Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » LED-es index
Témaindító: Einstein21, idő: Márc 29, 2006
Témakörök:
Villogó nagyfényerejű LED, 90 +-30 villanás/perc ütemmel? Kizárt, hogy létezik ilyen.
Nemtudom, hogy van-e, még sosem mértem.
A kis fényerő még nem lenne nagy gond, mert egy is elég.
Megcsináltam az indexeket. Az érdekesség hogy 1 db ellenállást sem tettem bele és működik, ahogy kell. Akit érdekel tudok képet mutatni.
Viszont olvastam olyanokat hogy kell feszültségstabilizátor, mert a ledek hamar tönkremennek. Tud valaki erről valamit?
Ez így nagyon kevés információ. Legalább egy képet, vagy még inkább egy kapcsolási rajzot tegyél fel, hogy lássuk, miről van szó.
A LED-ek nem feszültségvezérelt, hanem áramvezérelt alkatrészek, tehát a rajtuk átfolyó áramot korlátozni kell, mégpedig előtét ellenállásokkal, oly módon, hogy ne folyjék át rajtuk több áram, mint amennyit az adatlapjuk szerint még maximálisan elviselni képesek. Korlátozó ellenállás nélkül előbb-utóbb tönkre fognak menni. Egy kis segítség az előtét-ellenállás kiszámításához.
Úgy csináltam, hogy minden indexben van 16 led, 4 esével sorosan vannak kapcsolva mert így jön ki 12 voltra. A létrehozott négyes csoportokat pedig párhuzamosan csináltam.
A ellenállásszámító szerint se kell ellenállás. Akkor nem szükséges feszültséget szabályozni? Mert így aksiról minden tuti, de ha beindítom a motort még nem tudom mi lesz. Olvastam olyat hogy 14,4 V a generátor által leadott feszültség. Az izzó viszont 12 V-os volt ami helyére ledeket raktam.
A baj nem a feszültség leszabályozásával lesz, hanem hogy rengeteg zavarjelet fog összeszedni az áramkör. (Feltételezem, hogy nem a gyári villogtató eszközt használtad, hanem csak az izzók helyére tetted a LED-eket. Ellenkező esetben a villogtató sem tudná üzemeltetni.) Ismét csak felteszem, hogy egy 555-re épülő multivibrátorral oldottad meg a kérdést, így viszont a generátorból jövő áram komolyan megzavarhatja a működését.
(Mivel nem olyan "hű de nagy" költségű maga az áramkör, egy próbát megér, a LED-ek az alatt az idő alatt nem fognak elfüstölni.)
Az eredeti indexrelével működik. Olvastam hogy le kell terhelni, hogy villogjon, de nekem így működik rendesen. Tehát csak a izzó helyére tettem ledeket, mást nem változtattam.
Az index rendben járó motornál is, gond nem lesz vele.
A hátsó lámpát is meg akarom csinálni LED-esre, de a gond, hogy alapjáraton villog az égő, mivel változik a feszültség, ez pedig a ledeknek nem lenne jó, be se gyújtana. Ezzel mit lehetne kezdeni? Esetleg valami stabilizátort berakni? Mit javasoltok? A másik pedig, hogy el tudok érni akkora fényerőt ledekkel mint az izzó? 5W helyzetjelzőként, ha fékezek kigyullad benne a 21W-os szál is. Ha átépítem szeretném hogy biztonságos legyen...
Nos, az index - mivel az eredeti gyári relé működteti - így természetes, hogy rendben működik. (Az elve az, hogy az izzón átfolyó áram melegít egy fűtőszálat, ami egy bimetal-os kapcsolót kapcsolgat, ezért van az, hogy ha kiég egy izzó, akkor gyorsabban villog a többi is. Már ha nem elektronikus vezérlésű, persze.)
A hátsó lámpához: Mindenképpen azt javaslom, hogy egy feszültség-stabilizátort, és megfelelő pufferelést alkalmazz! A fényerő attól függ, milyen LED-eket teszel bele. Az áramot kell szabályoznod, amikor a fényerőt akarod változtatni, vagy kell építened egy PWM vezérlést, ahol a kitöltési tényezőt változtatod meg, ennek hatására változik a (látszólagos) fényerő. Azt azonban tudnod kell, hogy ezek a módosítások nem felelnek meg a műszaki vizsgán (sőt: rosszabb esetben a rendőr is büntethet érte!), annak ellenére, hogy így biztonságosabb, mint az izzólámpákkal.
Tudnál küldeni egy kapcsolási rajzot, arról amit a féklámpa elé kell majd beraknom?
Bocsi de annyira még nem vagyok jártas az elektronikába, csak most tanulom.
Sziasztok!
Féklámpát szeretnék csinálni. Feszültség stabilizálásra egy 7809 IC-t használnék, ami ha jól tudom 9V-ot ad. A ledeket hármasával sorba kötöm és ezeket a sorokat párhuzamosan kapcsolom rá a motorra. Találtok valami kivetnivalót? Az IC ismeretem szerint hűtést fog igényelni, szerintetek ezt hogy oldjam meg? Ha hozzácsavarozom az alvázhoz az jó? Vagy hűtőborda kell? A motor kb 13V-ot ad az IC-nek. A ledek összesen pár wattot fogyasztanak majd.
Látom, közben meglelted a féklámpás-LED-es topicot, a továbbiakat inkább majd ott.
Sziasztok!
Szeretnék az oldalindex helyére valami erős fényű,_21W körüli LED-es indexet, amit előre szeretnék tenni, a kocsira indexnek,_de sajnos az oldalindex az 5_Wattos,_nekem pedig erősebb, 21 Wattos fény kéne,_amit előre szeretnék tenni.. Van valakinek VALAMI ötlete hogyan csináljam? Köszi:_J
Szia én motorra csináltam féklámpát, tapasztalataim, hogy egy 21Wos izzónak, kb. 40-50 db led felel meg. Bár ez nagyban függ a led től is mert különbözőek a fényerők, továbbá a led színétől és a felé kerülő búrától is!
Elfelejtettem belinkelni az oldalt amiről elkészítettem.
http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/3
sziasztok.
nekem megvannak a sárga ledes izzók az indexbe, csak a relével kellene kezdenem valamit. olvastam valahol korábban cikket, most nem találom, a fickó ellenállást cserélt a hagyományos relében, és azzal sikerült is megoldani a villogás problémáját! Ez mennyire járható? Suzuki Swift (régi), egy ellenállás van a relében, 330 Ohm-os
Sziasztok!
Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy van egy 4 lábú indexrelém egy hondába való! Olyan gondom van hogy kicseréltem az indexeket ledesre, és gyorsabban villognak, mint égővel. Mit lehetne csinálni vele? A másik gondom hogy nincs semmi jelölés írva a 4 lábra, így nem tudom, hogyha egy másik 3 lábú relére ki lehet e cserélni? Válaszotokat előre is köszönöm! Üdv. Mohamed
Sziasztok!
Segítségeteket kérném. Indexet csináltam simsonra. Az index autómata meghülyül ha beindítom a motort. Ezt kellene kiküszöbölni egy olyan kapcsolással ami nem zakkan meg ha mellette jár a motor. A kapcsolás tápfeszültségét nem a motor szolgáltatta,a gyújtás zakkantja meg. Az 555-ös ic halott ügy ,mert ő össze vissza kapcsolgatott ha járt a motor. A multivibrátorban bíztam,de az is megzakkan,igaz már kevésbé. Szóval ha van valami ötlet olyan kapcsolásra ami valószínűleg nem zakkan meg akkor segítsetek. a tápfeszültség 6volt és pár milliampert kell csak kapcsolni. Mindegy hogy milyen polaritást kapcsol. Köszönöm ! Laci
szia!
Rendben,én berakom azt a bizonyos tekercset egy autórádióból és le is kondenzátorozom előtte,utánna. Kíváncsi leszek mi az eredmény.köszi a segítséget.
Szerintem készítsd el az indexet 555 nélkül. Sima tranzisztoros astabil multival. Annak az atomvillanás sem árt. Legalább is ez a tapasztalat. Néhány oldallal korábban tettem fel egy teljesen jól működő, abszolút zavarmentes kapcsolást.
Üdv!
szia!
a multivibrátorok sem működtek.azokat is megzavarta már mikor egy méterre volt a motortól.elkezdtek szabálytalanul villogni.pedig külön tápon voltak,egy kilenc voltos elemen,de mikor a motor járt alapjáraton megzakkantak. Úgyhogy nekiláttam egy a saját fejem szülte kapcsolásnak amit aztán valóban nem lehet bezavarni.mindjárt lerajzolom és felrakom. ja persze ez bevált,működik. és akár hozzá is nyomhatom a gyújtókábelhez.nem érdekli.ugyan olyan sebességgel kapcsolgat.
ezeken a képeken a tirisztoros gyújtóelektronika található,és az a pici kis relé ami pár miliamperral és 2 voltal zár. az adatlapja szerint egy reed relé tekercsel. mikor anno először láttam azthittem valami különleges ic lehet.ezt használtam az index autómatában.az index ledes 4x 9 darab led van benne és a hátsó lámpában pedig piros smd ledek vannak 20 darab ami autó hátsó ledes féklámpája volt még tönkre nem ment benne egy led és ezért kidobták.
a hátsó lámpában a piros ledek fék és világításként is szolgálnak. 5 darab ceruzaakkuról meg minden kivéve az első lámpát.a motor tökéletesen tölt alapjáraton is ,hála az alacsony maradékfeszültségű stabilizátornak.mindent bebiztosítékoltam és kész a motor,még egy lcd kijelzős fordulatszámmérőt csinálok rá icl7106-al már ha sikerül,mert ez a sok zavarjel elbizonytalanított hogy még egy multivibrátoros kapcsolást is megzavart. raktam egy videót is fel,sajnos a videón nem látszik rendesen mikor a hátsó lámpa erősebben világít mikor lenyomom a hátsó féket. az indexek és a hátsó lámpában lévő ledek is feszültségstabilizátorral vannak ellátva,így nem mehetnek tönkre. 18 mA folyik egy darab leden.
Heló, nekem azlenne a gondom hogy vettem 13 ledes indexeket a motoromra és ha bekötöm őket akkor csak világít és nem villog. Aztán ha beindítom akkor pedig nagyon gyorsan villog. Mit tegyek?
Vegyél olyan indexrelét, ami LED-ekhez való.
Sziasztok! Azt hogy tudnám megcsinálni hogy biciklire ledes index és féklámpa. Mivel elemről kéne működnie, ezért fontos az alacsony fogyasztás. Mivel tudnám villogtatni? Úgy gondoltam hogy a kormányon lenne kapcsoló amivel lehetne villogtatni az indexet. De az ár is nagyon számít.
Köszi. Azis a relé miatt lehet hogy akárhova kapcsolom az indexet mindenhogy világít? De csak 3 led ha beindítom akkor az összes.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |