Fórum témák
» Több friss téma |
Légmennyiség mérő
0 - 5 Volt a bemenő jel feszültsége. Vákumtól függően változik, alapjáraton 1.05 - 1.30, ezt szeretném megemelni hogy 2.0 - 2.5 között legyen az érték. LM741-es ic használhatok hozzá?
Hello, meglehet, hogy működne, de inkább egy "rail to rail" típust válassz.
A kérdés nem egyszerű!!!
Megnöveled a feszültséget és az autó úgy érzékeli, hogy nagyobb mennyiségű levegőt szív, márpedig ha többe a compi autómatikusan több kaját adagol (benzin) és ettől az alapjárat is felszökik. Továbbá ez a feszültség változó, mi van akkor ha csak egy tartományt, mondjuk 20-50, vagy épp 100-400mV közöttit érinti a kérdés, ha ezt meghaladja a légtömegmérő érték akkor a feszültség lecsükken, és olyan lesz mintha félig levetted volna a lábod a gázról. Tulajdonképpen mi a probléma, ami miatt emelgetni akarad az alapjáratot?
Konkrét kapcsolást nem mutathatok, mert nem tudom, mi a cél (sejtem ugyan, de az kevés). De egy nem invertáló erősítő kell neked, 2-es erősítéssel. Célszerű trimmerrel, a behangolás miatt. Valamint egy konstans feszültséget is célszerű lehet hozzáadni, ez némi kisérletezést igényelne. Nálam.
... és mit csinálsz, amikor már pl. 3 volt a bemenő vagy több?
Akkor meg követni kell a bemenőt? Ebben az esetben exponenciális jellegű erősítő kellene... A visszacsatoló ágban diódákkal meg tudod oldani, kis kísérletezéssel. Adok egy rajzot, ami kétszerest erősít, ez teljesíti a kérésed egyik részét. Gyakorlatilag ...50 mV-tól, a kimenő max. a tápfesztől függően alakul. A te esetedben kb. 6,5 volt táp lenne az ideális - ekkor 5 volt bemenőnél kb. 5 volt a kimenő ( 5 v. 6 voltos stabilt megemelsz...), az 1.05 - 1.3 x kettőt meg tudja. Remélem, a diagram alapján érted. A két dióda pl. 1N4148, de variálhatsz kedved szerint, ha csúsztatni akarod a "töréspontot"... ( 1 db 1N4148+ 1 schottky vagy 2 schottky, stb..). Ha kiveszed a diódákat, akkor kb. Ut-1,6 voltig kétszerez.
Szerintem, egy Led sor meghajtóval is lehetne. (kivezérlésjelző, pontsor beállításban, pl A277D)
12 (24) részre feloszthatjuk a tartományt és minden tartományhoz tetszőleges kimeneti értéket programzhatunk, táblázatszerűen. Nyilván a Ledek helyére potmétereket teszünk. De Zsolex, hogy mi alapján állítod majd be a potikat????? Itt hozzáteszem, hogy egy motor paramétereit a gép nem számolja, hanem egy tapasztalati úton lemért s beleírt adatbázisból veszi, s oz output több szenzor értékéből születik. Szóval egy egyszerű kettes szorzó nekem nem tűnik megoldásnak, sőt semmiféle lineáris beavatkozás.
szerintem meg tipikus mikrokontrolleres feladat A/D es D/A atalakitoval szinte tetszoleges pontossaggal, legalabbis ami ide kell, es olyan LUT-ot irsz bele amilyet akarsz, szal csinálsz egy táblát és teszőleges bemenőhoz tetszőleges kimenő tartozhat.
vlhol lattam mar magyat leirast neten ilyenrol, egy BMW-hez keszult, amibe masfajta LMM-et szereltek koltsegek miatt, es annak mas a menete, szal igy konvertaltak a dolgokat. vélemény?
Mikrokontroller sem muszáj - A/D címez egy EEPROM-ot, D/A pedig kiadja a beírt értékeket. 8 bíten elég a felbontás talán.
A/D címez egy EEPROM-ot? De ravasz! Ez tetszik! (Sorosan? )
vááááá!!!
azthittem ez a 21. század tudtam h valaki bedobja.... szerencse h már olcsóbb egy attiny13-as mint egy paralell A/D + eeprom + korítés frekit csinálni. amugy telljesen korrekt, igazad van, de sztem a mai világban egy picike kontrollerrel egyszerubb, mivel oda nem kell korites. nem is beszelve arrol, h akár számítógépről húzhatja fel menet kozben ra az adatokat, tehet neki LCD-t h lássa mi is van, stb..... Nagyon sok jó dolgot írtatok le, melyik lenne a legideálisabb . Próba nyákra meg építeném.
Sziasztok!
Van egy olyan problémánk, hogy a régi légtömegmérő kisebb jelet ad, mint kéne, de a karakterisztikával nincs baj. Az ábrán látható módon fel kéne erősiteni a jelet. Egy műveleti erősitővel meg lehet ezt oldani?
Vagy lehet elirtam elöbb, légmennyiség.
Nem írtad el, a kettő ugyanaz. Nincs valami test probléma? Nem barkácsolnék, inkább megkeresném mi okozza a hibát. :yes:
Már elég régi, öregedésből adódik, de még nem jelez hibát...viszont soktizezer forint.
Nézz szét itt. Hátha nem is olyan drága. Bővebben: Link
Volt olyan probléma az utángyártott alkatrészekkel, hogy nem ugyan azt a karakterisztikát adta vissza, mint a gyári.
Nekem olyan elektronikára volna szükségem amivel változtatni tudnám a légtömegmérő által leadott feszültségjelet egy potméterrel. (hidrogéngenerátor építésén töröm a fejem, és a hatékony működéshez be kell "csapni" az ECU-t) Lehet rendelni 13000 Ft-ért, de szerintem olcsóbban megépíthető. Tudva valaki ebben segíteni?
Az itt leírtak nem nyújtottak segítséget? Nem is biztos, hogy potméteres beavatkozás kellene.
Üdv!
Adott egy Suzuki Ignis 1.3ddis (97000km) típusú autó ami a következő hibákat generálja, elindulok vele 1.es sebesség fokozat, 2ezerig pörgetem , váltok 2.es fokozatba berakom engedem fel a kuplungot és amikor elkezdem nyomni a gázpedált olyan 1500-as fordulat környékén , de nem mindig 1500-as fordulatnál van amikor 2000-es fordulatnál elkezd kicsit rángatni és utána normálisan húz, a probléma csak plusz 4fok celsius felett jelentkezik, tehát ha -2fok van akkor normálisan szépen húz az autó rángatások nélkül. Ami még lényeges , hogyha "gázfröccsel" váltok akkor elmarad a rángatás, de ma már odáig fajult a dolog , hogy a szervízjelző lámpa is megvillan, de kialszik és ez nem tárolja el a hibákat és hiába viszem diagnosztikára nem mutat ki semmit állítólag. Ma volt pár olyan pillanat amikor 1500-as fordulatnál elmaradt az a bizonyos húzós érzés amikor gyorsulna ahogy régen csinálta is csak most nem, mintha nem lenne erő benne. Szerintetek mi lehet a probléma?
Sziasztok!
Kellene nekem egy áramkör, ami potival állíthatóan 0.5-1.5V-ot ad hozzá egy 0-5V Közötti jelhez. Ezt egy légtömegmérő ECU felé menő ágába kellene beépíteni, amivel rendbe lehetne tenni egy öregebb légtömegmérőt, aminek ennyit esett a mért értéke. A légtömegmérő 4 lába, ami érdekes a dologhoz: 1.+12V 2.+5V 3. GND 4. jel ki: 0-5V (beszívott légmennyiségtől függően) ...remélem érthető voltam... ..ha nem, kérdezzetek, de nagyon fontos lenne ezt megépítenem... Köszönöm!
Mekkora feszültség van egy alapjáraton működő motornál a MAF szenzor kimenetén? Ha a MAF rajta van akkor a motor alapjárati fordulatszáma ingadozik majd leáll. Ha nincs akkor működik rendesen. A fogyasztás is megugrott.
Sziasztok
Adott egy opel g astra z16xep autó a szívó csövön van a légtömeg mérő, meg tudná valaki mondani milyen értékű termisztor való bele, és hogy ptc vagy ntc kell hozzá. Köszönöm A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2015
Sziasztok!
Nem igazán értek az elektronikához, ezért elnézést, ha hülyeségek kérdezek. Tipikusan mi szokott tönkremenni a légtömegmérőkben? Lehet ezeket javítani? Vállal valaki javítást? 30-40 ezer egy új, bontottat is 10-ért vettem. Működött, de egyszer már dobott hibát, szóval lehet, hogy ez is megadja magát. Nézegettem róluk képet a neten, mintha ki lenne öntve gyantával és csak a termisztor(?) hozzáférhető. Lehet, hogy egy 200.-Ft-os alkatrész cserével orvosolható a probléma? Köszönöm!
Sziasztok.
Van egy 1.5 2005-ös swiftem. És sehol se találok infót arról, hogy a MAF (Légtömeg mennyiség mérőt) hogy kell kimérni, és milyen értékeket kell mérni. Az a gond, hogy ha rámérek diagnosztikával, akor látom, hogy működik, de milyen értéknél kell lennie Pl alapjáraton. Találtam egy linket de ebben nincsenek értékek. Link: http://wilbo666.pbworks.com/w/page/107888513/Toyota%20Air%20Flow%20Sensors Köszi előre is.
Az nem MAF hanem MAP
Nekem nagyjából 10.000.- volt a javitás, ebből 1.600.- a vákumcső ára ami a könyöknél elrepedt, a többi a munkadij és diagnosztika, hogy miért megy olyan furán az autó, és miért ég a "check engine" lámpa (MAP sensor hibát olvastak ki a tangóharmonka méretű gyári műszerrel).
Hidd el, MAP sensornak is hivják.
Manifoldnak sok jelentése van az angolban. De nem értek hozzá, internet megmondja a tutit.
MAP - Manifold Absolute Pressure
MAF - Mass Flow Sensor Motortípustól függ, mikor melyiket használják. |
Bejelentkezés
Hirdetés |