Fórum témák
» Több friss téma |
És még annyit, hogy mekkora áramfelvétele lehet? Vagyis, hogy egy gyertyára rákötve mekkora áram szükséges hozzá?(nem fesz. re gondolok.)
A hozzászólás módosítva: Máj 7, 2013
A 2A-s labortápommal elértem szép 1cm-es szikrákat.
Sziasztok abban kéne segítség hogy egy simson gyújtótrafóját hogy tudnám kimérni hogy jó e? 3 kivezetése van egy a test, másik amin kapja a feszültséget, harmadik amin leadja a nagyfeszt. Olvastam itt hogy kell egy próba lámpa meg egy áramforrás, de melyiket hova kell kötni? Meg áram forrásnak egy adapter jó lesz?
Hali!
Engem az érdekelne, hogy hogyan működik ez a gyújtótrafó? Tehát hogy ha a két csúszósarus csatlakozóra kötöm a 15-ös, és 1-es pontokat, akkor mindkét gyertya ad-e szikrát, vagy a vasmag a 15-ös pont, és a két csúszósaru a két henger 1-es pontja? Egy régi motorba szeretnék elektronikus gyújtást tenni, és olyan gyújtótrafót keresek, ami egyszerre 2 hengernek ad szikrát. 4 hengeres 600-as Zzr Kawasakiban volt eredetileg.
Szia!
A két csúszósaru az "1" és a "15" (valószinűleg rá is van irva).Egyszerre ad szikrát. üdv:hp
Szép estét mindenkinek. Volna egy olyan problémám hogy van egy Riga-16 om itthon,de valamiért nincs szikra. Mindenki azt mondja hogyha a régi "bumszli" szovjet gyujtótrafó van rajta az lessz a baja. Levettem a gyujtótrafóját ami ugye az öreg szovjet és mértem. Primer oldalon 5ohm ellenállás,szekunder oldalon 6,45Kohm ellenállás. Ezek normális értékek? A motor generátora elvileg 6V-os a trafót nemtudom mekkora. Köszönöm előreis a segítséget és a válaszokat.
Elméletileg ez egy 8V-os transzformátor,próbáltam én a tápegységgel többet is adni neki,annyit értem el hogy 12V 1,6A mellet vágott 1mm-es szikrákat. Gondolom ez nagyon kicsi,főleg hogy a gyári feszültségnél többet is kapott.
Megvan rajta a kondenzátor és jó is.
Sziasztok! Látom itt nagyon megy az okosság, szeretném kérdezni egy fűnyíró motor ˇtecumseh gyújtó trafóját hogyan tudnám ellenőrizni? ,gyertya kivétel és próba a testhez megrántom a berántót van szikra
de ha visszarakom úgy tűnik a hengerben már meg sem nyikkan.lehetséges ez ?Mérővel mérve nincs szakadás. három új gyertyát próbáltam. üdv:aramis A hozzászólás módosítva: Jún 3, 2014
Hi!
Első körben vizsgáld meg nem-e elnyíródott a lenkerék éked, és máshol adja aszikrát mint kellene. Üdv.
Szia! Okosság az ITT van de ahhoz, hogy értelmezni is tudd mi a probléma, éppen a kivett gyertyára van írva (száraz, benzinlucskos). Ez után lehet kutakodni a karburátor és a gyújtás "helye" körül.
Benzin van lendkerék ék a helyén,és időben van szikra rejtély,hogyan lehetne mégis kimérni a trafót mert lehet benn már nem adja le még megjegyzem rántáskor a gyertya szikra vékonyka kék szerintem nem az igazi
A hozzászólás módosítva: Jún 3, 2014
Üdv!
Szeretném ellenőrizni a motorom gyújtótrafóját. 12V-ra meg se mukkan, az kevés neki. Jeladó nélküli CDI-s gyújtásom van. A trafó primer és szekunder tekercs ellenállása 0,5ohm és 4,2kohm, ami korrektnek tűnik. Élesbe nem tudom kipróbáli, mert lehet, hogy más baja is van a motornak. Hogyan lehetne tesztelni? Nemrég ellenőriztem úgy, hogy a CDI elektronikát egy izzon keresztül kötöttem rá hálózati feszre, úgy a trafó adott szikrát, de elég gyenge volt.
Sziasztok!
Tudnátok abban segíteni, hogy mivel helyettesíthetném az autó gyújtótrafót egy villanypásztorban? Ezt építettem meg, de gyújtótrafó helyett mást szeretnék használni. Valami igazi transzformátort, ami jobb, mint a gyújtótrafó. Ha növelni szeretném a teljesítményét akkor mindig a trafón belül sül ki a szikra, úgyhogy ez nekem nem jó. MIben lehet erre alkalmas trafó, illetve hol lehetne venni erre alkalmas trafót? http://www.bsselektronika.hu/index.php?w=j0DDt1fdAX Itt is van hasonló, és azt írja az eladó, direkt vilanyásztorhoz gyártott trafót használ. Én eddig sehol nem találtam. Hol lehet ilyet venni? http://epitkezes-kert.vatera.hu/kert_mezogazdasag/allatriaszto_csapda/villanypasztor/villanypasztor_alap_2226833126.htmll
Szerintem ezt a jelenséget csak terhelés nélkül produkálhatja. Ha rajta van a kerítés, vagy a szükséges biztonsági szikraköz akkor csak a rossz trafó üthet át belül. És persze üresjáratban mindezek nélkül még kipróbálni sem lenne szabad. (hasonló a csöves erősítők kimenőtranszformátora is nehezen viseli a hangszóró leszakadását, és ha nincs biztonsági előterhelése akkor az is átüt. pedig meg sem közelíti az ez esetben használt nagyfesztrafók jellemzőit, sorkimenő is csak egy rövid ideig bírja ki a jó szigetelése miatt ezt.)
Van rajta szikraköz, és a kapcsolás jó, mert másik gyújtótrafóval, kisebb területen jól működik.
De nem csak ez a gond. Valóban, ez a trafó nem a legjobb, ami áthúz belül. De nagyobb terület lefedésére akkor sem az igazi. Van egy gyári villanypásztor, ami jól működik akkor is, ha 1-2 gaz hozzáér a zsinórhoz. Ezzel a gyújtótrafóval meg ilyenkor elmegy a szikra, mert a növény (szegény) elvezeti a feszültséget. Szóval az a lényeg, hogy szeretnék olyan trafót használni, ami nem autótrafó, hanem valami jobb. És erre keresnék megoldást. Csak tesznek a gyári villanypásztorba is valami frankó trafót. De honnan szedik?
A gyári pásztorokban nem gk gyújtótrafót alkalmaznak, hanem direkt erre a célra gyártott transzformátorok találhatók.
Például a képen látható kék színű gyantával kiöntött darab A hozzászólás módosítva: Ápr 9, 2016
Hát igen. Az a kérdés, hogy honnan lehet ilyet beszerezni.
Vagy hogy milyenek a paraméterei. Mert ha legalább ezt tudnám pontosan, akkor kereshetnék valakit, aki készítene. A hozzászólás módosítva: Ápr 10, 2016
Vannak kisipari sorozatban készített villanypásztorok, amiben gk. gyújtótrafó van. Fénymásolók nagyfeszültségű trafói is használhatók erre a célra. Kérdés, melyik olcsóbb és elérhetőbb?
Autóbontó minden nagyobb településen akad. Fénymásoló elektronikus hulladék, amit megbontva nem vesznek át. Kérdés, akkor hova tegyem a maradékát? Láttam olyan villanypásztort, amibe fejre állítva szerelték be a régi típusú gk. gyújtótrafót. Címke gyártóval, típusszámmal. A trafóból kifolyott az olaj, mindent összekent, végül áthúzott. A hozzászólás módosítva: Ápr 10, 2016
Igen, az enyém is lada gyújtótrafós. Persze lehet megoldaná a helyzetet egy új, bolti lada trafó, nem tudom. Azért én nem fejjel lefelé tettem bele
Erről a fénymásoló nagyfesz trafóról még nem hallottam... utánanézek. Köszi!
Sziasztok.
A kérdésem végül is a címadó kérdés: Van-e olyan mérési beállítás, amivel lehet tesztelni egy gyújtótekercset? Pannóniánál sok a hibás, ami sokszor 20-40km motorozás után adja meg magát. Természetesen maszatoló tüneteket produkálva. Kényelmetlen úgy tesztelni, hogy elindulok és vagy otthagy valamelyik falu végén, vagy nem.
Sziasztok!
Adott egy Fiat Punto ami egyik napról a másikra nem indult. A műszerfalon megjelent slusszkulcs és "CODE" felirat, valamint világítva marad a befecskendezés jelző is. Segítséget előre is köszönöm A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2018
Moderátor által szerkesztve
Kedves Tagok! Boldog új Évet!
Husqvarna 560 XP levettem a gyújtótekercset és az ellenállást megmértem műszerrel. Szekunder oldalon 1,34 kOhm-os. Érdemes-e cserélni? |
Bejelentkezés
Hirdetés |