Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Lapozás: OK   74 / 182
(#) richard1025 válasza yulo5310 hozzászólására (») Máj 17, 2015 /
 
Én ezt főleg azért szeretem mert könnyen hordozható. Főleg tisztításra használom. Ha nagyobb munka van arra ott a 2 hengeres zil... Csak azt nem olyan könnyű szállítani.
(#) yulo5310 válasza bakonaky hozzászólására (») Máj 17, 2015 /
 
Nincs ott hatalmas nyomás,csak szűk keresztmetszet és forró,cseppfolyós gáz. Ez hirtelen tágul a hűtőtérben,ott hőt von el és lehűl,majd visszacsorog,és újra komprimálódik.
(#) PIRO hozzászólása Máj 18, 2015 /
 
Üdvözletem mindenkinek!

Lenne hozzátok egy kérdésem, mégpedig: ebben az Aukcióban szereplő kompresszor milyen típusú?

Milyen paramétereket lehet róla tudni? Van köztetek olyan esetleg aki ilyet használ? Igazán örülnék, ha valakinek lenne vele személyes tapasztalata. Jó lenne tudni például hogy milyen a hajtókarok csapágyazása, mekkora a teljesítmény igénye.

Előre is köszönöm mindenki segítségét, szép napot!
(#) yulo5310 válasza PIRO hozzászólására (») Máj 18, 2015 /
 
Ez egy nagyon masszív kompri,ennyiért megéri az árát!
(#) PIRO válasza yulo5310 hozzászólására (») Máj 18, 2015 /
 
Én is annak nézem így képről.

Van tapasztalatod ezzel a típussal? Kérdéses, hogy mennyire van "egyben". Ezt a helyszínen mennyire lehet megnézni, van rá valami bevált trükk, azon kívül hogy ha megforgatom "szuszog"?
(#) yulo5310 válasza PIRO hozzászólására (») Máj 18, 2015 /
 
Csak ennyit lehet szétszedés nélkül! Komprimál-e,mekkora erő kell átforgatni. Ezt a típust nem ismerem,de könnyű csapágycsere és a szóró olajozás megfizethetetlen! Na,meg az ára!
(#) laacika válasza PIRO hozzászólására (») Máj 18, 2015 /
 
Én jobban preferálom a 2 hengeres komprikat,nem rángatják úgy a motort se meg a hállózatot sem,egyenletesebb a járása,ha még nem vetted meg inkább keress Zil 2 hengerest,a legjobb lenne ha olyan 2 hengerest vennél aminek a hajtókarja alul tűgörgős,tehát nem kell a főtengelynek olaj nyomás mint az autóknál!
(#) PIRO válasza laacika hozzászólására (») Máj 18, 2015 /
 
Üdv!

igen, én is jobban preferálom a kéthengeres dolgot, mert egyenletesebb terhelést jelent. A hirdetés szerint ez kéthengeres kompresszor (elvileg). Nézegettem a ZIL és a TK-200 as típust is.

Meg kell jegyeznem, esetemben a hálózat nem jön szóba, benzinmotoros meghajtásban gondolkodom. Van egy babetta blokkom csak úgy porosodóban, így legalább valamit kezdek vele, játszom valamivel. Sajnos a teljesítménye (1,7kW gyári adat szerint) viszont nem biztos hogy elég lenne egy nagyobbacska kompresszornak. Kicsit számolgattam, elvileg 1000 1/min fordulat fog adódni a kihajtó tengelyen, az pedig kb jó is lenne a kompresszornak. Megtehetném hogy mondjuk lefelezem a fordulatot, de akkor meg ~500 1/min-nel hajtva nem sokat fog érni az egész. Cserében úgy már talán elbírna egy TK 200-al is.
(#) yulo5310 válasza PIRO hozzászólására (») Máj 18, 2015 /
 
Ez két hengeres! Harmadolod a fordulatot akkor elég a babetta,persze megfelelő hűtéssel!
(#) Chipmunk1960 válasza kaliber hozzászólására (») Máj 18, 2015 /
 
Szia, Az autóklíma kompresszorban ugyanúgy van olaj, mint a hűtőben. Legfeljebb már elfolyt a tiedből, de bármilyen vékony hidraulika olajjal helyettesíthető. Nekem is van egy Audi 6 szerintem ugyanaz, csak motort nem találtam még hozzá. Az biztosan tudja szerintem a 20 bart.
(#) ajaj hozzászólása Máj 19, 2015 /
 
Sziasztok!

Tanácsért fordulnék hozzátok.
A fórumban olvasott infók alapján, összeraktam egy kompresszort itthoni munkákra esetleg majd festésre is.
A szerkezet áll egy 1-fázisú 2.2Kw motorból, egy 2 hengeres, vízhűtéses kompresszorból, illetve, ha jól tudom akkor egy IFA lefúvószelepből, egy kb 100l tartályból.
Működik a szerkezet, a lefúvó sz. 4bárnál fúj le, de ugye így folyamatos üzemű a gép.
Most összegyűlt a pénzem, hogy korrektebbül megcsináljam.
Amire gondolok az az, hogy beállított nyomáshatároknál ki-be kapcsoljon, tudjam állítani a kimenő levegő nyomását, és megoldjam a kompresszor tehermentes újraindulását.
Olvasgattam a fórumon, mivel nem értek a témához, és az alábbi dolgok álltak össze a kis buksimban:
Szükségem van egy nyomáskapcsolóra, ami ha jól értelmeztem a fórumon olvasottakat, magában foglal egy tehermentesítő, lefúvó szelepet is, amit össze kell kötnöm egy a tartály elé beépített visszacsapó szeleppel, és így tudom azt elérni, hogy ha a nyomáskapcsoló a beállított nyomásnál leállítja a villanymotort, akkor a kompresszor és a tartály közti vezetékben ne legyen nyomás, és tehermentesen indulhasson a villanymotor+kompresszor.

Ha jól értelmeztem az olvasottakat, akkor ezt a rendszert kell kiépítenem....
Tehát kell egy nyomáskapcsoló, egy visszacsapószelep, illetve a kettő közé egy csővezeték, amin át a tehermentesítő el tudja a levegőt ereszteni.

Kérlek benneteket, legyetek szívesek kijavítani, ha valamit nem jól okoskodtam össze, ha pedig igen, akkor legyetek oly kedvesek és ajánljatok nekem megfelelő nyomáskapcsolót, visszacsapószelepet és ami esetleg a fentiek beépítéséhez szükséges. Ha valamit félreértettem, úgy elnézést, de nem vagyok szakember!

Köszönöm a türelmet, és tisztelettel várom a válaszotokat! Üdv, Zoli!
(#) richard1025 válasza ajaj hozzászólására (») Máj 19, 2015 /
 
Ha nyomás alatt leállítod és újra elindítod a kompresszort könnyedén, vagy nehézkesen indul?
Ezt csak azért kérdezem mert ha így is könnyedén indul akkor a tehermentesítéssel nem kell vesződnöd. Nekem sincs bekötve, de még 8 bárnál is könnyedén felveszi a fordulatot.
(#) ifjzambogyuri hozzászólása Máj 20, 2015 /
 
Szép napot mindenkinek

Szeretnék kérni egy kis segítséget.
Elkezdtem össze állítani a kompresszorom.
Tartálynak kaptam egy 120L bojlert, de még a régi fajtát. Elég jó vastag anyagú.
Nem mai csirke
Az alját befenekelem egy 5-6mm lemezzel, és 8,8as csavarokkal,tömítéssel.

A kérdésem az lenne.h összeszerelés után,h lenne célszerű nyomáspróbázni. Nem szeretném ha felrobbanna. Halottam h fel kell tőlteni vizzel,és állítólag akkor ha nem bija nem robban,csak szétreped.
Ez igaz?
Nekem hobby szerelésre,festésre, légkulcs meghajtásra is kellene. Nem ipari céllal Szóval ha birna 9 bar-t, örülnék. Mondjuk addig nem is nyomnám fel,de azzal szeretném próbázni

Akitől kaptam a tartály, egy 74 éves bácsi, világ életében vasakkal foglalkozott,eszterga,köszörű stb,és ő azt mondta bőven biná még a 10 bart is, mert még ez a régi anyagból van. Szavahihető ember,csak gondoltam utánna járok én is kicsit.
Sajna adatlag nincs rajta.

Előre is köszönöm
(#) PIRO válasza ifjzambogyuri hozzászólására (») Máj 20, 2015 /
 
Jól hallottad, a nyomáspróbázást úgy kell megoldani, hogy színültig töltöd vízzel, majd ezt helyezed nyomás alá. Ha baj van, akkor elkezd szivárogni, folyni a szerkezet. ( épp tegnap pukkant el egy 80L-es bojler a barátomnál, szóval tényleg csak folyni fog. )

Ha mondjuk 9 bar nyomáson szeretnéd használni, a nyomáspróbát legalább 11-12 bar-on hajtsd végre, úgy a biztos(abb).

Ha nem feltétlenül szükséges, akkor azért ne ölelgesd a tartályt nyomáspróba alatt, a nagynyomású víz azért nem kellemes érzés ha eléri az embert.
(#) witi válasza PIRO hozzászólására (») Máj 20, 2015 /
 
Hali!
Majdnem jó az érték.A próbanyomás értéke minimum az üzemi nyomás 1,5x-öse ,vagy több, a tárolt közeg fajtájától függően.Pontos értékek a szabványban benne vannak, csak elég macerás (és nem utolsósorban drága) hozzájutni...

Ha esetleg valaki hozzáférne valami úton-módon, bemásolhatná az idevágó részeket, esetleg kölcsönkérném egy másolás erejéig...Ha jól emlékszem "Nyomástartó Edények" vagy hasonló a címe..
A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2015
(#) PIRO válasza witi hozzászólására (») Máj 20, 2015 /
 
Esetleg tudod a szabvány számát? Úgy könnyebben ráakadnék, és a köz javáéra tudnám tenni ha sikerrel járnék.

Az értéket amit írtam csak meghasaltam, ún. jó mérnöki érzékkel. Azért nem tévedtem sokat egy számomra ismeretlen területen.

Mod.: a szabványszáma meg is van: MSZ 2873:1986 azóta is érvényben van.
A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2015
(#) erbe válasza PIRO hozzászólására (») Máj 20, 2015 /
 
Van két légtartályom. Eredeti fém táblán üzemi-próba-nyomás.
40l autó féktartály. Üzemi 6 bar, próba 9 bar. Felülvizsgálatot nem írtak elő.
Gyári 400l-es levegőtartály. Üzemi 10 bar, próbanyomás 25 bar. X évenként ellenőrzendő.
(#) PIRO válasza erbe hozzászólására (») Máj 20, 2015 /
 
Köszönjük a konkrét példát, kiindulásnak tökéletes.

Közben kiderítettem, a szabvány megtekinthető a Magyar Szabványügyi Testület olvasótermében, napijeggyel kb. 1000.- ért. megvenni ezt a csodás 3 oldalas doksit meg 3400 ért adják papír, és 4100.- ért PDF formátumban..

Hoppá és mégsem, diákigazolvánnyal bemehetek díjmentesen. Szerintem kijegyzetelem én azt a szabványt!
A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2015
(#) witi válasza PIRO hozzászólására (») Máj 21, 2015 /
 
Pont erről beszéltem...Mondjuk nem lenne éppen szabályos eljárás ha felkerülne a fórumra, de ha egy balesetet meg tudunk vele előzni akkor már van értelme.

Azért nagyon nem jó hogy a szabványokhoz nem lehet csak úgy hozzáférni.Értem én hogy a testületet is fent kell tartani valamiből, de SZERINTEM irreálisak az árak, és a hozzáférési lehetőségek...Mindegy ez van.
(#) PIRO válasza witi hozzászólására (») Máj 21, 2015 /
 
Biztosan nem fogom lefotózni, mert az nem korrekt. De mióta könyvtár a könyvtár, a jegyzetelés az szabad. Szóval szépen kiírom a táblázatokat, szöveges tartalmat.

De hogy tegnap rá találtam erre a szakkönyvtárra, beírtam a gépészkari közösbe, szerintem ez az infó valahogy nem jutott el eddig hozzánk, nem tudott senki róla, hogy diák bemehet és szabványt kutathat.

Remélem ma el is jutok, és akkor kijegyzetelem.
(#) richard1025 hozzászólása Máj 23, 2015 /
 
Üdv! Egy olyan kérdésem lenne azokhoz akik már használtak klímakompresszort, hogy annak mekkora a levegőszállítása? Mekkora fordulattal lehet hajtani, és mekkora teljesítményre van hozzá szükség?
(#) richard1025 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Máj 23, 2015 /
 
Egy új projekten gondolkozok, személyautó klímakompresszorra gondoltam, de még nem vettem semmit, csak tartályom van Azért kérdeztem, h ez irányban érdemes-e elindulnom vagy maradjak a hűtőkompresszornál?
(#) PIRO válasza richard1025 hozzászólására (») Máj 23, 2015 /
 
Az autóklímánál elvileg változtatható a szállítási teljesítmény, a ferde tárcsa szögének beállításával. Nullától a maximális értékig. Egyéb infót nem tudok sajnos.
(#) richard1025 válasza PIRO hozzászólására (») Máj 24, 2015 /
 
Mennyi lehet a maximális? Mekkora motor kellhet hozzá? Ezeket a ferde tácsákat elektromosan lehet szabályozni?
(#) Ricsi89 válasza richard1025 hozzászólására (») Máj 24, 2015 /
 
Ha a klímakompresszor és a hűtőkompresszor között kellene választanom akkor a hűtőkompresszornál maradnék. Sokkal egyszerűbb felhasználni és sok embernek bevált. Ezzel szemben a klímakompresszorból nem láttam még kompresszort, másrészt kell neki külön meghajtás, és olajzást is meg kell oldani, mert ott a hűtőközegben kering az olaj is.
(#) richard1025 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Máj 25, 2015 /
 
Hűtőkompresszorom van, meg egy zil is... Csak jó lett volna egy kicsit erősebb mint a hűtő, de mégis könnyű és kompakt kompresszor.
(#) zoly15 válasza richard1025 hozzászólására (») Máj 25, 2015 /
 
Ha a hűtőkompresszortól erősebbet szeretnél, akkor fixen szerelt, épületi klíma kompresszort keress, van belőle 3-500W-os is, kb méretre 2X akkora mint egy hűtő kompresszor.
(#) Chipmunk1960 válasza richard1025 hozzászólására (») Máj 26, 2015 /
 
Szia, Ha elkészül az enyém, / a beceneve "Luca Széke" / megosztom a mért értékeket, igérem.
(#) richard1025 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Máj 26, 2015 /
 
Hali! Igen érdekel, és ha van az építésről képed azokat is megoszthatod.
(#) Plero hozzászólása Máj 27, 2015 /
 
"gyorsan" csináltam egy szuszogót.

Az utolsó képen látszik, hogy kb 4Bar-os nyomásnál tele a szuszogó tartály!

Mi lehet a gond?
Következő: »»   74 / 182
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem