Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Lapozás: OK   147 / 182
(#) ati790731 válasza Payne09 hozzászólására (») Jún 25, 2020 /
 
Szia! Nem melegszik fel nagyon a visszacsapó és környéke?
(#) Payne09 válasza VIM hozzászólására (») Jún 26, 2020 /
 
Szia! Kihasad a cső a jelölt helyen. Megcsinálom és szinte az első üres újratöltésnél már el is durran a cső. Gondolkodtam, hogy teszek oda rézcsövet, mert ez borzasztó, hogy mindig oda lesz. Nem tudok dolgozni vele, mert állandóan szerelni kell.

ati790731: Nem néztem, hogy mennyire melegszik, de akkor a hollandernél durranna el, nem másfél centire tőle. Szerintem. De az is lehet, hogy tévedek. Mondjuk ha nagyon melegszik, azzal mit lehet kezdeni?
A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2020
(#) VIM válasza Payne09 hozzászólására (») Jún 26, 2020 /
 
Akkor azzal csővel lesz a probléma. Csak SHPI PA cső kell oda és nem más öt milliméteres cső. Ha a hibás cső nem bír el nyolc bárt sem akkor az nem oda való.
(#) Payne09 válasza VIM hozzászólására (») Jún 26, 2020 /
 
Az enyémen 6/4-es cső van. Akkora a hollander a nyomáskapcsolón is és a visszacsapón is.
Igazából nem tudom milyen cső, SKF-ben vásároltam.
A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2020
(#) VIM válasza Payne09 hozzászólására (») Jún 26, 2020 /
 
Ez a cső legfeljebb szívószálnak jó, mert poliuretánból van. Az eladó nem volt tisztában azzal, hogy ez alacsony nyomású csőrendszerekhez jó. A poliamid az pedig nagy nyomású Bővebben: Link. Már csak a csövet kell kicserélned és jó lesz a kompresszorod de ha elég erős a motorja, hogy tehermentesítés nélkül is elindul, addig vakold le a kimenetét a visszacsapón. A nyomáskapcsolón nem kell, mert az amikor lekapcsol, akkor nyitja ezt a visszacsapó és a kompresszor nyomó ág közti szakaszt, az az leüríti a nyomástól.
(#) Payne09 válasza VIM hozzászólására (») Jún 26, 2020 /
 
A kompresszorok működésével tisztában vagyok, azért is szereztem be mindent hozzá, mielőtt elkezdtem építeni. Köszi a segítséged, megpróbálok megfelelő csövet szerezni itt helyben valahol, mert itt sajnos nem sok lehetőség van.
(#) VIM válasza Payne09 hozzászólására (») Jún 26, 2020 / 1
 
Jut eszembe nálunk is az SKF-ben lehet ilyen csövet kapni és mindenféle levegős "cuccot". Lehet, hogy Neked egy nem éppen hozzáértő eladó adta ezt az alacsony nyomáshoz való csövet, vagy csak mellényúlt a polcon, mert ebből több volt éppen. Szerintem próbáld meg újra ugyanott kérni ezt a csövet csak az már poliamid feliratú legyen.
(#) gruppenfamily válasza VIM hozzászólására (») Jún 27, 2020 /
 
Azért gondoltam erre mert a gyáriakon is réz van. Nézegettem én azt a csövet aminek a linkjét küldted, csak a mérések után láttam hogy rövid nekem nagyon az az 1 méter. Vagy esetleg az a kék műanyag levegőcső?
(#) Epu2 válasza gruppenfamily hozzászólására (») Jún 27, 2020 /
 
Azért réz, mert ahol a nagyobb nyomású, forró levegő megy, előbb utóbb minden műanyag és gumicső megadja magát.
(#) dB_Thunder válasza Epu2 hozzászólására (») Jún 27, 2020 /
 
Nekem is műanyag 6os cső megy a nyomáskapcsolóhoz, lefújás céljából. Bírja!
A kompresszor fejet gumitömlő köti össze a tartállyal, így vettem, de oda már inkább fém cső dukál.
(#) VIM válasza gruppenfamily hozzászólására (») Jún 27, 2020 /
 
Leméred, hogy milyen hosszú kell és a következő méterre kerekített hosszút kérjél, mert szerintem csak egész méterre kerekített darabokat vágnak le a tekercsből. Poliamid legyen ráírva, mert az a nagynyomású cső.
(#) VIM válasza dB_Thunder hozzászólására (») Jún 27, 2020 /
 
Szia! Ezen a képsoron jól látszik a gumicső és rajta a felirat. A tehermentesítőhöz a kék csövön már nem olvasható a felirat de az poliamid anyagú és bírja a strapát. Ez a kompresszor is azzal lett bekötve és ez 10 báron ment a tesztek idején, hogy kijöjjenek a konstrukciós hibák de csak a visszacsapó szelep nem bírta amit már azóta megjavítottam.
(#) gruppenfamily hozzászólása Júl 18, 2020 /
 
Üdv Mindenkinek!
Valaki esetleg nem tudna segíteni hogy a nyomáskapcsoló elektromosságát hogy kössem be. 380-ról lenne szó annyit tudok hogy a motorból bemegy a vezeték a nyomáskapcsolóba aztán az a része ami az aljzatba megy az meg kilép. Gondolom hogy értelemszerűen a nyomáskapcsolóban lévő 6 csatlakozási pont se mindegy, egyik 3 csatlakozási pont az aljzaté a másik 3 a motoré a testet azt látom hova kell kötni az a zöld sárga. De a két feketét és a kéket hogyan kell azt nem tudom mi a sorrendje. Az a bajom semmi jelzés nincsen rajta mint pl a 380-as aljzatok belsején írva van.A kép nem a legjobb mert valamiért nem élesíti ki a fényképezőgép. de a csaplakozások látszanak mid a 6. Meg a motor csatlakozásáról is készítettem képet sajnos ez meg kicsit sötét mert nem jó a vakuja.De a színek látszanak. 1 hete várom a villanyszerelőt de a telefont se veszi fel hiába hívom hogy jöhet ahogy beszéltem vele.
(#) vision61 válasza gruppenfamily hozzászólására (») Júl 18, 2020 /
 
Szia!

Mivel csak a 3 fázist kell a motorhoz bekötnöd, és természetesen a védő földelést, így egyszerű.
A motornál az alsó három (nem áthidalt) csatlakozóra kösd a három vezetékedet. A sorrend mindegy, viszont a kék is fázis vezető lesz, a későbbi félreértések elkerülése érdekében inkább jelöld meg fekete szigetelőszalaggal mindkét végét. A kábel másik végét bekötöd a nyomáskapcsoló jobb oldali három csatlakozójába. A bal oldali három csatlakozóba a dugvilla három fázis vezetékét, plusz mindkét kábelből a védőföldelést a megfelelő helyre. Ha lényeges a forgásirány, akkor az első indítás előtt vedd le az ékszíjat, és indítsd el a motort. Ha jó a forgásirány, akkor kész, ha nem, akkor pl. a nyomáskapcsoló dugvilla felőli csatlakozási pontján cseréld meg két bekötött vezeték helyét.
(#) gruppenfamily válasza vision61 hozzászólására (») Júl 19, 2020 /
 
Értem már azt hittem nehezebb! Köszönöm a választ sikerült is bekötni működik jól.A forgásirányon változtattam utólag.
(#) VIM válasza gruppenfamily hozzászólására (») Júl 19, 2020 /
 
Sikerült már PA csövet beszerezned?
(#) gruppenfamily válasza vision61 hozzászólására (») Júl 19, 2020 /
 
Már csak annyi a kérdésem hogy! A kompresszor jól működik csak az a baj a nyomásszabályzót hiába állítom kis bárra nem áll meg 6.5-nél a lefújószelep fúj le. De közbe rájöttem hogy azzal a piros tekerővel én csak a kilépő levegőmennyiséget szabályozom nem azt hogy pl 2 bárnál megálljon ha jól mondom meg gondolom!? Az egyik óra mutatja a névlegest nyomást a tartályba ugyanazon a csatlakozón az a levegő jön is ki a másikon meg ha tekertem na azon mozgott a mutató hogy ott mennyit engedjen ki.
Akkor most ez a nyomáskapcsoló pl gyárilag be van lőve 10 bárra akkor ott áll meg gondolom.
Csak nekem nem kell 10 bár elég 6.5 is mert nem én nem nyomás próbáztattam a tartályt és félek azért.De nekem megfelelt a 6.5 bár is. a nyomáskapcsoló fedelét levettem láttam rajta két csavart egy nagyobb fejű csillagcsavart és alatta meg egy kisebb csillagcsavart Mindegyiken láttam hogy lehet állítani + és - irányba és nyilat rajtuk hogy merre csavarhatóak. Gondolom itt valamelyikkel lehetne beállítani hogy nekem megálljon 6.5 bárnál?? Csináltam róla képet is miről beszélek.
(#) gruppenfamily válasza VIM hozzászólására (») Júl 19, 2020 /
 
Igen tesóm hozott nekem 150 centiset és pont jó.
(#) VIM válasza gruppenfamily hozzászólására (») Júl 20, 2020 /
 
A nagy csavar a maximális nyomást állítja a kicsi pedig a differenciát. A nyomáscsökkentő egy kisebb érték állítására ad lehetőséget mint a tartály nyomása. Célszerű egy direkt kimenetet is csinálni a tartályon.
(#) csavarkulcs hozzászólása Júl 20, 2020 /
 
Sziasztok!
Szerintetek hogyan érdemes kisteerautóba beépíteni kompresszort?
Arra gondoltam hogy teszek bele egy klíma kompresszort a gyárilag kialakított helyre, és folyamatosan menne. Egy nyomástalanító szelep pedig kinyitna amikor elérte a megfelelő nyomást, és a kompresszor a szabadba fújná tovább a levegőt. Nemtudom, van ezeken a klímakompesszorokon tengelykapcsoló?
Egy alutartályt tudnék tenni a plató alá.
Továbbá kérdéses a műszaki, de az legyen az én gondom.
A másik lehetőség, hogy veszek egy kis 12v kompresszort, és ugyanúgy teszek egy tartályt.
A munka miatt nagyon jó lenne, de kifúni a fülkét, lefujni a platót, kereket felfujni stb is jó.
(#) gruppenfamily válasza VIM hozzászólására (») Júl 20, 2020 /
 
Az a direkt kimenet mire jó és hogy érted?
(#) hulala hozzászólása Júl 20, 2020 /
 
Sziasztok. Építeni akarok egy kompresszor egységet mi két Rába TK200-as kompresszorból készülne 1/1 áttétellel , kuplunggal . A kérdésem az lenne vajon elég lenne-e a meghajtáshoz egy 4 kW-os 3 fázisú villanymotor? Jelenlegi kompresszorom is TK200-as de csak egy kompresszoros és kevésnek tűnik a teljesítménye. Ezen viszont egy 3 kW-os 3 f-ú motor van ékszíj hajtással ami persze elbír a kompresszorral. Vagy ne foglalkozzak a 4 kW-os motorral hanem szerezzek be nagyobbat a két kompresszor meghajtásához?
(#) VIM válasza gruppenfamily hozzászólására (») Júl 20, 2020 /
 
Az lenne a max. tartálynyomás a nyomáscsökkentős pedig egy kisebb érték, nem kellene tekergetni a szabályzót oda-vissza.
(#) alex0 válasza hulala hozzászólására (») Júl 20, 2020 /
 
Szia!

ITT van egy hasonló összeállítás, kérdezd meg a tapasztalatát.

Alex
(#) gruppenfamily válasza VIM hozzászólására (») Júl 20, 2020 /
 
Megmondom őszintén nem akarom ezt megcsinálni felesleges elég nekem a 6.5 bár is.
Tesóm az fényezni szokott van neki egy gyári nyomáscsökkentője amit rátesz a csalalakozóra és csak 2 bár szükséges neki a festéshez. Én a levegőkulcsot szoktam használni meg a levegős marót külömböző pisztolyokat meg a kerék fújatót mást nem ezeket is csak alkalomadtán.Ezekre nekem elég volt a 6.5 bár de rájöttem hogy alvázvédőzéshez is elég a 3bár. Nekem csak az volna a lényeg hogy meg áljon a nyomáscsökkentővel 6.5-nél azt ennyi. de gondolkodok hogy elviszem nyomás próbázni a tartályt egyik ismerősömhöz ő régen sokat csinált ilyesmiket a Bakony műveknél.Én is nyugottab lennék talán csak az a baj ha megdöglik építhetek másikat és gőzöm sincsen hogyan és honnét szedek ekkora tartályt. Olyan is is. De a meg is nyomatom a tartályt akkor kb menyire 10 bár esetleg 12 ???
(#) dB_Thunder válasza csavarkulcs hozzászólására (») Júl 20, 2020 /
 
Van rajta villanykuplung azt tudod kapcsolgatni! De ezeknek nagyon kevés a szállítása..
(#) vision61 válasza gruppenfamily hozzászólására (») Júl 20, 2020 /
 
Nagyon rosszak a képek, de valószínűleg a nagyobbik csavarral tudod csökkenteni a kikapcsolási nyomást 6,5 bár-ra. Lehetséges, hogy a kisebbet is utána kell állítani, a visszakapcsolási nyomás miatt. Mivel ezek nincsenek skálázva, többszöri ki-be kapcsoltatással, állítgatással tudod beállítani pl. 5,5 - 6,5 bár közé.
(#) VIM válasza gruppenfamily hozzászólására (») Júl 20, 2020 /
 
Persze neked kétszer akkora a tartályod, mint az enyém és nem olyan számottevő a dupla térfogatú nyomásból a fogyasztás azonos nyomások esetén, mint a fele akkora tartályból. Nekem fel kell venni a nyomást 8 bárra ha légkulcsot működtetek, mert csak akkor dolgozik megfelelő erővel és ezen a nyomáson kapcsol le a nyomáskapcsoló. Fentebb nem akarom vinni a nyomást de a 10 bárt simán tudja ez az autó gáz tartály (25 bár volt a nyomáspróbája ... valamikor). Ahhoz, hogy egy adott levegős szerszám megfelelően működjön a fogyasztásához kell(ene) igazítani a tartályt és a kompresszort.
(#) csavarkulcs válasza dB_Thunder hozzászólására (») Júl 20, 2020 /
 
Szuper a kuplung, akkor nem is kell fesztelenítő, szerintem járó motornál simán indul nyomás alatt, ha jól tudom 40 bárt simán kinyom nekem csak 12 bár kellene. A tartály 25 bárra van hitelesítve. Ha munka után le tudom fújni magamról a port, annyi kell. 50 literes a tartály, szerintem hazaúton simán feltölti. Ha levegőt szív be, és nem azt a gázt amit a hűtés hez használ, nem fog elkopni a kompresszor?
(#) dB_Thunder válasza csavarkulcs hozzászólására (») Júl 20, 2020 /
 
Ezt így nem tudom megmondani!
Légszűrés mindenképp kell, normális!
Az hogy az olaj ami benne van mennyire szereti a párás levegőt, azt megint nem tudom! Illetve klímában elvileg az olaj is kering a gázzal együtt, tehát a kidolgozott olajat vissza kell juttatni a kompiba!

A másik a leporolásod:
Nagy sebességű levegő képes az apró, nem látható szennyeződéseket, por, olaj, víz, a bőr alá lőni! Úgyhogy csak óvatosan!
Következő: »»   147 / 182
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem