Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Hegesztőgép javítása
Témaindító: Szentgyörgyi Lajos, idő: Nov 25, 2008
Tisztelt,Mpisti!
Nem tudom mikor tudok tirisztort venni. Viszont van hat diódám a háromfázisú hídhoz. Az lenne a kérdésem,hogy mennyi mikrofarád kell simítani ahhoz,hogy CO2-nek megfeleljen a "hullámosság"?Illetve ebben az esetben inkább pufferolni kell a kondi? Kipróbálnám így Traconic 253 gépet,hogy egyáltalán be tudom-e üzemelni,megéri-e költenem rá? Köszönöm a segítséget! Traconic
A Traconic 253 egy jó gép, éppen most van nálam egy ilyen masina karbantartáson és átalakításon. Abba nem kell kondi. 3 fázisnál felesleges, hisz nincs a hegesztőáramnak nullátmenete. A szabályozási átfogása is korrekt a fokozatkapcsolós megoldással. Nem tudom, miért akarod átalakítani, ha megvannak a primer fokozatok a trafón. Nics értelme, mert a végeredmény nem lesz olyan jó, mint az eredeti fokozatkapcsolós verziónál.
Tisztelt,Mpisti!
Nekem nem fokozatkapcsolós a 253-as,hanem tirisztoros. Viszont ma találtam semikron skt tirisztort.Itt az a baj,hogy ez SKT160/02C AZ EREDETI MEG SKT130/04C, Ez 30A-ral többet tud,de ismét az a kérdésem,így már jó lesz-e a két 130 meg ez a egy 160 tirisztor együtt. Így lesz-e szabályozási gond? Ez a tirisztor a 160-as úgy 7ezer/db. -160-as.- A három már kicsit húzós lenne. Köszönöm a segítséget!Traconic
Akkor az nem 253, hanem 253T. A 130 és a 160 szerintem azonos nagyságú vezérlőjellel működik. Ez katalógusadat, leellenőrizhető. Szerintem jó lesz a 160-as neked. A probléma inkább a 200V-os zárófeszültség lehet, de -mivel Co gépről van szó- a csúcsfeszültség kétszerese is kevesebb mint 200V, remélhetőleg nem lesz probléma.
A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2013
Tisztelt,Mpisti!
Ez már biztató,mert nem kell hármat vennem a tirisztorból. Ennek a gépnek az elején ahol a csatlakozók poti stb.van oda van írva nagy piros betűkkel TRACONIC253. Innen vettem amúgy meg a T kellene ha tirisztoros márpedig az. Sajnos nincs sok időm és ezt a gépet újra kell vezetékelni is.A vezérlőpanel is egy éve lett kész. Most ha lesz már híd is, hozzáfogok mert az MSG adapter is az SCH250 gépnél akadozik.Valamelyik mindenkép javításra szorúl. Én is jobban örűlnék a fokozatkapcsolós formához,de remélem beválik a tirisztor. Itt az a baj,hogy ha nincs teljesen kivezérelve a tirisztor sok a meddő áram az óra meg számlálja a KW-okat. Ismét köszönöm a segítséget.Ha kell van gyári rajzom a géphez. Üdvözlettel:Traconik!
A főkapcsoló elé tegyél egy 4,5kVAr -os 3 fázisú fázisjavító kondit. Így üresjárásban túlkompenzálja az induktív meddőáramot, a fogyasztásmérőd pedig a kapacitiv meddőt nem méri. Nyilván a kondi is vesz fel áramot, de az ellenkező előjelű mint a trafó induktív árama.
Köszönöm Mpisti,remélem hamarosan szükség lesz a fázisjavításra.
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni hegesztőtrafó vásárlással kapcsolatban. Egy 150 amperes sima váltóáramú gépet használok, zömében saját mezőgazdasági gépeim javítására, viszont ezzel max 2,5 pálcával tudok szépen dolgozni és olyan 5-6mm anyagig. Ezért szeretnék egy 250 amperes gépet, amivel már 4 mm es pálcával komlyabb anyagokat meg tudok heggeszteni. Amit kinéztem hegesztő, egy használt darab németből behozott, kapcsolóval lehet állítani 220 és 380 között. viszont a tulaj nem tudja csak 220 ról kipróbálni mert nincs ipari árama. Lehetséges az hogy 220 voltról működik de 380 ról nem? Tehát külön tekercs van 380 ra és az leégett? Remélem nem így van de próbálok biztosra menni hogy lehetséges e. Hogy tudom ellenőrizni hogy a tekercsek szigetelései éppek? Segítségeteket előre is köszönöm!
Ha a trafó bármelyik tekercse le van égve, akkor a másik feszültségről sem lehet használni.
Tehát ha pl. 400V-ról megy, akkor 230V -ról is fog, csak lényegesen nagyobb automata kell neki mint a 400V-os üzemmódban. A szigetelést csak úgy tudod ellenőrizni, ha kidobozolod és megnézed a tekercsek állapotát. Ha ez valódi német gép, akkor nem lesz vele gondod. A hozzászólás módosítva: Ápr 1, 2013
Tisztelt,Fórumozók!
Milyen kondenzátor az,melyen egy vízszintes vonal alatt szaggatott vonalak vannak. Phillips 1000 mikrofarád Q UR 385V I EFF (20KHZ) 13.3A Az elektódáin + - Mint az elektrolit kondinak. Ez egy hálózat kapcsolószekrényében volt,valószínű fázisjavításra. A kérdés csak a polaritás,bár állítólag ellenkező polaritással összetéve két kondi rákapcsolható a váltóáramú hálózatra. Köszönöm a segítséget.Traconic A hozzászólás módosítva: Ápr 1, 2013
A fázisjavító kondik 3 fázisúak,belül delta kapcsolásba kötött kondielemekkel. Egyfázisú fázisjavításra állandó üzemű 400, vagy 450V-os 50Hz-es kondi szoktak használni, de semmi esetre sem 1000µF-osat. Az a kondí,amit említesz inkább egy 220V -os egyenirányító szűrőkondija lehetett, ami eredetileg az ominózus szekrényben kapott helyet.
Tisztelt,Mpisti!
-Az előzőekben már említett kondenzátor párhuzamosan pl40db (40EZER mikrofarad) alkalmas lehet-e Co2 hegesztőtrafó pufferolására? Más. -Porbeles hegesztőnek milyen jellegű áramforrása van? Elektródás vagy Co2,azaz eső vagy vízszintes jelleggörbe a kapocsfeszültsége gyárilag?Az alapgép alkalmas lehet-e valamelyik formában nem porbeles huzallal való hegesztésre?Még azt se tudom egyen,vagy válto,de feltételezem,hogy a kimenő feszültség 31volt (+)(-) Köszönöm a válszt. Traconic
Üdv mindenkinek!
Trakis Hetronik 160-as géphez szeretnék rajzot kérni, ha valakinek lenne a fiókjában. Nem kaptam még szét, egyik ismerősömé és arra panaszkodik, hogy nem lehet normálisan leszabályozni, nagyon éget. Elméletben a minimum árama 40A, 100A-es egyenárammérő a hegesztő minimum állásában végkitérésbe megy. Előtte nem használta még, hibásan vette, szakszervízben újratekerték, nekik is elmondta próba után a gondját, ők azzal vigasztalták, hogy ipari használatra készült, ennyit tud a gép.
A 40000 µF elég lehet, de az egyenirányító közvetlen közelébe kell tenni,megfelelő keresztmetszetű vezetékkel kell bekötni.A porbeles huzalt lapos karakterisztikájú géppel kell hegeszteni, a negatív pólusról. a porbeles huzalt elvileg váltóáramról is el lehet hegeszteni, ezért lehet kapni egy ideje az erre a célra készült "gazdaságos" szemeteket. De a varrat kinézete és minősége meg sem közelíti az egyenárammal készült varrat formáját. Ha a gép egyenirányítós, változtatható a teljesítménye, van benne gázszelep, akkor alkalmas lehet tömör fogyóhuzal hegesztésére is, de 0,6mm-nél vastagabbat kicsi géphez ne akarj használni.
Köszönöm Mpisti!
Szerencsére valaki megvette a készüléket,így nem gond,a vásárlás! 0.6 huzal talán karosszériázáshoz jó lenne,de 0.8 1-es huzal ami a jellemző. Nembeszélve a 0.6 oshuzal vezetéséről tólóegységéről. Sajnos ezek arról szólnak,hogy kevés a pénzem arra,hogy megfelelő géppel dolgozhatsak. Sok ócskaságot megvettem,de rá kell jönnöm,hogy az árukból már telt volna jobb gépre is. Ez az az eset amikor szegény ember vízzel főzne ha tudna. Kidobni meg mégis kár lenne a sok "kincset". Köszönöm,hogy segítesz a meglévő anyagok hasznosításában a mai igények figyelembevételével. Hálás köszönet!Traconic
A 0,8-1mm- es huzalhoz kell normális gép. Ez azt jelenti, hogy pl. Traconic 160 vagy Weldi 160 hogy a hazai márkákat említsem. A kínai gépekben annyira kicsi a trafó, hogy ezzel a huzalkeresztmetszettel csak a 190A-es kínai gép tud maradéktalanul megbirkózni. A kisebbek 0,6 mm-es huzalhoz védőgázzal, és porbeles huzalhoz valók.
Egy fotót(vagy többet) azért feltehetnél a gépről. Ha lehet a belsejéről is.
Szia MPisti! Találtam ithon egy nagyobb 12v os motort ami egy autos elektromos antennába volt,az lenne a kérdésem hogy ha berakom a gépbe a kicsi"hajszárito" motor hejére akkor az nem okozhat gondot mármint a w-különbség miat? Azért akarom berakni mert elég jo az a kis motor de mintha erölködne és emiat elég bizonytalan az iv ki ki hagyogat mármint hallani a hangján hogy nem egyenletes. És ez a motor szerintem joval erösebb. Elöre is kösz!
Az a motor nem folyamatos ,hanem szakasz üzemű. Tehát ha azzal a huzaltolód igen rövid életű lenne.
Szia! Ezzel arra célzol hogy mivel ez a motor csak rövid ideig müködik eredeti szerepe szerint a folyamatos használatot nem birná? Egy 18 v-os motort szerinted még elvinne vagy a fesz különbség miat már csak szenvedne? Illetve gondolom a potinak se tenne jot ha makszon menne!?
Ez a motor eredetileg 1-2 s-ig működött, a gyártó ehhez méretezte. Tehát ha szakaszüzemre gyártott motort akarsz folyamatos üzemre bírni, ezt csak jelentősen csökkentett feszültséggel teheted. Ugye ebből egyenesen következik,hogy a tengelyteljesítmény is arányosan kisebb lesz. A szakaszüzem azt jelenti, hogy rövid ideig egy adott eszköz a névleges teljesítményének a többszörösére van igénybe véve. Ezt az időt gyártók %-ban adják meg. Az egység általában 10 perc, de kis tömegű eszközök esetében előfordul az 1 perces egység is. Ez azt jelenti, hogy a megadott egységnek x%-ában lehet használni az eszközt, az egységből fennmaradó többi idő az eszköz visszahűlésére szolgál. A potinak mindegy hogy milyen állásban van, a legtöbb esetben a poti csak az alapjelet állítja be. A teljesítményátvitelt az elektronika végzi.
Akkor majd megnézem a 18 v-ossal az egy csavarbehajtojé. Csak mivel az 18 as nemtudom ilyen feszültségnél mit fog eredményezni meg remélem az elektronikát se terheli tul vagy valami. Köszönöm a válaszod nagyon kifejtett volt és érthetö!
Üdv!
Traconic 203 tipusú co2 hegesztőgéphez keresnék kapcsolási rajzot a dróttoló motor vezérlő javításához A mellékelt képen látható barna és fehér vezeték a motor kimenet és a motorral párhuzamosan található by134-es dióda zárlatos lett. A panel 27V Ac és 9V Ac be táppal rendelkezik, bár a 9V helyett csak 6V jön ki a trafóból. A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2013
T. Urak!
Valaki találkozott már az Einhell SG 131 típusú barkácsgép tolómotor vezérlésével? Mekkora lehetett az eredeti potmétere? 1k és 100k közöttivel nem működik. Minden alkatrész jó benne, mégsem működik. Illetve teljes fordulaton megy. Valaki már próbálkozott a javítással, gyanús, hogy valami nincs gyári értéken benne.
Nekem ezen a képen az egyik kondenzátor púposnak tűnik. Tényleg jó minden alkatrész?
A valóságban nem púpos, eléggé rossz minőségű a kép. Kiforrasztva az alkatrészeket, jónak mértem őket. Az is furcsa a gépben, hogy a tolómotor sorba van kötve a gázszeleppel. ??????? Ez az egész a gagyi netovábbja. Egy karosszériás inasfiút csaptak be vele. Szeretném működésre bírni az eredeti állapotában. Ha az enyém lenne, alapos ráncfelvarráson menne keresztül.
Szevasztok,
kapcsolási rajzom nincs,de érdemes volna benézned a " MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag" című topicba...
Ha már van benne gázszelep,nem is gagyi az a gép...
Mégegyszer ellenőrözném a soros áteresztőtranzisztort nem zárlatos e? Érdemes volna benézned a " MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag" című topicba...
Látni, hogy a gázszelepet utólag mókolták bele. Nem tranzisztorral szabályoz, ebben tirisztor van. Lehet, hogy eredetileg tranzisztoros volt? Rossz alkatrészt raktak bele? Azt tudom, hogy előttem már valaki bróbálkozott a javítással, -sikertelenül. A panelt nézegetve gyanús, hogy nincs benne trigger elem. Most már kíváncsi lettem, visszarajzolom.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |