Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Muzeális készülékek-alkatrészek restaurálása
Témaindító: Kutyuli, idő: Márc 29, 2008
Témakörök:
Üdv újra!
Nos haladok a mambóval, ámbár történt két dolog. 1. A már elérett műanyag görgő megadta magát, és eltört. 2. Nincs egyáltalán szalag továbbítója Szeretném megkérdezni, hogy ezen két létfontosságú alakatrészből van-e esetleg valakinek?
Az a műanyag izé ragasztható és egy pántolás is elfér, hogy biztosan tartson. Vagy esztergálni kell a havernál.
Igen, igen. De a rajta valaha gumiként viselkedő mára hintőporrá varázsolódott szíjacska aligha pótolható
Megfelelő méretű "O" gyűrű, bármilyen méretűt legyártanak jobb üzletekben.
Mérd le a pótolandó szíjak méretét, "O" gyűrűket árusító boltokból biztos, hogy kaphatók. Az egyedül kritikus a lendkeréken, és a bal tárcsán lévő gumi, mert azok nem kőr-keresztmetszetűek.
Rendben. Köszönöm a tanácsokat. A szalag továbbítóról tudnának mondani valamit? Tudok ilyet szerezni, vagy pótolni?
Nem kell megijjedni az esztergálástól. Bár nem elektronikai célra készült de házilag ilyet sikerült alkotni.
Ha a nyomógörgőt kérdezed, mérd le az eredetit (tengely-, külső-átm., magasság, hátha van valakinek (akár nekem is), amit Neked tud adni.
Pont ez a baj.. egyátalán nincs rajta és akkor sem volt mikor haza hoztam.
KERESEK!
MARTA RM-405 ös, vagy Unitra Wilga, vagy MK2500, vagy MK235 magnós rádiót alkatrésznek, illetve a képen látható magnó fogaskerék alkatrészt. Valójában a fogaskerék, mint alkatrészre van szükségem. A felsorolt készülékek, mint UNITRA rádiós magnók donornak kellenének.
Szia!
Ez a fogaskerék típushiba szvsz. az összes eredeti kerék így jár - elporlad. Próbálj keresni egy gyártót és gyártasd le jobb anyagból.
Őt tudom ajánlani. Bővebben: Link
Támogassuk a magyar vállalkozókat! Rengeteg referenciával rendelkezik, sok gyakori alkatrészt raktárról is ad.
Üdv!
Nekem is van ilyen és más gépem(grundig) aminek pont ugyanez a baja. Az összes készüléket eléri előbb utóbb. Itt láttam ilyet: https://www.ebay.com/itm/Reparatursatz-Zahnrad-GRUNDIG-CN-500-510-8...9fjEut
Üdv, ha betudod méretezni és nem nagy az átmérője danamitból megtudom csinálni, amennyiben aktuális még. Igaz, hogy vidéken lakom de nosztalgiából, ifjukorom emléke a Mambó magno.
Gyulabá
Nekem meg egy Philips magnódeckem van, ugyanilyen narancssárga anyagból van benne két fogaskerék, mindkettő az enyészeté lett, a gép értéke miatt nem éri meg csináltassak másikat, ez így marad. Viszont Sárközi mestert, akit mohinger ajánlott, nyugodtan keresd fel, nagyon jó híre van, aki ismeri, csak pozitívan nyilatkozik róla.
Üdvözlet minden Fórumtársnak!
Lehet, hogy nem a legjobb topicban próbálkozom, de segítségre lenne szükségem. Egy UKW Superton 1051 típusú táskarádiót szeretnék megmenteni. Az URH hangolóegységéből rejtélyes módon hiányoznak a 2SA 76-os tranzisztorok... Érdekes, hogy nem látszik beavatkozás nyoma a kis NYÁK-on, a rögzítőcsavarokon is sértetlen az eredeti festék, az egész készülék eredeti állapotúnak tűnik és nem látszik semmi nyoma sem, egyáltalán hol is lehettek azok a tranzisztorok? Sajnos NYÁK rajzot sehol sem találtam, de még képet sem az URH egységről. Talán rendelkezik valaki olyan információval, ami segítségemre lehetne, akár avval is, hogy hol próbálkozhatnék még? Köszönöm előre is!
A 2SA76 inkább a KF erősítően használható tranzisztor. Könnyen lehet, hogy kihagyták már gyártáskor.
Keress két helyen, egymás közelében négy üres lyukat. Ha nem találnád meg a tranzisztorokat AF106 -al helyettesítheted.
Kapcsolási rajz:
A 2SA76 fT =130 MHz ha éppen hogy, a KF-ben 2SA58 fT=75 MHz tranzisztorok vannak.
Szia!
Csak egy ilyen képem van, bejelöltem. A másik a tekercs mögött van elbújva. Ha minden más benne van, akkor csak keress 4-4 furatot egymás közelében. A kapcsolási rajz alapján nem probléma beforrasztani.
Most nincs kéznél a Toshiba katalógus, ezért a radiomuseum org állítására hagyatkoztam, ahol fT=60 Mhz szerepel. Lehet, hogy a szóbanforgó készülék újabb kiadás?
A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2021
Köszönöm a gyors segítséget! A lyukak már megvannak, azt kell még kiderítenem, melyik lyuk melyik lyuk.
Tranzisztorom van még a régi szép időkből...
Köszönöm a gyors segítséget és a fotót! Látom azt anno áthangolták keletire, szerencsére ezt a példányt nem. Már nyomon vagyok, folyik a lyukak azonosítása, egy kis edzés úgysem árt az öreg csipáimnak....
2SA76 pedig csodák csodájára még volt régi tranyós dobozok egyikében! Jó egészséget mindenkinek!
A tranzisztorok lábai elég aszimmetrikusak. 3 van sorban, a középső a test, és ezzel szemben van a bázis, középen, kívül. Lábcsere nélkül nem is tudod beleszuszakolni.
Valami ilyesmire gondoltam én is, de akkor hogy adták el anno? A hangolóelemek gyári rögzítései pedig sértetlenek, tehát behangolták a gyárban, nem feltételezem, hogy ott utána kivették volna a tranyókat. Mindenesetre érdekes eset...
A 2SA76 elég elterjedt volt annak idején, a készülék minden feltalált kapcsolási rajzán ez szerepel. Szerencsére találtam még itthon.
Szerencsére újak a tranzisztoraim és jó hosszú lábaik vannak!
Ha meghagyod gyári állapotban, nem fordítod keresztbe egyiket sem, akkor nem lehet eltéveszteni. A lábak azért ne legyenek túl hosszúak, 5 - 7 mm max.
A lábakra azért húzzál rövid műanyag csövecskét. Vékony drótról lehúzott, méretre vágott műanyag szigetelést. Ha cifrázni akarod, kollektor kék, bázis sárga, emitter piros, test fehér. A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2021
Köszönöm mindenkinek a kedves segítséget!
Köszönettel minden segítségért ezúton jelentem tisztelettel, muzsikál az UKW Supertonom URH sávon is! De azért az örömöm sajnos ürömre váltott, amikor elkezdtem az eddig mellőzött rendetlenkedő skálamechanikával foglalkozni. Most már tudom, miért vált meg a rádiótól az, akitől vettem. A forgókondenzátoron igazán csak beforgatott állásban látszik a katasztrófa. A rugós meghajtó fogaskerékpár elmozdulhatott a tengelyen, ezt valaki a mellékelt képen láthatóan megpróbálta forrasztással orvosolni. Sajnos az eredmény siralmas. A forgó időnként megakad, beszorul, csak ide-oda mozgatva fordul tovább. Kiszereltem, sikeres javítására szinte nincs esély, megoldás csak a csere lehetne. Meglehetős naivitással kérdezem tehát, nincs-e véletlenül valakinek ilyen forgókondenzátora, vagy esetleg olyan roncs készüléke, amiben ép a forgókondi? |
Bejelentkezés
Hirdetés |