Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum
Bővebben: LinkCsak pici átalakítást igényel .
A hozzászólás módosítva: Ápr 30, 2023
Az aluminium betétet itthon készítettem, oszlopos fóróval, fémfűrésszel, és reszelővel. A folyamat ismételhető, de határozottan barkács körülmények jellemzik, és időtrabló ténykedés. Valamint az elérhető pontosság is bizonytalanabb mint egy forgácsoló üzemben készülő darabnál.
Nekem van egy ösrégi szippantos Wellerem. Azon is a gyürü fel van vágva, különben nem lehetne nedugni a lyukba. Viszont ugyanabba a tartoba sima páka nem tartható, mert a kábel kibillenti. Igy kellett melléje egy másikat szerelnem jo nagy tölcséres bevezetéssel ( kb 5 cm átmérö a külsö perem), azaz munka közben rá sem kell nézni automatikusan be tudom dugni a pákát a tartojába.
A hozzászólás módosítva: Ápr 30, 2023
Igen én is ezért fogom megcsinalni az újakat kivágottra mert vannak pákahegyek amiketet egyszerűen nem lehet egy furaton keresztül berakni a tartóba.
Csak 1db konkrét példát mondanék: C245-949 heggyel (és sok hasonlóval) nem is lehetne nyílás nélküli tartóba beletenni a pákát.
Bővebben: Link/KÉP
Szerintem is jó megoldás: ha szépen megkérlek, tudnál nekem is készíteni 2 páka számára (T210 & T245) ilyen dupla tartót? Természetesen nem ingyen. Privátban a többit, de csak ha nem okozok gondot vele.
A nyílása semmiképpen sem "U". Ha a képmellékletem nem lenne elég szemléletes, akkor talán egy fejre állított kulcslyukhoz tudnám hasonlítani. Ebből a pákát a kábel nem tudja kibillenteni, csak akkor emelhető ki a pákatest, ha kihúzom a gyűrűt a tartóból (ez kb. 15 mm elmozdulás).
Ha bármilyen megoldás bevált, akkor azon nem kell változtatni, azt kell használni. Korábban, pl. a kattogós Wellernél, vagy a Solomon pákáknál nem is jöhet szóba csak a szemből bedugós lehetőség, mert nincs a pákának egy stabil fémgyűrű az elején. De itt kimondottan a JBC-ről van szó, aminek van ilyen gyűrűje, és szerintem éppen ezért van.
Csak az a baj a felsö behelyezéssel (U nyilás) , hogy a lelogo kábel bármilyen mozdulatra kibillentheti a tartobol a pákát. Ha meg szorosra veszed a nyakat akkor meg nehezebb bedugni a tartoba.
Söt sok pákának a nyele a kábellel nehezebb mint a forro vége igy hajlamos kibillenni ha vizszintesen van a foglalatban. Nekem sokkal jobban bevált a 45 fokos rugos tarto.
A "stabil" jelzőt javaslom lazán értelmezni. Feltételezem Te is a pákanyél alsó fém-karikáján akarod megfogni a pákát. Elsőre én is precízre fúrtam a pákacsatlakozó lyukat (+0,1 mm), és ez nem volt jó, mert csak pontosan merőlegesen lehetett belecsúsztatni. Aztán felfúrtam nagyobbra, amiben most lötyög a páka, de így kényelmes ki-be pakolászni. (0,5 mm-el akartam nagyobbra fúrni, de végül 0,8 mm-re sikerült, és így éppen jó.)
A pőre válasz benne van a kérdésben, mert nincs rajta nyílás.
A felső kivágás azért hasznos, mert részben sokkal kisebb mozdulattal lehet ki-be tenni a pákát, másik részben, nem kell odanézni ehhez. Csak a saját gyakorlatom alapján, ami már nem kevés megszokást is tükröz, én úgy veszem ki és teszem vissza a pákát, hogy nem nézek oda, csak nyúlok érte. Ha elvonatkoztatok a saját rutinomtól, akkor is egyfajta többletet jelent a felső kivágás, mert lehetőséget kínál egy másik irányú mozgásnak is (és persze akinek úgy kényelmes, ebbe is be lehet tenni szemből is).
Mi miatt nem praktikus a nyílás nélküli verzió?
Én is így fogom megoldani az új tartóknál a tartó részt. A mostaninál azért nem tudtam megoldani így mert, teflonból készült és alulra be kellett rakni egy réz betétet. Kiprobáltam egy tesztdarabon, hogy a felül V alakban kivágott megoldás mennyire életkepes és nem igazán volt stabil. De az újak már így fognak elkészülni 10mm-es alulemezből.
Én a város túlsó felén vagyok, legközelebb megnézem ha megyek, hátha itt még van.
Pesti út 2.
Amikor volt, ott vettem (tudom miről beszélünk).
A pákatartóhoz kapcsolódva, én is használtam ezt a "bedugós" variációt, és ugyan életképes, de nem a legpraktikusabb.
Jobban bevált az a megoldás, ahol nem csak szemből, hanem fentről is be tudod tenni a pákát. Ehhez csak egy kicsit kell kifelé húzni, és utána felfelé kiemelhető. Az első képen Skori megoldását látod, majd a következőkön az enyémet.
Már nincsen, elkapkodták (most értem vissza).
De vissza szoktak térni a hasonlók a szortimentbe, gondolom amint összejön Kínából egy konténernyi rendelés...
Nemrégen a Lidlben is volt. Nekem már vagy 5 éve ugyanolyan hibátlanul müködik.
Igen, az Extool egy jó középút: ismerem a márkát mert van egy csőkulcs készletem tőlük, akkor ilyet veszek, köszönöm!
Köszönöm.
Nekem van egy Extolom ami a Lumenetben kapható 6000 Ft körül meg van egy drágább típusom is. De sokáig ezt az olcsóbbat használtam. Most is ezzel krimpeltem le az összeset.
Gratulálok, korrekt, igényes munka. Hasonlóan lassan készül az enyém is.
Erről jut eszembe: tudod véletlenül, hogy érvéghüvely krimpelőt hol lehet kapni normális minőségűt, ami nem esik szét 10 összenyomás után? És lehetőleg ne kelljen a fél vesémet sem eladni érte?
Elkészült a Skori által terevzett forrasztóállomás. Lassan de biztosan készült mert 2021 őszén vettem meg Skoritól a paneleket.
Készítettem több tartót is a pákához amiből már sikerült egyet elednom ami feleslegesen foglalta volna a helyet itthon. De vettem meg kettő Weller pákatartót ezért azokból is majd el fognak készülni a pákatartók JBC-hez. A pákához rendeltem egy szivacsot a fogó részére AliExpress-ről és teljesen jó minőségű és még drága sem volt. Ha valakinek kellene akkor el tudom küldeni a linket.
Ha úgy oldanád meg az alu csövet, hogy a távtartókon van plusz furat, azaz a csőben a levegő is tudna áramlani, akkor az elvinné a meleget. Mondjuk nem tudom a műanyag nyéllel mi a probléma, nekem pl. a plexi páka sem melegszik át (de a következő teflonból lesz). Az érintkezők koaxiális megoldásúak, szerintem sokkal jobb mint a gyári megoldás.
Ha a kínainak valamiben mindenkinél nagyobb tapasztalata van, az a műanyagok felhasználása, szóval ha van különbség akkor az nem biztos hogy abban van, hanem inkább a tartó fülek vagy villák minőségében.
Ugye, a JBC-nek ami nagy előnye, a kis fűtőszál ellenállás az egyben a nagy hátránya is. Ezek a képek nem adják vissza, érdemes lett volna a villák belső feléről is képet készítenem, mert akkor látszott volna miről beszélek. Az érintkezési felületeknél meg voltak a villák feketedve (sárga nyilak a képen). Van ezeken valami bevonat, ami a sok hegy cserélgetéstől ledörzsölődik. Meg idővel a rugalmas villák már kisebb erővel szorítanak. Ami leharcolt nyeleket én kaptam, azokba konkrétan már úgy estek bele a hegyek, nem nagyon kellett erővel belenyomni. Aki érti ezt a szakmát az könnyen kitalálja, mi történik olyankor, amikor a nagy áramhoz nagy átmeneti ellenállás társul. Ez volt a másik oka annak, hogy én előnyben részesítettem a ráforrasztott kábeleket a gyári megoldás helyett. Ott nem lazul ki a tartóvilla mert nincs, meg a forrasztás átmeneti ellenállása sem nő meg. Most az esztergált műanyag nyél helyett egy olyanon agyalok, hogy kell egy 8-as vagy 10-es (amelyikbe belefér) alu cső, a két végébe egy egy műanyag vagy bakelit gyűrű távtartó ami megfogja a hegyet és kész a páka. Már csak az a kérdés, hogy mennyire melegítené meg az alu csövet, vagy megmelegítené-e egyáltalán, azaz mennyire lenne életképes az ötlet. A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2023
Lehet majd rendelek egyet abból amit linkeltél mert érdekel milyen és második vagy tartalék pákának jó lesz. Meg kellene majd egy akkus állomáshoz is egy páka.
Pár hozzászólassal előbb volt szó JBC klónról. Érdemes-e venni milyen minőségű stb... Végül én egy eredetit vettem, de vokt szerencsém kipróblni egy klónt miután már megvettem a pákámat. Egy ismerősöm rendelte AliExpress-ről 1 éve. Nagyon szép másolat. Azt mondta az ismerősöm, hogy 7000 ft körül vette, de sajnos az az eladó akitől vette már nem árul. Sajnos nem tudtam képet készíteni, de azért a tapasztalataimat leírom vele kapcsolatban.
A páka tökéletes másolatnak mondható. Nem sorjás és még jó minőségű anyagokat is használtak. Kívülről annyi különbözik, hogy nincs rajta a JBC logó. A vezeték nem olyan lágy, de teljesen elfogadható még talán nem is törik meg olyan gyorsan, amivel azért szokott probléma lenni a gyáriaknál. A vezeték belső ereinek színei is azonosak a gyárival, ami szerintem szintén csoda egy másolatnál. Méreteiben teljesen azonos, fogadja a gyári hegyeket és működik is vele. Gyári JBC állomással is működik ami lehet szempont, ha valaki gyári állomáshoz akarja használni. Röviden összefoglalva vannak jó koppintások, de nem garantálható, hogy mindegyik jó.
Ügyes.
De éppen olyan fotókat csatoltál, ami az eszköz külsejét mutatja. Ezt minden pákabirtokló látja ha a sajátját nézegeti. Ezért sokkal érdekesebb lenne a belsejéről (is) néhány fotó.
Megcsináltam a kábelcserét.
Az 1. képen látszik milyen állapotban volt a vezeték. Amivel még nem is volt probléma. A vezeték külső szigetelését ráhúztam az erekre, hogy ne legyenek szabadon a belső erek. De sajnos a vezeték a páka törésgátlójától kb. 30 cm-es hosszon úgy melegedett, hogy nem igazán lehetett vele kényelmesen dolgozni ("égette" az alkarom amikor hozzáért). A 3. képen látszik a kicsert kábellel. Az új kábel nem szilikon köpenyes de nagyon hajlékony. Már több ismerősnek adtam ebből a kábelből és ők is pákához használják. A vezeték keresztmetszete ugyan akkora mint a gyári. Az 5. képen látszik, hogy nem az eredeti csatlakozót használtam hanem egy általános 6 pólusú csatlakozót. A gyári csatlakozó törésgátlója tökéletesen használható az új csatlakozóhoz. Annyit érdemes csinálni, hogy amit a a csatlakozó szorító része megfog arra érdemes rátenni egy-kettő réteg zsugorcsövet, hogy jól meg lehessen szorítani a törésgátlóval együtt a vezetéket is. Az állomás elkészült, a pákával már ki is tudtam próbálni. Már csak dobozolni kell az állomást és a pákatartót kell elkészítenem. Ha valakinek van 10mm-es alumínium lemeze (a pákatartókoz kellene) és megválna tőle kérem írjon nekem. |
Bejelentkezés
Hirdetés |