Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
És hol kaphatok ilyent? Tudnál linket küldeni, hogy mégis milyent keressek ami tuti jó ?!
De megnézem én kidobtam vagy 20 db ilyen elektromos szelepet karácsony elött ,ha találok nem kerűl semmibe mert rengeteget bontok.adok neked ingyen,mert nem győzőm kidobálni
ne hülyéskedj.... ingyen nem fogadom el semmiképp! Csak működjön és összetudjam szedni hozzá a cuccokat még. Lehet a jövő héten csináltatok rá egy másik ékszíjtárcsát a pumpára, 17-es szíjjal és így csak át kell dobni a motort a kompresszorra ha szükségem van rá. Ahogy számolgattam 160-as tárcsa elég lenne így ~1000 körül lenne a fordulatom.
Az már jobb ,de figyelj ezeket kidobálom kábellel együtt mert égetve nem veszik meg blankolni meg nem rentábilis,néha az ocskavasba suvasztok belőle.
és ezek a szelepek mekkora nyomást bírnak elviselni?
A nyomáskapcsoló alját vizsgáld meg hátha találsz rajta ilyet.
nagy dög az egész de ilyen nincs rajt.
meg ahogy nézem nekem ilyen szelepem van 1/2-be Link
végül is egy ilyen kellene nekem... Link
Akkor ezen a nyomáskapcsolón nincs tehermentesitő szelep ami elengedné a levegőt a kompresszor és a tartály közötti csőszakaszból.Két megoldás van,vagy amit illesoszkár mondott hogy kell egy mágnes szelep vagy veszel egy olyan nyomáskapcsolót amibe ez már benne van,nem túl drága én is most vettem nemrég,ha jól emlékszem 3-4 ezer ft volt.
Ilyen
Igen,és amit benyilaztam pirossal oda kötöd a műanyag kék csövet,meg a tartályodon lévő visszacsapó szelephez,látszik is hogy ott azt valaki levágta.
csak nem úszom meg a bulit... Ez mennyire tartós cucc?
igen. valaki ezt levágta róla sajnos. ezért is lehetett szétbontva ez a része a kompresszornak, csak össze volt kézzel hajtva a 2 visszacsapó szelep. de ezzel a kapcsolóval végül is áthelyezem a kompresszor kimenetét és valahogy azt a légszűrőt vagy mi a fene az a tartály elején, azt is ide kell majd bekötnöm. tényleg az mi lehet még? orosz feliratos, és az alján van egy rézcsavar. Vízleválasztó talán? én erre gondolok.. A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2015
Továbbá másik kérdésem, hogy hogyan tudom majd kiküszöbölni azt, hogy automatikusan húzzon be egy relé is ha a villanymotornak el kell indulnia ?! Nézek reléket de nem nagyon találok olyant amit 2 kw+ motort is el tudna indítani. Vagy csak én vagyok vak?
Ami a tartály elején van azt nem tudom mi,talán tényleg vizleválasztó lehet.Hogy mennyire tartós a nyomáskapcsoló,itt a fórumon valaki azt irta hogy elég jók ezek a kapcsolók,már többet is beépitett az illető és meg van vele élégedve.
Rendeltem időközben egy ilyen nyomáskapcsolót is, mágnesszelepes verziót és egy regulátoros vízleválasztót. Most ott tartok, hogy nézem össze, hogy a kompresszor 12mm csonkját hogy hozzam össze ezzel a kúpos tömítésű mágnesszelep kivezetéses cuccal. Továbbá még azt nem tudom, hogy ezt a mágnesszelephez vezető műanyag vékony csövet hogyan kell rögzíteni vagy mi kell ehhez? Amit meghagyott az eladó azon látom, hogy a műanyag cső végén van egy kis réz kúp amit gondolom ahogy csavarom befelé, úgy tömít. Ez egy 6 mm-es külső átmérőjű cső, a nyomáskapcsolón is ekkora átmérőjű a mágnesszelep furata vagy az nagyobb már?
Ez a visszacsapó szelep nem véletlenűl Bojler viszacsapó túlfolyó szelep , ami védi hogy ne menjen vissza a melegviz a rendszerbe ?
De ennek a nyomáskapcsolónak el kell birni a motort közvetlen kapcsolni, nézd meg rá van irva hány Amperes a nyomás kapcsoló?
16 A van az adatai között, de szerintem úgyis motor indító relére fogom rákapcsolni, biztos ami biztos. Nyomáskapcsoló behúz, behúzza a motorindító relét és ez a relé fogja indítani. Az 4Kw-ig bírja, és arra nem csak rá van írva...
Az egyik az csak egy sima visszacsapó szelep: KÉPEN A másik pedig ilyen: visszacsapó De szerintem itt elég lenne csak a linken találhatót beépíteni a rendszerbe, mert a másiknak nincs túl nagy jelentősége, az csak lezár de nem tud nyomásmentesíteni. Jól gondolom? A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2015
Ami itt a képen van azt ki veheted,minek kettő!!A fölötte lévőt meghagyod!Arról a kék csövel elmész a nyomáskapcsoló alsó kis kivezetéséig,amit tegnap benyilaztam.Amiből a kék csöved kijön visszacsapó szelep azon még maradt egy hely,na arra kötöd a kompresszort.Ezen felül a tartályon lenni kell még egy csonknak amire meg rátekered a nyomáskapcsólót és kész az egész.
Ilyen kapcsolót vettél?16A-ig irja,na most az indulási áramfölvétele egy 1 fázisú 2,2kw-os motornak biztos hogy több igy nem tudom meddig húzná ez a kapcsoló.Lehet hogy biztosabb lenne ahogy irod hogy külön relé is lenne közbeiktatva!
A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2015
Ebbe igazad van de egy nagy teljesitményű WMK vagy akármilyen mágnes kapcsoló szerintem drágább ennél és nem bonyolitja ha egy az egyben köti be.és gondolom nem napi 24 órát fog menni
De van vagy 5 ilyen kapcsolóm itthon... úgyhogy ez nem gond. Sőt, most a tartállyal együtt is kaptam egy komplett kapcsolódobozt egy DIL 0-52-vel.
Eddig jutottam ma a kompresszor építésével amint a képek is mutatják. A kompresszor és a tartály közé 1/2 colos flexi csövet tettem, elméletileg nem szabadna, hogy az olaj szétmarja, ha mégis így lenne rakok a helyére majd valami olajállót. Betettem a második visszacsapót is, mert csak így lett elég magas a felső visszacsapó (rövid volt a flexi cső ) Remélem a jövő héten megjön hozzá minden cucc (nyomáskapcsoló, légszűrő-víztelenítő) meg valahonnan kellene rá kerítenem egy normális 17-es ékszíjjas szíjtárcsát. Azt mondjátok, hogy pörgessem 1000-es fordulattal a kompresszort, bírni fogja a 2,2-es egyfázisú motor 8-9 bar-ig ?
A Fexi csövet az olaj nem marja szét de a hő fogja megenni szerintem,mert ott hatalmas hő fog keletkezni,itt inkább olyan cső amin lemezborda van mint a hűtőházakban a hőleadó ill hőcserélő cső acélból vagy rézből akár aluból roppantó gyűrűvel
A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2015
Hali! Jó az a flexi cső,ha a 120-140 fokos,16 légkörös olajat is elbírja,akkor ezt is! A ny.kapcsoló meg csak a DIL behúzó tekercsét vezérelje!
Hát én kiszedném onnan azt az egy felesleges visszacsapót,ha van mágneskapcsolód akkor semmi gond,a motornak meg el kell birnia ezt a csepel 2 hengerest.Tartályod hány littyós?
Úgy legyen !
Ideiglenesen raktam csak be, ha tudok venni majd akkor kiszedem.
Mindenképp relével indítok majd szerintem, csak a nyomógombos indítást kellene még valahogy kitalálnom, hogyan lehetne automatizálni ekkora motornál. Ahogy számoltuk ~60 literes a tank. A kompresszor mindegy melyik irányba forog amúgy???
Nem!,általában 'elfele' forog az utántöltő.szuszogó nyílástól. Azt a nyomógomb kérdést nem értem,hát nem állandó üzemű a kondenzátor?
Nekem van egy inditó relém,2,2kw-os motoron volt,jó kell hogy legyen a tiédre is,tökéletesen működik, ilyen ha kell félárba oda adom és nem kell nyomógomboznod.
Szerintem mindegy hogy melyik irányba forog,de valakit meg kellene kérdezni akinek ilyen csepel kompresszorja van! |
Bejelentkezés
Hirdetés |