Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » IMI villanymotor
 
Témaindító: toxysanyi, idő: Jan 28, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   47 / 61
(#) dobo válasza IQNUKU hozzászólására (») Jan 30, 2021 /
 
Értem de a menetszámok nem jók mert az én motoromban 1x0,65 van a főfázistekercsben és kétszer annyi menetszám . Mert lábanként számoltam 75 meneteket.
És 4 láb az lesz a tekercsnek a fele ami a fél vasat betekercseli a két fél pedig párhuzamosan volt kötve.

Értem amit mondassz lényegében ugyanannyi rezet raktak bele de másképpen csinálták meg.
A kérdés hogy a motor ereje hogyan változik vastagabb de kevesebb menetszámmal illetve véknyabb de dupla hosszú tekerccsel?
(#) IQNUKU válasza dobo hozzászólására (») Jan 30, 2021 /
 
Idézet:
„A kérdés hogy a motor ereje hogyan változik vastagabb de kevesebb menetszámmal illetve véknyabb de dupla hosszú tekerccsel?”

Sehogy. Párhuzamos szálakkal tekercselve , sorosan kötve a tekercsfeleket egy-egy tekercsfél 115 voltot kap, míg az általad ismertetett verziónál 230 voltot. Fele feszültség dupla keresztmetszet, vagy dupla feszültség fele keresztmetszet. Mindkét esetben azonos mágneses teret fog gerjeszteni a tekercs.
(#) ha0ana válasza VIM hozzászólására (») Jan 31, 2021 /
 
Szia!

Köszönöm a linket,de ezek az általános célú motorok.
Amire nekem szükségem lenne,az a Speciális motorok szervízkönyve és Jakabfalvy Gyula a szerző.

Ha ez megvan valahol,nagyon megköszönném!
(#) VIM válasza ha0ana hozzászólására (») Jan 31, 2021 /
 
Szia! Nincs mit de van a doksiban egy link (email cím) ami a szerzőhöz vezet, bizonyára nem veszi zaklatásnak ha megadta Te pedig felkeresed. A másik, mélyebbre tekintő számolás is fenn van ITT az oldalon és elérhetőség is. Tőlük is érdeklődhetsz egy SMS-t bepróbálva a számra és hogy mit szeretnél.
(#) ha0ana válasza VIM hozzászólására (») Jan 31, 2021 /
 
Szia!

Nagyon köszönöm!
Megnèztem a linket,lesz mit tanulmányozni!
(#) dobo válasza IQNUKU hozzászólására (») Jan 31, 2021 /
 
Köszönöm neked nagyon sokat segítettél. Ahogyan szedtem ki a tekercseket kiderült hogy a tekercsfejnél a 4 főfázis tekercs egymásra borulásánál volt a hiba . Volt benne egy csúnya égés.

Ez pont lehet attól van, hogy a féltekercs nálam 230 voltot kapott. Így a két szomszédos tekercsfejében extrém esetben akár lehet két huzal között 115V is Ezt a lakk ha egy picit sérült vagy a lakkozás kicsit szegényesebb lehet nem viseli el.

A te adataid szerint lesz betekercselve az állórész mert akkor a szomszédos tekercsekre csak 57,5V jut.
(#) Zola83 hozzászólása Feb 8, 2021 /
 
Sziasztok!

Egy régi KD 160 as terménydarálóból kibuherált villanymotort szeretnék felújítani!
A tipusa IMI OZ 80c-2N. Robbantott ábrát nem tud valaki esetleg és alkatrészjegyzéket hozzá.
Csapágyat vettem, de van benne valami müanyag porvédő szerű valami aminek nem tudom mi a funkciója.
(#) pipi válasza Zola83 hozzászólására (») Feb 8, 2021 /
 
Nem egy szimering lesz az?
(#) Bkrisz válasza Zola83 hozzászólására (») Feb 8, 2021 /
 
Gyárilag volt bennük. Porvédőként is funkcionált. Szerettek össze vissza hajolni. Ha 2z vagy 2rs csapágyat vettél akkor ki is hagyhatod. (újabb imi motoroknál is elhagyták)
(#) Zola83 válasza Bkrisz hozzászólására (») Feb 8, 2021 /
 
Köszönöm szépen!

2RS tipusu ugyhogy porvédett. Tényleg össze vissza van hajolva
Festés Összerakás és mehet a tervezett köszörűre ))))
(#) Zola83 válasza pipi hozzászólására (») Feb 8, 2021 /
 
Szerintem is az. A csapágyat mikor megvettem azt mondta a pacák szerinte csak a portól védett.
(#) dobo válasza dobo hozzászólására (») Feb 8, 2021 /
 
Sziasztok . Ma megérkezett a második tekercs 0,65-ös huzal így már tudom tekerni a motoromat dupla szállal mert eddig csak 1 csévém volt és azon is kb 70-90dkg huzal volt. Így a motorhoz sehogyan sem volt elegendő.
Az egyik fél főfázis tekercset letekertem és be is raktam. Eddig csak vastagabb huzalokhoz volt szerencsém és meg is lepett hogy a vékony dupla huzallal milyen jól lehet haladni.
Könnyebb jóval besodorni a horonyba mint az egy vastagabb szálat.

Lenne egy kérdésem : Az egyes tekercsek hosszát hogyan szoktátok meghatározni? Van 2 sablonom lépcsős de azoknak szerintem túl nagy a lépésük így két pvc csövecskét használok és minden tekercset egyedileg állítok be . A legnagyobbal kezdek és ha kész összefogom oldalra húzom egy kicsit és kezdem tekerni az eggyel kissebbet. Így nincs sok végem csak a főfázisban 4 db. De nekem magával a hossz meghatározással van bajom kb egy órát igazgatok egy hurkot a legkissebb horonyban mire meglesz a méret . Aztán a többi már megvan gyorsabban de addig elég sok időt elrabol.
(#) VIM hozzászólása Feb 10, 2021 /
 
Helló! Nemrégiben egy 750W-os IMI motor segédfázisa leégett a MIHA áramrelé hibája miatt, összeragadt az érintkező és így állandóan ráadta a kondenzátort a segédfázisra, miközben működött a sűrítő. Nem a sűrítő okozta a túlzott áramfelvételt, egyértelmű relé érintkező hiba volt, nem emelte ki azt kellő távolságra a lágyvas nyelv az áramfelvétel lecsökkenése után. Karbantartási hibának tartom, mert ez elkerülhető lett volna ha időben belenéz valaki a dobozba és ezt a kis hiányosságot korrigálja. A motort "lecseréltük" egy 1100W-ra és a relét kiváltottam egy Dil 0052-vel meg egy 2TZ11 időzítővel ami 1-10 másodperces késleltetéssel tud kapcsolni. A Dil azért kellett, mert nem mertem rábízni az időzítő relé érintkezőjére a kondenzátor kapcsolgatását. Innem már rém egyszerű volt a kapcsolás kialakítása. Jól működik. Ha valakinek hasonló relés problémája volna, ez a kapcsolás megoldás lehet rá.
A kapcsolási rajz
A relé
A relé indítási kapcsolás módja
https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/146581975_21121805255844...43E509
(#) steve25 válasza VIM hozzászólására (») Feb 12, 2021 /
 
Helló!
Én is tapasztaltam hogy a relé egy idő után ki lágyul. A feszítő rugón lehetett állítani az erősségét de nem tartott sokáig!
Ahol nem kellett a motornak automatikusan indulni ott kiváltottam nyomógombbal Pl. termény daráló, körfűrész.
Ahol meg automatikusan mint kompresszor ott maradt az eredeti felállás.
Ezt a verziót ott alkalmaztam ahol 230Vból csináltam 3*400V ot (UMFORMER) hogy teljesen automata legyen, eszterga géphez.

1ből 3 fázis
(#) VIM válasza steve25 hozzászólására (») Feb 12, 2021 /
 
Szia! Azt a (UMFORMER) megoldást Tőled ismertem meg még annak idején de erre nem volt még szükségem, mert nálam ki van építve a három fázis. Köszönet érte. Ez a MIHA relé még a külső fehér dobozos megoldású ahol nincs lehetőség ezt a visszatérítő erőt állítani. Arra lettem volna kíváncsi ezzel kapcsolatban, hogy ezeken a reléken a tekercs adatok meg voltak adva, rá volt írva tekercset körülvevő papír csíkra, hogy hogyan lehetne módosítani a 750W-t egy 1100W-ra a tekercs meneteket. Még nem futottam neki de megpróbálnám ha volna mihez tartani. Csak egy 1100W-os relé adataira volna szükségem ebből a régi típusból. Majd teszek fel róla képet ha nálam lesz. A kapocsdeknibe építettről tudom, hogy lehet némi állítást kieszközölni és abban az áram bevezetést egy külön flexibilis lágy réz sodrat vitte be nem a rugó mint a régiben.
(#) steve25 válasza VIM hozzászólására (») Feb 12, 2021 / 1
 
Igen , most már rémlik!
Azóta nekem is van 3x16A és egy C32A, A fix gépek már 400V motorral vannak szerelve, amik meg mobilisak azok 230V 1,5-2,2Kw motorral illetve egy kompresszor frekvencia váltóval.
(#) VIM válasza steve25 hozzászólására (») Feb 12, 2021 /
 
Már most is jól néz ki ....
(#) dobo válasza IQNUKU hozzászólására (») Feb 14, 2021 /
 
Szia. Tegnap az adataid alapján elkészült a villanymotor. Mérés és próbajáratás után már szárad rajta a lakk. Jó lett a gép.
A következő paciens egy Siemens motor lesz 2850n 1,5kw 3~. Kicsit lehet nehezebb lesz de valahogyan el kell kezdeni azt is.
(#) IQNUKU válasza dobo hozzászólására (») Feb 14, 2021 /
 
Szia.

Örülök a sikerednek!
(#) xitibi válasza VIM hozzászólására (») Feb 18, 2021 /
 
Szia. Bocsánat most láttam csak hogy válaszoltál. Közben megoldotam, kaptam egy gyári "kapcsolást" viszont lett egy másik nagy kérdésem, szeretnék fordulatszámot lassítani. Erre a célra egy porszívó fordulatszám szabályozóját akarnám be építeni. Nem tudom hogy lehet e illetve a szabályzó birja e? Jövő héten készítek fotót a kapocslécekről....
A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2021
(#) VIM válasza xitibi hozzászólására (») Feb 19, 2021 /
 
Szia! Fordulatszámot elektronikusan csak frekvenciaváltóval tudnál de olcsóbban kijössz egy ékszíjtárcsa méret változtatással.
(#) xitibi válasza xitibi hozzászólására (») Feb 22, 2021 /
 
Szia! Mint ígértem teszek fel képeket a forditot irányú forgatásrol ha másért nem azért hogy másnak is meg legyen. Ez a gyári ajánlás:
A fordulatszám szabályozó sajnos csak az ékszíj tárcsás ahasználható....
(#) mazdásjopek hozzászólása Feb 23, 2021 /
 
Segítség kérés!
Van egy IMI OZF 90L 2ND motor,amin az indító kondenzátor kipurcant. Nincs rajta semmi felirat.Azt szeretném kérdezni milyen értékű kondenzátort kell keresnem az üzletben.
(#) VIM válasza mazdásjopek hozzászólására (») Feb 23, 2021 / 1
 
Szia! Biztos, hogy az ment tönkre nem a relé? A kondenzátor értéke 120µF/280V.
(#) mazdásjopek hozzászólása Feb 23, 2021 /
 
Szia!
Tutira a kondi purcant ki, kinyílt mint a tubarózsa. Gyakorlatilag felrobbant. A relé helyett csak egy nyomógomb volt beiktatva indításra.
Köszönöm a gyors választ,
(#) mazdásjopek válasza VIM hozzászólására (») Feb 23, 2021 /
 
Szia!
Köszönöm gyors válaszod.
(#) VIM válasza mazdásjopek hozzászólására (») Feb 23, 2021 /
 
Akkor az a kondenzátor nem régi gyártású volt. A nyomógombos megoldás az jó a relé helyett.
(#) mazdásjopek válasza VIM hozzászólására (») Feb 23, 2021 /
 
Még egy kérdés. Ennek a motornak lehet e forgásirányt váltani?
(#) VIM válasza mazdásjopek hozzászólására (») Feb 23, 2021 /
 
Igen, találsz róla bekötési rajzokat de ha nem megy akkor szólj és segítek. Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2021
Következő: »»   47 / 61
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem