Fórum témák
» Több friss téma |
köszönöm. Kondikat ma sikerült megnéznem, valóban 2 db 20 µF-os.
Szívesen. Gyári a moci vezetékszinei, bár állandó kondisoknál ez viszonylag gyakori.
Szia!
Szerintem OZF80c-2K a típusa. Szivattyúval és terménydarálónál is alkalmazták. Ha minden igaz, a korábbi változata a CZ792 T7e névre hallgatott. Ezek kisöccse volt az OZF80b-2K (CZ762 T7e) 750W-os típusok. Ezeket 2 db 16 µF-os kondikkal szerelték.
Igen CZ 792 T7e állandóskondis 1100 gyorsfordulatú. (pont van is egy fent a neten eladó)
Annyit azért pontosítanék hogy ez már az újabb moci tehát KD-s A hozzászólás módosítva: Okt 16, 2020
sSziasztok,!
Egy imi IMI FZ 664 R7a5 egyfázisú villanymotor a mellékelt kép szerint, bal forgásirányra van kötve, de hol balra, hol jobbra indul el. eEsetleg tipp, hHOGY mi okozhatja a jelenséget, illetve hogyan lehet orvosolni? eElőre is köszönöm,. sl A hozzászólás módosítva: Nov 2, 2020
Moderátor által szerkesztve
Vagy a miha rosszalkodik vagy a segédtekercsed. Ellenállásos segédtekercs.
Sajnos nincs meg nekem a spec motorok kézikönyvem, de van hasonló általános moci. Oz71c 4e Ennek a főtekercse 7,8ohm a segéd 14,1ohm . Megközelítőleg ilyesmi értéket kell kapnod ha mérsz tekercsellenálllást. Én elsőre kimérném a mihát vagy megprobálnám beindítani miha nélkül, közvetlen kapná a 230at a segédtekercs meg a főtekercs is. Viszont csak is kizárólag annyi időre dugd be a 230V-ba hogy merre indul el. Kondis mociknál úgy tesztelem hogy ugye tudom a forgásirányt és egy kicsit direkt meglököm a másik irányba a forgórészt hogy jó forgásirányba indítja-e el saját magát. A miha szineit szerintem sose fogom megtanulni melyik kivezetéshez melyik szín tartozik gyárilag (kék, fekete, piros)
Szia! Ez valami különleges motor, hogy nem kell neki kondenzátor az indításhoz sem? Ha ellenállásos a segédtekercse akkor lehet, hogy az már menetzárlatos, azért nem tudja határozott irányba indítani a forgást.
aA miha volt, pontosabban a mihák. kKettő, nem teljesen jó is volt itthon, azokat cserélgettem
nNem húztak be, gondolom, ezért volt véletlenszerű a forgásirány, a megállás függvényében. aAz egyiket sikerült kicsit kiigazítani, most jó, hátrafelé forgásból is előre indul. kKöszönöm. A hozzászólás módosítva: Nov 2, 2020
Moderátor által szerkesztve
vValamennyire speciális, legalábbis a jelölés szerint. kKávédarálóban van, és üzemi_kondi nincs, csak miha.
A hozzászólás módosítva: Nov 2, 2020
Moderátor által szerkesztve
Szia. Különleges alatt az FZ előjelet értem, bár FZ motorokkal azért lehet találkozni. Közvetlenül ilyen motorral nem találkoztam csak ismertem hogy van ilyen. Na meg ezeknek a tetején van 2 csavar a Mihán.
Mondjuk miben más egy Fz mint egy Hz vagy Oz arra kiváncsi lennék. Fz-ben is van állandó kondis meg talán még indítós is, de 380/220as az még biztos létezik.
VIM
Hátha olvasod, és hátha tudsz segítséget adni. Van egy villanymotorom bár már többször jól jött volna ahol nincs baj még a tekerccsel csak néhány szál vezeték tud mozogni picit ezt lenne jó lefújnom spray-val, vagy ecsettel rögzíteni. Miféle anyagot ajánlanál kis kiszerelésben és Szolnokon merre induljak ilyesmit venni? Picit túlerőltetett motoroknál meg-meg pattan az összekötőszalag azt is érdemes lenne ilyenkor használnom.
Szia! Szerintem a V66 az jó erre a célra. A villamossági szaküzletekben keresd. Vagy a kis kápolna utcájában lévőben vagy az Eurokerámia melletiben a Hetényi felé a "kes & keri" után. De a Véső úti vas műszakiban (a vasút mellett az Abonyi híd lábánál) is lehet, hogy van, mert ott tekercs anyagot is lehet kapni. Más fellelhetőséget nem tudok így hirtelen.
Én legutóbb nem fújtam lakkot a fűnyíró lebandázsolt részére, remélem így is sokáig ki fog tartani szárazon is. Van aki megköti a horony végénél mind két oldalon a tekercseket, majd lefűzi köpperrel és kész. Persze a horony is lezárva prespánnal és horonyléccel leszorítva.
Köszi szépen a választ, a vasút melletti üzletet nem is ismertem!
Szia. Kápolnai utcai boltban nem tudtak segíteni, de a Véső utcaival sem jártam sikerrel. 3 éve hogy már nem nagyon árulnak villanymotor tekercselés segédanyagaival, mert nem nagyon volt rá kereslet. Még megnézem a többit majd de itt volt a legnagyobb reményem (Véső utcai). :/
Nem láttam még ilyen mocit:
Sziasztok, az Imi motorom csak lassan erőlködve forog, a mellékelt rajz szerint sípol a tekercselès, a W1-W2 nem sípol a szakadásvizsgáló. Kuka vagy életre tudom kelteni így is? A relé nem húz be. Motor: OZF 90L 2ND.
A hozzászólás módosítva: Jan 18, 2021
Szia!
Ha jól megnézed, az indító relé érintkezője nem ad át valószínűleg alapban.
Mindent lekötöttem, hogy tudjam a tekercseket vizsgálni és ez az egy- gondolom az indítótekercs - szakadt lehet.
Ha az szakadt, akkor mitől morog a motorod?
Vagy össze van égve, azért nem húz be ( és nem szakít! ), vagy nem ad át az alapban zárt érintkező pár. Arra is mérjél rá - ha az nem sípol, vizsgáld meg. Ha jó az alaprajzod... A hozzászólás módosítva: Jan 18, 2021
Még egy lehetőség van viszont, ha szakadt az indító tekercs: a kondin keresztül morog csak a motorod a jó érintkezőpáron át. Ha azt leveszed, rögtön kiderül ez is.
Szia! Ha
Idézet: és mégis búg a motor, akkor az azt jelenti, hogy a fő fázis tekercs kap áramot de a relé nem húz meg valami miatt. Ez lehet mechanikai de lehet elektromos is pl. laza a kötés a relén (ha tűzősarus) vagy kimelegedett a rugója ani az áramvezetésben is részt vesz. Ezt ki lehet iktatni egy nyomógomb bekötésével amit ugyanoda kell kötni ahol a relé zárja az érintkezőit. Ha induláskor megnyomod a nyomógombot akkor azzal ugyanazt éred el mint a relével csak ebben az esetben Neked kell kezelni a gombot. „A relé nem húz be.”
Sziasztok!
Keresem a következő szakirodalmat: Szerző:Jakabfalvy Gyula Cím:Speciális motorok szervízkönyve és katalógusa Előre is köszönöm!
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Van egy 750w Imi motorom hogy tudom a forgás irányt megváltoztatni? A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2021
Sziasztok. Van egy IMI villanymotorom sajnos nem sok mindent találni róla a neten Típusszáma : HZ 772 R7e1
Szivattyúmotor volt 220 V egyfázisú. Ez valamiért különleges motornak számít mert a különleges motorok szervizkönyvébe került. Megvan valakinek ennek a motornak a tekercselési adatlapja? Ugyanis le van égve és most fogom megtekercselni. Mivel már előttem valaki javította így nem biztos hogy jól tekercselték meg.
Szia!
Nálam az alábbiak vannak feljegyezve: Főfázis 1-6 38 m. 1-8 38 m. 1-10 38 m. 1-12 38 m. 2 x 0,65 huzal Segédfázis: 1-10 78 m. 1-12 78 m. 1 x 0,65 huzal
Szia! Tudni kellene, hogy a tekercsek kivezetései hová vannak kihozva (fő és segédfázis), mert a bekötési elrendezésből nem lehet kétséget kizáróan eldönteni a helyes bekötést. Első ránézésre az áthidalásokat át kell tenni X-Y2 és V1-U-ra de a kondenzátor szálát középről át kell majd tenni az U-ra.
Szia köszönöm az adatokat!
Innen kezd érdekes lenni a dolog. A segédfázis adatai stimmelnek én is 78 menetet számoltam és sorba volt kötve a két féltekercs. 0,6mm-es huzallal. A főfázisnál 4 lábas eddig oké. De a menetszámok 0,65-ös huzallal 78-75-75-75 menetet számoltam. A két féltekercs pedig párhuzamosan volt bekötve.
Köszönöm de sajnos ez a motor valamiért speciális ezért ebben a szervízfüzetben nincsen benne.
A segédfázisnál a 0,60 vagy 0,65 lehet mérési hiba, de nincs különösebben komoly jelentősége, mivel a kondenzátor kapacitása korlátozza a segédfázistekercs áramát.
A főfázisnál sincs lényeges eltérés. Ha mondjuk 78-76-75-75 lenne az általad számolt menetszám, a két adat egybevágna. |
Bejelentkezés
Hirdetés |