Fórum témák
» Több friss téma |
Ez milyen méret? E20? 300W biztos nem, 200W még talán. De puding próbája az evés.
Mi alapján kell kiszámolni? Ohm-törvény. Primeren ugye van félhídnál 160Veff. Szóval 160W-nál van 1Aeff, FETenként 0,7A eff. A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2015
Kedves Urak!
Kérdésem elsősorban pepe1125 Fórumtárshoz szól: A következő kapcsolásról szeretnék pár infót:Bővebben: Link Tehát A kimenő fesz 25V ra emelkedik ha jól nézem 12V ról, ez a 310V körüli DC bemenetnek köszönhető a primer oldalon (meg lett emelve kb a feléről), vagy a freki növelésnek köszönhető a fesz növekedés? Valamint hogy viselkedne ez a táp nagy pufferkondik jelenlétében. VF2 270W os hoz kellene, ami elég komoly áramokat rángat ennek megoldása lehetne a nagy puffer használása. Persze a végfokok dual mono kivitelben lesznek, mind a két oldalt egy dupla trafós táp ki tudna e szolgálni? Ja meg kísérleteznék még az áttekeréssel hogy a végén (egyenirányítás + puffer) 2X60V legyen. Apropó áttekerés itt is mint szinuszos jelalakú áramnál puffereléskor gyök2 vel megemelkedik a fesz, vagyis annyival kisebbre kell méretezni a sec menetszámát. Tudom sok amatőr kérdés de valahonnan el kell kezdeni. Köszönet mmajka
A feszültség növekedés a kitöltési tényező miatt emelkedik mivel a pc tápban nem jár maxon.
A cikkek között van cimpota tápja korrektebb,és akkora teljesítményre készíted amekkora neked szükséges.Akár KW méretben is elkészíthető.(én 600W készítettem,mert a vas még ráfért a panelra,etd39)Ennél se védelem,se rezonanciára állítás nincs.
Természetesen szemeztem már nemegyszer cimopata tápjával is. Csak az a gondom, hogy nincs még szkópom sőt lehetőségem sincs megkérni valakit hogy mérjen nekem, ami ha jól olvasom igencsak hiányozna az építés folyamán.
Ellentétben a pc trafós megoldással ott nincs külön méretezgetés induktivitás méricskélés (persze jó ha megoldható), keres az ember két egyforma tápot én személy szerint valami kicsit jobb minőségűre meg kb 500W os ra gondoltam ami adott is. Ki a trafót puffereket amik még élőek, és kezdődhet a barkácsolás. A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2015
Na akkor hajrá.De ne csodálkozz majd ha a táp és az erősítőd is át megy indián telefonba.
Majd még elgondolkodok az egészen. Nem akarok azért rögtön nekiugrani akárminek is.
Üdv mindenkinek!
Segítségre lenne szükségem. Mégpedig abban, hogy miként kell mérni, vagy számolni a szórt induktivitást. Adott nekem egy ETD34-se mag Al=2500nH értékkel. lorylaci mini kacsi tápja lenne a cél, de ezzel az induktivitás dologgal fennakadtam. Szívesen vissza is olvasok, de jelenleg 100 oldalon nem találtam pontos infót. Számításom szerint 45menet, 160V csúcs, B=150mT. Jelen esetben 5mH-t mért az induktivitás mérőm (szekunder 5 menet rövidre zárva). Előre is köszönöm!
Az 5 mH nagyon sok... valamit nem jól mérsz, vagy a műszer nem okés erre.
Mennyi üres szekunderrel? A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2015
Szerintem azokkal az adatokkal 5 mH a primer induktivitás... nem zártad rövidre a szekundert.
Pontos és korrekt méréshez forraszd össze a szekunder végeit. Ha kérdezel egy egyszerű dolgot, legalább várj kicsit egy válaszra. A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2015
Így van. Hiába kötöm össze a szekundert, akkor sem történik semmi. Igaz, hogy rendes litze huzallal próbáltam és nem biztos, hogy jól sikerült leszedni a lakkot. A huzal 64x0,1. Sima hálózati trafónál érzékeli a változást. Az induktivitás mérő egy MX 25-306-os multiméter. Az LRC mérőm még úton van.
5 menetes szekundernél, közelítő mérésnek az is jó, ha bármilyen huzalból befűzöd az 5 menetet kamu szekundernek és a végeit összeforrasztod. Ha úgy se megy le 50-200 uH közé a szórt L, akkor tényleg vmi nagy hiba van.. a műszered azért nem az igazi erre a célra, de ekkorát nem tévedhet 20 és 2 mH-s alsó határban.. .
Csak úgy bedobtam egy trafót, 2.74 mH a primer és 50 uH a szórt ugyanilyen müszivel, tehát a mérőműszer hiba kizárt. A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2015
Nekem 25-304 van, a 29uH-s tekercset 14uH-nek méri, de ha más a jósága akkor akár néhány száznak is. Szóval ezek erre nem jók, 100uH alatt összevissza mér.
Üdv! A cimopata féle rezonáns tápot készítettem el. ezt
A trafó adatai: L mágnesező: 4.14 mH Lszórás: 68.8 uH Rezonáns kondi értéke: 94 nF Számolt rezonancia: 62.5 kHz A tápot sikerült rezonanciára állítani. (A névlegesnél 2-szer jobban leterheltem max feszültségig állítva a kimeneti feszültséget a kapcsoló frekivel.) Lenne pár kérdésem. A miller platót hogyan lehet eltüntetni a gate jelből? Valószínű, hogy nem 0v körül kapcsol ezért van ott. Próbáltam feljebb tekerni a kapcsoló frekit is de nem volt rá hatással. Adjak a trafónak egy kis légmagot.Most nincs benne. Az áramváltón terheletlen állapotba négyszöghöz hasonló jelet kaptam. Itt nem fűrész jel kéne hogy legyen? Felrakok pár képet a mért jelalakokról bocsánat a minőségért a telefon erre volt képes. Terhelt állapotban olyan 70 wattal terheltem. A végső beállításhoz szeretnék tippeket kérni. Előre is köszönöm a válaszokat.
Végül is megadtad a választ magadnak,igen rakj bele légrést,olyan 6-700uH között legyen vagy még mehetsz lejjebb is.Az áramváltó fettel be van kötve?Csak ha be van kötve lesz ott háromszög.Érdekes csak az egyik fetnél van hiba.Be raktad az áthidalást a kimenet és az ic 6 láb közé?Nálam akkor volt ilyen a jel mikor nem kötöttem össze.
A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2015
Idézet: „A miller platót hogyan lehet eltüntetni a gate jelből?” Én bekapcsolásnál nem igen látok miller-pőlatót, vagy csak kicsit, így a cucc közel ZVS. A maradék kis bekapcsolási platót egy hajszálnyi (icipicipici) légréssel tudod eltüntetni. Kikapcsolásnál mindig lesz miller-plató, hiszen a MOSFETet úgy kapcsolod ki, hogy áram folyik át rajta, tehát áramot szakítasz meg. Egyébként minden tuti. Én áramváltót nem szoktam nézni, szerintem azzal sincs probléma. Túl sok légrést ne rakj bele, mert úgy túl gyors lesz a félhíd átmenete, ami megnöveli a zajt. Ez az 500ns átmenet nagyon tuti, 200ns alá ne gyorsítsd.
Köszi a gyors hozzászólásodat. Már megijedtem, hogy terheletlenül ilyen ronda a primer áram de ha azt mondod nem gond akkor nekem jó. A fetek nem melegszenek. Sima IR2153-at használok annak elvileg 1-1.2 uS a holtideje (lehet hogy jobbat fogtam ki?) A kimenet 2X12.5 voltra van tekerve. Üresjárat esetén 13 volton vannak, oldalanként 4 amperrel terhelve megy le 11.3 voltra.Ez így megfelelő ilyen táp esetén?
Mivel nincs visszacsatolás, így nincs szabályzás. Ha a rezonancaifrekvenciát belőtted, akkor az átviteli tényező 1, de ugye a primer puffer is esik, meg ugye vannak egyéb veszteségek is.
Én IR21531-akat használtam mindig, mert szerettem feljebb menni a frekivel. Ide elkell az 1200ns, mert ahogy nézed jó 400 ns míg teljesen kikapcsolj a MOSFETet, utána indul az 500ns-os átmenet. Ha váltanál, akkor a 600ns nem lenne elég, csakúgy ha a kikapcoslást gyorsítod (PNP tranyóval pl), meg kis lgéréssel goyrsabb félhíd átmentet lőssz be. Ha ennél jobba feszütlségtartzást szeretnél, akkor csak visszacsatolással fog menni.
Sziasztok, már jártam ebben a témában, de most jutottam odáig hogy mindent kipróbáltam amit javasoltatok. ( Hosszú lesz, de mindent közlök ami segíthet a válaszadásban! )
Egy házimozi tápegységéről lenne szó. Pontosabban egy Daewoo HC 4130x. Úgy kaptam hogy kivették belőle a hűtést ( ventilátor ) , és egyszer csak nem kapcsolt be többet. A tápegysége zárlatos. Linkeltem fentebb, sok hozzászólással ezelőtt egy rajzot is ezen tápellátóról, de nem találom sajnos, de biztos hogy itt van! Miest megtalálom újra feltöltöm ide! Az volt az alap kocepcióm, mármint nekem, hogy a 2 DB IC-t a táp Primer oldalán kicserélem. Miért? Azért mert azon van hűtőborda, és mivel kivették a keringetőt gondoltam hogy megsült. Vettem újat, beletettem, de ugyan úgy zárlatos. ( kidobott pénz ) Javasoltátok hogy kössek sorba a táppal egy égőt, és úgy nézzem meg hogy mi a helyzet. Sorba kötöttem, az égő nagyon erősen világít ( zárlat maradt ) de a táp nem jó, nem csinál semmit. Javasoltátok hogy vegyem ki az újra cserélt 2 db IC-t, kivettem, így is zárlat van, az égő erősen világít. Ami a táp primer oldalán található, nagy vonalakban pár kondi, egy egyenirányító híd, pár ellenállás és 2 tekercs. ( Töltöttem fel képeket, remélem valamennyire látható. ) Ha ez így nem működik, mégis hol lehet a zárlat? Mit nézzek meg, mit tudnék vele kezdeni? Segítsetek ha tudtok valami tanáccsal, ötlettel. Nem vagyok egy profi műszerész, de szeretném megjavítani. Még ha hosszabb időbe is telik, nem adom fel a dolgot. Ez lenne maga a házimozi. Bővebben: Link Itt pedig megtalálhatóak a rajzok: Bővebben: Link A készített képeket egy másik tárhelyre tudtam feltölteni, mert túl nagy volt a mérete.
Elég érdekes "javítási "tippeket kaptál... Kezd azzal, hogy multiméterrel megméred mégis mi rövidzáras benne. Graetz híd, pufferkondenzátor is lehet akár, ha nem találsz semmit, akkor az optocsatolót ellenőrizd.
Vagy kapcsolási rajzot csatolj róla ha van, vagy egy képet a tápról. A képek amiket linkeltél semmire sem jók.
Végignézem, az esetlegesen zárlatos alkatrészeket. Annyi már biztos hogy az egyenirányító hídon túl van a zárlat. A két tekercset hogy tudnám kimérni a zárlatot illetően?
Csatoltam kapcsolás rajzot, tisztán és világosan látható a tápegység, az alkatrészek pontos megnevezése ( és minden más is rajta van, én ki is nyomtattam ). 49.oldal! Bővebben: Link Nem bírom feltölteni a képet amit fényképeztem, mert túl nagy a mérete. ( 4,2 Mb ) Köszönöm a válaszokat, szép napot mindenkinek. A hozzászólás módosítva: Feb 22, 2015
Végül nem kellett mennem dolgozni, és jutott időm a problémára.
Megnéztem a zárlatokat. Először a két kondenzátorral kezdtem, azokkal nincs gond úgy tűnik. ( fekete filccel meg is jelöltem a tetejét ) Gondoltam áttérek a 2 tekercsre. Kivettem mind a kettőt, és a táppal sorba kötött lámpa egy pillanatra kicsit felvillant. Ekkor visszakötöttem a kisebb tekercset, és áram alá helyeztem. Pont az történt mint az előbb, az égő egy pillanatra felvillant halványan. Amikor önmagában a nagyobbik tekercs az áramkör részét alkotja, akkor folyamatosan erősen világít az égő, tehát zárlat van. Gyenge logikámból adódóan arra következtetek, hogy a nagy tekercs lehet zárlatos, a többi alkatrész, beleértve a kis tekercset is zárlatmentesnek mondható. Bízok benne hogy a képek láthatóak. ( Még a kepfeltoltes.hu sem fogadta el a képeimet. ) Kép 1 Kép 2 Kép 3
Szerintem ha a kapcsrajzon lévő középső IC drain lába és a trafó közötti fóliát átvágod, vagy kiemeled az L904 tekercset, megszűnik a zárlat. Tuti ne a főtrafóban keresd a hibát, hanem a meghajtó IC ( 901 ) fetje adta meg magát.
Ha nem a szekunderén van zárlat... A hozzászólás módosítva: Feb 22, 2015
Idézet: „Nem bírom feltölteni a képet amit fényképeztem, mert túl nagy a mérete” Képszerkesztővel (még az office mellé feltelepíthető Picture Manager is tökéletes) le kell csökkenteni a felbontást 800*600-ra, vagy alá. Esetleg magán a fényképezőn beállítani ekkora felbontást. Nem kellenek a gigapixelek, ellenben a megvilágítás és az élesség fontos. Nem lehetetlen... Upd: megnéztem az egyik képet, 3664*2748... Minek? Upd2: a képszerkesztővel le lehet vágni a felesleges részeket (pl. asztallap, egyéb háttér) és a lényeget kitenni. A hozzászólás módosítva: Feb 22, 2015
.... azon kívül a lementett doksiből gyönyörűen ki lehet vágni csak a tápot és png, jpg vagy pdf-ként feltölteni.
Tessék.. A hozzászólás módosítva: Feb 22, 2015
Amint látod ferci kollégának majdnem sikerült egy normális képet csatolni a rajzról, szóval nem lehetetlen. Van egy jó kis program, photofiltre a neve, hatalmas, 1,6MB méretű, van hozzá magyar nyelv is. Szinte mindent meg lehet csinálni vele egy képpel, méretezni, konvertálni, stb, és akkor nem kell azon nyavajogni hogy nem eszi meg a fórum mert nagy a mérete.
Azt a triakos STR-t nézném meg először, arra úgy sincs szükség mivel nem fogod 110V-os hálózaton használni a tápot. A KA1M sorozatú flyback IC elég strapabíró, nem nagyon megy tönkre. Ha mégis, akkor annak komoly oka van. Ha lenne áramkorlátos tápod meg szkópod akkor mondanám hogy mit csinálj vele, de anélkül csak a sötétben tapogatózás marad. Esetleg nézd meg hogy kéziműszerrel mit mérsz a KA IC 1-2 lábai között. Az adatlap nem mutat benne body diódát a feten, tehát mindkét irányban szakadást kellene mérned. Ha így van akkor az IC majdnem biztos hogy jó, ha zárlatot mérsz akkor viszont kuka.
Szerintem nagyon gyorsan szedd ki azt a patkolást a biztosíték helyéről. Élet és tűzveszélyes.
Inkább egy helyre írok mindent mint össze-vissza.
Köszönöm a választ. Az L904-et kivettem, de viszont a PT901-et bent hagytam és a zárlat ugyan úgy fennáll. A képekre visszatérve, először is köszönöm a szerkesztést! Én egy 44 éves szakács vagyok, a fiók amiről írok még a fiamé volt, de ő már nem foglalkozik ilyen dolgokkal, és kint él külföldön. Kicsit összevesztünk ezen a hibás házimozin, és így nem várok tőle segítséget, így megpróbálom magam megoldani. GeLee, megmondom az őszintét, nem értem amit írsz, mert nem vagyok ennyire jártas a témában. Utána nézek azoknak a dolgoknak amiket említettél, megpróbálom értelmezni. A patkolásra visszatérve, nem lesz probléma... mert csak 2-5 másodpercig van bedugva. Nagyon köszönöm mindenkinek a segítséget, és köszönöm hogy az időtök egy részét az én problémám megoldására fordítottátok. Kellemes estét mindenkinek. A hozzászólás módosítva: Feb 22, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |