Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Gyújtótrafó próba házilag
 
Témaindító: Scott1981, idő: Aug 27, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   3 / 3
(#) korni.papp válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Máj 7, 2013 /
 
És még annyit, hogy mekkora áramfelvétele lehet? Vagyis, hogy egy gyertyára rákötve mekkora áram szükséges hozzá?(nem fesz. re gondolok.)
A hozzászólás módosítva: Máj 7, 2013
(#) korni.papp válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Máj 7, 2013 /
 
A 2A-s labortápommal elértem szép 1cm-es szikrákat.
(#) golyo1121 hozzászólása Szept 12, 2013 /
 
Sziasztok abban kéne segítség hogy egy simson gyújtótrafóját hogy tudnám kimérni hogy jó e? 3 kivezetése van egy a test, másik amin kapja a feszültséget, harmadik amin leadja a nagyfeszt. Olvastam itt hogy kell egy próba lámpa meg egy áramforrás, de melyiket hova kell kötni? Meg áram forrásnak egy adapter jó lesz?
(#) prockó hozzászólása Szept 27, 2013 /
 
Hali!
Engem az érdekelne, hogy hogyan működik ez a gyújtótrafó?
Tehát hogy ha a két csúszósarus csatlakozóra kötöm a 15-ös, és 1-es pontokat, akkor mindkét gyertya ad-e szikrát, vagy a vasmag a 15-ös pont, és a két csúszósaru a két henger 1-es pontja?
Egy régi motorba szeretnék elektronikus gyújtást tenni, és olyan gyújtótrafót keresek, ami egyszerre 2 hengernek ad szikrát.

4 hengeres 600-as Zzr Kawasakiban volt eredetileg.

H-E.jpg
    
(#) hibbantpasi válasza prockó hozzászólására (») Szept 27, 2013 /
 
Szia!
A két csúszósaru az "1" és a "15" (valószinűleg rá is van irva).Egyszerre ad szikrát.
üdv:hp
(#) szikorapéter hozzászólása Máj 1, 2014 /
 
Szép estét mindenkinek. Volna egy olyan problémám hogy van egy Riga-16 om itthon,de valamiért nincs szikra. Mindenki azt mondja hogyha a régi "bumszli" szovjet gyujtótrafó van rajta az lessz a baja. Levettem a gyujtótrafóját ami ugye az öreg szovjet és mértem. Primer oldalon 5ohm ellenállás,szekunder oldalon 6,45Kohm ellenállás. Ezek normális értékek? A motor generátora elvileg 6V-os a trafót nemtudom mekkora. Köszönöm előreis a segítséget és a válaszokat.
(#) szikorapéter válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Máj 2, 2014 /
 
Elméletileg ez egy 8V-os transzformátor,próbáltam én a tápegységgel többet is adni neki,annyit értem el hogy 12V 1,6A mellet vágott 1mm-es szikrákat. Gondolom ez nagyon kicsi,főleg hogy a gyári feszültségnél többet is kapott.
(#) szikorapéter válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Máj 2, 2014 /
 
Megvan rajta a kondenzátor és jó is.
(#) aramis hozzászólása Jún 3, 2014 /
 
Sziasztok! Látom itt nagyon megy az okosság, szeretném kérdezni egy fűnyíró motor ˇtecumseh gyújtó trafóját hogyan tudnám ellenőrizni? ,gyertya kivétel és próba a testhez megrántom a berántót van szikra
de ha visszarakom úgy tűnik a hengerben már meg sem nyikkan.lehetséges ez ?Mérővel mérve nincs szakadás. három új gyertyát próbáltam.
üdv:aramis
A hozzászólás módosítva: Jún 3, 2014
(#) user1914 válasza aramis hozzászólására (») Jún 3, 2014 /
 
Hi!
Első körben vizsgáld meg nem-e elnyíródott a lenkerék éked, és máshol adja aszikrát mint kellene.
Üdv.
(#) VIM válasza aramis hozzászólására (») Jún 3, 2014 /
 
Szia! Okosság az ITT van de ahhoz, hogy értelmezni is tudd mi a probléma, éppen a kivett gyertyára van írva (száraz, benzinlucskos). Ez után lehet kutakodni a karburátor és a gyújtás "helye" körül.
(#) aramis válasza VIM hozzászólására (») Jún 3, 2014 /
 
Benzin van lendkerék ék a helyén,és időben van szikra rejtély,hogyan lehetne mégis kimérni a trafót mert lehet benn már nem adja le még megjegyzem rántáskor a gyertya szikra vékonyka kék szerintem nem az igazi
A hozzászólás módosítva: Jún 3, 2014
(#) doni8 hozzászólása Okt 2, 2014 /
 
Üdv!
Szeretném ellenőrizni a motorom gyújtótrafóját. 12V-ra meg se mukkan, az kevés neki. Jeladó nélküli CDI-s gyújtásom van. A trafó primer és szekunder tekercs ellenállása 0,5ohm és 4,2kohm, ami korrektnek tűnik. Élesbe nem tudom kipróbáli, mert lehet, hogy más baja is van a motornak. Hogyan lehetne tesztelni?
Nemrég ellenőriztem úgy, hogy a CDI elektronikát egy izzon keresztül kötöttem rá hálózati feszre, úgy a trafó adott szikrát, de elég gyenge volt.
(#) furkesz00 hozzászólása Ápr 7, 2016 /
 
Sziasztok!

Tudnátok abban segíteni, hogy mivel helyettesíthetném az autó gyújtótrafót egy villanypásztorban?

Ezt építettem meg, de gyújtótrafó helyett mást szeretnék használni. Valami igazi transzformátort, ami jobb, mint a gyújtótrafó. Ha növelni szeretném a teljesítményét akkor mindig a trafón belül sül ki a szikra, úgyhogy ez nekem nem jó.

MIben lehet erre alkalmas trafó, illetve hol lehetne venni erre alkalmas trafót?
http://www.bsselektronika.hu/index.php?w=j0DDt1fdAX

Itt is van hasonló, és azt írja az eladó, direkt vilanyásztorhoz gyártott trafót használ.
Én eddig sehol nem találtam. Hol lehet ilyet venni?
http://epitkezes-kert.vatera.hu/kert_mezogazdasag/allatriaszto_csapda/villanypasztor/villanypasztor_alap_2226833126.htmll
(#) dokidoki válasza furkesz00 hozzászólására (») Ápr 7, 2016 /
 
Szerintem ezt a jelenséget csak terhelés nélkül produkálhatja. Ha rajta van a kerítés, vagy a szükséges biztonsági szikraköz akkor csak a rossz trafó üthet át belül. És persze üresjáratban mindezek nélkül még kipróbálni sem lenne szabad. (hasonló a csöves erősítők kimenőtranszformátora is nehezen viseli a hangszóró leszakadását, és ha nincs biztonsági előterhelése akkor az is átüt. pedig meg sem közelíti az ez esetben használt nagyfesztrafók jellemzőit, sorkimenő is csak egy rövid ideig bírja ki a jó szigetelése miatt ezt.)
(#) furkesz00 válasza dokidoki hozzászólására (») Ápr 8, 2016 /
 
Van rajta szikraköz, és a kapcsolás jó, mert másik gyújtótrafóval, kisebb területen jól működik.
De nem csak ez a gond. Valóban, ez a trafó nem a legjobb, ami áthúz belül.
De nagyobb terület lefedésére akkor sem az igazi.
Van egy gyári villanypásztor, ami jól működik akkor is, ha 1-2 gaz hozzáér a zsinórhoz. Ezzel a gyújtótrafóval meg ilyenkor elmegy a szikra, mert a növény (szegény) elvezeti a feszültséget.
Szóval az a lényeg, hogy szeretnék olyan trafót használni, ami nem autótrafó, hanem valami jobb. És erre keresnék megoldást.
Csak tesznek a gyári villanypásztorba is valami frankó trafót. De honnan szedik?
(#) mex válasza furkesz00 hozzászólására (») Ápr 9, 2016 /
 
A gyári pásztorokban nem gk gyújtótrafót alkalmaznak, hanem direkt erre a célra gyártott transzformátorok találhatók.
Például a képen látható kék színű gyantával kiöntött darab
A hozzászólás módosítva: Ápr 9, 2016
(#) furkesz00 válasza mex hozzászólására (») Ápr 10, 2016 /
 
Hát igen. Az a kérdés, hogy honnan lehet ilyet beszerezni.
Vagy hogy milyenek a paraméterei. Mert ha legalább ezt tudnám pontosan, akkor kereshetnék valakit, aki készítene.
A hozzászólás módosítva: Ápr 10, 2016
(#) erbe válasza mex hozzászólására (») Ápr 10, 2016 /
 
Vannak kisipari sorozatban készített villanypásztorok, amiben gk. gyújtótrafó van. Fénymásolók nagyfeszültségű trafói is használhatók erre a célra. Kérdés, melyik olcsóbb és elérhetőbb?
Autóbontó minden nagyobb településen akad. Fénymásoló elektronikus hulladék, amit megbontva nem vesznek át. Kérdés, akkor hova tegyem a maradékát?
Láttam olyan villanypásztort, amibe fejre állítva szerelték be a régi típusú gk. gyújtótrafót. Címke gyártóval, típusszámmal. A trafóból kifolyott az olaj, mindent összekent, végül áthúzott.
A hozzászólás módosítva: Ápr 10, 2016
(#) furkesz00 válasza erbe hozzászólására (») Ápr 11, 2016 /
 
Igen, az enyém is lada gyújtótrafós. Persze lehet megoldaná a helyzetet egy új, bolti lada trafó, nem tudom. Azért én nem fejjel lefelé tettem bele

Erről a fénymásoló nagyfesz trafóról még nem hallottam... utánanézek.
Köszi!
(#) bokor28 hozzászólása Szept 3, 2017 /
 
Sziasztok.

A kérdésem végül is a címadó kérdés:
Van-e olyan mérési beállítás, amivel lehet tesztelni egy gyújtótekercset?

Pannóniánál sok a hibás, ami sokszor 20-40km motorozás után adja meg magát. Természetesen maszatoló tüneteket produkálva. Kényelmetlen úgy tesztelni, hogy elindulok és vagy otthagy valamelyik falu végén, vagy nem.
(#) toby74 hozzászólása Márc 3, 2018 /
 
Sziasztok!
Adott egy Fiat Punto ami egyik napról a másikra nem indult. A műszerfalon megjelent slusszkulcs és "CODE" felirat, valamint világítva marad a befecskendezés jelző is.
Segítséget előre is köszönöm
A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2018
Moderátor által szerkesztve
(#) ferfa9696 hozzászólása Jan 1, 2023 /
 
Kedves Tagok! Boldog új Évet!
Husqvarna 560 XP levettem a gyújtótekercset és az ellenállást megmértem műszerrel. Szekunder oldalon 1,34 kOhm-os. Érdemes-e cserélni?
Következő: »»   3 / 3
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem