Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Keverőpult építése, javítása
Sziasztok
Itt a saját rajzom, hátha kell valakinek.
Persze szimmetrikus táppal jobb. Akkor az F pontokat földre kell kötni.
Szia ha érdekel én most csináltam egy karaoke gépet 3 mikrofon csatorna közös visszhanggal egy visszhang ic 1500 volt tehát bagatel. 1 számítógépcsatorna és egy távoli (hosszú vezetékes csatorna (5pólusú xlr). Egy mási keverő csatlakozik ide. Én most egy kicsit elmélyedtem a témában. A mikrofonoknak ha egy mód van rá balanced (elektronikusan kiegyenlített)nek kell lennie. ez nem különösebben drága 3 oamp van benne NE5532 ,NE5534 jobb a TLxxxx nél. Egy dologra kell figyelni a mikrofon csatornáknál. Egy jó mikrofon óriási dinamikával rendelkezik. Méréseim szerint amikor ordítunk a mikrofonba(karaoke-nél ez nem ritka főleg a közepétől a végéig) akkor bizony nem ritka a 130-150 mV-os jelszint.ehhez mérten kell a z erősítéseket beállítani ezért inkább 2 fokozat mint egy nehogy a megtévesztő néhányszor 10mV ra méretezett bement hirtelen a torzítási határon túlra tolja az ic-t egy trükköt láttam ugyan nem a belinkelt helyen de azóta is alkalmazom, hogy a tápokat az íc egy -egy 47R-es ellenállásson át kapja meg ez korlátozza a felvehető áramot. a másik fontos dolog, hogy minden ic tok közelében a táp+-közé egy 100n kondi .A balanced bemenet érzéketlen a kábel hosszára és nem zajos.A keverőtől a kimenetet is balanced-re csináltam csak gépen belül van unbalanced azaz hagyományos jelvezetés. javaslom a Ebből építkeztem És igen jó lett Egy fontos tapasztalatra tettem szert a gain potit akárhogy is fáj anyagilag muszáj kivezetni mert ha trimmer egy hajtépés a beállítás
Ha akarod értekezhetünk.
és még valami egy jó kis oszcillátor is van Tesztoszillátor ez kb 100mV kimenő feszejt ad ezt megtoltam egy fokozattal ami a balanced memenet tesztáramöre midkettő helitrimmerrel így lehetőség van a szintek beállítására(persze multiméter kell) ez az egyszerű kis vacak igen jó szolgálatot tesz nekem az ic 5532
Kicsit sűrű vagyok de még egy adalék Eliot keverőjéhez a próbák és tesztelés során kiderült mennyire ügyes dolog a mikrofoncsatronában a paraméteres közép a hangszínben. Igen finoman be lehet vele az énekes hangjához állítani a cuccot a mellékelt fotókon a készrehuzalozás előtti állapot és az előlapi matrica nélküli(azt ezután csináltatom)
Nem a legmegfelelőbb itt kérdeznem, de ide tartozik. A szimmetrikus XLR csatlakozójú mikrofonokban mi van? Mivel, utánaolvasva, már tudom, hogy kapnak 48Vos fantomtápot, meg szimmetrikus jelet adnak, akkor viszont van bennük valami aktív eszköz. Karaokera kellene összekötni pár mikrofont, viszont ha sima mikrofont kötök számítógépre, akkor halk. Ha meg már előerősítő, stb kell akkor már gondoltam rendesre megcsinálni. Érdekel, mi van elrejtve a szimmetrikus mikrofonokban.
A pdf-ben minden benne van
Mezei magyarázat szerint a szimmetrikus kivezetésnél a gnd nincs összekötve semelyik pólussal így tisztán a zavarok elvezetésére szolgál betölti a hivatásást azaz árnyékol. a harisnyát egy helyen kell fölre kötni. a jel hot(meleg) cold(hideg) pólua a vezeték belsejében halad a zavarok egyforma mértékben hatnak mindkét vezetékre csak ellentétes fázisban emiatt kiotódnak. A fantomtáp pedig csak kondenzátor ill elektret mikrofon táplálásához kell. más miktrofont tönkretehet. ezért kell egy külön kapcsolóa keverőn a fantomtápnak és a dc védelemről is kell gondoskodni a jelfogadó bemeneten. Dinamikus mikrofonnak tilos a fantomtáp.Az olcsó mikrofonknál egyébként az egyébként xlr csatlakozó 1. és 3. kivezetését összekötik ezzel asszimetrikus jelvezetést érnek el de a kivitel profinak tűnik. Célszerű kicsavarozni az XLR betétet és meggyőzödni a szabványos bekötésről. 1. Föld/Árnyékolás 2. Jel HOT(+vagy meleg) 3. Jel COLD (-vagy hideg) a két kivezetés felcserélése fázis felcserélést eredményez (ez olyan minha a hangszórót kötnénk be fordított polaritással. Javaslom a fentebbi hozzászólásomban belinelt keverőből kimazsolázni ami neked kell. Sokakat megrémít ez a keverő pedig könnyen és szabadon átalakíható kihagyhtó pl a 20dB-es pad a hangszínszabályzó is elhagyható bár a HE-store-ban igen jó áron vannak potik nem kell megépíteni ha nem használod a PFL(A hangerőszabályzó előtti belehalgatás) részt a monitorok és aux-ok szintén elhagyhatók. szóval ez egy igen rugalmasan kezelhető keverő
Ma délután le lett próbálva a szimmertikus kimenet a keverőről az erősítőre 50m kábel volt rákötve zaj semmi értékelhető. Ha az összes magasszabályzó csutka emelésen na akkor volt egy pici súgás de semmi komolyabb. 50m drót tal egy hagyományos asszimetrikus csatlakozás már igen zajos .
Sziasztok lenne egy kérdésem!
Ha van nekem egy régi öt csatornás erősítőm amiben nincs "cross fader", utólag lehet beleépíteni? Üdv
hali mindenkinek, segítséget kérek tőletek, van egy beag pkp-11 táskás keverőm most nem rég lett tápja csak azt nem tudom hogy az oldalán melyikek a bemenetek és melyik a kimenete. ha valakinek van ötlete vagy konkrét linket vagy magyar leírást találna róla az nagyon meg köszönném. Előre is kösz. Ui: Petya
Hello!
Alapvetően nem sok különbség van a kettő között. Jobb, nem jobb? Más.. - Az 1. csak egy 9V-os tápfeszültséget igényel, míg a második, kétszer (+-) 9V-ot. -Az 1.-nek erősítése egyszeres, míg a 2.-nak 4,7-szeres. - Az 1.-esnél a bemeneti potik szintszabályzók, míg a 2-esnél, van egy előre beállítható szintszabályzó (igaz, ez trimmer) viszont a 47kohm-os potiról nem derül ki, hogy A vagy B típusú. (Hogy szintszabályozás, vagy hangerő szabályozás van. Én az utolsóra tippelnék, de akkor az előtte lévő trimmernek is illene "sima potinak" lenni.) - A 2.-nál van kimeneti "Master" szabályzó. (vagy minek hívjátok) De ez az elsőnél is könnyen kialakítható. A többit szerintem eldöntöd Te.. üdv! proli007
Van ugye 3 oszlop a 2.on...
az első oszlopban potik vannak?
Hello!
Ha az első oszlopban A típusú, míg a másodikban B típusú potik vannak, akkor az első oszlop potival beállítod a maximális hangerőt ( vagy ie jel szintet), és a másik potival bekevered a jelet, vagy is ténylegesen ezzel szabályozod a hangerőt. Vagy az első potival tulajdonképpen kiegyenlítheted a különböző készülékekből érkező különböző szintű jelet. Így a második potit feltolva, már azonos hangerőt kapsz minden csatornán. üdv! proli007
Sziasztok!
Nekem is kedvem támadt a keverő építéshez ezért összeollózlam (és kicsit módosítottam is ) egy kétsávos keverőt amin 2 EQ van és egy LED kijelzés. Sajnos nemigazán értek ezekhez inkább lekes amatőr vagyok Ha valaki hozzáértő átnézné a kapcsolást annak nagyon örülnék Egyrészt a balansz potival van gondom, nemtudom mekkora kellene. A fülhalgató kimenet a másik kérdés, a keverőhöz tartozó füles kimenet a kimenő jelre volt kötve, annak szerintem nincs sok értelme ezért átraktam a tolópotik elé. Ja és még 1 gond. A keverőhöz 9 v kell a leg kijelzéshez meg 12 v. Meglehet oldani ezt egy táppal? Előre is köszönöm
Helo
Nem rossz a rajz, de én kiegészíteném még néhány dologgal. Ha ezt a fajta hangszínt használod, akkor előtte, vagy utána kell egy erősítő fokozat. Ennek a karakterisztikája, függ a bemeneti és kimeneti impedanciától (terheléstől). Inkább a baxandall hangszínt használnám (az +egy IC), középállásban az erősítése egységnyi. Persze az elé is tennék egy illesztőfokozatot. Ha az IC-k aszimmetrikus tápról mennek, felmehetsz 15V-ig is, persze szimmetrikusnál +-15-ig. Nyugodtan használhatod 12-ről, a 9V még az elemes korszakból maradt. A fülhallgató erősítőt kösd a potik elé, de külön potikkal menj tovább, így beletudsz hallgatni külön a sávokba.
szerintem a keverö épitést a matematika oldalárol kellene megközeliteni. egy közepes szinvonalu keveröben a potik száma 20 és 40 közé tehetö. egy poti minimum 500ft. akkor ez 10-20 ezer ft. a kapcsolok és csatlakozok kb ugyanennyi. és még nem is csináltunk semmit. kell még doboz, festés, és azért valami elektronika sem ártana bele. ha mindent jol csinálunk akkor ugy 50 ezer ft-bol ki is jön egy közepesen gyenge minöségü keverö. ennyiért lehet venni egy nagyon megkimét behriger 700 -ast vagy egy kicsit leharcolt poneer djm500-ast. ez utobbiak és a házi épitésü között nem csak az a különbség hogy rá van irva a nevük, hanem más a müködési elvük. a házi, és az olcso keverök összeadásos modon keverik a csatornákat, mig ezek egymásba kapuzzák. ezért nem emelkedik a szint ha az egyik csatorna jelét ráhuzzuk a másikra. ez föleg átmixeléskor mutatkozik meg.
Én szerintem elég lenne csak egy EQ a kimenetre és én elhagynám a balansz részt. Egyrészt, az eq-val meglehet spórolni két kettős potit ami egy két csatornás egyszerű keverőnél "jelentős" összeg. Másrészt ha DJ keverő lesz belőle akkor úgy is csak szinte egy csatorna lesz élő. Hosszú keveréseket sebszabályzós lejátszókkal lehet csinálni, ha van rá (volt rá) pénz akkor értelmetlen a házi berhelés (20.000Ft-ért van gyári). Nem a kedved akarom elvenni, csak szerintem nem éri meg 6-8.000Ft-ot rá költeni, mert úgyis zúg egy kicsit, meg búg egy kicsit és ha rátekred a magast akkor meg sistereg is egy kicsit. A másik meg, hogy ha nem vagy lakatos műhely tulaja vagy ha nem vagy szerencsés és nem találsz egy rendes dobozt a remekműnek, akkor még ki is röhögnek, ha megjelensz vele valahol. Vagyis az első buli után már csak egy otthoni "gyakorló" keverő lesz belőle.
Sziasztok !
Tudna valaki segíteni, kapcsolási rajzzal ? Mikrofon keverőt szeretnék készíteni, 3 mikrofon bemenettel. Köszönöm a segítséget.
Hello!
Bővebben: Link En ezt megepitettem, jol mukodik. Hakicsi az erosites a visszacsatolassal lehet varialni. Ez elso 3 bemenet van mikorfonnak. Ha az utolso 3 nemkell akkor csak siman elhagyod es kesz.
Sziasztok ! Lenne még egy kérdésem, elnézést ha buta a kérdés. A megadott linken a keverőnek a kmenő jele az line vagy mic? Azért kérdezem, ugyanis nekem van egy keverőm, de annak csak egy mic bemenete van, nekem meg 3 mikrofonom, ezért szeretnék egy mic keverőt csinálni amelyet a már meglévő keverőm mic bemenetére szeretnék kapcsolni.
Köszönöm !!
Nos ezt nem így szokták csinálni jobb helyeken úgymond.
A három miki jelét mikierősítővel felerősítve, (esetedben 100x erősítés, ami a 3mV os miki jelét 300mV vonalszintre erősíti) majd keverve adják egy vonal (nagyszintű) bemenetre. Vagy ha nincs felesleges line bemeneted, a miki bemenetet alakítod át vonalszintűre a keverődben ha nem átkapcsolható.
Köszönöm válaszod ! Sajnos nincs több szabad line bemenetem, a mic sem átkapcsolható.Ezt hogy tudom vonalra átalakitani? És a 3 mic kevert jelét nem tudom visszaalakitani mic jelre? Bocsi, de nagyon lüke vagyok még e témában !!!
Köszi !!
[i]".....más a müködési elvük. a házi, és az olcso keverök összeadásos modon keverik a csatornákat, mig ezek egymásba kapuzzák. ezért nem emelkedik a szint ha az egyik csatorna jelét ráhuzzuk a másikra...."[/i
Ez hogy van ? Nem hallottam hogy lenne ilyesmi a Behringer vagy mas ilyen olcso mixerekben.Nekem van Alesis mixerem nem vettem eszre semmilyen kapuzast.A kapcsolasi blokvazlatba( csak az van ) sehol nincs szo rolla. Szoval ugy erted hogy a fazisba megjeleno jelek nem adodnak ossze ? Nem tudom hogy lenne ilyesmi .Minden mixerbe amibe nincs valami kompreszor tudtommal "sumativ"a keveres. A DAW -soft multimixekben is ugyanaz mindig vigyazni kell a lekeveresnel mart a" mixdown"-ban nagy csucsok jelenhetnek meg . Kapuzas =Gate lenne? Marmint "Noise Gate" vagyis magyarul "zaj kuszob". Ez egy (zaj)nivo ( noise floor)felett engedi at a jelet de azon tul semmi hatasa . De talan van valami amirol nem tudtam .
Szia!
Visszatudod, de nem érdemes, mert nagyon rossz lesz a jel-zaj viszonyod. érdemes egy külön mikrofon keverőt összerakni, és annak a kimenetét, a line bemenetre kötni.
lapose megválaszolta a kérdésed egyik felét.
A másik az átalakítás. Ekkor ki kell iktatni (áthidalni) a mikrofon előerősítő körét a keverőben. Ez azért egy kis jártasságot feltételez a témában. A linkelt rajzon láthatod hogy a mikrofon előerősítők , és a vonalbemenetek egy 100x feszültségerősítésű ME beiktatásában térnek el. Ezt kell kiiktatni. Ilyesmi van a keverődben is. Ha nem vagy biztos a dolgodban, inkább ne kezdj el kókányolni a keverőben.
A kapuzást inkább a limitternek mondhatnánk, és minden keverőben összeadódik a két jel, egyértelműen nő a jelszint, ezért kell a gain-el visszaszabályozni keverés közben.... A digitális DSP processzorros keverők működése is hasonló, csak ott egy digitális szignál proceszor végez mindent eq, effekt hasonlók. De nem hinném ,hogy ful digitális keverőt használtok, mint pl a pioneer djm700 vagy djm 1000,e keverők igen modernek . Vannak pioneer kapcsolásaim , pio djm 300, djm 500 egyikben sem láttam kapuzást!!!
Értem köszönöm. Edy utolsó kérdésm lenne. A mikrofonok jelét nem lehet erősítés nélkül keverni, és akkor megmaradna mic jelként ?
Egy dinamikus miki 1-3mV jelfeszültséget szolgáltat.
Hogy érzékeltessem, az 0,001V. Ezt az alacsonyszintű jelet potenciométerrel szabályozni több okból sem szokás. Részint a jel-zaj viszony, másrészt illesztési problémák, és nem utolsósorban gondolj bele ha egy pár száz forintos poti reccsen egy 100x erősítésű fokozat előtt. De jobban lehetne tanácsot adni, ha elárulnád a keverőd típusát, esetleg fényképet tennél fel az eszközökről. |
Bejelentkezés
Hirdetés |