Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Légmennyiség mérő
 
Témaindító: Zsolex, idő: Szept 30, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 2
(#) Zsolex hozzászólása Szept 30, 2007 /
 
Légmennyiség mérő

0 - 5 Volt a bemenő jel feszültsége.
Vákumtól függően változik, alapjáraton 1.05 - 1.30, ezt szeretném megemelni hogy 2.0 - 2.5 között legyen az érték.

LM741-es ic használhatok hozzá?

(#) Medve válasza Zsolex hozzászólására (») Szept 30, 2007 /
 
Hello, meglehet, hogy működne, de inkább egy "rail to rail" típust válassz.
(#) Zsolex hozzászólása Szept 30, 2007 /
 
Konkrét kapcsolást tudsz mutatni?

Köszönöm
(#) druxter válasza Zsolex hozzászólására (») Okt 2, 2007 /
 
A kérdés nem egyszerű!!!

Megnöveled a feszültséget és az autó úgy érzékeli, hogy nagyobb mennyiségű levegőt szív, márpedig ha többe a compi autómatikusan több kaját adagol (benzin) és ettől az alapjárat is felszökik.
Továbbá ez a feszültség változó, mi van akkor ha csak egy tartományt, mondjuk 20-50, vagy épp 100-400mV közöttit érinti a kérdés, ha ezt meghaladja a légtömegmérő érték akkor a feszültség lecsükken, és olyan lesz mintha félig levetted volna a lábod a gázról.

Tulajdonképpen mi a probléma, ami miatt emelgetni akarad az alapjáratot?
(#) Medve válasza Zsolex hozzászólására (») Okt 2, 2007 /
 
Konkrét kapcsolást nem mutathatok, mert nem tudom, mi a cél (sejtem ugyan, de az kevés). De egy nem invertáló erősítő kell neked, 2-es erősítéssel. Célszerű trimmerrel, a behangolás miatt. Valamint egy konstans feszültséget is célszerű lehet hozzáadni, ez némi kisérletezést igényelne. Nálam.
(#) ferci válasza Zsolex hozzászólására (») Okt 4, 2007 / 4
 
... és mit csinálsz, amikor már pl. 3 volt a bemenő vagy több?
Akkor meg követni kell a bemenőt? Ebben az esetben exponenciális jellegű erősítő kellene...
A visszacsatoló ágban diódákkal meg tudod oldani, kis kísérletezéssel.

Adok egy rajzot, ami kétszerest erősít, ez teljesíti a kérésed egyik részét. Gyakorlatilag ...50 mV-tól, a kimenő max. a tápfesztől függően alakul. A te esetedben kb. 6,5 volt táp lenne az ideális - ekkor 5 volt bemenőnél kb. 5 volt a kimenő ( 5 v. 6 voltos stabilt megemelsz...), az 1.05 - 1.3 x kettőt meg tudja.
Remélem, a diagram alapján érted.

A két dióda pl. 1N4148, de variálhatsz kedved szerint, ha csúsztatni akarod a "töréspontot"... ( 1 db 1N4148+ 1 schottky vagy 2 schottky, stb..).
Ha kiveszed a diódákat, akkor kb. Ut-1,6 voltig kétszerez.
(#) Medve válasza ferci hozzászólására (») Okt 4, 2007 /
 
Szerintem, egy Led sor meghajtóval is lehetne. (kivezérlésjelző, pontsor beállításban, pl A277D)
12 (24) részre feloszthatjuk a tartományt és minden tartományhoz tetszőleges kimeneti értéket programzhatunk, táblázatszerűen. Nyilván a Ledek helyére potmétereket teszünk.
De Zsolex, hogy mi alapján állítod majd be a potikat????? Itt hozzáteszem, hogy egy motor paramétereit a gép nem számolja, hanem egy tapasztalati úton lemért s beleírt adatbázisból veszi, s oz output több szenzor értékéből születik. Szóval egy egyszerű kettes szorzó nekem nem tűnik megoldásnak, sőt semmiféle lineáris beavatkozás.
(#) hezso válasza Zsolex hozzászólására (») Okt 4, 2007 /
 
szerintem meg tipikus mikrokontrolleres feladat A/D es D/A atalakitoval szinte tetszoleges pontossaggal, legalabbis ami ide kell, es olyan LUT-ot irsz bele amilyet akarsz, szal csinálsz egy táblát és teszőleges bemenőhoz tetszőleges kimenő tartozhat.

vlhol lattam mar magyat leirast neten ilyenrol, egy BMW-hez keszult, amibe masfajta LMM-et szereltek koltsegek miatt, es annak mas a menete, szal igy konvertaltak a dolgokat.

vélemény?
(#) ferci válasza hezso hozzászólására (») Okt 5, 2007 /
 
Mikrokontroller sem muszáj - A/D címez egy EEPROM-ot, D/A pedig kiadja a beírt értékeket. 8 bíten elég a felbontás talán.
(#) Medve válasza ferci hozzászólására (») Okt 5, 2007 /
 
A/D címez egy EEPROM-ot? De ravasz! Ez tetszik! (Sorosan? )
(#) hezso válasza ferci hozzászólására (») Okt 6, 2007 /
 
vááááá!!!
azthittem ez a 21. század
tudtam h valaki bedobja....

szerencse h már olcsóbb egy attiny13-as mint egy paralell A/D + eeprom + korítés frekit csinálni.

amugy telljesen korrekt, igazad van, de sztem a mai világban egy picike kontrollerrel egyszerubb, mivel oda nem kell korites.
nem is beszelve arrol, h akár számítógépről húzhatja fel menet kozben ra az adatokat, tehet neki LCD-t h lássa mi is van, stb.....
(#) Zsolex hozzászólása Okt 6, 2007 /
 

Nagyon sok jó dolgot írtatok le, melyik lenne a legideálisabb . Próba nyákra meg építeném.
(#) Piszkos hozzászólása Okt 28, 2010 /
 
Sziasztok!

Van egy olyan problémánk, hogy a régi légtömegmérő kisebb jelet ad, mint kéne, de a karakterisztikával nincs baj. Az ábrán látható módon fel kéne erősiteni a jelet. Egy műveleti erősitővel meg lehet ezt oldani?
(#) Piszkos válasza Piszkos hozzászólására (») Okt 28, 2010 /
 
Vagy lehet elirtam elöbb, légmennyiség.
(#) zolika60 válasza Piszkos hozzászólására (») Okt 28, 2010 /
 
Nem írtad el, a kettő ugyanaz. Nincs valami test probléma? Nem barkácsolnék, inkább megkeresném mi okozza a hibát. :yes:
(#) Piszkos válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 28, 2010 /
 
Már elég régi, öregedésből adódik, de még nem jelez hibát...viszont soktizezer forint.
(#) zolika60 válasza Piszkos hozzászólására (») Okt 28, 2010 /
 
Nézz szét itt. Hátha nem is olyan drága. Bővebben: Link
(#) Piszkos válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 28, 2010 /
 
Volt olyan probléma az utángyártott alkatrészekkel, hogy nem ugyan azt a karakterisztikát adta vissza, mint a gyári.
(#) Zolcsi80 hozzászólása Nov 16, 2010 /
 
Nekem olyan elektronikára volna szükségem amivel változtatni tudnám a légtömegmérő által leadott feszültségjelet egy potméterrel. (hidrogéngenerátor építésén töröm a fejem, és a hatékony működéshez be kell "csapni" az ECU-t) Lehet rendelni 13000 Ft-ért, de szerintem olcsóbban megépíthető. Tudva valaki ebben segíteni?
(#) VIM válasza Zolcsi80 hozzászólására (») Nov 16, 2010 /
 
Az itt leírtak nem nyújtottak segítséget? Nem is biztos, hogy potméteres beavatkozás kellene.
(#) norbbie hozzászólása Márc 12, 2011 /
 
Üdv!

Adott egy Suzuki Ignis 1.3ddis (97000km) típusú autó ami a következő hibákat generálja, elindulok vele 1.es sebesség fokozat, 2ezerig pörgetem , váltok 2.es fokozatba berakom engedem fel a kuplungot és amikor elkezdem nyomni a gázpedált olyan 1500-as fordulat környékén , de nem mindig 1500-as fordulatnál van amikor 2000-es fordulatnál elkezd kicsit rángatni és utána normálisan húz, a probléma csak plusz 4fok celsius felett jelentkezik, tehát ha -2fok van akkor normálisan szépen húz az autó rángatások nélkül. Ami még lényeges , hogyha "gázfröccsel" váltok akkor elmarad a rángatás, de ma már odáig fajult a dolog , hogy a szervízjelző lámpa is megvillan, de kialszik és ez nem tárolja el a hibákat és hiába viszem diagnosztikára nem mutat ki semmit állítólag. Ma volt pár olyan pillanat amikor 1500-as fordulatnál elmaradt az a bizonyos húzós érzés amikor gyorsulna ahogy régen csinálta is csak most nem, mintha nem lenne erő benne. Szerintetek mi lehet a probléma?
(#) szaby hozzászólása Ápr 12, 2012 /
 
Sziasztok!

Kellene nekem egy áramkör, ami potival állíthatóan 0.5-1.5V-ot ad hozzá egy 0-5V Közötti jelhez. Ezt egy légtömegmérő ECU felé menő ágába kellene beépíteni, amivel rendbe lehetne tenni egy öregebb légtömegmérőt, aminek ennyit esett a mért értéke.
A légtömegmérő 4 lába, ami érdekes a dologhoz: 1.+12V
2.+5V
3. GND
4. jel ki: 0-5V (beszívott légmennyiségtől függően)

...remélem érthető voltam...
..ha nem, kérdezzetek, de nagyon fontos lenne ezt megépítenem...

Köszönöm!
(#) szabics hozzászólása Ápr 12, 2012 /
 
Mekkora feszültség van egy alapjáraton működő motornál a MAF szenzor kimenetén? Ha a MAF rajta van akkor a motor alapjárati fordulatszáma ingadozik majd leáll. Ha nincs akkor működik rendesen. A fogyasztás is megugrott.
(#) bubuszoft hozzászólása Jan 15, 2015 / 1
 
Sziasztok

Adott egy opel g astra z16xep autó a szívó csövön van a légtömeg mérő, meg tudná valaki mondani milyen értékű termisztor való bele, és hogy ptc vagy ntc kell hozzá.

Köszönöm
A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2015
(#) DonJoker hozzászólása Nov 3, 2016 /
 
Sziasztok!
Nem igazán értek az elektronikához, ezért elnézést, ha hülyeségek kérdezek.
Tipikusan mi szokott tönkremenni a légtömegmérőkben?
Lehet ezeket javítani? Vállal valaki javítást?
30-40 ezer egy új, bontottat is 10-ért vettem. Működött, de egyszer már dobott hibát, szóval lehet, hogy ez is megadja magát.
Nézegettem róluk képet a neten, mintha ki lenne öntve gyantával és csak a termisztor(?) hozzáférhető.
Lehet, hogy egy 200.-Ft-os alkatrész cserével orvosolható a probléma?
Köszönöm!
(#) bubuszoft hozzászólása Máj 29, 2021 /
 
Sziasztok.
Van egy 1.5 2005-ös swiftem. És sehol se találok infót arról, hogy a MAF (Légtömeg mennyiség mérőt) hogy kell kimérni, és milyen értékeket kell mérni. Az a gond, hogy ha rámérek diagnosztikával, akor látom, hogy működik, de milyen értéknél kell lennie Pl alapjáraton.
Találtam egy linket de ebben nincsenek értékek.
Link: http://wilbo666.pbworks.com/w/page/107888513/Toyota%20Air%20Flow%20Sensors

Köszi előre is.
(#) Gafly válasza bubuszoft hozzászólására (») Máj 29, 2021 /
 
Az nem MAF hanem MAP
Nekem nagyjából 10.000.- volt a javitás, ebből 1.600.- a vákumcső ára ami a könyöknél elrepedt, a többi a munkadij és diagnosztika, hogy miért megy olyan furán az autó, és miért ég a "check engine" lámpa (MAP sensor hibát olvastak ki a tangóharmonka méretű gyári műszerrel).
(#) bubuszoft válasza Gafly hozzászólására (») Máj 29, 2021 /
 
Hidd el Maf senzornak hívják! Mass AirFlow
Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2021
(#) Gafly válasza bubuszoft hozzászólására (») Máj 29, 2021 /
 
Hidd el, MAP sensornak is hivják.
Manifoldnak sok jelentése van az angolban.
De nem értek hozzá, internet megmondja a tutit.
(#) Bakman hozzászólása Máj 29, 2021 / 2
 
MAP - Manifold Absolute Pressure
MAF - Mass Flow Sensor

Motortípustól függ, mikor melyiket használják.
Következő: »»   1 / 2
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem