Fórum témák
» Több friss téma |
A 4 kivezetésesnek 8,6 ohm a segédtekercse és állandó kondis akkor 7,7 ohm-mal a másik motor is állandó kondis. Bár élőben szemre vezetékvastagságon is látni milyen a segédtekercs. Amúgy pont van ilyen motorom ami gyárilag indítós, csak szegényke belül mindene fekete és mocorognak a rézszálak :/ de ennek ellenére úgy megy ahogy kell, bár nem erőltetem a dolgot
Szét volt szedve. Feljebb a 3-as számú kép tetején látszik az összekötés, de nem mernék hozzáfogni a bontásnak. Marad a lendület, kézzel.
A feketés látvány csak a telefon képén látszik.Élőben teljesen egyszínű volt a tekercselés mind két oldalon. De mint írtam, mind két motor kondi nélkül pörög simán, csak be kell (rúgni) pörgetni vagy indító kondival, nyomógombbal lendíteni. Üzemi kondival is pörög, csak morog. Ez miatt kértem segítséget, hogy akkor ilyenkor mi van?
Csak most kapcsolok. Hiszen a két pajzs közt meg lehet fordítani a motor testet. Elvileg akkor indító kondival ellenkező irányba indul.
Profi! Ha pontosan középre esik az állórész tekercstest.
A hozzászólás módosítva: Márc 15, 2021
Kicsit visszafelé feltettem 2-es és 3-as képet. Egyik motortest két oldala van a képeken. Egyformának tűnik. Egyébként a tekercstest,hogy van belerakva az alumínium házba? Mert ha préselve van, akkor gondolom pár milimétert odébb lehet nyomatni, ha csak kevés kell a teljes lefedéshez.
Általános mociknák ricnis a tengely és azon tud oldalra csúszni a kalicka. Utána érdemes visszapontozni ahogy gyárilag van. Persze ha hegesztett akkor nem járható ez az út.
Az biztos, hogy macerásabb. (Ellenjavallt) Emlékeim szerint simán megfordítható a forgórész. Egy oldalról berakod, megméred, aztán fordítva is.
Sziasztok!
Van egy ilyen motorom, szeretném bekötni 230-ra, de nem tudom a teljesítményét. Három fázisú, gyári csillag, adattabla nincs rajta. 1440-et forog szemre. Én 550 vagy 750-es teljesitmenyre tippelnék. Ha 750-es, akkor 35µF üzemi megy rá?
A tengely magasság a talptól mérve sokat elárul, hogy melyik csoportba tartozik. Ha 71mm akkor 250 vagy 370W ha pedig 81mm, akkor lehet 550 vagy 750W.
Szerintem ez az 550 w-os.
Én deltába hasznàlom, 20µF kondival. Nagyobbtól melegszik. Ha csillag, és a tekercsei 220 voltosak akkor harmatos lesz 220ról. Korábban az enyémet is használtam csillagba kötve, de úgy jó ha az egyharmadát tudja a névleges nyomatéknak. Igaz legalább teljesen hideg marad..
Jobban nézve lehet az eggyel kisebb. Biztos hogy nem 750es.
Ezek az 550 és 750 wattosak (utóbbi kibelezve)
Rádobtam egy 20uf kondit, kicsit üt a motor, hallani hogy picit ellendolgozik a kondi, valszeg már nagy neki. De nem baj, annyit nem fog menni, így is a halálból mentettem meg.
Aranyosan benne van a fedélben hogy lehet deltába kötni, de a motorból csak 3 kivezetés jön ki Ilyen lett végül:
Ez 63as tengelymagasságú moci, tehát wattra tényleg pici. Fordulata mi? A 20 mikro sok neki hirtelen, 3 fázis esetén a legerősebb ezek közül 370 watt vagy 250W attól függően milyen a fordulata, de tuti vasmagméréssel tudnál.
Aranyos vagy sem ha áttekerték anno és tudták hogy 380ról megy akkor 95%ban nem is hozták fel a plusz 3 szálat.
Jó a megérzésed. Ha a motortestre "rá sem fér" az adattábla akkor az 71 alatti, ekkor szokott lenni a pajzson.
Még annyit ha tényleg 1400 a fordulata akkor 3 esélyes. vagy 120 vagy 180 vagy 250 wattos.
63 a tengely talp magassága 1440 et forog
Ja még az áttekerésről jut eszembe ha egyoldalasan tekertek (tehát minden fázistekercsnek csak egyik pólusa(i) vannak kialakítva) akkor lehet azért morog. a gyári imik azok kétoldalasak (legalábbis az enyém az) az csillagba egyfázisról nemhogy nem morgott hanem szinte csak a csapágyhangja volt.
3 kivezetés éppen elég a "deltába kötéshez", ha az a 3 vezeték a delta 3 sarka. Kicsi motoroknál én még jellemzően delta kötéssel találkozok, ami vagy belül eleve össze van kötve, vagy kivezetik a 6 tekercsvéget, és rábízzák a felhasználóra.
Elvileg lehetne olyan, hogy csillagba kellene kötni a 3x400V-os hálózathoz, és akkor deltában 3x240 V-ról tudna menni, de olyan meg nincs sehol. Ez utóbbi motoroknál szoktak bűvészkedni az egyfázisról való járatással, ami részben megoldható némi kondenzátoros kiegészítéssel, de jelentős teljesítményvesztéssel kell fizetni érte.
Itt a 2 550W-os imi 220/380as, de a 1,1kw-os is az volt.
Csillagba mennének 380-ról. Deltába egyfázisról, vagy 3*230-ról mehet. Deltába kötve, HA a tekercselés kétoldalas akkor le tudja adni a névleges teljesítményét*. Ilyenkor egy tekercs megkapja a névleges feszültségét, a másik kettő is kap a kondenzátoron keresztül annyit hogy egész jó üzemi tulajdonságai vannak. Az enyémen még a venti sincs rajta pedig van amikor 50 fokba használtam. Igaz fél-egy óránál nem tovább, de ventilátorral S1 abszolút. *Meg lett mérve, tudja a 4Nm-t, az pedig ha 1300al számolok akkor is 520W. Persze ez nem azt jelenti hogy felesleges lenne a 3 fázis neki, arról a billenőnyomatéka 9 Nm körül lenne, ám ott már jelentősen nő a tekercsveszteség. Olyankor jönne jól ha időszakos túlterhelések vannak, pl körfűrész. Itt a présgépnél viszont ne is adjon túlnyomatékot mert eltörné a csigát. Így teljesen jó az egyfázisú üzem. Viszont ha a tekercselés egyoldalas na akkor sehogy sem fog jól kijönni egy fázisról, az egy másik rendszer.
Lehet hogy már nem érdekes, de (szinte) minden egyfázisú üzemi kondenzátoros motor morog kicsit a kondenzátor nélküli járáshoz képest. Ez azért van mert a kondenzátorral előállított forgómező csak egy bizonyos terhelés mellett ideális. Ha az indítónyomaték fontos, de nem akartak nyomógombbal vagy más indítássegítő dologgal foglalkozni akkor kicsit túl is méretezik az üzemi kondenzátort és azt írják az adattáblára.
Egyszer hoztak hozzám javításra egy fűnyírót, a rossz kondenzátort a gyári 12 (16?) µF helyett 4uFosra cseréltem, abból a megfontolásból hogy úgy kevésbé melegszik a motor mert már elég viseltes volt. A 4 µF-al is stabilan indult, igaz érezhetően lassabban pörgött fel.
Ma kipróbáltam, hidraulika olajjal a szivattyút.
Majdnem elsírtam maga amikor láttam hogy úgy forog a motor mintha kézzel tekertem volna. Megy a levesbe, teszek rá egy 550-es imit, azt kötöm at 1 fázistra. A kis motor meg jó lesz ventilatornak mert másra nem való. Szerencsére a 20uf meg jó lesz az 550-es motorhoz, bár annak 25-ot számoltam. Vegulis mekkora teljesítményű volt a kis motor?
Akkor valószínű hogy az át lett tekerve, három fázisról jól működne.
Ha az eredeti tekercs lenne benne akkor ez is jól működne 1f-ról (legalábbis nem hiszem hogy pont a kicsiket tekerték volna gyárilag egyoldalasra). Méret alapján 370. Csak 2 centivel rövidebb mint az 550w-os. A hozzászólás módosítva: Ápr 10, 2021
Szia. Mi a cél a szivattyúval?
Ha csak folyadékszállítás akkor is kevés lehet az 550-es motor is.Mert a szivattyú méretei és a folyadék viszkozitása nagyban befolyáolja a teljesítmény igényt. 1f 750-es motort raknék legalább rá .Azzal készítették a vízszivattyúkat is az IMI gyárban.
Igen de azok 2800asak. Az 550es 1400asnak nagyobb a nyomatéka ráadásul alcsonyabb fordulaton jóval kisebb is a járókerék nyomatékigénye.
Tehát ha viszkozus folyadék akkor egy 550es nagyobb terhelhetőségű itt. Vízhez jobb lehet a 2800as mert azt biztos meg bírja hajtani és akkor nagyobb a hozama.
Hidraulika olaj, gázolaj szivattyú.
Fogaskerekes szivattyút hajt Köszönöm a válaszokat.
Sziasztok!
Szeretném megosztani, hogy ha egy motor levágja a ávk-t akkor nem biztos hogy le van égve. Ez a ventilátor a két régi aluházas kondenzatort tartalmazta, és nemi gányolást, ráraktam ezt az 5uf kondit, és szuperul megy. |
Bejelentkezés
Hirdetés |