Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Próbáltam már cserélgetni ezeket az alkatrészeket, de semmi siker. Multisim-ben szimulálva akkor értem el jobb eredményt, ha az egyenirányító dióda feletti 1k-s ellenállást kicseréltem 1M-re. (Persze a program a veszteségekkel nem számol). Viszont a valóságban így sem működik.
Most hirtelen még ezek jutottak az eszembe.
Lásd képek. Bár így lehet hogy a 330ohmos ellenállás növelni kell. A hozzászólás módosítva: Aug 17, 2013
Köszönöm a segítséget, holnap megpróbálom a variációkat.
Szia
Összeraktam újra próbapanelen a kapcsolást, nem változtattam rajta semmit, csak a két zener diódát nem raktam bele (ha emlékeim nem csalnak ez egy varisztort alkotnak). Kicseréltem a babetta alaplapot is. Ezt mutatta a szkóp (képen), amikor fúróval forgattam a lendkereket. Így kellene kinéznie?
Szia
Igen, így tökéletes. A két zener dióda csak a tranzisztorok bázis feszültségét korlátozzák magas fordulaton, szóval az kéne azért bele (3V -880RPM képet nézve). Lehet hogy a impulzus tekercs menetzárlatos volt?
Elképzelhetô, de legalább volt másik. Olyan kapcsolásod esetleg van, ami ugyanezt csinálja invertálva? Nekem akkor kéne egy 5V-os rövid négyszögjel, amíg a jeladó negatív tartományban van (vagy pozitívban, igazából mindegy).
Mihez szeretnéd illeszteni? Mert mostani összeállítás, lefutó élt generál. Ami kapcsolás technikailag és időzítés szempontjából is, a legjobb.
Programozható elôgyújtáshoz kellene majd. A mostani programomban a megszakításról megy a fordulatszám mérés. Megmérem a két impulzus közt eltelt idôt, az értékét kimentem egy változóba, majd a számlálót nullázom.Ebbôl megvan a fordulat. A gyújtáshoz meg a uC egyik lábát használom valahogy úgy, hogy megmérem a fordulatot, fordulat függvényében késleltetek, tirisztor vezérlô láb magas, késleltetés, majd tirisztor vezérlô láb alacsony. Mindez eddig csak ötlet. Esetleg ha a megszakítást átállítom rising edge-rôl falling edge-re, akkor valamivel pontosabb eredményt kaphatok?
"Programozható elôgyújtáshoz kellene majd."
Ez a mondat eldönti, hogy az általad belinkelt oszcilloszkóp impulzus jel alak, melyik részét lehet csak használni, vezérlés céljára. A két felfutó és két lefutó él közül csak az alkalmas aminek a helyzete a legkevesebbet változik a teljes fordulatszám tartományban. Ezért ha nem analóg módon akarod állítani az előgyújtás, csak a citromsárga rész alkalmas. De legyen itt egy link: analóg előgyújtás vezérlés kapcsolással, jel alakkal, magyarázattal.
Igen értem, hogy az a jel, amit a jeladó ad ki direktben nem köthetô rá a uC-ra. Egyébként a gondolatmenet a program felépítésérôl jó, amit leírtam?
Igen jó, de majd alacsony fordulat kezelést kell majd okosan megoldani.
Az én programom is ilyen szisztéma szerint működik csak én nem megszakításban kezelem a bemenetet.
Én elsôkörben egy 89-es dt elôgyujtás diagramját írtam bele a programba. Alacsony fordulaton kicsi az elôgyujtás. Egyébként akku nélkül megvalósítható, hogy kb egy-két rúgással a tekercs adjon annyi áramot a uC-nak, hogy elinduljon a program, és így a motor?
Helosztok.
Valaki nem tudja véletlenül hogy hat az alapjáratra, alapjárati fordulatszámra az alapelőgyújtás értéke? Az autók motorvezérlője használja az előgyújtás változtatását is az alapjárat beállítására. Hogy működik ez?
Szia
Csak saját tapasztalatomat tudom leírni, igaz ez nem elektronikus hanem mechanikus A motoromba gyárilag mechanikus előgyújtás állító van. Alapjáraton kb 5-6 fok, míg 4000 Fordulaton már 20 fok körül van az előgyújtás. Ezt lehet is némileg állítani. Túl nagy előgyújtásnál alapjáraton ki-ki marad a gyújtás, és eléggé szabálytalan az alapjárat. Ha viszonylag kicsi ez az érték akkor simán, egyenletesen jár a motor. Egy modern vezérlő elektronika állíthatja az előgyújtást, annak függvényében mit mutat a lambda szonda, vagy hogy kopog-e a motor.
Sziasztok!
Készítettem egy robogóra egy hall elemes tranzisztoros (akkumulátoros) gyújtást. Rá lett szerelve a motorra majd próba, nem indult be csak köhögött, egy pár ütemet "működött" de nem indult be a motor. Majd egyszer csak a hall jeladó nem működött tovább, és a 7805-ös stabilizátor nagyon melegszik, feltételezem zárlat lehet, de multiméterrel mérve a hall elem jó, de az elektronika szerint nem jó. Mitől mehetett tönkre? Esetleg egy impulzustól amit a gyújtótrafó keltett? Nincs a tranzisztoron zener dióda, mert úgy csökkent a szikra nagysága, a tranzisztor 1500V-os példány, az bírja a kiképzést. Valamint mennyi a kétütemű motoroknál az előgyújtási szög a főtengelyen mérve? Én keresgéltem a neten, azt találtam hogy a felső holtpont előtt 20 fok +/- 3fok, ez helytálló? Előre is köszönöm!
Kedves Kollégák! A segítségeteket szeretném kérni: egy Simson s50 blokkjára szeretnék Ducati Energia gyújtást szerelni. A CDI modult utánépítem gyári rajz alapján Az általam utánépíteni kívánt CDI modul, a mechanikai dolgokat is meg tudom oldani. A kérdésem az lenne, hogy az általam vásárolt Ducati gyújtás lendkerekén nyíllal jelölt forgásirány, ellentétesen mutat a Simson eredeti főtengely-forgásirányával - át kell-e a tekercsek bekötését "forgatni" a testhez képest, vagy így is működni fog? Ha meg kell cserélni a tekercsek pólusait - mindegyikét meg kell? Az impulzus-tekercsét is? Köszönöm előre is a segítségeteket! A mellékletben küldöm a képet az általam felszerelni kívánt Ducati gyújtásról. Üdvözlettel: elektroger
A hozzászólás módosítva: Aug 24, 2013
Szerbusz!
Nem kell semmit módosítanod, csak felteszed és működik is. Vagy leg rosszabb esetben a jeladód fog fordítva működni, bár nem tudom milyen a jeladód, a tekercs "mágneses" és a lendkeréken csak vas van? Vagy a lendkeréken van a mágnes?
Bár Hall jeladós gyújtással sokkal jobban járnál! Sokkal üzembiztosabb és stabilabb az alapjárat is, jóval alacsonyabb alapjáratot lehet állítani mint a tekercses jeladóssal.
Szia nyemi!
Megépíteném ezt a kapcsolásodat, egy fűkasza konverzióhoz. Lendkerék, hagyományos mágnes gyújtás, megszűnne (RC) alkalmazás miatt. Feltennéd ide, 12F683- HEX-ét? Köszönettel: weend. A hozzászólás módosítva: Aug 25, 2013
Szia
Hú ha de melyiket . Hall pozíciód? Felfutó él vagy a lefutó él legyen aktív(hall)? Esetleg, előgyújtás görbe elképzelésed? Leszabályzási fordulat? Csináltam már vagy ötven félét az biztos, ezért kellenének az adatok. Köszönöm. A hozzászólás módosítva: Aug 31, 2013
Szia!
A hall pozíciót egyelőre, állíthatóra képezném ki. Mindenképp lefutó élre szeretném vezérelni, tehát amikor a mágnes eléri a jeladót. Előgyújtási görbe elképzelésem még nincs, takarékos üzemet szeretnék, és könnyű indíthatóságot. A fordulatszám, nem fogja meghaladni a 12000 rpm-et, a motor 40ccm-s.
Hello!
Van egy KTM mx 250-em Motoplant gyújtással. Most vettem hozzá használt motoplant trafót. Össze kötöm ahogy kell ( rá van írva a trafóra hogy melyik szálat hova kell) és nincs szikra ha mérem multiméterrel nem tudja mutatni hogy mennyi áram megy benne mert nem már már annyit de szikra nincs. De ha a 2 szál közül valamelyiket testhez rakom s úgy látszik hogy van szikra de ha bekötöm a trafóba nincs. Mit lehetne a baj ?
Megpróbáltad úgy is, hogy a motorra felraktad az egységet? (Általában az a rész a test, amin keresztül fel tudod csavarozni a vázra)
Sziasztok!
Én Nyemi tanácsai által megalkottam ezt a gyújtást, igaz még csak próbapanelon, de nemsoká tervezek alá nyákot, Picasa A trafót egész jóra sikerült megtekerni, egyenirányítva kerek 600V van a kondenzátoron Igaz még "csak" 470nF 630V-os kondenzátor van benne a szekunder oldalon. A lada gyújtótrafóval olyan 32-35mm-es ívet húz. A videón a pillanatpáka mágneses terét használtam fel, ezért van 50Hz hangja a szikrának.
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni. Régi Leonelli gyújtásom elromlott, megszakadt egy szál. Elvittem szerelőhöz, hogy majd megcsináltatom, végül rosszul tekercselte meg, így úszott az egész. Sikerült beszereznem egy Ducati energia lendkereket és állórészt, azonban ebből mindössze 4 vezeték távozik, míg a Leonelli CDI-ből 6-7 (Ducati CDI-im nincs). A Ducati gyújtást a Leonelli CDI-vel valahogy össze tudnám hozni? Üdv: Bence
Sziasztok!
Valaki nem tudna nekem segíteni induktivitás ügyben? A Nyemi ZVS ben lévő 220-330uH/1,5A-es tekercset szeretném házilag megcsinálni, van itthon alaplapokban lévő zöld/kék csíkos toroid mag és PC tápból való magok, ezekre hány menetet kéne tekerni, no meg milyen vastag huzallal? Jó lenne minél hamarabb ezt kideríteni mert délután szeretném beindítani a motort Előre is köszönöm! |
Bejelentkezés
Hirdetés |