Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Szia! Nem melegszik fel nagyon a visszacsapó és környéke?
Szia! Kihasad a cső a jelölt helyen. Megcsinálom és szinte az első üres újratöltésnél már el is durran a cső. Gondolkodtam, hogy teszek oda rézcsövet, mert ez borzasztó, hogy mindig oda lesz. Nem tudok dolgozni vele, mert állandóan szerelni kell.
ati790731: Nem néztem, hogy mennyire melegszik, de akkor a hollandernél durranna el, nem másfél centire tőle. Szerintem. De az is lehet, hogy tévedek. Mondjuk ha nagyon melegszik, azzal mit lehet kezdeni? A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2020
Akkor azzal csővel lesz a probléma. Csak SHPI PA cső kell oda és nem más öt milliméteres cső. Ha a hibás cső nem bír el nyolc bárt sem akkor az nem oda való.
Az enyémen 6/4-es cső van. Akkora a hollander a nyomáskapcsolón is és a visszacsapón is.
Igazából nem tudom milyen cső, SKF-ben vásároltam. A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2020
Ez a cső legfeljebb szívószálnak jó, mert poliuretánból van. Az eladó nem volt tisztában azzal, hogy ez alacsony nyomású csőrendszerekhez jó. A poliamid az pedig nagy nyomású Bővebben: Link. Már csak a csövet kell kicserélned és jó lesz a kompresszorod de ha elég erős a motorja, hogy tehermentesítés nélkül is elindul, addig vakold le a kimenetét a visszacsapón. A nyomáskapcsolón nem kell, mert az amikor lekapcsol, akkor nyitja ezt a visszacsapó és a kompresszor nyomó ág közti szakaszt, az az leüríti a nyomástól.
A kompresszorok működésével tisztában vagyok, azért is szereztem be mindent hozzá, mielőtt elkezdtem építeni. Köszi a segítséged, megpróbálok megfelelő csövet szerezni itt helyben valahol, mert itt sajnos nem sok lehetőség van.
Jut eszembe nálunk is az SKF-ben lehet ilyen csövet kapni és mindenféle levegős "cuccot". Lehet, hogy Neked egy nem éppen hozzáértő eladó adta ezt az alacsony nyomáshoz való csövet, vagy csak mellényúlt a polcon, mert ebből több volt éppen. Szerintem próbáld meg újra ugyanott kérni ezt a csövet csak az már poliamid feliratú legyen.
Azért gondoltam erre mert a gyáriakon is réz van. Nézegettem én azt a csövet aminek a linkjét küldted, csak a mérések után láttam hogy rövid nekem nagyon az az 1 méter. Vagy esetleg az a kék műanyag levegőcső?
Azért réz, mert ahol a nagyobb nyomású, forró levegő megy, előbb utóbb minden műanyag és gumicső megadja magát.
Nekem is műanyag 6os cső megy a nyomáskapcsolóhoz, lefújás céljából. Bírja!
A kompresszor fejet gumitömlő köti össze a tartállyal, így vettem, de oda már inkább fém cső dukál.
Leméred, hogy milyen hosszú kell és a következő méterre kerekített hosszút kérjél, mert szerintem csak egész méterre kerekített darabokat vágnak le a tekercsből. Poliamid legyen ráírva, mert az a nagynyomású cső.
Szia! Ezen a képsoron jól látszik a gumicső és rajta a felirat. A tehermentesítőhöz a kék csövön már nem olvasható a felirat de az poliamid anyagú és bírja a strapát. Ez a kompresszor is azzal lett bekötve és ez 10 báron ment a tesztek idején, hogy kijöjjenek a konstrukciós hibák de csak a visszacsapó szelep nem bírta amit már azóta megjavítottam.
Üdv Mindenkinek!
Valaki esetleg nem tudna segíteni hogy a nyomáskapcsoló elektromosságát hogy kössem be. 380-ról lenne szó annyit tudok hogy a motorból bemegy a vezeték a nyomáskapcsolóba aztán az a része ami az aljzatba megy az meg kilép. Gondolom hogy értelemszerűen a nyomáskapcsolóban lévő 6 csatlakozási pont se mindegy, egyik 3 csatlakozási pont az aljzaté a másik 3 a motoré a testet azt látom hova kell kötni az a zöld sárga. De a két feketét és a kéket hogyan kell azt nem tudom mi a sorrendje. Az a bajom semmi jelzés nincsen rajta mint pl a 380-as aljzatok belsején írva van.A kép nem a legjobb mert valamiért nem élesíti ki a fényképezőgép. de a csaplakozások látszanak mid a 6. Meg a motor csatlakozásáról is készítettem képet sajnos ez meg kicsit sötét mert nem jó a vakuja.De a színek látszanak. 1 hete várom a villanyszerelőt de a telefont se veszi fel hiába hívom hogy jöhet ahogy beszéltem vele.
Szia!
Mivel csak a 3 fázist kell a motorhoz bekötnöd, és természetesen a védő földelést, így egyszerű. A motornál az alsó három (nem áthidalt) csatlakozóra kösd a három vezetékedet. A sorrend mindegy, viszont a kék is fázis vezető lesz, a későbbi félreértések elkerülése érdekében inkább jelöld meg fekete szigetelőszalaggal mindkét végét. A kábel másik végét bekötöd a nyomáskapcsoló jobb oldali három csatlakozójába. A bal oldali három csatlakozóba a dugvilla három fázis vezetékét, plusz mindkét kábelből a védőföldelést a megfelelő helyre. Ha lényeges a forgásirány, akkor az első indítás előtt vedd le az ékszíjat, és indítsd el a motort. Ha jó a forgásirány, akkor kész, ha nem, akkor pl. a nyomáskapcsoló dugvilla felőli csatlakozási pontján cseréld meg két bekötött vezeték helyét.
Értem már azt hittem nehezebb! Köszönöm a választ sikerült is bekötni működik jól.A forgásirányon változtattam utólag.
Sikerült már PA csövet beszerezned?
Már csak annyi a kérdésem hogy! A kompresszor jól működik csak az a baj a nyomásszabályzót hiába állítom kis bárra nem áll meg 6.5-nél a lefújószelep fúj le. De közbe rájöttem hogy azzal a piros tekerővel én csak a kilépő levegőmennyiséget szabályozom nem azt hogy pl 2 bárnál megálljon ha jól mondom meg gondolom!? Az egyik óra mutatja a névlegest nyomást a tartályba ugyanazon a csatlakozón az a levegő jön is ki a másikon meg ha tekertem na azon mozgott a mutató hogy ott mennyit engedjen ki.
Akkor most ez a nyomáskapcsoló pl gyárilag be van lőve 10 bárra akkor ott áll meg gondolom. Csak nekem nem kell 10 bár elég 6.5 is mert nem én nem nyomás próbáztattam a tartályt és félek azért.De nekem megfelelt a 6.5 bár is. a nyomáskapcsoló fedelét levettem láttam rajta két csavart egy nagyobb fejű csillagcsavart és alatta meg egy kisebb csillagcsavart Mindegyiken láttam hogy lehet állítani + és - irányba és nyilat rajtuk hogy merre csavarhatóak. Gondolom itt valamelyikkel lehetne beállítani hogy nekem megálljon 6.5 bárnál?? Csináltam róla képet is miről beszélek.
Igen tesóm hozott nekem 150 centiset és pont jó.
A nagy csavar a maximális nyomást állítja a kicsi pedig a differenciát. A nyomáscsökkentő egy kisebb érték állítására ad lehetőséget mint a tartály nyomása. Célszerű egy direkt kimenetet is csinálni a tartályon.
Sziasztok!
Szerintetek hogyan érdemes kisteerautóba beépíteni kompresszort? Arra gondoltam hogy teszek bele egy klíma kompresszort a gyárilag kialakított helyre, és folyamatosan menne. Egy nyomástalanító szelep pedig kinyitna amikor elérte a megfelelő nyomást, és a kompresszor a szabadba fújná tovább a levegőt. Nemtudom, van ezeken a klímakompesszorokon tengelykapcsoló? Egy alutartályt tudnék tenni a plató alá. Továbbá kérdéses a műszaki, de az legyen az én gondom. A másik lehetőség, hogy veszek egy kis 12v kompresszort, és ugyanúgy teszek egy tartályt. A munka miatt nagyon jó lenne, de kifúni a fülkét, lefujni a platót, kereket felfujni stb is jó.
Az a direkt kimenet mire jó és hogy érted?
Sziasztok. Építeni akarok egy kompresszor egységet mi két Rába TK200-as kompresszorból készülne 1/1 áttétellel , kuplunggal . A kérdésem az lenne vajon elég lenne-e a meghajtáshoz egy 4 kW-os 3 fázisú villanymotor? Jelenlegi kompresszorom is TK200-as de csak egy kompresszoros és kevésnek tűnik a teljesítménye. Ezen viszont egy 3 kW-os 3 f-ú motor van ékszíj hajtással ami persze elbír a kompresszorral. Vagy ne foglalkozzak a 4 kW-os motorral hanem szerezzek be nagyobbat a két kompresszor meghajtásához?
Az lenne a max. tartálynyomás a nyomáscsökkentős pedig egy kisebb érték, nem kellene tekergetni a szabályzót oda-vissza.
Megmondom őszintén nem akarom ezt megcsinálni felesleges elég nekem a 6.5 bár is.
Tesóm az fényezni szokott van neki egy gyári nyomáscsökkentője amit rátesz a csalalakozóra és csak 2 bár szükséges neki a festéshez. Én a levegőkulcsot szoktam használni meg a levegős marót külömböző pisztolyokat meg a kerék fújatót mást nem ezeket is csak alkalomadtán.Ezekre nekem elég volt a 6.5 bár de rájöttem hogy alvázvédőzéshez is elég a 3bár. Nekem csak az volna a lényeg hogy meg áljon a nyomáscsökkentővel 6.5-nél azt ennyi. de gondolkodok hogy elviszem nyomás próbázni a tartályt egyik ismerősömhöz ő régen sokat csinált ilyesmiket a Bakony műveknél.Én is nyugottab lennék talán csak az a baj ha megdöglik építhetek másikat és gőzöm sincsen hogyan és honnét szedek ekkora tartályt. Olyan is is. De a meg is nyomatom a tartályt akkor kb menyire 10 bár esetleg 12 ???
Van rajta villanykuplung azt tudod kapcsolgatni! De ezeknek nagyon kevés a szállítása..
Nagyon rosszak a képek, de valószínűleg a nagyobbik csavarral tudod csökkenteni a kikapcsolási nyomást 6,5 bár-ra. Lehetséges, hogy a kisebbet is utána kell állítani, a visszakapcsolási nyomás miatt. Mivel ezek nincsenek skálázva, többszöri ki-be kapcsoltatással, állítgatással tudod beállítani pl. 5,5 - 6,5 bár közé.
Persze neked kétszer akkora a tartályod, mint az enyém és nem olyan számottevő a dupla térfogatú nyomásból a fogyasztás azonos nyomások esetén, mint a fele akkora tartályból. Nekem fel kell venni a nyomást 8 bárra ha légkulcsot működtetek, mert csak akkor dolgozik megfelelő erővel és ezen a nyomáson kapcsol le a nyomáskapcsoló. Fentebb nem akarom vinni a nyomást de a 10 bárt simán tudja ez az autó gáz tartály (25 bár volt a nyomáspróbája ... valamikor). Ahhoz, hogy egy adott levegős szerszám megfelelően működjön a fogyasztásához kell(ene) igazítani a tartályt és a kompresszort.
Szuper a kuplung, akkor nem is kell fesztelenítő, szerintem járó motornál simán indul nyomás alatt, ha jól tudom 40 bárt simán kinyom nekem csak 12 bár kellene. A tartály 25 bárra van hitelesítve. Ha munka után le tudom fújni magamról a port, annyi kell. 50 literes a tartály, szerintem hazaúton simán feltölti. Ha levegőt szív be, és nem azt a gázt amit a hűtés hez használ, nem fog elkopni a kompresszor?
Ezt így nem tudom megmondani!
Légszűrés mindenképp kell, normális! Az hogy az olaj ami benne van mennyire szereti a párás levegőt, azt megint nem tudom! Illetve klímában elvileg az olaj is kering a gázzal együtt, tehát a kidolgozott olajat vissza kell juttatni a kompiba! A másik a leporolásod: Nagy sebességű levegő képes az apró, nem látható szennyeződéseket, por, olaj, víz, a bőr alá lőni! Úgyhogy csak óvatosan! |
Bejelentkezés
Hirdetés |