Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Lapozás: OK   15 / 182
(#) Reedly hozzászólása Feb 28, 2013 /
 
Kérdésem lenne, merthogy van egy nyomáskapcsolóm a kompresszorhoz és bekötném. Ez két ágat szakít meg, de a motor az segédfázissal indul. Tehát bekapcsolásnál csak búgna ebben a formában. Hogyan tudnám megoldani, hogy ha zár a nyomáskapcsoló, akkor pár másodpercre segédfázist is kapjon a villanymotor?
(#) Kinka István válasza Reedly hozzászólására (») Feb 28, 2013 / 1
 
Szia!
A megfelelő megoldás az adott motorhoz való indító relé használata.(Lásd a képen.)
A nyomáskapcsoló pedig a 230V-os hálózat két vezetékét kapcsolja. (L és N)

Ui.: A saját tapasztalatomból kiindulva, nem luxus még egy motorvédő kapcsolót is bekötni, mert pl. lehűlt olaj miatt ha nem tud elég hamar felpörögni, a túl sokáig működtetett segédfázis tekercs károsodhat.
(#) Plero hozzászólása Márc 10, 2013 /
 
Üdv Mindenkinek!

Hol lehet olcsón biztonsági és visszacsapó szelepet venni sűrített levegős kompresszorhoz?
(#) zolika60 válasza Plero hozzászólására (») Márc 10, 2013 /
 
A legtöbb barkács és szerszámboltban kapható.
(#) illespetertamas hozzászólása Márc 10, 2013 /
 
Sziasztok!

Én is kompresszor építésbe kezdtem, de a villanymotor kiválasztása során akadályba ütköztem, és a fórumot végigolvasva sem találtam biztos választ.

Terv:
- 2 db 1 hengeres IFA kompresszor egy villanymotorról hajtva
- Villanymotor 3000-es fordulatú
- Áttétel 1:2 --> kompresszor fordulatszám 1500 rpm
- Szállított légmennyiség kb 400 l/perc
- Max nyomás 8 bar

Számításaim szerint - amennyiben jól számoltam - ennek a két kompresszornak a hajtásához ~2200 W szükséges. Ennek alapján én 3 kW-os motorra gondoltam.
Viszont a villanymotor választáshoz tartozó leírásban azt találtam, hogy a hajtáshoz szükséges nyomatékot is figyelembe kell venni. Ami biztos, hogy a 3 kW-os motor maximálisan 9,55Nm-t tud leadni, viszont ahogy számoltam a hajtáshoz legalább 60 Nm kellene, amit én sokallok.
Az lenne a kérdésem, hogy végzett valaki már ilyen jellegű számítást, illetve elegendő-e csak a motorteljesítményre figyelni? Ha nem, hogyan lehet a szükséges nyomatékot jól számolni?

Segítségeteket előre is köszönöm!
Peti
(#) frank tibor válasza illespetertamas hozzászólására (») Márc 10, 2013 /
 
Szia

Én ennyire nem számoltam, megnéztem néhány ipari kompresszort és a rajtuk található adatokból készítettem. A 3Kw jó, az 1:2 áttétel is, csak a lassító áttétel okoz némi plusz veszteséget.
(#) pimpa81 hozzászólása Márc 11, 2013 /
 
Jó estét mindenkinek! Érdeklődnék tudna e valaki segíteni,hogy hol tudok zil kompresszorhoz alkatrészeket(tömítések,gyűrű szett)vásárolni? Köszi előre is.
(#) lalibatyo válasza pimpa81 hozzászólására (») Márc 11, 2013 /
 
Üdv
Orosz teherautók alkatrészeit árusító üzletekben. Én vagy 6-7 éve vettem gyűrű garnitúrát és elég brutál ára volt emlékeim szerint. Egyébként a Kraz és Maz kompresszor is ugyanaz csak a felfogatása (talp) más.
(#) lalibatyo válasza cpt.zoltan.simon hozzászólására (») Márc 11, 2013 /
 
Üdv
Elég ha raksz egy kis nyitott tartályt ami picit magasabban van mint a kompresszor és ez egy párologtató hűtésként fog működni. Pl a régi MIA motorok is így voltak hűtve. Az enyém is ilyen de még sosem forrt fel benne a víz pedig volt hogy órákat üzemelt. Ha felforrna esetleg az még csak 100 fok és amíg van benne víz nem is lesz melegebb
(#) pimpa81 válasza lalibatyo hozzászólására (») Márc 12, 2013 /
 
Köszi a választ! Ha valaki pontosabb megoldást tudna még mindig érdekel,mert a kompresszor szétborítva.....
(#) zolika60 válasza pimpa81 hozzászólására (») Márc 12, 2013 /
 
Sok cég foglalkozik dugattyúgyűrű gyártással. Például ők is. Nem tudom merre laksz ezért így is kereshetsz.
(#) lalibatyo válasza pimpa81 hozzászólására (») Márc 12, 2013 /
 
Már bocsi de azt sem tudom hol laksz, így aztán hiába közvetítek győri üzletet ha békéscsabai vagy Írd be a google ba hogy orosz teherautó alkatrész aztán telefonálgass vagy mailezz a találatokra és előbb utóbb lesz siker. "Magad uram ha szolgád nincs" tartja a mondás.
Emlékeim szerint Guszti autósboltban jártam sikerrel Székesfehérváron.
Egyébként abból élnek ha eladnak. Elég régen számított borravalós szivességnek ha kiszolgáltak egy autósboltban Ha esetleg valami ingyenes vagy ócskavas áras felajánlásra hajtanál akkor azt mond mert "néma gyereknek anyja sem érti a szavát" tartja egy másik mondás.
(#) guppipetike válasza illespetertamas hozzászólására (») Márc 12, 2013 /
 
szia
Nekem annó ugyan így volt megoldva a kompresszorom.Középen egy 3kw os 1460as fordulatú motor,két oldalán egy egy ifa kompresszort hajtott,de lazán ment.A kompresszor és a tartály közé egy sima fél colos visszacsapót tettem,hogy indításkor ne fogja tartály nyomása a kompresszort.A nyomáskapcsoló 7 bárnál kapcsolt le,mert fölötte már nagyon melegedett és hangos volt.
(#) cpt.zoltan.simon válasza pimpa81 hozzászólására (») Márc 13, 2013 /
 
Nekem a szomszédom vett. Dugónként a gyűrű 1500Ft, a tömítések darabja 300Ft, ez utóbbiak Hajdúböszörményből a tömítésgyárból vannak. Kicsit később felhívom, hogy honnan vette őket pontosan.
(#) csizi88 hozzászólása Márc 13, 2013 /
 
b*ocs hogy megavarom a tisztelt társaságot csak annyit szeretnék kérdezni hogy építenék egy 90l-es kopresszort és elég e hozzá az egy hengeres kompresszor (pl ifa) vagy 2 hengerest vegyek.
mégyegyszer bocs a zavarásért
A hozzászólás módosítva: Márc 13, 2013
(#) zolika60 válasza csizi88 hozzászólására (») Márc 13, 2013 /
 
A tartály 90l-es? Mert nem a tartály mérete számít, hanem a használt eszközök légigénye. Egy kisebb kompresszor is feltölti a tartály, de lassabban. Viszont ha a használt eszközök légigénye nem nagyobb mint amit utántölt, akkor nem kell nagyobb.
(#) csizi88 hozzászólása Márc 13, 2013 /
 
a*lkalmankénti fényezésre kéne
A hozzászólás módosítva: Márc 13, 2013
(#) pimpa81 válasza lalibatyo hozzászólására (») Márc 13, 2013 /
 
Köszi.Fertődről írok(Soprontól 20km)csakhogy mindenki tudja! Semmit sem adnak ingyen ezt én is tudom,nekem sem kell gratis csak nem szándékozok közel 20 000Ft-ot kiadni komplett javító szettért(tömítés,gyűrű,dugattyú),ha nekem csak gyűrű+max tömítésre van szükségem. cpt.zoltan.simon,neked is köszi a segítségért,várom hogy mit tudtál meg a szomszédodtól.
(#) zolika60 válasza csizi88 hozzászólására (») Márc 14, 2013 /
 
Arra elég lesz az IFA, egy barátom több mint tíz éve használ olyat.
(#) csizi88 hozzászólása Márc 14, 2013 /
 
kösz a válaszokat
(#) buby10 hozzászólása Márc 15, 2013 /
 
Szia!
Van egy Villanymotorom a 2850 a fordulatszáma 750W-os! Kaptam egy Ifa kompresszort és az előbb említett villanymotorral szeretném meghajtatni. 60-literes tartályom van hozzá....
Azt szeretném kérdezni :
-milyen áttételt alkalmazzak ?
-tud-e 8-báros nyomást csinálni?
Vagy ha nem megfelelő ez a kompresszor ide akkor ehhez a villanymotorhoz milyen kompresszort ajánlatok.

Előre is köszőnőm mindenkinek a segítségét. Sziasztok!!
A hozzászólás módosítva: Márc 15, 2013
(#) illespetertamas hozzászólása Márc 16, 2013 /
 
Sziasztok!

Köszönöm szépen a válaszokat és a segítséget. Időközben sikerült szereznem egy 3,6 kW-os 2880 f/min fordulatú villanymotort, ezzel fogom 1:2 áttétellel a két kompresszort hajtani.

A hajtárshoz mindenképp bordásszíjat használok majd, hogy a kompresszorok közötti elékelést folyamatosan biztosítani tudjam.
Az lenne még a kérdésem, hogy az IFA kompresszorok gyári szíjtárcsája valamilyen szinten lendítőkerék funkciót is betöltene, próbálta-e már valaki e nélkül használni, sima bordáskerékkel? És működik-e úgy?
Előre is köszönöm!

ui. van-e valakinek ilyen felesleges gyári szíjtárcsája eladó?
A hozzászólás módosítva: Márc 16, 2013
(#) zolika60 válasza illespetertamas hozzászólására (») Márc 16, 2013 /
 
Nem bordáskerékkel, de a gyárinál jóval könnyebb ékszíjtárcsával már próbáltam. Nem fog problémát okozni.
(#) gojim hozzászólása Márc 16, 2013 /
 
Üdvözlök mindenkit!
Szert tettem egy hűtőkompresszorra és szeretnék tőle megszabadulni...remélem tud v.ki segíteni, mert már hónapok óta keresgélek, de sehol sem láttam még csak hasonlót sem.
adatai a következők:
-15-+40C
25kp/cm3
220/380V
2kw
2280U/min
Ez egy NDK-s kompresszor...egy klímaszekrényben volt, évente ha pár órát üzemelt.
Van hozzá két nyomáskapcsoló..az egyik Danfoss(kimenő csonk) a másik pedig anonym(bemenő). Az olajtartály alól kijön egy kéteres kábel...gondolom nyomásmérőt lehet rátenni.
R12es gázzal ment...beszéltem egy hűtőspecialistával(?) aki azt mondta, hogy drágán lehet átállítani a mostanában kapható gázra. Aztán egy cég meg azt írta, hogy R413a gázzal mindenféle átalakítás nélkül megy.

Már kezdem feladni a keresgélést...valaki tudna egy hozzávetőleges árat mondani?

Előre is köszönöm!

További szép napot mindenkinek!
A hozzászólás módosítva: Márc 16, 2013
(#) csjoki válasza gojim hozzászólására (») Márc 17, 2013 /
 
Szia!
Az olajtartály alatt lévő kéteres kábel egy fűtőbetét vége mellyel hidegebb időben előmelegítik az olajat. Én is sokat kutakodtam, de sajnos semmi infót nemsikerült ősszeszedni a kompresszorról. Összeépítettem egy tartállyal és egy pofás kis kompresszor lett belőle barkács célokra. Majd teszek fel képet.
Üdv
(#) illespetertamas hozzászólása Márc 17, 2013 /
 
Sziasztok!

Köszönöm szépen a választ, akkor csak a bordás szíjkereket faragom rá, és remélem jó lesz.
(#) gojim válasza csjoki hozzászólására (») Márc 22, 2013 /
 
Szia!
Köszi a választ....okosabb lettem! Igazad lesz...ha senkinek sem kell, akkor az lesz belőle!
Igaz, hogy arra lett volna egy ifa kompresszor, de akkor valszeg azt fogom eladni. Azt legalább tudom, hogy kb 10e-ért lehetne elnyomni!

További szép napot!
(#) csjoki válasza gojim hozzászólására (») Márc 22, 2013 /
 
Az igért képek.
(#) subway hozzászólása Márc 26, 2013 /
 
Szevasztok! Kicsit több mint egy évvel ezelőtt én is elhatároztam, hogy a kis barkács kompim mellé építek valami komolyabbat is, mert ugyebár az a kicsike nem tudott valami sokat, illetve ha használni akartam, folyamatosan ment. Hát nemrég el is készültem vele. Igaz még kicsit finomítani és fejleszteni fogok rajta, de jelenleg a szerelések és egyéb munkák nem teszik lehetővé a forgalomból kivonását. Nagyon bejön és nagyon állat lett. Két képet azért csatoltam a jelenlegi állapotáról. A tartály 183lityis. A zil jelenleg 968at forog, de kap majd egy aktív hűtést, és meglesz a max 1800as fordulata. A kis "rásegítő" csepelt nem tervezem bántani, csak a meghajtó motorját megcsapágyazni...
A hozzászólás módosítva: Márc 26, 2013
(#) brenko hozzászólása Ápr 26, 2013 /
 
Sziasztok! Van egy vadi új benzines szivattyúm amit nagy valószínűséggel soha nem is fogok használni. Arra gondoltam, veszek egy használt ipari kompresszort és mivel nincs a házban 380V, így a benzinmotorral hajtanám. A kérdés csak az, h lehet ezt a benzinmotort elektronikusan kapcsolgatni vagy folyamatosan fogja tekerni a komoresszort és mondjuk egy lefújószelep engedi el a nyomást ha tele a tartály?
A motor 120-125cc ha jól emlékszem (sufniban hever évek óta)
Ez mekkora kopmpresszorra renne elég?
Következő: »»   15 / 182
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem