Fórum témák
» Több friss téma |
igen ma vettem a boltban a kondit
![]() ![]() ![]() ![]()
Gondolom beszerelve is kipróbáltad az új kondival.
na akkor várj kioróbálom a rajz alapján mit tesz amit mellékeltél köbzoli
![]() ![]() ![]()
őő beszerelni nem mertem még kadarist csak simán próbálnám elindítani igy. azért nem szereltem vissza még mert féltem a többi alkatrészt a gépbe
hurráááá
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Ne félj visszaszerelni. Amikor kivetted már úgyis rossz volt a motor. Kárt biztosan nem fog okozni a motor. Lehet, hogy van még valami trükk a csatlakozó túloldalán, és attól nem indul kint. Építsd be az új kondival, aztán meglátjuk.
Gratulálok! Ügyes vagy. Még a forgásirányt nézd meg!
A forgás iránya is jó
![]() ![]()
nah, itt is vagyok
![]() ![]() ![]()
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem. A mai nap a kezembe adódott egy villanymotor. Ha jól emlékszem turmix gépből lett kiszedve. Szeretném összerakni, hogy működjön! Mellékelem a képet, kérlek szóljatok hozzá! A piros izén (mi az?) ezek vannak: EN132400, 250V~x 2, MEX 0.1K, GPF 25/085/21/C, A sárgás kondikon (?) pedig DL 332M, 560-2, T2.5KV ~, A fekete kis csatlakozóban pedig egy biztosíték. Kérdésem, milyen villanymotor ez? Nem biztos, hogy minden alkatrész amit lefényképeztem az hozzátartozik! Hogy lehetne olyan működőképes villanymotort előállítani, amelynél lehet a fordulatszámot szabályozni? Nem kell nagyteljesítményűnek lennie (agyagozáshoz forgató gépnek kellene). Üdv.
Szia, hát semmi ördöngőség nincsen benne
![]() ![]()
Elméleti alapok, és alapvető szakmai ismeretek nélkül ne rakd össze, mert tönkreteheted, vagy magadban is kárt okozhatsz.
Ebben semmi bonyolult nincsen, a piros kondenzátor zavarszűrő, ez párhuzamosan megy a betáppal (230V AC), a két sárga Y-kondi is zavarszűrés célját szolgálja, ezek egyik felét földelni kell.
ok, azt értem hogy a szénkeféket hova kell tenni. De mit hova kötök azt nem értem?
És kondikkal mit csinálok? Így kössem rá a 230 V-ra a két vezetéket? van egy fekete rövid, azt nem kellene a szénkefé(k)hez vinni? vagy azok elvannak úgy?
Ez egy max 150W-os soros univerzális motor. A gerjesztő tekercs sorosan van kötve a kefékkel és ezen kereszült a forgórész tekercseivel. Ha így sem igazodsz el, kérlek nyiss ki egy szakkönyvet, vagy keress rá az interneten, mert különben "halálos játék" a dolog.
Én se kezdek neki bibliát fordítani héber nyelvről oroszra, mert egyiket se tudom. Agyagozáshoz a megfelelő lassító áttét nélkül úgysem használható.
Sziasztok!
Adott egy régi orosz barkácsgép. A motorban 3 egyforma ellenállású tekercs. A dekniben található rajz alapján csillagba vannak kötve majd egy 120 mF-os kondival a harmadik tekercsvég bekötve. A gépen van egy 1-2 kapcsoló is amit nem értek. ![]() A gépet amikor szétkaptam volt még 2db 120-as kondi párhuzamosan kötve, de nem tudom hova, mert valaki már babrálta. Tudja valaki ennek a gépnek a bekötését?
Az mit jelent,hogy120-as kondi?120 mikrofarad?
Az 1-2 kapcsoló talán 2 sebességfokozatot akar csinálni nem? A 3 db tekercs egyforma ellenállású ,és az elhelyezése láthatóan 120 fokban van? Így elképzelhető hogy 220 voltból a kondival csinál egy "műfázist"a harmadik tekercsnek.
A motort nem szedtem szét. A kondi 120 microfarados 330V-os. Találtam még benne 2db 120-ast párhuzamosan kötve, de valaki már babrálta előttem és nincs meg, hogy hova voltak kötve.
A két fordulatot hogy érem el ennél a motornál? Van benne egy motorvédőnek látszó eszköz ami lehet, hogy indító relé.
Ugyanaz a kérdés mint az előbb.
"Találtam még benne 2db 120-ast" Mi az,hogy 120-as? Mi mennyi, mi 120? Valószínű a relészerű cucc indítórelé lesz. Van egy tekercse és 1 érintkezője? Ha igen, akkor a tekercs áramrelé lesz az érintkezőnek az volt a dolga ,hogy azt a bizonyos 2 db"120-ast",-ha az mikrofarád nagyságrendű-,indításkor rákapcsolja arra tekercsre amire most is egy több mikrofarádos kondi van kötve. Ha a talált "120-asok nanofarád nagyságrendűek,akkor zavarszűrők voltak. Így indíttónyomatéknak jó sok kondival indul ,aztán ha az áramfelvétel lecsökkent normál értékre marad a maradék kondi a tekercsen,mint üzemi kondenzátor. A 120 mikrofarád szerint a motor teljesítménye 1kW körüli?
Köszönöm ez már akkor tiszta, de mire való benne az kapcsoló?
A kondenzátorok 120 microfaradosak és 330V-osak A motorról ezek a "képes" adatok vannak [OFF]Bocsánat az előbbi pontatlan fogalmazásokért! ![]()
Így már világosabb a dolog.
Lehetett sejteni a 120 mikrof-ból.hogy kb 1 kW körüli. Indítókondenzátornak ökölszabály szerint 70 mikrof/kW -ot szoktak tenni. Az adattábla szerint is ez egy 4 pólusú (a tipus szám első karaktere),ebből következően 2800/min fordulatú 1,1 kw-os,kondenzátoros motor. A szigetelési osztály:B A szükséges kondi adata jól látható az adattáblán. A C1-C2 (oroszul a sztátort jelenti a cirill C karakter)-kapcsokra kössél 220 voltot egy ampermérőn keresztül! Az áramfelvétel nem lehet több üresjárásban 1-3 ampernál.Ha több, kondi nélkül ki kell mérni a tekercseket menetzárlat szempontjából. A kapcsoló majdnem biztos,hogy indítnyomaték miatt egy kondicsoportot bekapcsol,majd leveszi a kapcsokról.
Rajzoltam egy karikaturát gyalog egy lehetséges megoldásra.
Remélem olvasható lesz!
Köszi! Kipróbálom, ha holnap értelmes időben hazaérek.
Ebben a megoldásban mi lesz a változás a motor működésében, ha átkapcsolom a kapcsolót? Ennél a motornál lehetett elvileg valami fordulat, vagy nyomaték változást elérni a kapcsolóval eredeti, gyári bekötésnél? Vagy esetleg forgásirányt váltott a körfűrész és a gyalu miatt? Valakinek valami tapasztalata?
Ha kapcsoló, amit találtál a motoron rendelkezik legalább 4 független érintkezőpárral akkor lehet forgásirányt váltani vele.
A segédfázisú motornál úgy változik a forgásirány,ha a munka és segédfázis tekercs bekötését egymáshoz képest felcseréljük.Ehhez kell 4 független ,vagy 2 morse érintkező. Mint ahogy a motorod adattábbláján oroszul írva is van,ez egy segédfázisú asszinkron motor. A fordultaszám:[ n=f/p ] tehát sem a póluspárok számát ,sem a frekvenciát nem lehet változtatni ,amit a képlet kérne.Egyszerű kapcsoló nem alkalmas erre. A legvalószínűbbb,hogy a kapcsolóddal indítás idejére be lehet iktatni egy plusz kondenzátort.Evvel elérhető hogy az úgynevezett munka és segédfázis tekercsek által gerjesztett fluxus egymáshoz képest eltolódjon és nagyobb indítónyomaték jőjjön létre.
Rendben!
A kapcsolón 2-2 záró érintkezőpár van. Megnézem a gyalukések és a fűrésztárcsa irányát ha megegyezik, akkor marad a plusz kondenzátor rákapcsolás elve. Köszönöm, remélem sikerül végre összeraknom. [OFF] A baj az, hogy a talált kapcsolási állapotot lerajzoltam, csak eltűnt valahol a papírom. ![]()
Szevasztok!
Van 1 körfűrészem és leégett az állórész egyik tekercse, forgórész, kommutátor kimérve az rendben. Első motor tekercselésem de szép lett. Összerakom, kipróbálom és csak zúg, kicsit füstöl (csak 1mp-ig volt bedugva). Mi lehet a baj. Arra gondoltam, hogy esetleg nem mindegy, hogy a tekercs melyik kivezetését hová kötöm. Természetesen ugyan oda forrasztottam ahol az eredeti volt de nem tudtam megnézni, hogy melyik vége hol volt. Ha megcserélem a madzagokat kéne működnie? Remélem elég világosan fogalmaztam, tehát csak az egyik tekercs (állórész) két végének a bekötése érdekelne (vagy az egyéb lehetséges hiba). Ja és még valami, az eredeti tekercs 2ohm, amit én tekertem az pedig 2,1ohm, ez nem okoz gondot ugye? Előre is kösz a segítséget. ![]()
Mivel rettenetesen ügyes és szemfüles vagyok, megoldottam a problémát. Sajnos a "Német minőség" mára már csak szóvicc. Egyszerűen az volt a baj, hogy a tengely kíllyebb ált a forgórészben és a szénkefe nem érte el a kommutátort. Nem értem, hogy fordulhatott elő mivel elég neheten tudtam a helyére ütni. Levontam megint a tanulságot, ha kínait veszek olcsó és számítani kell rá, hogy sz...r, ha márkásat veszek akkor drága és úgyszintén számítanom kell rá, hogy sz...r. Tehát veszek kínait és legaláb nem csalódok.
Sziasztok!
Nem a konkrét témához kapcsolódik a kérdésem de ez volt a legfrissebb topik villanymotorhoz. Van egy régi ruszki 1 fázisú villanymotorom aminek nem tudom a bekötését. Mellékelek egy képet de valszeg az előző tulaj már babrált a bekötésekkel. Köszönöm előre is! Balázs |
Bejelentkezés
Hirdetés |