Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Neked kellene szégyellned magad. Nem azért mert vidéki vagy. Hanem azért mert igazságtalanul sértegetsz másokat. Ha ezt teszed, akkor nem kell csodálkozni, hogy esetleg valaki szóvá teszi. Tudod, amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten... Ha a "butákról ki lehet mondani, hogy buták", akkor miért ne lehetne a tahókról is kimondani, hogy tahók?
A hozzászólás módosítva: Jún 10, 2021
Úgy érzem, hogy még mindig nem érted, hogy mi verte ki a biztosítékot. Az, hogy többször is egy kalap alá vettél mindenkit, aki nem adatta be az oltást. Annak ellenére, hogy ennek sokféle oka lehet...
Látom, a fészbúk szellem mindent legyőz Nem kell az érv, fölösleges, sőt ellenjavallt az álláspont kifejtése, elég a hívószó, aztan jön a lájk, meg a diszlájk.
5 millió van beoltva. Kb. ugyanannyi nincs.
Talán másképpen kellene hozzáállni az ügyhöz. Az egy dolog, hogy nem kaphat vakcinát, és az is egy dolog, hogy nem akarja, mert...
Nem azokról van szó, akik nem kaphatnak oltást, hanem azokról, aki nem akarják a jogaik miat. Tudom, felesleges volt leírni, mert ez már a határokat feszegeti. De azért hátha látja még. A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2021
De van! S lehet, ahhoz neked semmi közöd.
Idézet: „elborzasztó, hogy a fertőzésveszélyesek szabadon kívánják egymást fertőzni, és végül minket hibáztatnak, ha mégis elpatkolnak.” Idézet: „Dr. Müller Cecília, Dr. Karikó Katalin és több más orvos is a televízió nagy nyilvánossága előtt elismerték, hogy akiket beoltottak , az nem zárja ki hogy újra megfertőződjenek, megbetegedjenek, és másokat is megfertőzhetnek. Vagyis a „Védettségi kártya” egy valótlan tartalmú, semmit nem érő közokirat, ami a beoltott , vagy betegségen átesett személyt szubjektív, vagyis hamis biztonságérzetbe ringatja, vagyis tudatosan becsapják az embereket!!!!!” S ezzel zárjuk is ezt a témát. Egyikünk sem ért hozzá. Hordó tetejéről óbégatni meg nincs értelme.
Úgy könnyű lezárásra biztatni, hogy a fals idézetet nem jelöljük meg, honnan szedtük
Fals, a valóságot nélkülöző hazug szólam. Az, hogy néhánytized százalék bizonytalanság van, az nem azt jelenti, hogy becsapják az embert. Akik eztvterjesztik, azok csapnák be -azokat, akik vevők rá. Ha nem értünk hozzá, hát ne a méginkább hozzánemértők következtetéseit idézzük már... Felhozok érveket (Skori vitatta is, de jól tette, ezért fórum), elővezetek számokat, előadtam a tapasztalt dolgokat, leírtam, hogyan működik. Erre jön a "lájk-diszlájk" özön, meg egy fészbúkszagú idézet. Ja, amúgy elütöttem. 65% az, nem 61. A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2021
Idézet: Már hogy ne értenénk? Nem csak a 10 millió futballszakértő országa vagyunk, hanem a 10 millió infektológus országa is. „Ha nem értünk hozzá”
Én inkább úgy fogalmaznék, hogy nem fejezte ki magát precízen a kolléga.
Egy ilyen téma kitárgyalásakor nem lehet (pontosabban nem érdemes) minden egyes hozzászólásban teljeskörű megfogalmazásokat használni, mert a mondanivaló lényege elveszik a sok feltétel között. A "nem adatja be magának" jóindulatú értelmezés szerint a lakosság azon részét jelenti, aki beadathatná magának, rosszindulatú értelmezés szerint ide tartoznak azok is akik nem kaphatják meg a vakcinát. Nem Amerikában vagyunk, ahol le kell írni, hogy élő állatot nem teszünk a mikróba. Idézet: „A "nem adatja be magának" jóindulatú értelmezés szerint a lakosság azon részét jelenti, aki beadathatná magának” Igen, így gondoltam, és a másik állításra megfogalmaztam azt is, hogy: -jellemzően nem azok emlegetik a diszkriminációt (az igazolvány hiánya miattit), akik nem kaphatnak oltást. Azok panaszkodnak miatta jellemzően, akik ennyit sem tettek meg... Nem is értem, hogyan kellett eljutni ahhoz, hogy rasszista is vagyok, és letahózni azért, mert kimondtam az önző, buta, felelőtlen emberekről, hogy azok. Miközben nem állítottam, hogy aki nem kaphat oltást, az nem akart volna oltást kapni, ha kaphatna. És odáig már ne jussunk, hogy annak kell kimosdatni magát, aki szóváteszi a devianciát. Elmondok egy történetet: -kilopták a kocsiból a táskámat. Megfogta a rendőr a tolvajokat, mert a szemtanú még a kocsijuk rendszámát is felírta. De azért a téves jogértelmezést ns hozzuk már elő: igenis, joga volt (a tanúnak) azt állítani, hogy ezek a tolvajok, ne jöjjünk már azzal, hogy a bíróság ítéletéig ilyet nem szabad állítani... A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2021
Kérjük, hogy az egymás sértegetése, a politikai jelleg miatt az oltás kérdéskörét szíveskedjék mindenki jelen fórum keretein kívül megtárgyalni!
Köszönjük.
A hobbinak is eléggé megváltozott a jellege. Mikrokontrollerekkel, intelligens szenzorokkal operálunk. Egy tranzisztor munkapont méretezésre sincs már szükség. Két-három évtizede egy komolyabb rádióamatőr a fiókból összerakott egy RH adó-vevőt. Ez a tudás már hobbiban sem marad meg, amikor egy körömkosznyi IC mindent megold, SDR vevőnk van stb.
Okosodunk és butulunk, specializálódunk...
Csak annak a pici IC-nek a paramétere, a legtöbb esetben , nem állítható.
Igen, és talán ezzel semmi baj nem lenne, hiszen felesleges is tranzisztorokból elkezdeni összerakni egy heterodin vevőt. De én azért örülnék, hogy ha a piacra kikerülő mérnökök tudnának:
- egy sima tranzisztort méretezni egy mikrovezérlő kimenetére egyszerű reléhez - vagy tudna áramgenerátort méretezni - vagy nem okozna problémát egy feszültség referencia építése - vagy nem félne 4-20mA-es alkalmazni és bedigitalizálni - vagy egyszerűen csak nem kellene elmagyarázni, hogy miért úgy néz ki a mikrovezérlő XTAL bemenetén az elrendezés - vagy úgy kezdenék a prototípus bemérést, hogy végignézik a tápfeszültségeket, hogy egyáltalán rendben van-e, tiszta-e a táp - vagy, vagy, vagy A listát a végtelenségig tudnám folytatni, hogyan tapasztalatokkal amiket nehezen fogadok el, hogy egy frissen kikerült állásinterjúra érkező mérnök nem tud megoldani egy ilyen feladatot. Tud C-ben programozni (bár ott is codestyle és elmélet hibák azért vannak bőven), fel tud kapcsolni egy IO-t, de amikor kéne róla meghajtani egy nagyobb fogyasztót akkor megy a fejvakarás. Az, hogy régi "nagy öregek" hozzá sem tudtak szagolni a MOSFET kérdéshez, az teljesen rendben van, amikor ők tanultak, akkor nem volt még elterjedt. Na de egy frissen kikerült villamosmérnöknek illene megterveznie egy MOSFET meghajtást 100KHz-re. Örül az ember, ha egyáltalán gondol a MOSFET gs kapacitására a feladatnál, de már csak elvétve érti, hogy miért nem megfelelő az általa rajzolt MOSFET meghajtás 100KHz-re, amikor 1Hz-el tök jól megy... Egy szó mint száz, egyáltalán nem sírom vissza, hogy nem mindent nulláról kell megépíteni, de azért nem lenne rossz, ha az alapokat nem felejtenék el, vagy rendes mélységig tanítanák az egyetemeken. És nem feltétlen a diákok hibája ez. Sosem fogom elfelejteni hogy több kurzusban meg tudott telni többszázfős előadóterem is, és más labor órákról is beültek olyan előadásokra diákok amikor pont ezekre az esetekre hívtam fel a figyelmet előadásokon. Csillogó szemmel nézték, hogy jéééé a 7805 az végülis egy áteresztő tranzisztoros egyszerű feszültség referenciás IC, és valójában ha nem kell nagy pontosság akkor egy zeneres áteresztő tranzisztoros áramkör is elég, meg nem kell többezer forintos áramgenerátor IC ahhoz, hogy ipari jelszint tartomány fogadásához áramgenerátoros optó meghajtást készítsenek, vagy egyáltalán hogyan kell mikrovezérlőkhöz külső perifériákat illeszteni. Nem az oktatás (és az oktatók) alap tananyag szintjével van gond. Az OE-n/BME-n is kiváló szakmai tanárok tanítottak és tanítanak most is. Tudták az alapokat a diákok elméleti szinten. De az én előadásaim elsősorban arról szóltak, hogy ezen elméleti tudást, hogyan tudják ténylegesen gyakorlati szinten alkalmazni. Szerintem amikor a 3-400 fős előadó nem csak a Te órád hallgatóival van tele, vagy a labor órán más kurzusokról is beülnek, akkor én azt hiszem igény lenne rá a diákok részéről, csak valahogy szakad szét az elmélet és a gyakorlat. Hallgatóknak sem jó, hogy nem biztosak abban, hogy hogyan kell 300KHz-re MOSFET félhidat tervezni, mikor kacagva tudnak előállítani 300KHz-es PWM-et procival, de mégsem tudnak vele meghajtani jól semmit, mert hiányzik egy lépcső. Pedig nagyon jól tudják, még azt is hogy milyen a MOSFET réteg elrendezése... És a legszebb ebben, hogy senkinek nem volt egyáltalán ellenvetése, hogy pl. labor órák előtt minden egyes alkalommal irattam ZH-t, mert megértették, hogy egymásra épülő az anyag, sőt az eredményekből jól látszott, hogy élvezték és követték is az anyagot. Persze nem is szivattam senkit azzal, hogy hetekig nem javítottam ki a ZH-t... Sajnos utoljára talán 7-8 éve tartottam órát rendszeresen egyetemen, időm nem nagyon engedi már, de manapság inkább az eredményt látom állás interjúknál, hogy mi az átlag. Szerk: IC választásra még egy reakció: Álomszerű lenne, ha nem azért választana egy mérnök egy IC-t, mert azt sem tudja hogyan kell olyat csinálni, hanem kényelmi / anyagi okokból, jól megfontolt szándékkal. Ugyanis míg előbbi esetben ha probléma van az áramkörrel azt sem tudja hol kezdje a hibakeresést, addig utóbbi esetben pontosan tudja mit vár az IC-től, hogyan reagál, mert mi van belül. Millió dolgot egyáltalán nem szabad összerakni alapelemekből, de ha nem tudod nagyjából sem milyen alap elemekből épülhet fel, akkor jól tervezni és hibakeresni sem fogsz tudni. MOSFET példánál maradva, ha nem tudod hogy a low-side/high-side driverben milyen push-pull kimeneti fokozat van legalább elméletben, akkor nem tudod, hogy amit látsz szkópon karakterisztikát gate-en akkor az most jó-e vagy nem. Szerk2, aztán eldugulok : Jó példa az elmélet hiányra saját közvetlen környezetembe lévő mérnökök, akik csodálkoztak, hogy a low-drop linear stabilizátor ugyan úgy melegszik mint a nem low-drop linear stab. Egyáltalán nem egyedi eset. Megnézi a drop feszültséget, megszorozza az árammal és nem érti, hogy dehát töredéke kellene lennie a disszipációnak U*I szerint... Ilyenkor kellene az, hogy ismeri mi van legalább blokkszinten egy IC-ben, és rájönne hogy low-dropságnak semmi köze nincs a disszipációhoz. A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2021
Bátorítónak az oltásban nem bízó fórumtársaimnak.
Én immár 70 vagyok. És amikor behívót kaptam az oltásra, úgy mentem el, hogy előtte 4 nappal 38 fokos lázam volt egy napig. Előtte egy hónapig bélfertőzésem volt, abból egy hétig jelentős lázzal. Megijedtem, hogy a hasmenésem a covidtól van, ezért kis nyugdíj ide-oda 30 ezerért magántesztet csináltattam vízválasztónak. Ez jó félnap elteltével hivatalosan megkaptam, negatív eredménnyel. Innen volt a későbbi bátorság az egynapos láz miatt. Simán letagadtam, mivel az oltási rendelet általánosan volt érvényes, vagyis beleszámították az esetleges fertőzés okozta kizáró okot. Esetemben, bíztam helyzetem helyes megítélésében, és az oltás védettséget adásában. Eddig oltással bajom nem volt. Abban is bíztam, hogy a napi 3-600 D3 vitamin segít a dologban. Délután 16 órakor kaptam meg. Este 23 óra tájban mindössze 37,3-at produkált, és a karomat nehezen emeltem, de ez csak a fogmosásban zavart. Másnap reggel nyoma sem volt. Ennyi az egész, az én esetemben. A második egy hónapja volt, de már nem emlékszem rá, hogy mit éreztem utána. Jelenleg, a liftben is hordok maszkot, mert a fiam még félutas.
Kedves Topi!
Kevés jó tanárral volt dolgom, és mindig csoda volt életemben, ha belebotlottam egybe. Nagy dolog, ha valaki átlag feletti tudású, és még ezt jól is tudja átadni. Nem akarnám minősíteni magamat, mert minek is, maradjunk az öreg kecskénél. Azonban én azt tapasztaltam, hogy a mindenféle tudáshoz, így a szakmaihoz is nem árt az abban eltöltött idő, hiszen az olimpikon sem 3-4 évet foglalkozik a edzéssel mielőtt feláll a dobogóra. Kétségtelen fontos az iskola, a tanárok, de alany nélkül nem megy. Ha valaki profi akar lenni a szakmájában, ahhoz ő maga kell. Mondanám, önmaga fontosabb, mint a tanárok meg az iskola. Mondják a kertészek az érett, jóízű gyümölcs egyik meghatározója maga a fa, és az érési idő.
Szerintem térjünk vissza a kérdésre 2-3 év múlva. Akkor, a történtek - vagy nem történtek fényében nézzük vissza ki mit gondolt, tett és történt.
B S azért elgondokodtatott.
Mondjuk miért böködöm itt a tehén hátsó felét, ha úgy sincsen neki angol nyelven még "A" sem, nemhogy a "MU"... Nagyjából ez igaz a diplomásainkra is, persze sok kifogás van, de érettségit sem adnék akinek nincsen egy sem, legalább alapfokon... A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2021
Tanár úr kérem, a 300KHz-et nem úgy írjuk, hogy 300 kHz?
Szia. Esetleg videót láthatok valahol az előadásokról? Gondolok itt BME videotorium, youtube...
Köszi.
Annyival egészíteném ki a hozzászólásodat, hogy ezekhez az ismeretekhez nem kell mérnöknek lenni, csak olyan gyakorlati szakembernek, aki ha szembe kerül egy megoldandó problémával, akkor utána néz és megoldja. Ha pl. magamból indulok ki: nem vagyok mérnök, de az utóbbi 10 évben különféle áramköröket terveztem a munkahelyeimen (és az utóbbi időben némelyik mérnökénél jobb fizetésem volt). Később munkanélkülivé váltam, és amikor munkát kerestem a legtöbb helyről vissza sem jeleztek, mert nem volt megfelelő "papírom". A HR-es gyakorlatilag szóba sem áll senkivel, ameddig nem tudta kipipálni a feltételeket, az pedig nem számít, hogy az a mérnök akit felvett, nem hallott még mondjuk a FET gate töltéséről. Hosszú ideig itthon voltam, de szerencsére azért nem mindenhol ez a hozzáállás, hó eleje óta ismét dolgozom, bár kicsit más területen mint eddig, és persze próbaidős vagyok (szerencsére a társaság jó, és a főnököm is jó fej).
Idézet: „Tanár úr kérem, a 300KHz-et nem úgy írjuk, hogy 300 kHz?” Ezt mondjuk személyes kekeckedésnek érzem, de utána lehet olvasni. Mondjuk örülnék, ha döntés/netán irányelv születne, hogy a HE szerint 1A, vagy 1 A a jó. Merthogy van mindkettőből bőven. A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2021
Szia! Szerintem nincs róluk fennt videó, legalábbis én nem tudok róla, akkoriban még biztosan meg kellett kérdezni a felvétel készítésről az oktatót.
Leszámítva egy pár gyártástechnikai előadást és mikrovezérlő oktatás három féléves tananyag rendszert, nem igen adtam közre írásos jegyzetet. Ennek elsősorban az volt az oka, hogy jellemzően labor oktatást végeztem, és mivel kiscsoportos (max 20-25) volt, ezért nem volt két egyforma labor, mert igyekeztem az adott csapat aktuális szintjére húzni, egyedi feladatokkal és bizony néha teljesen eltérő mélységű elméleti anyaggal. Ezt az egyedi, esetleg személyenként is eltérő feladatot nem lehet nagylétszámmal és állandó írott anyaggal csinálni, mert nagyon kell figyelni az adott hallgatókra külön-külön. A kötelező (és osztályzott) szint értelemszerűen egy adott vonal volt, intézetigazgatóval és adjunktusokkal egyeztetve, de ha RS485 létrehozása két eszköz között a feladat, akkor felállítottam külön elérhető és egyértelmű lépcsőket, így mindenki kiválaszthatta mire hajt. 3-asért például elég ha felkapcsol a LED a másik oldalon, négyesért oda-vissza kommunikáció, ötösért CRC és handshake kell. Ez csak egy egyszerű példa, de ez azért volt jó nekem is és a hallgatónak is, mert nekem nem kellett soha vitába bocsátkoznom, hogy miért annyi, mert előre ismert volt az osztályzás szintjéhez kötelező szint, a hallgatónak pedig azért volt jó, mert ha valaki félidőben megvolt már a hármas szinttel, próbára tehette magát a maradék időben, hogy hátha megy a négyes vagy az ötös szint is. A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2021
Idézet: „Ezt mondjuk személyes kekeckedésnek érzem, de utána lehet olvasni.” Én is, de igaza van, ezért is kapott tőlem mancsot A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2021
Engem pl. végtelen boldogsággal tölt el, amikor autózom és szembe jön egy rendőrautó, aminek nem ég a lámpája. Nem csak villogok, még mutogatok is neki! Ennyi.
Idézet: „aminek nem ég a lámpája” Világítani szoktak a lámpák.
Az irányelv alapjául leginkább a szabályt javasolom figyelembe venni. A mérőszám és a mértékegység közé szünet kell. És a kivétel csal erősíti a szabályt.
Az más kérdés, hogy szünet nélkül is általában érthető az információ tartalom, de van rá szabály. |
Bejelentkezés
Hirdetés |