Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
És ott lehet akkor fémet is hajlítani? Melyik kerül többe? Időnként cserélni a nem fémet, vagy egyszer csináltatni egy fémet?
Nekem 5 éve fémcső van és nincs vele gondom.
Jó, hát ez minimum 10 éve lett összerakva, maximum nem tudom, és eddig nem volt gondja.
Előző hsz.
Sziasztok! A linkben bemutatott kompresszorral tivábbléptem.Sikerült szert tennem egy 2,2kW-os frekiváltóra.Tegnap ki is próbáltam. 4 Bar környékén még elindítja a kompresszort a berendezés,de 8 Bar már feladja a leckét. A frekiváltó kijelzője mutatja az áramfelvételt,ami a lefúvás előtt 10-11 A. Úgy gondolom,hogy érdemes továbbmennem a kompresszor fejlesztésében,és egy vízhűtőt kiépítenem rá. Melyik út lenne a járhatóbb? Hagyjam így lefúvószelepesre,vagy egy nyomáskapcsolót beépítve vezéreljem a frekvenciavátót? A frekiváltót milyen gumiágyba érdemes tenni,hogy ne vegye fel a kompresszor rezgéseit?
Sziasztok!
Az IFA kompresszoron a komplett hengert el lehet fordítani 90 fokkal? Jobban tudnám úgy vezetni a levegőcsövet. Bontottam egy páramentesítőt, amiben a két hőcserélő ép. Érdemes ezt bekötni a nyomóágba hűtőnek? Van 2 db belőle. Az egyik a TK200 után menne, a másik pedig erre az IFA komprira.
El lehet! Én is elfordítottam.
Köszi!
2 hengeres vizes hűtésű Zil kompresszorhoz keresek alkatrészeket! Furat 60..
Dugógyűrűt biztos cserélni kell mert 2 mm is megvan a hézag, de lehet hogy fúratni is kell. Szóval a gondom az, hogy az alapméretes gyűrű szett 2500/dugó. Itt: http://kamaz.unas.hu/spd/00018/Kamaz-kompresszor-gyuru-1-dugora De ha túlméretes dugót is vennem kell az már kezd igen költséges lenni! Dugó: https://veteran-autoalkatresz.hu/zil-kompresszor-dugattyu-6000-mm-8719 Gyűrűk: https://veteran-autoalkatresz.hu/kamaz-kompresszor-dugattyugyuru-13942 Ez így alsó hangon 25 ezres, ennyi "kedvem" nincs rá. Valakinek valami jó beszerzési forrás??
Esetleg ezt a szettet megvenni, ha jó hozzá:
https://adveszkft.hu/id/03539-KOMPRESSZOR-JAVITO-GARNITURA-2-HENGERES
Sziasztok! Új vagyok a témában így érdeklődnék hogy házilagosan hogy lehet kompresszor tartályt nyomáspróbázni?
Azt tudom hogy vízzel de a hétköznapi rendszerben nincs elég nyomás. Valakinek valami ötlete?Előre is köszönöm!
Szia! Van hozzá egy speciális szerszám ami ezt a nyomást előtudja állítani. például
Ha fullra töltöd vízzel és úgy nyomsz rá levegővel az is jó lehet, de azért ne állj közel hozzá amikor csinálod.
Szia!
Valahol a topik elején írta valaki, hogy az autókhoz használt kézi zsírzópumpával nyomatta meg.
Szia!
Alkalmas szerelvényekkel kell ellátni, aztán vízzel teletölteni. Kell egy nyomásmérő és egy feltöltőcsonk a tartály legmagasabb pontján és onnan kell sűrített levegővel megnyomni. Én egy hűtőgép-kompresszort használtam. Azzal 16 bar nyomásra tudtam megnyomni. A képen azért mutat 14 bart, mert a golyóscsap elengedi a nyomást.
Üdv mindenkinek új vagyok még itt meg a témába is.
Röviden tömören csak annyit hogy nagyon szerettem volna rendes nagy komoly házi készítésű kompresszort több mint 10 évig volt egy 50 literes gyári Güde jó volt de kicsinek bizonyult. ezt elcseréltem egy 100 literes épített kompresszorra. Vannak voltak hiányosságai még építés plusz felújítás alatt. Csak az volna a kérdésem hogy nyomáskapcsolót szeretnék rátenni meg is vettem a 3 fázisút, van rajta egy lefújószelep is de ez helyett szeretném. Na most annyi van hogy nekem nem a közvetlen a tartályba van beletekerve, hanem a fémcsőre ami összeköttetésbe van a tartály két végével. Vettem rá még visszacsapót is mert anélkül folyamatosan szökött a levegő. Belinkeltem pár képet hogy mi az elképzelésem, és hogy lássátok miről is beszélek. A kérdés hogy jó e ez így vagy tegyem a lefújószelep helyére? Köszi mindenkinek a segítséget!
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem. Van egy einhell 190/80 táskakompresszorom amit átszeretnék alakítani tartályos kompresszorra.van hozzá egy nyomáskapcsolóm és egy puffertartályom.Hogyan kössem össze őket? A hozzászólás módosítva: Jún 8, 2020
A nyomáskapcsoló alján lévő hollanderes tehermentesítö szelepre mindenképp rákell hogy kössek?
Üdv! Tartályra raksz egy T idomot aminek egyik ágára egy másik T-t, ide jön az egyik ágra a nyomó ág, a másikra a nyomáskapcsoló, a harmadik meg a kilépő ág lesz csappal, gyorscsatival vagy amit akarsz! Nem tudom, mekkora nyomást akarsz, de ez a puffer (tágulási tartály) nem túl nagy nyomást bír szerintem! Nem árt utána nézni! (amit én találtam a neten max 6 bar) Ettől inkább kevesebbel kellene használni!!
Tehermentesítőre nem feltétlen kell rákötni. Kérdés, hogy el bír -e indulni majd nélküle a kompresszor. Ha rá akarsz kötni kell egy hozzávaló háromágú visszacsapó cselep is!
Van ilyen visszacsapó szelepem 1db, de azt privátban!
Szia! A kérdezőnek a nyomáskapcsolója, nyomásszabályzója magában foglalja a kimeneteket. Van egy direkt és egy szabályozható a hozzájuk tartozó feszmérőkkel plusz a biztonsági szelep. A "T" idom az jó megoldás lesz a csatlakozáshoz. Ha elfordítjuk a "T"-t 90 fokkal, akkor az oldalsó ágba csatlakozhatna a visszacsapó szelepen keresztül a kompresszor a té "teteje" pedig mint egy átmenetet képezne a tartály és a nyomáskapcsoló között. A tartály az mindenképpen meggondolandó, hogy elbír e akkora nyomást amekkorát szeretne a felhasználó.
Szia! Amikor írtam akkor rakta fel a nyomáskapcsolóról a képet!
Néztem a neten, ilyet tartályokat 3-99 literig 3 Bar-t írtak rájuk 100 liter felett 6 Bar Szerintem nem jó ötlet! Nem tudom mindegyikkel így van -e, de mivel ez fűtéshez való, gondolom, igen.
Szia! Én is csak egy amatőr vagyok, csak ezt vettem észre a nyomásszabályzós nyomáskapcsolóról. A tágulási tartállyal szemben nekem is vannak fenntartásaim de inkább kihagynám az ötletekből, helyette tűzoltó palack, kemping gázpalack vagy ehhez hasonló nyomásálló tartályokat kellene nézni.
Szia! Egy korábbi hozzászólásomban összegyűjtöttem a kapható alkatrészeket a neten ehez a gephez, keress rám a fórumban.
Én vettem egy fejukito készletet 7000 ért ha jul emlékszem, de a zilről tudni kell hogy minden sűrítő legyártása után az etalon dugattyuatmero egy századot kopott, szoval elég sok átmérő létezik ebből a típusból.
Szia!
Köszi! Nagyjából ezeket találtam meg én is! A mit te vettél abba volt kivágott tömítés készlet? Én most a advesz kft-től rendeltem meg abba van, a csapágakat már összeszedtem. https://www.hobbielektronika.hu/forum/?q=*+user%3Acsavarkulcs+topic%3A7979&h=h&c=0
Még 1 kérdés, ha megengeded!
Mekkora fordulaton járatod a Zil-t??
Szia! Szerintem túl sok a felesleges csőcsatlakozás ebben az összeállításban. A tartály két végét felesleges összekötni azzal a hosszú csővel. A nyomáskapcsolós nyomásszabályzót a tartály motor felőli végére tedd az elzáró csappal együtt de ne legyen hosszú a bekötő csőszakasz, mert a vibráció miatt könnyen elrepedhet a menetes részek csatlakozásainál, vagy kellőképpen ki kell merevíteni ha a motor magasságáig felhozod a kimeneteket. A tartály másik végébe csavard be a visszacsapót, hogy a tehermentesítő kimenete felül legyen így utólagosan lehetőség lesz ennek a bekötésére és így hozd össze a kompresszor nyomó csövével. A levegő hűlése és a páralecsapódás így távolra kerül a kimenettől. A tartályon lévő lefújó (biztonsági) szelep csak akkor fogja jól betölteni a funkcióját ha a tartály nyomástűréséhez van igazítva, mert a nyomásszabályzón ott van a gyári biztonsági szelep és arra rá van írva a leoldási érték. A motor forgásiránya ha a hajtás felől nézzük balra forogjon, hogy ne a karterszellőző felé verje fel az olajat a hajtókar.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |