Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Az is nagy baj, hogy idős emberek, akik már gyalog nem mennének el oda ahova... felülnek bicajra és úgy lavíroznak. Falun ez általános.
Azt inkább hagyjuk. Múltkor majdnem elütöttem egy ilyen nénit, aki pont előttem gondolta úgy, hogy leszáll a bicikliről és nem az út széle felé, hanem balra az út közepére. Még szerencse, hogy nagy oldaltávot tartottam, mert eléggé ingatag volt.
És még a gyerekek nagyon veszélyesek, ők viszont gyorsan is mennek. Veszélyérzetük nulla.
Rengeteg eset van, amikor csak a szerencsének köszönhető, hogy nem történt baj. Mert éppen nem jött ott autó, vagy a vezető reflexei jók voltak. Kedvencem, amikor a bicós kiteszi balra a kezét, és már fordul is balra hátranéz nélkül. Volt valahány ilyen, ha akkor pár másodperccel előrébb vagyok, nem ússza meg.
Mivel én még csak 15 vagyok, ezért nem vezethetek autót, tehát ha megyek valahova, marad a bicikli. És nekem nagyon is van veszélyérzetem, hiába kelek át ugyanazon a kereszteződésen ezredjére.
Dunakeszi és Budapest között van egy alagútnak csúfolt valami: egy egyirányú (lámpa irányitja) autóút megy át vasút alatt, és a patak fölött egyszerre. VAn járda, de van vagy 40cm szűk. Esetleg mehetsz az autók között. ( Lehet kerülni másmerre, csak akkor ott a vasúti fővonal:elesel, kitöröd a fél làbad a sín és a bicikli egyes részei között, majd jön a vonat és vége. ) Ezután mind a járda és mind az út beleágaz egy 2 sávos nagy forgalmú útba, amin biciklivel mindenhogy át kell keljél. Szerencsére van egy járdasziget a két sáv között: bár ez lehet csak nagyobb probléma. Sokszor van olyan, hogy balról nem jönnek, ezért átgurulok a járdaszigetig, de ugye jobbról jönnek. Én megállok, jelzem bőven időben, de az autós azt hiszi tovább fogok menni, ezért megáll, majd emlegeti a felmenőimet. Azt is nagyon szeretem, hogy mikorra már megállok a biciklivel, addigra veszem észre, hogy az autós átenged, de ugye én erre nem voltam felkészülve, ezért ott szerencsétlenkedek az elindulással. Kedvencem, amikor állok holt nyugodtan, fél méterre az úttestől, erre jön megint egy autós, és ledudálja a fejemet. Mivel nem vezetek autót, ezért nem tudom ez esetekben mit lát a vezető, meg nem is szidom őket, de ha gondjuk van, azt ne ilyen módon közöljék.
Ismerem az a helyet. Az a baj, hogy az autóval is "érdekes" kereszteződés, és ott az autósok inkább a többi autósra figyelnek és nem rád. A leírásodból nekem úgy tűnik, hogy az átkelésnél a biciklin vagy, pedig hidd el biztonságosabb lenne és toleránsabbak lennének az autósok is, ha át tolnád. Egyébként feljebb a S.p.a.r-nál is van egy viszonylag kulturált átkelési lehetőség, mind a síneken, mind az úton. (Mind a négy közlekedési műfajt űzöm és tudom, hogy vannak "szintek", attól függően, hogy éppen mivel vagy.)
Egy párhuzamos kerékpárút veszélyesebb mint az úttest-főleg kereszteződésnél. Ha úttest szélén megy a biciklis még veszélyesebb mintha az úttest szélétől tart 40-50 cm távolságot, ilyenkor szidják anyánkat de előzésre kényszeríted és nagyobb ívbe kerül ki. Ha meg a szélén mész ahol a minősége rossz simán elsuhan melletted, és ez sokkal balesetveszélyesebb mint ha nem tud előzni és várnia kell 20 másodpercet. Amúgy sok autós átenged a zebrán is, figyelni kell a reakcióikat. Jó lenne ha az index használatáról nem feledkeznének meg. Nem forduláskor kell hanem előbb, jóval előbb mert újabb autókon van amelyiken nehezen észrevehető. Az öregebbek elektromos biciklivel veszélyesek, jómagam is tapasztalom, meg akarom előzni és bevág szétnézés és minden nélkül mert neki arra van dolga. Volt hogy fiatal lány az utcánkban egy másik utcából kikanyarodva bevágott elém, amint meglátott "lefagyott" és megállt pont az én útvonalamba. Én vagyok 100 kiló fölött , gép vagy 10 kg és felső sebességhatár közelébe kellett ellavíroznom mellette. Nem számítottam rá mert gondoltam nagy forgalmú utca csak szétnéz bárki. Nem, ha egy autós lettem volna már nem élne, de legalább is komoly sérüléseket szenved.
Érdemes pár fórumot körbejárni és utána olvasva elgondolkodni hogyan kell kerékpárral közlekedni. Végül is ahogy egy lap írta manapság a biciklisek legkedveltebb közlekedési eszköze a kerékpár. A hozzászólás módosítva: Nov 1, 2014
Szerintem embere válogatja. Nálunk csatornáznak. A főút mellett van kerékpárút, ami van, de mégsem. A csövek, gépek, meg miegymás, elfoglalják az utat is, meg a kerékpárutat. Egy szó, mint száz, mindenki megy mindenfelé. Rátesz még egy lapáttal, ha a mobil lámpák nem működnek, az éppen odarendelt irányító emberkék tétováznak vagy épp zöld lámpánál kifordítja elénk a munkagép a kanalat. Sehogy nem könnyű, én mind a három verzióval közlekedem, és mindig valamelyik "kaszt" ellenségévé válok, pedig csak kulturáltan szeretnék haladni. Nézzetek meg egy nyugati határ mellett lévő várost, ott simán át engedi a gyalogost az autós egy olyan kis mellékutcában, ahol még zebra sincs. Én azt hittem, csak véletlen, de ötödik alkalomnál már nem tűnt annak. Nincs kapkodás, rohanás, és senki nem tekinti a másikat a versenytársának, no és esős időben az autós sem megy bele a legnagyobb tócsába, hogy szórakozásképp beterítse a másikat. Egy kis odafigyeléssel ez megoldható lenne, de sok emberből hiányzik a tolerancia.
Nem vitázni szeretnék, biciklisként még akár együtt is értek veled.
A bicikliút nem használatát olyan esetre írtam, mikor külön van az autós úttesttől. Sokszor volt, hogy kérdeztem, hogy miért nem megy fel rá, a válaszok: nem kötelező, rossz a minősége, miért menjen ott. Az ilyen emberekkel nem lehet mit kezdeni. Az úttest szélén való haladásnál, ha van valamilyen baj, szerintem te is jobban jársz, ha csak elsodornak, vagy belehajtasz az árokba, mint, hogy az autó vagy a kamion teljesen bedarál. (Ez a magatartás kicsit hasonlatos számomra az autósok belső sávban való folyamatos haladására, miközben elvileg jobbra tartás van.) Azért sok biciklist sem látok kanyarodásnál karjelzést alkalmazni. Félre értés ne essen, nem a biciklis az ellenségképem ![]() A hozzászólás módosítva: Nov 1, 2014
Idézet: „Azért sok biciklist sem látok kanyarodásnál karjelzést alkalmazni.” Mindegy, hogy jeleznek vagy nem, legtöbben akkor teszik ki kezüket, amikor már megkezdték a kanyarodást. Nem azt jelzik ezzel, hogy kanyarodási szándékuk van, hanem azt, hogy most kanyarodnak, mindenki álljon félre. Tisztelet a kevés kivételnek, mert olyan is van. Ezért is írtam visszább, hogy nem tartom helyesnek biciklisek kresz tudás nélküli autóutakon, sokszor bonyolultabb kereszteződésekben való közlekedését. A hozzászólás módosítva: Nov 1, 2014
Idézet: „legtöbben akkor teszik ki kezüket, amikor már megkezdték a kanyarodást” Sajnos ugyanez igaz az indexelésre az autósoknál.
A közlekedés minden résztvevőjénél tapasztaltam már, hogy az irányjelzést nem a kanyarodási szándék jelzésére használják. Egyszerűen inkább az erre kanyarodtam-ra...
Gyakorlati dolog, ha megfigyeled, hogy kiteszed az indexet, jelezvén a szándékodat, soha nem fogsz bejutni abba sávba. Nálunk ilyen a "kultúra". Egész addig alszik, de mikor meglátja, hogy indexelsz, rögtön bezárja a lukat, amibe addig bőven befértél volna.
Nem az a szempont, hogy haladjunk, hanem hogy neked se legyen jobb. Ez van. Idézet: „Érdemes pár fórumot körbejárni...” Érdemes lenne, bizony... És érdemes lenne nem csak olvasgatni, hanem megtanulni és betartani a KRESZ rendelkezését. A rendekezések nem ismerete nem mentesít a következményei alól. - Kerékpár kivilágítása. Nem elég egy halvány LED -ecske elől meg egy másik hátul. 50km/h sebességnél a fékút kb 17 m, ilyen kivilágítánál nem is lehet észrevenni erről a távolságról. A gépjárművek esetén sem szabad a világítási rendszert módosítani. - Forgalom irányító fényjelző berendezés sárga jelzésére meg kell állni. Különösen vonatkozik ez a lassabban haladókra. Hiszen, mire ők átérnek a kereszteződésen, a másik irányból már zöld van. - A fenti készülék piros jelzésénél nem szabad a megállás helyét jelző vonalon túlmenni. Jöhetnek nagytestű járművek, amiknek szükségük van a helyre. Az így levédett kijelölt gyalogátkelőhelyre sem szabad ráhajtani még (segédmotoros) kerékpárral sem. Nálunk a jobbra kisívben való kanyarodás is tilos. - Járdán nem szadad kerékpározni. A legveszélyesebb, amikor lassú gyalogosok közül kiugrat a kerékpáros 20 .. 30km/h sebességgel. Az úton közlekedőnek esélye sincs észrevenni. A fenti "eseményekkel" naponta többször is találkozom. Egyesek a visszakövethetetlenség (nincs rendszám, azonosító, stb) mögé bújva sokmindent megengednek maguknak. Egy (segédmotoros) kerékpárral is okozhatnak jelentős károkat a többi járműben, esetleg a gyalogosok testi épségében. Véleményem szerint nem ártana egy azonosító és a biztosítás megkövetelése tőlök.
Otthon építeni mindig is érdemes. Ha megéri, ha nem, de az építés élményét és a végén a sikerélményt nem lehet megvenni.
![]()
Idézet: Az útteseten meg veszélyes, kevés a hely. Akkor Hol biciklizzek, ha nincs kerékpárút? „Járdán nem szadad kerékpározni.”
Persze az is meg az ebay is olcsó,de most konkrétan a linkelt oldalon láttam egy dolgot aminek éppen az építésében vagyok és ott,a sokkal,de sokkal jobb paraméterekkel rendelkező kész anyag harmadannyiba kerül,mint amennyiből én itthon ki tudnám hozni.Tehát nálam itt már győz a racionalitás,le is álltam a projekttel.
Amúgy Ákos abban igazad van,hogy a sikerélményt nem lehet megvenni. ![]()
Az én véleményem, hogy a kerékpárosoknak is kellene minimum egy kártya, ami igazolja, hogy egy kresz vizsgát letettek. Amolyan kerékpár jogsi. Mellesleg:
Idézet: „Járdán nem szadad kerékpározni.” Ez ebben a formában nem igaz. A kresz-ben az vagyon írva, hogy hierarchikus sorrendben a következőképp kell haladni. Kerékpárút. Ha ez nincs, kerékpársáv. Ha ez sincs, az úttest közvetlen jobb széle. Amennyiben az valamiért nem vehető igénybe, akkor és csak akkor lehet a járdán közlekedni, maximum 10km/h sebességgel.
Amin épp most lazítottak. Tudod milyen jó nézni, amikor a dugig tömött 7 -es busz egy kerékpáros után kocog a buszsávban. Igaz a kerékpárút a párhuzamos utcában van.
Épp most? Ez mikor volt? Én Aug. közepén vizsgáztam KRESZ-ből, akkor még azt tanították, amit leírtam.
Nem tudom pontosan, valamikor a nyáron. Már nem kötelező a meglevő kerékpárúton haladni.
2014.XI.1 napján érvényes KRESZ -ből (Bővebben: Link)
Idézet: „54. § (1)343 Kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés (117/c. ábra) esetében az autóbusz forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetőleg - ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetővé teszik - a lakott területen kívüli úton, a főútvonalként megjelölt úton az úttest jobb széléhez húzódva kell közlekedni. (2)344 Lakott területen levő olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, továbbá ahol a (7) bekezdés a) pontja szerint tilos, kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni. (3)345 Kerékpárral az útpadkán, az úttesten és a járdán csak egy sorban szabad haladni.” Tényleg módosítottak rajta. A hozzászólás módosítva: Nov 1, 2014
Idézet: Nem csak az útpadkát említi, ott lehetetlen biztonságosan közlekedni mert erre alkalmatlan. „az úttest jobb széléhez húzódva kell közlekedni” Amúgy a bringák felnifékét illik karba tartani, ha kell napi rendszerességgel. Egy kiadós saras esős nap után meg kell tisztítani a felnit és a pofákat is. Az enyém "csipog" ha kicsit is koszos, de hatékonyabb a megfelelő pofával az "ócska" patkófék ( új bmx fékszett, a kopott cserélhető csapja újragyártva jobbféle anyagból ) mint a V fék. Igaz ez már pofába se a 300 forintos kategóriát ütő példány. Én minden He-st arra kérek próbáljon viselkedésből, szemkontaktusból leszűrni a közlekedésben dolgokat, és annál óvatosabban közlekedni, járműtől függetlenül. Nem egymás ellenségei vagyunk. Valahogy kicsi előrelátás kell. Ugyan olyan veszélyes az úton cikázó kiszámíthatatlan biciklis mint az indexet nem használó autós, vagy az úttesten átfutó gyalogos. Nulla forgalom, kereszteződés. Át akarok menni az úttest másik oldalára, a kereszteződés nekem jobbra autós szemszögéből én neki jobbra. Biztos balra akar fordulni. Picit vaciláltam mert járt a szája, nem balra megy ez, majd 2-3 másodperc múlva index nélkül kifordul jobbra . Meg azért is kell figyelni mert az előzékeny autós is leszokik róla ha sok ember nem figyel. Idézet: „próbáljon viselkedésből, szemkontaktusból leszűrni a közlekedésben dolgokat, és annál óvatosabban közlekedni, járműtől függetlenül. Nem egymás ellenségei vagyunk. Valahogy kicsi előrelátás kell.” Szerintem is ezen van a hangsúly, jól összefoglaltad. Nekem annak idején úgy tanították ezt az egészet, 2 szóban összefoglalva, hogy: defenzív vezetés. És igenis, előrelátással, odafigyeléssel, akár többszöri körültekintéssel bármi megelőzhető. Sokan ezt felejtik el, és utólag pampognak... okosnak előre kell lenni, nem utólag.
Eddig autós szemszögből írogattam e témába, de sokat kerékpározok is. Megyek a kerékpárúton, a bicósok kb. fele autós is lehet, jobbratartásnak megfelelően jön szembe, oldalról bejön a bicikliútra megáll, elengedi az egyenesen haladókat, minden rendben. Velük semmi gond. De van a másik fele, akik összevissza jobb-bal oldalon mennek, kacsázva, nem tudom merre kerüljem ki a szembejövőt. Ha ketten jönnek szembe, sokesélyes. Mindkettő balról, mindkettő jobbról, egyik balról másik jobbról, akkor közöttük tudok menni. Vagy út mellett a füvön. Ha oldalról jön be az útra, látja, hogy megyek egyenesen, ő bizony bejön. Tudja, hogy úgyis megállok, nem merek neki menni. Szabály nincs, az erőszakosnak és a kukának van mindig elsőbbsége, mert megszokta, hogy mások úgyis félreállnak.
Nos ők is mennek autók között is, kb. őróluk írogatunk most mi. Én jobban félek kerékpárúton, mint autóút szélén bicóval menni. A hozzászólás módosítva: Nov 1, 2014
Több mint harminc éve vezetek. Viszonylag baleset mentesen. Azt látom, hogy a közlekedési morál folyamatosan romlik a fővárosban és környékén. A kerékpárosokra fokozottan igaz az utóbbi pár évben. Irányjelzést elvétve használnak, a járdán, zebrán, piros lámpán, buszsávban, egyirányú utcán visszafelé, sávok között szlalomozva, villamos síneken teljesen szabályokon kívül kerekeznek. Az utóbbi pár évben a gyalogosok szabálytartása is sokat romlott. Veled párhuzamosan közlekedve körülnézés nélkül lépnek a zebrára és ha vészfékezve megállsz ijedtében még fel is van háborodva. Nagyon sok kilométert megyek a városban naponta és szerintem folyamatosan romlik a helyzet. Persze az autó vezetők sem szentek. Az egyik vesszőparipám a sávok használata. Ezt rosszul is tanítják. Egy autós iskola közelében dolgozom. Naponta látom szinte, hogy az egyik útra úgy fordulnak a tanuló vezetők, hogy derékszögben beállnak a buszsávba és ott jobbra indexelve próbálnak a viszonylag nagy sebességgel haladó autók közé besorolni. A helyett, hogy a buszsávba kifordulva a sebességet felvéve csinálnák ezt. Ez az oktató hibája. De sajnos láttam olyat is nem egyszer, hogy az autópályán a gyorsító sáv végén balra indexelve áll a szerencsétlen baleseti helyzetet teremtve a felhajtóknak is. Egyszóval defenzív vezetésre van szükség.
Én az agresszivitást látom, ami a fő akadálya annak, amit írsz. Tudom, a defenzív vezetés nem ezzel kapcsolatos, de akadályozza az ésszerű közlekedést. Az autósok egy kisebb része ilyen, de ennyi elég ahhoz, hogy meghatározza a színvonalat. Minden reagálás dühös dudálás, hadonászás, karóba tudnák húzni a másikat. Pld.: ha egy lámpa zöldre váltásnál 0.0001 másodperccel később indulok, hasonló apróságok. Főleg Budapesten igaz. Nagyon ritkán kell -vidékiként- kocsival Bp.-re menni, de szinte mindig vannak ilyen kellemes emlékek. Legutóbbiak: Széles mellékúton forgalom nincs, lassabban megyek, figyelve melyik a keresett mellékutca. Mögöttem jövő simán kikerül, örült duda, hadonászás. Dugóban lépésben megyünk, pillanatra megállok, kiengedem a mellékutcából az autót. Ez mögöttem lévőt begerjesztette, duda, hadonász.
Néhányszor voltam Bécsben, ott mosolygós előzékenységet nagy nyugalmat tapasztaltam. A helyismeret hiányában bizonytalankodó, térképet böngésző magyart nem húzták volna karóba, hanem türelmesen nyugtatólag reagáltak. A hozzászólás módosítva: Nov 2, 2014
Sziasztok!
Hétfőtől 3 napot munka ügyben Békéscsabán tartózkodom. Az esti órákban gyalogosan fogom tanulmányozni a békéscsabai közlekedési morált pihenési célzattal ![]() Ha lesznek pozitív benyomásaim írok róla. ![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |