Fórum témák
» Több friss téma |
Értem. Tehát vagy termosztát vagy hőfokszabályzó....Vajon melyik valószínűbb? Gondolom a termosztátot úgy tudom letesztelni, hogyha nem megy, magátóll megáll a kompresszor, akkor ha kinyitom az ajtót be kell hogy induljon...???
A termosztát és a hőfokszabályzó ugyanazt jeleni. Nem kell tesztelni semmit sem, mert egyértelmű, hogy rosszul működik.
Folyamatosan hűt a gép, mert a hőmérséklet-szabályzó (idegen szóval termosztát) nem kapcsolja ki, és a kompresszor szívóága láthatóan lederesedik a légnedvesség kicsapódás hatására.
Mint a rajz is mutatja, itt nem tradicionális mechano-elektromos kapcsoló került beépítésre, hanem egy hőmérséklet érzékelő szenzor által vezérelt elektronika, aminek számtalan hibája lehetséges. Az elektronikát, a szerelő sem fogja javítani, csak cseréli a panelt. Ha mázlitok van a szenzor csak a hibás, amit ha kicserél olcsóbban megúszhatjátok. Hogyan működik a hűtő. A hozzászólás módosítva: Okt 12, 2015
ílehet hőérzékelő szenzor és kapcsoló szenzor is samsungoknál, melyik?
Nem értem a kérdést. A szenzor nem kapcsolóelem. A szenzor az ellenállásértékét, vagy egyéb paraméterét változtatja meg a hőmérséklet-változással arányosan. Ezt érzékeli, értékeli ki az elektronika egy valamilyen komparátor segítségével, és vezérel egy kapcsolóelemet, ami lehet félvezetős, vagy relés. Ez kapcsolja a kompresszort ki-be.
Már az is gond, hogy nem tudod megmondani, hogy ez, vagy az elektronika a hibás. Ahhoz ki kellene venned, és multiméterrel rámérned, de tudni kellene a jó értéket amihez viszonyítanod kellene. Alapból kell némi szakismeret hozzá. Nagyobb bajt is okozhatsz, ha hozzányúlsz. Nem beszélve arról, hogyha a szerelő felfedezi a belepiszkálást, simán rászámol még néhány ezrest. A hozzászólás módosítva: Okt 13, 2015
A bal oldalinak kapcsoló szenzor a neve. Ugyanis kapcsol, míg a másik ami majdnem ugyanaz, az csak érzékel. A vezérlőpanel valószínű jó, hiszen off line esetén kikapcsol. viszint a szabályzó részében nem vagyok biztos. Ha van érték, ki tudom mérni, természetesen minden alkatrészhez van egy dokumentáció ami megmutatja a helyes értéket, és ez nem művészet. Interneten is meg lehet alkatrészenként találni.A helyes értéket az alapján tudom meg, ha kiveszem a helyéről, beütöm az alkatrész nevét, és rákeresek.És tudomásom szerint sokszor előfordul, hogy más gépekben is nagyon hasonló van, tudtommal +6 fok -1 min és max -8 fokosak ezek az érzékelők. Van egy barátomnak egy méhtelepe ahol rengeteg kidobott hűtő van, sokban jó lehet az érzékelő is, csak nem tudom hol van ebben jelenleg, de szerintem ahol a szabályzó van, onnan kéne megbontanom hogy lássam, ha más nincs, lefotózni közelről , és felírni a számát. Biztosan van rá mód hogy hogy kell működnie pl ha ki van a szenzor véve, és össze van nélküle zárva vagy ilyesmi. Ezt nem tudom, de az olajradiátorunkban is tönkremet a hőszabályzó, kiszedtem. Addig még nem találtam össze volt zárva, működött. Persze finoman használtuk. Majd nehezen találtam egy 130 fokosat 110 helyett, nem volt más. Benne van és tökéletesen üzemel. Odafigyelünk, nem használjuk fullon. Ma reggelre -4 fokra hült a hűtő belseje és már nem megy a kompresszor. Hátrább húztam kb fél méterre a faltól és kondenzvíz sincs.
Bocs még annyi, hogy ha a colder utáni gyorfagyasztás funkcióra tekerem akkor ég a temp alarm lámpa és nem történik semmi.
Sziasztok, megkerestem a megye egyik legjobb szakemberét, azt mondta Lg-t Samsungot nem vállal. De tanácsot ad, mégpedig engedjem le, két napig nem kéne bekapcsolni, minden fagyás tűnjön el, mert valahol el van fagyva ami eldugítja a rendszert, ezért nem működik jól a szabályzó és ezért keletkezik hátul a víz is. Mindenesetre megpróbálom és ha beválik akkor megírom hogy ez volt a hiba.
Köszi szépen, ennek nem belül hanem a felső ajtó tetején van ez a része, és csak akkor férsz hozzá, ha kinyitod az ajtót. a környéken senki nem javít samsungot, a márkaszervíz pedig rohadt drága. Ennyit erről 3 éves hűtő és ki lehet dobni. Vettünk egy másikat tegnap egy electrolux 2 métereset, gyönyörű, nagyon felszerelt, viszont csak alul hűt a fagyasztóban, mégpedig legalul -20 fok, középső polc 7-8 fok, a felső pedig max 0 fok. A sima hűtő rész pedig nem hűt semmit és hiába fertőtlenítettem, nekem valamennyire büdös. Most abban akkor nincs elég gáz....? Elegem van ezekből a selejtekből...
szia egy szakember javaslatára leengedtem ujra bekapcsoltam most plus 5 fokon megy folyamatosan az egész persze az alja -20
Könnyebb az alkatrészbeszerzés, ha hazai gyártmányt vásárolnak, csak a csilivili design miatt általában a koreai cégeket részesítik előnyben a vásárlók.
Ha digitális kijelző, elektronikus vezérlés, no frost, stb. lókutyagumis hűtőt vásárolsz, azt szem előtt kellene tartani, hogy a javítása macerás, és drága. Evvel akkor szembesül az ember sajnos, mikor baj van. Ha az új hűtő nem működik, akkor élni kell a 72 órás cserelehetőséggel. Lehetőleg arra gondolva hogy elromolhat, és javítani kell majd egyszer, ajánlatos lenne tradicionális hőfokszabályzóval felszerelt, az országban gyártottat vásárolni. "A szép berendezés tele van gombokkal, lámpákkal, az okos berendezésen egy sincs."
Sziasztok! Van egy 335 literes Privileg fagyasztónk (remélem ez is a témába vág), amivel alapesetben nincs gond (néha fortyog kicsit, talán kevés már a hűtőközeg, de ezt a részletezett problémától függetlennek gondolom), amikor viszont beleteszünk pl. 10-20 kg friss fagyasztandó zöldséget (az adatlapja szerint a fagyasztási teljesítménye 32 kg / 24 h) és jelezné a hőmérséklet emelkedést (piros LED felvillan és pittyeg, ami a 2. gombbal némítható), rögtön újraindul a termosztát, motor leáll, induláskor újraméri a hőmérsékletet (addig "--" villog), aztán megint újraindul... Ezt úgy szoktam kijátszani, hogy leszerelem a termosztátot és a kapcsolórész vezetékét összekötöm folyamatos üzemre (néha teszek rá egy időkapcsolót), aztán amikor rendesen lefagyasztott vissza minden.
Észrevettem még, hogy ha villámgyorsan nyomkodom azt a bizonyos riasztás némítása gombot és sikerül elkapni az érkező riasztás pillanatát majd némítani, akkor nem indul újra, de ezt óránként többször eljátszani képtelenség. Ezúttal készítettem néhány fotót a termosztátról, ha van esetleg ötletetek, hogy mi okozhatja a problémát, azt örömmel veszem.
Sziasztok! Van egy SAMSUNG - nem mai darab - side by side hűtőm. Sajnos, sehol nem találom a műszaki adatait, csak azt, hogy mennyi az éves fogyasztás. Ha beindul, 3,2 A-t vesz fel. Sajnos az a baja, hogy rövid időnként kapcsolgat, beindul, majd 5 perc múlva leáll. Kézzel tapintva a kompresszor talán 40 fokos, azt nem találom túl melegnek. A motor melletti hűtőventillátor megy. Ha beindul, a spirálcső melegszik, de 5 perc után leáll. Mennyi lehet az áramfelvétele gyári adat szerint, amit mértem az reális? Ez kb 750W-nak felel meg. Esetleg zárlatos a kompresszor? Akkor viszont talán jobban melegedne. Vagy az áramvédő relé kikapcsol?
Nagyon köszönöm ha valaki tudja a választ.
Üdv!
A kondikat nézted a vezérlő panelon? (A 100µF picit púposnak látszik, meg a 220µF is) A cseréjük nem egy ökör ára. Szűretlen tápfesz okozta hibának tűnik a mikrokontrollernél. A hozzászólás módosítva: Okt 18, 2015
Üdv!
A motor segédáramköreit nézd meg, attól függően milyen típus. A kompresszoron lévő cetlin rajta kéne lenni a típusának az alapján több info jönne róla, a 750W (3,2A) soknak tűnik.
Üdv! Én inkább a két nagy kék kondit cserélném a ..0007-es kép bal oldalán! Gondolom elvesztették a kapacitásukat. Ha van lehetőséged, mérj ki őket. Talán 330nF-osok lehetnek, ha jól látom. A feszültségük lényeges és X2-es típusúak legyenek!!
(valószínű már a LED és a zümmer áramát már nem bírja el és ekkor indul újra) A hozzászólás módosítva: Okt 18, 2015
Mindet jó volna mérni és ha rossz cserélni.
Lehasaltam, megnéztem, lefényképeztem. A következő szöveg van rajta:
SK190Q-L2U E01 220-240V~50Hz 13.0 LRA 1PH THERMALLY PROTECTED R - 134a a vonalkód felett: 0681CCAY800501 Made in Korea
Ez egy 200W-os komp itt találtam rá adatot jó eséllyel cserés. Azért a kondit, ptc-t megmérném, de cseréltetni úgyis szakemberrel érdemes.
A hozzászólás módosítva: Okt 18, 2015
Köszi, én is megnéztem, power input 180 Watt. Ennyit a sokkal kisebb, 160/60 literes LEHEL hűtőm is megeszik. Mindenképpen szakemberrel cseréltetem, mert a hűtőgázhoz hozzá sem férnék, azt csak szakembernek adnak. Meg aztán nem is tudnám mivel összeforrasztani a csöveket. Szerintem menetzárlatos lehet, mert régebben is sokat fogyasztott, most meg már nem is akar menni.
Köszi a megoldást. Sajnos, ez zsebbevágó.
Megnéztem a HQ- nál 65€ cca 20+fa de máshol 65ér is láttam. +a sallangok. az üzemi kondit mérd ki de ha 6 évnél öregebb cseréld mert rövid időn belül kapacitás szegény lesz(meleg helyen van kiszárad), és a komp leéghet újra.
samsung rl29thcts hűtőnél nem működik az automatikus szabályzás nem kapcsol ki a kompresszor, idővel 0 fok alá esika hőmérséklet, majd sokszor ez végett tócsa keletkezik a hűtő alatt. A megyénkben senki sem ért a samsungokhoz, garancia ideje már lejárt, alkatrészt a boltok sem nagyon tudnak beszerezni. Egy szerelő azt javasolta tegyek fel egy villamos időkapcsolót, de akkor a tócsa ugyanúgy naponta fog keletkezni, mivel akkor olyan mintha elmenne az áram.Refrigerátor sensor az, ami elképzelhetően rossz, vagyis az érzékelő szonda. Vagy be van fagyva ott nem tudni.Két napig nem tudtam a hűtőt nélkülözni még, hogy teljesen kiengedjen, így azt nem tudom biztosan. Tudtommal külön szabályzó nincs benne, hanem egy vezérlő-panel érzékeli és szabályozza ezeket a ki és bekapcsolásokat... Szeretnék olyas valakit aki tud tanácsot adni, hol lehetne ezt az alkatrészt beszerezni. Hol tudnám elkezdeni szétbontani a gépet hogy bejebb lássak? A hűtő ajatja felett van a szabályzó rész, és az ajtókat lehet ott cserélni, amit műanyag patent szerű négyzetek takarnak. Lehet hogy van benne ventillátor is, mert a neoplán ugy van kialakítva, nem tudom biztosan, lehet hogy az sem megy. Szét kellene szednem, Hogy alkatrészeket fényképezhessek és lássuk.
Most ki van kapcsolva, van kisebb hűtőm is. Elképzelhetőnek tartom, hogy másikat is be lehet építeni. 30-38 körül láttam. Már írtam két cégnek, várom a választ. Sehol nem láttam kondit, de majd ismét megnézem. Én is megnéztem a HQ-nál, csak helyettesítő van, de az is olyasmi áron.
Ez a kompresszor készült ventillátoros és olajhűtéssel. A kompresszor mellett van egy ventillátorral szerelt hűtőspirál, ezt hűti (szerintem ez az olajhűtő) és van egy nagy hűtőlap, ami a szekrény hátuljára van szerelve, ami tulajdonképpen a gázt hűti. Ezek szerint ez a kompresszor olajhűtésű, mert az alul levő hűtőspirál - gondolom - az olajat hűti. Sajnos, nem vagyok hűtőgépszerelő, de már találkoztam olyan hűtőgép szerelővel, aki azt mondta, hogy azért van két hűtőspirál, mert ez már barkácsolt, mert a gyári hűtőcső nem volt elég.
Ugyanilyen kódszám alatt van olaj és ventillátoros hűtésű, R és C, valamint RC segédfázisos. Mivel itt nem láttam sehol kondit - ha csak nem a hűtő tetején van az elektronika dobozában, de azt nem gondolnám, - akkor ellenállásos a segédfázis. Még párszor le kell hasalnom, hogy kiderítsem, pontosan melyik típus, kellemetlen lenne, ha a szerelő kétszer jönne, vagy ha nem olajhűtésűt tenne be, mert akkor melegedne. A HQ-nál ilyen kompresszor már nincs, van viszont drágább, ugyanolyan, de más kóddal. Érdekes, hogy tőlünk nyugatra van. Ha viszont ellenállásos a segédfázis, akkor elképzelhető hogy szakadt? Viszont minden esetben rendesen indul de kb. 5 perc múlva leáll.
Üdv!
Szervizkönyvet a gép adatlapja alapján(a normál hűtőtérben, ha nincs még lekaparva) te is kereshetsz típusszám alapján, a neten, bár sietősen csak fizetőst találtam. A vezérlőpanelt el lehet vinni tv szerelőhöz nézze meg a kondikat, de inkább a hóérzékelőjére tippelek. A tócsa a leolvasztási ciklus rövidségére utal ami ezt a hibát is hozhatja. Elsőre érdemes megnézni a kondenzvíz kivezetését(hátul a kompresszor tetejére van kivezetve. Be szokott kövesedni a kivezető szelep.Leolvasztás után(sajna hűtő kipakol) egy darabig a hűtő rendben megy, de egy idő után ha lefagy a fenti dolgokat kell megnézni, de a kondenzvíz levezetőcső is el lehet akár a kezdeténél js dugulva (pl penésztől). persze ez már bontással jár.
Alaposabban megnéztem a hűtőmet. Most kiderült, hogy a cimke, ami a motoron van, át lett ragasztva. A hűtőszekrényt valaki buherálta, mert két lelógó rézcső le van zárva. A kompresszornak 3 kivezetése van, a cimke szerint 5-nek kellene lenni. Sajnos azt sem tudtam megállapítani azon kívül hogy samsung, hogy mi a típusszáma.
hq kft honlapja tele van hőérzékelő szondával 1500 ft körül van. Ki kéne szednem és kimérni, de nem tudom ezt a hűtőt Samsung RL-29 thcts hol kéne elkezdenem megbontani hogy a szondához jussak. Meglepne ha valaki végre egy hét után amióta ide irkálok meg tudná ezt mondani. Ugyanis én ezzel kezdtem volna tanácsként, szedd ki a szondát , mérdd, vagy méresd ki, és ha nem jó, cseréld ki. Ha jó, akkor nézesd meg a vezérlőpanelt. Ennyi. Lassan hűtőgép szerelő leszek, szóval ki tudja ezt a nyavajat hol kell megkezdeni?
Ne lepődj meg de nem fogod megtalálni ,a legtöbb ilyen "újmódi" hűtőnél a hátlapba van behabosítva a szonda ....
igen értelek. Viszont ha valaki tudja hol van a habból is kijön ez mindössze egy 30 cmes darab max sztem ahogy a fényképeken láttam
Nem hiszem hogy házilag helyre tudod állítani ha szétkaparod a habot , szervízekben nem kezdik el ezt a dolgot ,de ha nagyon neki akarsz állni először szerezz be hűtős boltból kétkomponenses purhabot legalább 2-2 decit és csak ezután kezdd el "lekövetni" a szonda vezetékét .. Hol van az elektronika a hűtőben ? Ha fent az ajtó fölött akkor a tetőt és a hátlapot is szét kell vésned , ha az oldalán akkor még rosszabb a helyzeted...
A hozzászólás módosítva: Okt 20, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |