Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Mi az a gyorsaság és áram? Pár kHz és max 50mA ?
Kapcsolási rajzot nézve max 10mA Ezt egy BC212 is tudja. Nehéz lenne oda rossz tranyót találni...
Sziasztok!
Olyan tervem lenne, hogy 125-ös Mz-re raknék Cdi gyújtást. Dc Cdi lenne a 12 volt megvan, a jeladótekercset ráépítem, viszont nem tudom melyik Dc Cdi elektronika lenne a jó választás. Az olcsóság kedvéért valami kínaira gondoltam. Ezek állítják az előgyújtást vagy nem? Köszönöm a segítséget.
Sziasztok.
Segítséget szeretnék kérni. Van egy Aprilia Pegaso 50 motorom. A feszültségszabályozó elromlott. Kaptam egy másikat, viszont az 4 pólusú. Ki tudom váltani vele? Hogy tudom bekötni? A 4 pólusú egy Aprilia Tuareg motoré.
Lehet, de majd megépítve kiderül. Amúgy is az eredeti 10Ω-os impulzus tekercs, az egész fordulat tartományba, relatíve kis feszültséget szolgáltathat.
Íme akkor a kapcsolás(lásd képeket Ami esetleges kis áramkör módosításokkal akár más impulzust tekercsel ellátott motorhoz is átalakítható. De ezt az után építőkre-fejlesztőkre bízom. Használjátok egészséggel. Ui:apropó, utólag derült ki, hogy YZ80-as -Y125-re használták ezeket a CDI-ket. Alaplapot (lendkerék 4 mágneses) és az adatlapot is berakom segítségnek, a beazonosítás könnyítésére. A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2017
Kedves Elektronikások!
Egy trabant gyújtásánál találkoztam egy rossz HAL IC-vel, amely egy B61 (4 pólus). Hol lehet ilyet venni, mert nem találok sehol sem ilyet. Esetleg helyettesítő? Előre is köszönöm a hozzászólásokat! Üdvözlettel: olika76
Sziasztok!
Trabant tranzisztoros gyújtásmodulban /EBZA ESE-2H/ elszállt a "12 lábú hibridáramkör". Valahol lehet kapni ilyen alkatrészt? Belsejéről elvi kapcsolási rajz...? Tudnám pótolni akár egy épített áramkörrel? Ha tudtok segíteni, nagyon köszönöm!
Szia!
Anno én is kerestem ezen hibrid kapcsolását,sajnos nem találtam.Én inkább autó bontóban keresnék egy ilyen komplett áramkört.
Szia Sándor!
Nekem van egy felesleges panelem,de valami baja van .(én nem foglalkoztam vele)Szívesen átadom, hátha segít rajtad. Üdv: Laci
Szia Sanyí!
Minden ellenszolgáltatás nélkül ajánlottam fel a panelt.Csak annyit tegyél meg, hogy közlöd a Fórumon:sikerült életet lehelni a szerkezetbe. Üdv-Szabó László
Egy vödör dióért cserébe kaptam egy Kinroad qt-5 komplett motorblokkot.
Milyen gyújtásnak nevezik azt, amin nincs külön elektronika, csak egy gyújtótranszfomátor? És milyen elven működik?
Ha nincs külön elektronika csak egy gyújtótrafó akkor az sima hagyományos mechanikus megszakítós gyújtás.
"IDM" vagy "Kinetic cdi" A gerjesztőtekercs pozitív félhulláma tölti a kondenzátort, a negatív meg gyújtja a tirisztort. Ezért a négy mágneses lendkeréknél fordulatonként két szikra képződik, amúgy ez a gyengélye is.
Szia
Ha még nem sikerült a jeladó panel trabi probléma végére járni, akkor tegyél be mechanikus megszakítót, a hibrid ic-t kikötöd a fenti panelből helyette 4db 470 ohm 1w kell csak, és a végfokokat vezérled direkt. Nekem annó még jobb is lett a verda, a röpsúlyos előgyújtás szabályzás miatt. Lestek is milyen ez a trabi, hogy megy 140Km/h-t-a belsősávban a pályán. A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2017
Tisztelettel kérdezném a Fórum tagjaitól,hogy van-e valakinek ALFA ROMEO 75 AMERICA 3.0 V6
gyujtásmodul kapcsolási rajza a birtokában: ha van feltenné-e az oldalra.Sokat segítene, mert a haverok hoztak egy "nagybeteg" szerkezetet és azt kellene talpra állítani. Köszönettel:Laci
Szia VL!
Szabó László kedves fórumtársunktól kaptam komplett szettet, csak sajnos nem volt még időm foglalkozni a beszerelésével. Nagyon szépen köszönöm a tippet! Üdv: Dorkó Sándor
Sziasztok!
Egy kérdésem lenne. Általában a lendkeréken egy hosszú jeladó csík szokott lenni, ami először egy negatív, majd egy pozitív félhullámban végződik a jeladó kimenetén (motortípustól függ persze). Úgy tudom, hogy a negatív hullámot a mikroprocesszor dolgozza fel, míg a pozitív félhullám direktben triggereli a tirisztort, hogy könnyebben induljon a motor rúgásra. Ha a mikroprocesszor nem csak előgyújtást állít, hanem az felel a leszabályzásért is, akkor egy bizonyos fordulat felett az nem vezérli a tirisztort. Azonban a tirisztort még a pozitív félhullám ebben az esetben is be tudja gyújtani. Szokás ezt a direkt szálat letiltani, hogy működjön a leszabályzás? Illetve a hosszú jeladó csík valóban ezt a célt szolgálja?
Üdvözlöm a fórum tagokat.
Egy olyan problémával fordulok hozzátok, hogy van nekem egy motorkerékpárom,ami utcai motor volt,lámpával, önindítóval,akksival,de most teljesen le lett csupaszítva, csak a gyújtás maradt meg,mert krossz lett belőle.A problémám az hogy a tekercstől feljön két sárga vezeték ami a töltést csinálja,de már nincs mit tölteni,így azok szabadon vannak.Tudom hogy ez elöbb-utóbb tönkreteszi a gyújtást, ezért érdekelne valami megoldás, hogy mivel lehetne legegyszerűbben megterhelni ezt a két szálat.Gondoltam hogy ráteszek egy-egy 24 voltos égőt hogy az esetleg megoldás lehet,de azt sajnos egy kilóméteren belül kivágta,úgyhogy az nem jött be.Ha valaki tudna rá valami egyszerű megoldást, azt megköszönném.Ez egyébként egy 12 voltos amal sem gyújtás.
A gyújtás tekercs és a világítás tekercs meg a töltő tekercsek külön vannak.
Miből gondolod, hogy ez tönkre fogja tenni a gyújtást ha nincs terhelve? Szerintem semmi baja nem lesz ha csak leszigeteled és úgy hagyod ahogy van.
Egyszer már jártam így egy ugyan ilyen gyújtással és akkor mondták,hogy ez nem tesz jót neki.
Üdvözlök mindenkit a fórumon. Segítséget szeretnék kérni a lenti belinkelt nagy teljesítményű tranzisztoros gyújtással kapcsolatban. Megszakító helyett induktív jeladóval szeretném működtetni a kapcsolást. DipTrace-ben felteszem a nyák tervet is aki akarja használja nyugodtan.
A tranzisztor helyett korszerűbb lenne IGBT-vel.
Rádiótechnikából van. Melyik számból? A hozzászólás módosítva: Nov 17, 2017
Szia. Az lenne még a kérésem, hogy eszt az igbt lehetne-e használni? (IRGB14C40L IGBT IGNITION 430V 20A TO-220AB) Igen A Rádiótechnikából van.
Szia pjg. Ha érdekel a kapcsolás a nyákterv ellenőrzés topikban fen van villanyipi hozzászólásában a 168-ik oldal 2017 február 9-ei hozzászólásában. És kérdezném is villanyipi-től ha megépítette a gyújtást elégedet-e vele?
Már nem. A Schwalbéhoz nem kell ilyen gyújtás, a Citroenhez sem.Az gyárilag elektronikus. Míg Daciám volt abban volt optokapus tranzisztoros gyújtás. Nagyon jó volt. Az Opel recordba meg CPI trafót vettem. Még ma is megvan a polcon.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |