Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Én ezt főleg azért szeretem mert könnyen hordozható. Főleg tisztításra használom. Ha nagyobb munka van arra ott a 2 hengeres zil... Csak azt nem olyan könnyű szállítani.
Nincs ott hatalmas nyomás,csak szűk keresztmetszet és forró,cseppfolyós gáz. Ez hirtelen tágul a hűtőtérben,ott hőt von el és lehűl,majd visszacsorog,és újra komprimálódik.
Üdvözletem mindenkinek!
Lenne hozzátok egy kérdésem, mégpedig: ebben az Aukcióban szereplő kompresszor milyen típusú? Milyen paramétereket lehet róla tudni? Van köztetek olyan esetleg aki ilyet használ? Igazán örülnék, ha valakinek lenne vele személyes tapasztalata. Jó lenne tudni például hogy milyen a hajtókarok csapágyazása, mekkora a teljesítmény igénye. Előre is köszönöm mindenki segítségét, szép napot!
Ez egy nagyon masszív kompri,ennyiért megéri az árát!
Én is annak nézem így képről.
Van tapasztalatod ezzel a típussal? Kérdéses, hogy mennyire van "egyben". Ezt a helyszínen mennyire lehet megnézni, van rá valami bevált trükk, azon kívül hogy ha megforgatom "szuszog"?
Csak ennyit lehet szétszedés nélkül! Komprimál-e,mekkora erő kell átforgatni. Ezt a típust nem ismerem,de könnyű csapágycsere és a szóró olajozás megfizethetetlen! Na,meg az ára!
Én jobban preferálom a 2 hengeres komprikat,nem rángatják úgy a motort se meg a hállózatot sem,egyenletesebb a járása,ha még nem vetted meg inkább keress Zil 2 hengerest,a legjobb lenne ha olyan 2 hengerest vennél aminek a hajtókarja alul tűgörgős,tehát nem kell a főtengelynek olaj nyomás mint az autóknál!
Üdv!
igen, én is jobban preferálom a kéthengeres dolgot, mert egyenletesebb terhelést jelent. A hirdetés szerint ez kéthengeres kompresszor (elvileg). Nézegettem a ZIL és a TK-200 as típust is. Meg kell jegyeznem, esetemben a hálózat nem jön szóba, benzinmotoros meghajtásban gondolkodom. Van egy babetta blokkom csak úgy porosodóban, így legalább valamit kezdek vele, játszom valamivel. Sajnos a teljesítménye (1,7kW gyári adat szerint) viszont nem biztos hogy elég lenne egy nagyobbacska kompresszornak. Kicsit számolgattam, elvileg 1000 1/min fordulat fog adódni a kihajtó tengelyen, az pedig kb jó is lenne a kompresszornak. Megtehetném hogy mondjuk lefelezem a fordulatot, de akkor meg ~500 1/min-nel hajtva nem sokat fog érni az egész. Cserében úgy már talán elbírna egy TK 200-al is.
Ez két hengeres! Harmadolod a fordulatot akkor elég a babetta,persze megfelelő hűtéssel!
Szia, Az autóklíma kompresszorban ugyanúgy van olaj, mint a hűtőben. Legfeljebb már elfolyt a tiedből, de bármilyen vékony hidraulika olajjal helyettesíthető. Nekem is van egy Audi 6 szerintem ugyanaz, csak motort nem találtam még hozzá. Az biztosan tudja szerintem a 20 bart.
Sziasztok!
Tanácsért fordulnék hozzátok. A fórumban olvasott infók alapján, összeraktam egy kompresszort itthoni munkákra esetleg majd festésre is. A szerkezet áll egy 1-fázisú 2.2Kw motorból, egy 2 hengeres, vízhűtéses kompresszorból, illetve, ha jól tudom akkor egy IFA lefúvószelepből, egy kb 100l tartályból. Működik a szerkezet, a lefúvó sz. 4bárnál fúj le, de ugye így folyamatos üzemű a gép. Most összegyűlt a pénzem, hogy korrektebbül megcsináljam. Amire gondolok az az, hogy beállított nyomáshatároknál ki-be kapcsoljon, tudjam állítani a kimenő levegő nyomását, és megoldjam a kompresszor tehermentes újraindulását. Olvasgattam a fórumon, mivel nem értek a témához, és az alábbi dolgok álltak össze a kis buksimban: Szükségem van egy nyomáskapcsolóra, ami ha jól értelmeztem a fórumon olvasottakat, magában foglal egy tehermentesítő, lefúvó szelepet is, amit össze kell kötnöm egy a tartály elé beépített visszacsapó szeleppel, és így tudom azt elérni, hogy ha a nyomáskapcsoló a beállított nyomásnál leállítja a villanymotort, akkor a kompresszor és a tartály közti vezetékben ne legyen nyomás, és tehermentesen indulhasson a villanymotor+kompresszor. Ha jól értelmeztem az olvasottakat, akkor ezt a rendszert kell kiépítenem.... Tehát kell egy nyomáskapcsoló, egy visszacsapószelep, illetve a kettő közé egy csővezeték, amin át a tehermentesítő el tudja a levegőt ereszteni. Kérlek benneteket, legyetek szívesek kijavítani, ha valamit nem jól okoskodtam össze, ha pedig igen, akkor legyetek oly kedvesek és ajánljatok nekem megfelelő nyomáskapcsolót, visszacsapószelepet és ami esetleg a fentiek beépítéséhez szükséges. Ha valamit félreértettem, úgy elnézést, de nem vagyok szakember! Köszönöm a türelmet, és tisztelettel várom a válaszotokat! Üdv, Zoli!
Ha nyomás alatt leállítod és újra elindítod a kompresszort könnyedén, vagy nehézkesen indul?
Ezt csak azért kérdezem mert ha így is könnyedén indul akkor a tehermentesítéssel nem kell vesződnöd. Nekem sincs bekötve, de még 8 bárnál is könnyedén felveszi a fordulatot.
Szép napot mindenkinek
Szeretnék kérni egy kis segítséget. Elkezdtem össze állítani a kompresszorom. Tartálynak kaptam egy 120L bojlert, de még a régi fajtát. Elég jó vastag anyagú. Nem mai csirke Az alját befenekelem egy 5-6mm lemezzel, és 8,8as csavarokkal,tömítéssel. A kérdésem az lenne.h összeszerelés után,h lenne célszerű nyomáspróbázni. Nem szeretném ha felrobbanna. Halottam h fel kell tőlteni vizzel,és állítólag akkor ha nem bija nem robban,csak szétreped. Ez igaz? Nekem hobby szerelésre,festésre, légkulcs meghajtásra is kellene. Nem ipari céllal Szóval ha birna 9 bar-t, örülnék. Mondjuk addig nem is nyomnám fel,de azzal szeretném próbázni Akitől kaptam a tartály, egy 74 éves bácsi, világ életében vasakkal foglalkozott,eszterga,köszörű stb,és ő azt mondta bőven biná még a 10 bart is, mert még ez a régi anyagból van. Szavahihető ember,csak gondoltam utánna járok én is kicsit. Sajna adatlag nincs rajta. Előre is köszönöm
Jól hallottad, a nyomáspróbázást úgy kell megoldani, hogy színültig töltöd vízzel, majd ezt helyezed nyomás alá. Ha baj van, akkor elkezd szivárogni, folyni a szerkezet. ( épp tegnap pukkant el egy 80L-es bojler a barátomnál, szóval tényleg csak folyni fog. )
Ha mondjuk 9 bar nyomáson szeretnéd használni, a nyomáspróbát legalább 11-12 bar-on hajtsd végre, úgy a biztos(abb). Ha nem feltétlenül szükséges, akkor azért ne ölelgesd a tartályt nyomáspróba alatt, a nagynyomású víz azért nem kellemes érzés ha eléri az embert.
Hali!
Majdnem jó az érték.A próbanyomás értéke minimum az üzemi nyomás 1,5x-öse ,vagy több, a tárolt közeg fajtájától függően.Pontos értékek a szabványban benne vannak, csak elég macerás (és nem utolsósorban drága) hozzájutni... Ha esetleg valaki hozzáférne valami úton-módon, bemásolhatná az idevágó részeket, esetleg kölcsönkérném egy másolás erejéig...Ha jól emlékszem "Nyomástartó Edények" vagy hasonló a címe.. A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2015
Esetleg tudod a szabvány számát? Úgy könnyebben ráakadnék, és a köz javáéra tudnám tenni ha sikerrel járnék.
Az értéket amit írtam csak meghasaltam, ún. jó mérnöki érzékkel. Azért nem tévedtem sokat egy számomra ismeretlen területen. Mod.: a szabványszáma meg is van: MSZ 2873:1986 azóta is érvényben van. A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2015
Van két légtartályom. Eredeti fém táblán üzemi-próba-nyomás.
40l autó féktartály. Üzemi 6 bar, próba 9 bar. Felülvizsgálatot nem írtak elő. Gyári 400l-es levegőtartály. Üzemi 10 bar, próbanyomás 25 bar. X évenként ellenőrzendő.
Köszönjük a konkrét példát, kiindulásnak tökéletes.
Közben kiderítettem, a szabvány megtekinthető a Magyar Szabványügyi Testület olvasótermében, napijeggyel kb. 1000.- ért. megvenni ezt a csodás 3 oldalas doksit meg 3400 ért adják papír, és 4100.- ért PDF formátumban.. Hoppá és mégsem, diákigazolvánnyal bemehetek díjmentesen. Szerintem kijegyzetelem én azt a szabványt! A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2015
Pont erről beszéltem...Mondjuk nem lenne éppen szabályos eljárás ha felkerülne a fórumra, de ha egy balesetet meg tudunk vele előzni akkor már van értelme.
Azért nagyon nem jó hogy a szabványokhoz nem lehet csak úgy hozzáférni.Értem én hogy a testületet is fent kell tartani valamiből, de SZERINTEM irreálisak az árak, és a hozzáférési lehetőségek...Mindegy ez van.
Biztosan nem fogom lefotózni, mert az nem korrekt. De mióta könyvtár a könyvtár, a jegyzetelés az szabad. Szóval szépen kiírom a táblázatokat, szöveges tartalmat.
De hogy tegnap rá találtam erre a szakkönyvtárra, beírtam a gépészkari közösbe, szerintem ez az infó valahogy nem jutott el eddig hozzánk, nem tudott senki róla, hogy diák bemehet és szabványt kutathat. Remélem ma el is jutok, és akkor kijegyzetelem.
Üdv! Egy olyan kérdésem lenne azokhoz akik már használtak klímakompresszort, hogy annak mekkora a levegőszállítása? Mekkora fordulattal lehet hajtani, és mekkora teljesítményre van hozzá szükség?
Egy új projekten gondolkozok, személyautó klímakompresszorra gondoltam, de még nem vettem semmit, csak tartályom van Azért kérdeztem, h ez irányban érdemes-e elindulnom vagy maradjak a hűtőkompresszornál?
Az autóklímánál elvileg változtatható a szállítási teljesítmény, a ferde tárcsa szögének beállításával. Nullától a maximális értékig. Egyéb infót nem tudok sajnos.
Mennyi lehet a maximális? Mekkora motor kellhet hozzá? Ezeket a ferde tácsákat elektromosan lehet szabályozni?
Ha a klímakompresszor és a hűtőkompresszor között kellene választanom akkor a hűtőkompresszornál maradnék. Sokkal egyszerűbb felhasználni és sok embernek bevált. Ezzel szemben a klímakompresszorból nem láttam még kompresszort, másrészt kell neki külön meghajtás, és olajzást is meg kell oldani, mert ott a hűtőközegben kering az olaj is.
Hűtőkompresszorom van, meg egy zil is... Csak jó lett volna egy kicsit erősebb mint a hűtő, de mégis könnyű és kompakt kompresszor.
Ha a hűtőkompresszortól erősebbet szeretnél, akkor fixen szerelt, épületi klíma kompresszort keress, van belőle 3-500W-os is, kb méretre 2X akkora mint egy hűtő kompresszor.
Szia, Ha elkészül az enyém, / a beceneve "Luca Széke" / megosztom a mért értékeket, igérem.
Hali! Igen érdekel, és ha van az építésről képed azokat is megoszthatod.
"gyorsan" csináltam egy szuszogót.
Az utolsó képen látszik, hogy kb 4Bar-os nyomásnál tele a szuszogó tartály! Mi lehet a gond? |
Bejelentkezés
Hirdetés |