Fórum témák
» Több friss téma |
Értem de a menetszámok nem jók mert az én motoromban 1x0,65 van a főfázistekercsben és kétszer annyi menetszám . Mert lábanként számoltam 75 meneteket.
És 4 láb az lesz a tekercsnek a fele ami a fél vasat betekercseli a két fél pedig párhuzamosan volt kötve. Értem amit mondassz lényegében ugyanannyi rezet raktak bele de másképpen csinálták meg. A kérdés hogy a motor ereje hogyan változik vastagabb de kevesebb menetszámmal illetve véknyabb de dupla hosszú tekerccsel? Idézet: „A kérdés hogy a motor ereje hogyan változik vastagabb de kevesebb menetszámmal illetve véknyabb de dupla hosszú tekerccsel?” Sehogy. Párhuzamos szálakkal tekercselve , sorosan kötve a tekercsfeleket egy-egy tekercsfél 115 voltot kap, míg az általad ismertetett verziónál 230 voltot. Fele feszültség dupla keresztmetszet, vagy dupla feszültség fele keresztmetszet. Mindkét esetben azonos mágneses teret fog gerjeszteni a tekercs.
Szia!
Köszönöm a linket,de ezek az általános célú motorok. Amire nekem szükségem lenne,az a Speciális motorok szervízkönyve és Jakabfalvy Gyula a szerző. Ha ez megvan valahol,nagyon megköszönném!
Szia! Nincs mit de van a doksiban egy link (email cím) ami a szerzőhöz vezet, bizonyára nem veszi zaklatásnak ha megadta Te pedig felkeresed. A másik, mélyebbre tekintő számolás is fenn van ITT az oldalon és elérhetőség is. Tőlük is érdeklődhetsz egy SMS-t bepróbálva a számra és hogy mit szeretnél.
Szia!
Nagyon köszönöm! Megnèztem a linket,lesz mit tanulmányozni!
Köszönöm neked nagyon sokat segítettél. Ahogyan szedtem ki a tekercseket kiderült hogy a tekercsfejnél a 4 főfázis tekercs egymásra borulásánál volt a hiba . Volt benne egy csúnya égés.
Ez pont lehet attól van, hogy a féltekercs nálam 230 voltot kapott. Így a két szomszédos tekercsfejében extrém esetben akár lehet két huzal között 115V is Ezt a lakk ha egy picit sérült vagy a lakkozás kicsit szegényesebb lehet nem viseli el. A te adataid szerint lesz betekercselve az állórész mert akkor a szomszédos tekercsekre csak 57,5V jut.
Sziasztok!
Egy régi KD 160 as terménydarálóból kibuherált villanymotort szeretnék felújítani! A tipusa IMI OZ 80c-2N. Robbantott ábrát nem tud valaki esetleg és alkatrészjegyzéket hozzá. Csapágyat vettem, de van benne valami müanyag porvédő szerű valami aminek nem tudom mi a funkciója.
Gyárilag volt bennük. Porvédőként is funkcionált. Szerettek össze vissza hajolni. Ha 2z vagy 2rs csapágyat vettél akkor ki is hagyhatod. (újabb imi motoroknál is elhagyták)
Köszönöm szépen!
2RS tipusu ugyhogy porvédett. Tényleg össze vissza van hajolva Festés Összerakás és mehet a tervezett köszörűre ))))
Szerintem is az. A csapágyat mikor megvettem azt mondta a pacák szerinte csak a portól védett.
Sziasztok . Ma megérkezett a második tekercs 0,65-ös huzal így már tudom tekerni a motoromat dupla szállal mert eddig csak 1 csévém volt és azon is kb 70-90dkg huzal volt. Így a motorhoz sehogyan sem volt elegendő.
Az egyik fél főfázis tekercset letekertem és be is raktam. Eddig csak vastagabb huzalokhoz volt szerencsém és meg is lepett hogy a vékony dupla huzallal milyen jól lehet haladni. Könnyebb jóval besodorni a horonyba mint az egy vastagabb szálat. Lenne egy kérdésem : Az egyes tekercsek hosszát hogyan szoktátok meghatározni? Van 2 sablonom lépcsős de azoknak szerintem túl nagy a lépésük így két pvc csövecskét használok és minden tekercset egyedileg állítok be . A legnagyobbal kezdek és ha kész összefogom oldalra húzom egy kicsit és kezdem tekerni az eggyel kissebbet. Így nincs sok végem csak a főfázisban 4 db. De nekem magával a hossz meghatározással van bajom kb egy órát igazgatok egy hurkot a legkissebb horonyban mire meglesz a méret . Aztán a többi már megvan gyorsabban de addig elég sok időt elrabol.
Helló! Nemrégiben egy 750W-os IMI motor segédfázisa leégett a MIHA áramrelé hibája miatt, összeragadt az érintkező és így állandóan ráadta a kondenzátort a segédfázisra, miközben működött a sűrítő. Nem a sűrítő okozta a túlzott áramfelvételt, egyértelmű relé érintkező hiba volt, nem emelte ki azt kellő távolságra a lágyvas nyelv az áramfelvétel lecsökkenése után. Karbantartási hibának tartom, mert ez elkerülhető lett volna ha időben belenéz valaki a dobozba és ezt a kis hiányosságot korrigálja. A motort "lecseréltük" egy 1100W-ra és a relét kiváltottam egy Dil 0052-vel meg egy 2TZ11 időzítővel ami 1-10 másodperces késleltetéssel tud kapcsolni. A Dil azért kellett, mert nem mertem rábízni az időzítő relé érintkezőjére a kondenzátor kapcsolgatását. Innem már rém egyszerű volt a kapcsolás kialakítása. Jól működik. Ha valakinek hasonló relés problémája volna, ez a kapcsolás megoldás lehet rá.
A kapcsolási rajz A relé A relé indítási kapcsolás módja https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/146581975_21121805255844...43E509
Helló!
Én is tapasztaltam hogy a relé egy idő után ki lágyul. A feszítő rugón lehetett állítani az erősségét de nem tartott sokáig! Ahol nem kellett a motornak automatikusan indulni ott kiváltottam nyomógombbal Pl. termény daráló, körfűrész. Ahol meg automatikusan mint kompresszor ott maradt az eredeti felállás. Ezt a verziót ott alkalmaztam ahol 230Vból csináltam 3*400V ot (UMFORMER) hogy teljesen automata legyen, eszterga géphez. 1ből 3 fázis
Szia! Azt a (UMFORMER) megoldást Tőled ismertem meg még annak idején de erre nem volt még szükségem, mert nálam ki van építve a három fázis. Köszönet érte. Ez a MIHA relé még a külső fehér dobozos megoldású ahol nincs lehetőség ezt a visszatérítő erőt állítani. Arra lettem volna kíváncsi ezzel kapcsolatban, hogy ezeken a reléken a tekercs adatok meg voltak adva, rá volt írva tekercset körülvevő papír csíkra, hogy hogyan lehetne módosítani a 750W-t egy 1100W-ra a tekercs meneteket. Még nem futottam neki de megpróbálnám ha volna mihez tartani. Csak egy 1100W-os relé adataira volna szükségem ebből a régi típusból. Majd teszek fel róla képet ha nálam lesz. A kapocsdeknibe építettről tudom, hogy lehet némi állítást kieszközölni és abban az áram bevezetést egy külön flexibilis lágy réz sodrat vitte be nem a rugó mint a régiben.
Igen , most már rémlik!
Azóta nekem is van 3x16A és egy C32A, A fix gépek már 400V motorral vannak szerelve, amik meg mobilisak azok 230V 1,5-2,2Kw motorral illetve egy kompresszor frekvencia váltóval.
Szia. Tegnap az adataid alapján elkészült a villanymotor. Mérés és próbajáratás után már szárad rajta a lakk. Jó lett a gép.
A következő paciens egy Siemens motor lesz 2850n 1,5kw 3~. Kicsit lehet nehezebb lesz de valahogyan el kell kezdeni azt is.
Szia. Bocsánat most láttam csak hogy válaszoltál. Közben megoldotam, kaptam egy gyári "kapcsolást" viszont lett egy másik nagy kérdésem, szeretnék fordulatszámot lassítani. Erre a célra egy porszívó fordulatszám szabályozóját akarnám be építeni. Nem tudom hogy lehet e illetve a szabályzó birja e? Jövő héten készítek fotót a kapocslécekről....
A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2021
Szia! Fordulatszámot elektronikusan csak frekvenciaváltóval tudnál de olcsóbban kijössz egy ékszíjtárcsa méret változtatással.
Szia! Mint ígértem teszek fel képeket a forditot irányú forgatásrol ha másért nem azért hogy másnak is meg legyen. Ez a gyári ajánlás:
A fordulatszám szabályozó sajnos csak az ékszíj tárcsás ahasználható....
Segítség kérés!
Van egy IMI OZF 90L 2ND motor,amin az indító kondenzátor kipurcant. Nincs rajta semmi felirat.Azt szeretném kérdezni milyen értékű kondenzátort kell keresnem az üzletben.
Szia! Biztos, hogy az ment tönkre nem a relé? A kondenzátor értéke 120µF/280V.
Szia!
Tutira a kondi purcant ki, kinyílt mint a tubarózsa. Gyakorlatilag felrobbant. A relé helyett csak egy nyomógomb volt beiktatva indításra. Köszönöm a gyors választ,
Szia!
Köszönöm gyors válaszod.
Akkor az a kondenzátor nem régi gyártású volt. A nyomógombos megoldás az jó a relé helyett.
Még egy kérdés. Ennek a motornak lehet e forgásirányt váltani?
Igen, találsz róla bekötési rajzokat de ha nem megy akkor szólj és segítek. Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2021
|
Bejelentkezés
Hirdetés |