Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Inverteres hegesztőtrafó
Átellenőriztem párszor, nem találtam benn hibát. A fő elkót nem raktam át, de beterveztem egy-egy 15u 25V-os SMD tantál elkót az UC3845-höz és az 555-ösök közé. Kialakítottam pár SMD 100nF-os kondi helyet is a tápágakon. Szerintem ez a vége. (hacsak valaki fel nem hívja a figyelmemet valami oltári hibára, amit elnéztem.)
Én tévedtem,bocsánat (!),valóban az UC 1 lábára megy a leragadás védelem.
Meg kellett volna néznem a rajzot és csak utána ugatni. Én a kondi (220 vagy 100uF) növelés helyett inkább beraknék egy 100uH/1A zavarszűrőt a betáp + ágába még a szűrőkondi elé
Szia!
Bocsi,hogy belekotyogok, de attól nem lesz jobb a tápfesz szűrésed, hogy a kondenzátor kapacitását megnöveled. Ha jobb tápfesz szűrést akarsz, akkor szűrőhálózatot kell kialakítani, ami R L C elemekkel alakítható ki,de mindenekelőtt a betápot ferritgyűrűs soros trafón kell átvinni. Valamint ez elé és után "T"szűrőkapcsolást érdemes kialakítani,amelynek a talppontja testelve van. Ha a hálózat felé kijutó zajt akarod megfogni, akkor semmiesetre se használj SMD kondikat,hanem csak direkt erre a célra készült váltakozófeszültségű típusokat. Pl: X2 jelűt. Ha netán nem a kifelé menő zajok megfogása a cél,akkor ne vegyétek figyelembe a leírtakat. Ha az UC tápfesz szűrése a beszélgetés tárgya, akkor azt mondhatom,hogy tapasztalatom szerint nem kényes a tápfesz simaságára. Ez nem azt jelenti,hogy komálja a szűretlen tápfeszt, de némi hullámosságot simán tolerál.A kis bellső ellenállású táp inkább a meghajtófokozatnak fontos, azért,hogy minél meredekebb felfutású jelet tudjon előállítani.
Most éppen a vezérlőkártya (UC3845 plusz a két NE555 és járulékos tartozékai) 12V-os tápfeszültségének jóságán elmélkedtünk. Mivel a helyszűke miatt át kellett terveznem a már bevált panelt, igyekeztem a zavarszűrő kondikat minél közelebb helyezni az IC-k tápfeszültség bevezetéséhez. Valamint plusz SMD tantálokat és SMD 100nF-os kerámiakondikat helyeztem el a tápfesz ágban. (mert ezek voltak elhelyezhetők különösebb gond nélkül) Lehet, hogy nélkülük is megfelelő lenne a 12V szűrtsége (főleg ha a te tapasztalataid szerint nem különösen kényes a zajra), de ami biztos, az biztos.
Sziasztok!
Vettem a közelmúltban a vaterán egy Energi@130 fantázianevű invertert, hibásként.. Leesett, és a vezérlést végző hibrid eltört.. Gondoltam, majd jól feltérképezem, után építem, és kész.. Sajna nem ilyen egyszerű, mert később kiderült, hogy kibelezték már belőle, meg meg sincs.. Nem egy elképesztően bonyolult gép ez, de mielőtt nekiesek, és visszarajzolom, ami azért nem 2 perc.. megkérdezem Tőletek, hátha ráismer valaki a gépre, esetleg van hozzá kapcsirajz, avagy esetleg beszerzési lehetőség a hibridre.. mellékelek néhány képet
Egy mezei nyitóüzemű gépnek tűnik.
Szerintem ne fáradozz a visszarajzolásával, hanem a főtrafót, áramváltót, zavarszűrőt, bordákat, teljesítmény félvezetőket felhasználva belőle épísd meg az egyik gépet innen a fórumról.
Szia!
Ez EPS gép,vagy tévedek? A doboza megvan?Hány hibrid kártya van(volt) benne, 1 vagy 2?Ezek a hibridek beszerezhetők, csak tudni kellene hogy milyen típusú volt benne eredetileg. Egyébként az utánépítés sem bonyolult, mivel viszonylag egyszerű kapcsolásúak, amelyekkel eddig találkoztam. Egyébként támogatom Pimi ötletét az utánépítésre vonatkozóan.
Kedves Ottó,én megértem a törekvésedet a minél jobb megoldásra,jelen esetben a segédtáp zavarszűrésre tett lépéseidet,de had mondjam el,hogy a sok kondi is lehet rossz megoldás.Véleményem szerint a segédtáp + oldalára tett zavarszűrő (100uH) + 100µF kondi és 100n kondi halmaz valamint az IC-k közelében lévő 100n kondik,amennyi a rajzon szerepel,elégséges a szűréshez,nem kell több.A lényeg,hogy ezek az alkatrészek valóságosan is ott legyenek és ne egy arasszal odébb vagy a panel másik végén,de ezt Te is tudod.
Rajzot nem találtam,de a képek alapján talán hasonlít a Colt vagy a Prestige gépekre,de csak hasonlít.A fojtó is hiányzik?
Szia!
EP systems, igen. A kapcsolást FET-ek végzik, IRFP460. A diódákBYV52-200. 1db hibrid volt benne, sajna típus ismeretlen. Ha felhasználnám az alkatrészeket saját géphez, melyiket javasolnád? köszi!
Szia!
Fojtó nem hiányzik, egyszerűen nincs.. Helye sincs.. nem is igazán értem...
Tegyél még fel képeket a gépről, mert én még olyan EP System-mel nem találkoztam, amelyikben ne lett volna kimeneti fojtó. 2Mb-nál nagyobb fájl-t nem tudsz feltenni, ezért szedd szét a képeket több darabra és úgy tedd fel,vagy küldd el privát címre.
Szia!
Ha az előzőleg betett képek közül a másodikat megnyitod, akkor a kép bal oldalán, fent látni fogsz egy réz lemezt L alakú, lyuk rajta. Ez az előlapon levő - csati hátuljába van csavarozva egy 6-os csavarral. A felső hűtőbordán látsz egy + jelet filccel, az pedig egy kanóccal ment szintén egy 6-os csavarral a + hegesztő kapocsra.. nincs benne hely sem a fojtónak.. Mondjuk tény, hogy a srác nem küldte el a borítást, csak az elő/hátlap, meg az alja van meg, de helye sincs a fojtónak, nem férne el..
Szia! a Folytó elfér benne csak nem a panelon van a képen látszik. Kb 6 - 8000 Ft ért lehet kapni bele vezérlőt. Írd meg hogy a főpanel tipusa mi : EPI ***** Meg kell vizsgálni a panel egyéb részeit és ha csak ennyi baja van érdemes lenne megmenteni a masinát szerintem.
Üdv Mindenkinek!
Nekem is pont ilyen energi@130as masinám van. Sajnos én is úgy kaptam hogy leejtették és az elejében lévő kis kiálló panel el van törve. szerintem más baja nincs. Ha valaki meg tudná mondani hol lehet venni hozzá másikat nagyon megköszönném. Előre is köszi.
Szia!
EPI2804-26-04-2004 rv.4 Ezek szerint a fojtó hozzám már nem jutott el De ahogy a képen látom, ez sima légmagos fojtó? 8,5 menet kb. 4,5 huzal? Mert akkor nincs baj.. A FET-ek nem zárlatosak, a diódák jók. Más látszólag nem hiányzik.. az egész le van öntve lakkal, elég nehéz mindent végigmérni, de ha van vezérlő, nem gond, egyenként mérek végig mindent
Szia Feco88!
Ha a kispanelból nem hiányzik, akkor hátuljáról le tudod olvasni a típusszámot. Ha ez megvan, nem kizárt hogy tudok segíteni a beszerzésben mindkettőtöknek.
Szia ! Hétfőn tudok többet mondani, a melóhelyemen van 2 energia is. Szétszedem és megmérem a fojtó pontos méreteit. A típusszám alapján meg hogy milyen panel lehetett benne.
B.U.É.K. Zoli
Boldog Új Évet Mindenkinek!
B.U.É.K! Sanyi!
Bár szilveszter van, az alkotó nem pihenhet...
Az elmúlt pár napban összeraktam a panelokat, és ma eljött az igazság pillanata. Megindult a műszeres mérés. A vezérlés úgy néz ki működik, cca. 32kHz-en rezeg. A potméter egyik állásában sem szakad le az oszcilláció, jó párszor végigtekertem. A jelalakok olyanok amilyenek. (IGBT-k, diódák nincsenek benn, 320V nincs rajt). A feszültség szkóppal megfelelőnek tűnik, de sajnos a ZY13-asokonn mérve, van a két ág között olyan 0.17V különbség. (a szkópábrákon is látszik) A 2-es körben 5,24V van az 3-asban meg "csak" olyan 5.08V Az impulzustrafót nem szimmetrikusan tekertem meg, valószínűleg menetszám eltérés lehet köztük. (számoltam én, de tévedhettem). Most bombázhatom ki. De majd csak jövőre, idénre ennyi volt a munka, mostantól jöhet a szórakozás.. Minden Fórumtársunknak Sikerekben Boldog Új Esztendőt Kívánok! Ottó
A képeknél valamelyikek 1:1-es (zeneren mért képek), mások 1:10-es (impulzustafósak) osztással készültek, a "ketyere" életének érdekében. Ha jól tudom ez a Picoscope csak max 20V-ot visel el a bemenetén.
És itt van még pár kép a panelokról. Természetesen ez csak a kiterített verzió, nem ilyen marad...
Szia!
Előre is köszönöm! Addig is B.U.é.K
A meghajtó trafó két kimenete között nálam is volt ennyi eltérés mind a 3 gép esetében,szerintem ez nem gond és nem menetszám eltérés miatt van hanem a tekercsek elhelyezéséből adódik.
Boldog Új Évet Mindenkinek!
SIKEREKBEN GAZDAG BOLDOG ÚJÉVET MINDEN FÓRUMOZÓNAK !
KRÁLIK ANDRÁS.
Erdgabnak igaza van! A jelalakok pedig jók!
a felső csúcsok akkor múlnak el, ha a tápot megemeled 14 voltra! 12 voltnál úgy néz ki mint a tied, tehát nem hiba! Ha a tápot megemeled 14 voltra akkor a zénereket is cserélni kell 15 voltra legalább! meg kell nézned, hogy a 12 volt valóban annyi-e, mert kb. 5.5voltot kéne kapnod a zénereken! Ez módosítható egy másik stab.kockával vagy a II-III tekercsekre 2-3 menettel többet kell tenni, vagy az I-IV-es tekercset csökkenteni szintén 2-3 menettel! Ez a különbség a tekercselés módja miatt is lehet elég szorosan kell tekerni és a vastag szigetelés helyett inkább vékony, de jó minőségű szigetelés kell! B.U.É.K
A 12V külső tápos volt és 11.9x V megvolt. Ma kipróbálom a saját tápjával is. Mivel elsőre egy működő gépet akarok produkálni az általatok létrehozott és bevált gép alapján, nem változtatok a tápfeszen és a zenereken. (először gondolkodtam rajt a "tervezési" szakaszban, de visszafogtam magam). A trafót letekertem, egy menet különbség tényleg volt Megtekertem újból az egészet, felraktam a 2. 3. tekercsre a plusz 3 menetet. Mindjárt ki is próbálom.
BUÉK!
Ma megvolt a próba. Sajnos újabb tekercselés után is megmaradt a két oldal között a 0,2V különbség. De a feszültségek és a görbék szerintem jobbak lettek. Multiméterrel mérve: Tp1. II.=6.12V III:=6.33V A saját táp U=12,28V.
Itt vannak az új görbék is.
És itt vannak a további képek.
Azt hiszem most már be kellene ültetnem az IGBT-ket és a diódákat. Aztán lassan jöhet majd a feszültség alatti próba. Addig is ismét átolvasom a fórum tesztelésről szóló részeit, hogy miképp is tovább. Arra emlékszem, hogy az izzólámpa többet árthat, mint használhat bizonyos esetekben...
Azért én kb. 10 percet járatnám még ebben az állapotban,figyelném,hogy véletlen nem melegszik e valami,főleg a meghajtásnál a zénereket nézném.Nem mindig lehet azonnal észrevenni,ha melegednek.Folyamatosan mérném közben a teljen vezérlés áramfelvételét,kis ingadozás,néhány mA lehetséges.Az IRF540 még langyos sem lehet.Kicsit aggódom a zénerek miatt,ha 6,12 ill. 6,33V mértél akkor a 13V zéner biztos,hogy melegszik! Biztos,hogy 6,12 és nem 5,12V van ott multiméterrel mérve?Mert ha 6,12V mégis és a zéner melegszik akkor cserélned kell 15V zénerre.Ez is meg fogja védeni az IGBT kapuját minden gond nélkül,de ha most a 13V zéner melegszik,az majd hamarosan ki fog égni és nem lesz semmi védelem a tüskék ellen.Már most lehet tesztelni a ledek és a relé (lágy indítás,hővédelem stb.) működését.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |