Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Üdv!
Szeretnék épiteni kopreszort 200l tartájom van 3kw villanymotor nyomaskapcsolo meg van,van egy kéthengeres kopreszorom is hozzá de nemtudom hogy jó lenne hozzá?ebbe szeretnék segitséget kérni ..
Szia
3kW-al közvetlen összeköttetés a motor tengelye a kompival. Kérdés mekkora nyomast akarsz? Udv
Sziasztok kedves fórumozók!
Elkészült a Zil kompresszorom. Nagyobb tartályt készítettem hozzá. Remekül működik. Vannak még finomítani valók rajta mert az olajtartály működés közben remeg és ez előbb utóbb a tartály letöréséhez vezet. Csak alul van rögzítve és felül is rögzíteni kell. Az 50 literes tartályt 2 perc alatt tölti fel 8 bár levegővel. Az eredeti Tornádó gyári olajos (Praktiker) kompresszor 3 perc alatt tölti föl ugyan azt a tartályt. Küldök néhány képet is. Nehézséget jelentett hogy a hűtőt nem tudtam légteleníteni. Ezt egy 2mm-es kicsi csavarral oldottam meg a Suzuki fűtőradiátor tetején. Az előző képen nem látszott, hogy a tartály valójában a kompresszor alaplapja alatt egy 16mm es furatú csővel van bekötve a kompresszorhoz. A karterben habosodó illetve felnyomott olajat valójában mint ahogy azt valaki javasolta természetes olajkeringtetésre használom. Most a főtengely feléig van feltöltve olajjal és amikor működik akkor megemelkedik az olaj szintje de ezt a puffer tér tudja kezelni. vagyis minél többet nyom vissza a tartályba annál nagyobb súllyal próbálja azt az alsó csövön visszatölteni a kompresszorba. Ennek a módszernek azért az a hátránya hogy nagyon kell az olaj és vízleválasztó mert a levegővel viszonylag sok olaj távozik.
Bennem ilyenkor mindig felmerül a "megéri?" kérdés... Elég sokmindennek kellett már felruházni a kompit, hogy működőképes legyen és még nem teljesen jó így sem.
Küldök még néhány képet a 2 es csavarról a vakdugó levegőztető furatáról a tartály tetején és a nyugalmi illetve a 10 perces működés utáni olajszintről.
Van egy rövid 7 mp-es videó is amit szintén csatolok. Minden ötletet és javaslatot szívesen fogadok. Remélem tudtam segíteni másnak is. A kompresszort második kompresszorként szeretném ugyan arra az 50 literes tartályra csatlakoztatni. Ez persze nem egyszerű feladat. Ugyan az a nyomáskapcsoló fogja mindkét kompresszort vezérelni csak kell néhány visszacsapó szelep és hőálló hajlékony tömlő, meg egyéb dolgok is kellenek még. Azt is meg kell oldanom, hogy mindkét kompresszort tehermentesítse a nyomáskapcsoló. Ezeken még gondolkozom, hogy hogyan kell ezt jól megcsinálni. A Zil kompresszoron az eredeti biztonsági lefúvó szelepet meghagytam hogy semmi baj ne történhessen. Eddig jutottam. Remélem tudtam használható segítséget adni és én is köszönöm a hozzászólásokat. Szép napot mindenkinek.
Háát igen ez nem a megéri kategória ez hobbi.
Kikapcsolódik a pszichológus. A hozzászólás módosítva: Okt 29, 2019
Sziasztok, olyan kérdésem volna, hogy töltő csövet ami most nekem alumínium(sikeresen eltört),mivel tudnám helyettesíteni? Mindkét vége 3/8"-3/8".
Köszi,
Sziasztok!
Szeretnék a céges kisbuszomba egy kompresszort "építeni"! Nem gondoltam nagy csodákra.. de azért egy kis 8-10 literes tartály minimum jó lenne! a kocsi ball oldala be van polcozva. az elejébe van egy kb méter hosszú 35 mély 40 magas plac amit nem használok semire... milyen alternatívákba gondolkodhatok? ( tartály? 12v motor? esetleg ezek a "Gyéri csoda autós kompresszorok amihez teszek egy tartályt?" ) Előre is köszönöm
Az a kérdés, hogy mi a célja a kompresszornak? A levegő igénnyel együtt növekszik a meghajtás teljesítmény igénye is.
JA igen.. pedig akartam írni... hát nem légkulcsot akarok meghajtani róla....
A cél az kb annyi hogy nap végén ha nyakig poros vagyok vagy a gépek azok akkor kicsit ki lehessen fujni tisztitani...
Szerintem ezek a gyári csuda 12V autós kompresszorok játékszerek, nekem is van, semeddig nem bírja, hamar tönkremegy, nincs légszállítása...
Ha megnézel egy kompresszort, és az energiaigényét akkor leteszel a 12V módiról. Én vettem egy kis gagyi 10 l-es tartályos kompresszort, elégedett vagyok vele, ha vinni kell valahová, még éppen cipelhető kategória. A meló helyen nincs a közelben 230V? De az is lehet alternatíva, hogy otthon felnyomod a tartályt, és ennyit tudsz elhasználni a melóhelyen...
Nem feltétlenül értek egyet pipi kollégával. Nyilván nem a 2-3000 Ft-os kategóriát kell nézni, mert az tényleg semmire sem jó. De 30-40000 Ft körül már lehet kapni jó minőségű fémházas kompit ami tud 150l/perc levegőt és 8 barra tud nyomni. Ehhez egy kis tartály és használható is. Ennek csak két apró baja van: 1. a leírás szerint max 30 percig mehet folyamatosan, 2. 12V 45A kell neki, tehát járatni kell a motort közbe és a kábelezés sem sima "drót" kategória. Ekkor áram simán felgyújtja az autót ha valami nem stimmel.
Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Nov 19, 2019
Szia! Ha nagyon ragaszkodsz ehhez a megoldáshoz akkor legalább ilyet vagy ehhez hasonlót kellene beszerezned, hogy meg legyél vele elégedve.
Van ilyenem, kereket fújni.. műanyag a szénkefe fészke, egyszerűen beleolvad a szénkefe amire körbefújok vele egy teherautó dupla kereket...
Apósnak vitoba rendes güde olajos kompreszort tettünk be, 25l. A raktérben van egy plusz 100Ah akku, lerelézve, indítás után, ha az üzemi akku feszültsége eléri a 14.1V-ot, akkor zár rá a relé, generátor tölti. Ezen az akkun van a kompresszor, egy kínai 3000W inverteren úgy, hogy a nyomáskapcsoló az invertert indítja, egy lágyindítón át. Azért választottuk a güdét, mert abban univerzális soros motor volt, nem pedig rövidrezárt forgórészes, így gond nélkül indul, és meg a kínai inverterről. Használ róla 900NM légkulcsot is... Gond nélkül...
Ha összeszámolod az általad említett összeállítás értékét az olyan 100 eFt-ra jön ki ..... egész olcsó mobil fújóka.
Szia! Sehol nem szerepelt a verseny kiírásban, hogy 5e Ft legyen.. ezzel viszont nincs kompromisszum, télen nyáron üzembiztos..
Kedves Kompresszorépítők!
Üdvözlök mindenkit! Az elmúlt hetekben végigolvastam a topkiot az elejétől kezdve, és rengeteg kérdésemre már választ is kaptam. Néhány éve hozzájutottam egy TK-200 Csonka kompresszorral szerelt bojlertartályhoz. A tartályon helyet kapott egy 1.5kW-os 3~ IMI motor is (2860 RPM), néhány egyéb vizes cullanggal egyetemben. A motort egy motorvédővel egybekötött mágneskapcsoló indította, amit egy Pressostat nyomáskapcsoló vezérelt. Az egész tákolmány hemzsegett a hibáktól, tulajdonképpen be sem mertem kapcsolni még, mert volt egy kis gyári 24 literes Hunyadim, ami idáig elég volt. A legdurvább dolog, hogy a levegőszűrő a tartályból kijövő csövön foglalt helyet, ezáltal a TK-200 belvilágát durván leharcolta a nem éppen steril műhelyi levegő. Viszont a Hyundai is elgyengült, meg az igényeim is változtak, és inkább ezt a TK-200-ast újítanám fel. A kérdésem, hogy érdemes-e házilag nekiállni egyáltalán, ha a hengereket szemmel láthatóan fúrni kell, mert annyira megviselte a beszívott kosz? Mellékeltem néhány képet a henger faláról, dugókról, hengerfejről. A teljes cuccról még több kép található az alábbi linken: TK-200 Az elképzelésem az, hogy a motort, a védőáramkört, a nyomáskapcsolót és a sűrítőt megtartanám, a tartályt, és a többi fémhulladékot meg elbontanám, és egy 80-100 literes LPG tartályra építkeznék. Szeretnék pár dolgot lefújni, van amiről a port, van amit homokkal, és van amit meg festékkel. Szóval ilyen házkörüli munkákra kéne. A kis Hunyadiról is fel tudnék használni ezt-azt, meg van pár levegős szerszámom már. A tanácsotokat kérem. Érdemes ezt a betegágyat leadni valami gépműhelybe, vagy a Draspóhoz, vagy inkább nézelődjek az aukciós oldalakon? Előre is köszönöm! KAMA3 A hozzászólás módosítva: Nov 22, 2019
Szinte biztos vagyok benne, hogy anyagilag nem éri meg. 45-ért lehet kapni vadi új 3 hengeres pumpát. Sőt 70 körül már komplett kompresszort. Persze ezek nem csúcsminőségű darabok, de ha odafigyel rá az ember, sokáig használható. Ha fontos az építés öröme, akkor más a helyzet.
Hát ebben én is biztos voltam, hogy nem éri meg, de szeretek dolgokat magam megépíteni. (Bizonyára azért, mert sokat legóztam gyerekkoromban )
A másik, ami miatt ezt feléleszteném, hogy még kapható hozzá minden alkatrésze. Ha veszek egyet készen, és garancia időn túl megdöglik, nem hinném hogy az javítható lenne. Illetve a tartályon és pár közcsavaron kívül mindenem van. Szóval a tartályért és a légsűrítő felújításáért kéne csak pénzt kiadnom. Tartályt találtam 9e forintért, és egy felújított TK-200-ast is hirdetnek 30e-ért. Ez utóbbit esetleg meg lehet próbálni, hogy az én kopottamat beszámítja pár ezresért. Az eladó ilyen kompresszorokat újít fel. Talán még a motorra kellhet egy másik szíjtárcsa. Az is kijön 5-10e ből.
Sziasztok!
Milyen festékkel érdemes kezelni a tartály belsejét? én egy réteg rozsdagátló alapozó és egy vagy két réteg akryl festékre gondoltam, mert az olajálló... üdv
Udv!
Az Ifa kompresszor fotengelymenete mekkora? Az anya 27mm?
Szia én vettem a linken szereplő embertől 2db ifa süritőt.Az egyik szinte használhatatlan,rosszul perselyezett hajtókar,szorul benne a csapszeg,rommá rohadt csapágyak.Még jó hogy nem raktam a helyére, vehetném le.A másikat szét se szedtem még.Úgy hirdette felújított jól működő mind két darab. Kerüld el az embert.....
Szia blasz!
Köszönöm a tanácsot, még nem vettem az embertől semmit, mert nem volt időm foglalkozni vele, csak emailben kérdeztem tőle. Akkor azt hiszem még gyűjtögetek és viszem egyenesen a Draspóhoz, az még közelebb is van. üdv: K
Sziasztok
A következő projektem kompresszor építése van egy 380-as 3kw-os motorom erre a célra mellé egy 100l-es tartályt gondolok és egy TK-200-as kompresszort Kinek milyen tapasztalata van ezzel a Rába kompresszorral kapcsolatban megbízhatóság szempontjából ?
Szia privat1987!
Minden itt van a fórumban, csak vissza kell olvasni. Az elképzelésed jó, a motor vinni fogja a TK-200-ast. Tartály méret is kielégítő. Légszűrő nélkül ne üzemeltesd, mert olyan lesz, mint az enyém, Pár hozzászólással feljebb láthatod mire képes a szűretlen levegő. üdv: K
Sziasztok!
Zil kompresszorhoz honnan tudok alkatrész rendelni? Tudnátok ajánlani egy bejáratott helyet? Az olajzásra van valamilyen megoldás? mert a főtengely nálam ki van fúrva, és kívülről volt betáplálva gyárilag. Sajnos aki kiszerelte a gépből úgy használta hogy nem volt semmiféle olajzás. így a perselyek tönkrementek. Vagy csak elég feltölteni a forgattyúsházat olajjal? Az összes képet átnéztem a fórumon, és úgy láttam hogy a többiek nem csináltak nagy problémát ebből. De nem lesz baja a kompresszornak ha beleér a hajtókar az olajba? Előre is köszönöm.
Sziasztok !
Egy kis segítséget kérnék, TK 200 kompresszorba (Rába. Ikarus. Man. 2 hengeres) menyi olaj kell és milyen,illetve a forgás iránya mindegy ?
Sziasztok!
Csinálok egy linkgyűjteményt, részben magamnak, és nektek, ha ZIL sűrítőhöz kellene alkatrészt rendelni, akkor honnan lehet(mert nincs olyan sok oldal). 1. https://adveszkft.hu/id/03539-KOMPRESSZOR-JAVITO-GARNITURA-2-HENGERES 2. http://www.spenkft.hu/kiemelt-termekek?p=26&o=date&oby=asc Én ezt rendletem. 3. http://kamaz.unas.hu/shop_search.php?search=Kompresszor+ A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2020
Sziasztok. Adott egy 24L-es tartályal rendelkező kompresszor. A problémám az az, hogy túl gyorsan elfogy a levegő. (Festék szórás, légkulcs, akár homokszórása.) Természetesen ez csak itthon hobbi szinten. Lenne értelme egy ~50L-es tartályt puffernak pluszba beiktatni?
Kompresszor adatai: Maximum nyomás 8 bar Szívóteljesítmény 230 l/min Kimenő légmennyiség 132 l/min Fordulatszám 2850 /perc Köszönöm szépen a segítséget. |
Bejelentkezés
Hirdetés |