolog, mert magával hozhat más változásokat is, az egyedüli korrekt tippem a poti csere továbbra is! Zs. :wave:

1.JPG

2.JPG
   
(#) melorin válasza ZSozsóó hozzászólására (») Jún 2, 2012 /
 
Jól átgondoltam amit írtál, és akkor végül is egy véleményen vagyunk, hogy a sönt miatt a hangerő alján javulás várható, de az erősítés mértéke le lesz korlátozva.
Akkor valószínűleg a poti csere lesz megvalósítva.
Ilyen kombókhoz milyen poti tipus javasolt?Gondolom a bolti 200ft-os verzió nagyon gagyi lenne, igaz?
Viszont a léptetőellenállásos poti meg talán túl "hightech" lenne ehhez.
(#) ZSozsóó válasza melorin hozzászólására (») Jún 2, 2012 /
 
Egyetértünk! Amúgy illúzióid ne legyenek, a gyári potik nem 200 forintos kategória, hanem szerintem olyan 10-20 forint a gyárnak. Szóval szerintem a fém házas simán jó bele, de ne a műanyag tengelyű ,meg ne is a full műanyag piher utánzat...Alpha már korrekt bele tényleg. Az előtét ellenállás melegedést nézted már?
(#) mezei dávid válasza bourbonstreet hozzászólására (») Jún 3, 2012 /
 
Szia!
Légyszives válaszolj nekem arra ,hogy a rajzon olyan poti van ahol a házra van forrasztva a testelés,de olyan potim nincs csak egy 500kohm,de azon három kivezetés van
.és egyik sincs a házzal összekötve.
üdv :dava
(#) skero válasza mezei dávid hozzászólására (») Jún 4, 2012 /
 
Hát kösd össze a házzal azt a lábat amin a test lesz.
Következő: »»   35 / 55
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem